Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fakta är att det finns små genomsnittliga skillnader i genfrekvenser mellan olika folk, men det finns ingen gen eller uppsättning gener som entydigt definierar oss som svenskar.

Det som finns är däremot en språklig och kulturell gemenskap som håller samman den svenska nationen. Den här gemenskapen är mycket viktigare för den svenska identiteten/etniciteten än vilket land dina farföräldrar kom från.

Rasism är det när man påstår att de små skillnaderna i genfrekvenser på något mystiskt sätt är viktigare än den svenskhet som man tillägnar sig genom att växa upp i Sverige och leva som en svensk bland andra svenskar.

Använd inte ordet fakta när allt du säger är tyckande. Det du kallar "små" gentiska skillnader är uppenbarligen inte alls små för oss människor eftersom vi instiktivt vill leva bland människor som är oss närbesläktade.

Om det är rasistisk så är människan till naturen rasistisk och därför är denna definition på rasism olämplig, traditionellt så har ordet rasism förknippats med tron på den egna rasens överhöghet vilket det inte är frågan om här men det är uppenbart att du bara är intresserad av att smutskasta nationella genom att sätta rasiststämpeln på dem.

Både kulturell och genetisk homogenitet är viktigt för nationens samanhållning, det har aldrig varit en fråga om att välja det ena eller det andra.

Du är inte nationell överhuvudtaget så du kan väl ta ditt ältande om det här i någon annan tråd där det hör hemma, Afs erkänner att det finns ett svenskt folk, i vilket det finns en genetisk komponent som de vill bevara, detta är tydligt.
Citera
2018-05-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag vet ju flera som stödjer partiet på det här forumet och profiler inom den rörelsen som tidigare stöttat SvP och NSF och liknande organisationer och partier. Så det är inte hypotetiskt utan verklighet idag.

Får man vara nazist och medlem i partiet?

Att diverse människor öppet stödjer partiet är inte mycket att säga om eller göra åt, även om man kanske kan önska att vissa lät bli med det.

Jag känner inte till någon värdegrundspolicy men som medlem, och särskilt som företrädare av något slag, så bör man väl dela partiets grundläggande värderingar, eller åtminstone inte torgföra saker som avviker från partilinjen eller riskerar att skada partiet.

Om du vill vara helt säker på att inte råka ut för människor som är ideologiskt avvikande så får du nog söka dig till Liberalerna.
Citera
2018-05-31, 19:16
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Okej, men poängen var att jag kommer inte att rösta AfS om de släpper in den här typen av smygnassar och huliganer med självkontrollproblem.
Jag hoppas och tror AfS klarar av det, men har ju sett hur NMR och liknade har försökt haka på AfS momentum. Släpp inte in dem, så behöver ni inte slänga ut dem senare när media börjar gräva.
Här på JewTube kan Du höra from the horses mouth, himself:

”Jag tillhör inte AfS. Jag är inte medlem.
Har aldrig varit medlem, kommer inte bli medlem.
Jag är aktiv och verksam i Nordisk Alternativhöger. Jag är intresserad utav metapolitik i första hand.
Det är ett val jag har gjort och Gustav eller de andra ska inte ta ansvar för mina handlingar.”
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Heta tagningar - Sanningen AfS torgmöte och vänsterpöbeln [Med Dallny]
https://www.youtube.com/watch?v=bJhCuMwec_U
”Att ta en skylt från en kvinna är inget stordåd, det fattar alla. Däremot har vänsters pöbelvälde fått styra den politiska diskussion, detta måste få ett slut. Dallny (Christoffer Dulny) försöker bredda diskussionen och svara på de narrativ som uppstått i kölvattnet av skyltindicidenten.”
Citera
2018-05-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Att diverse människor öppet stödjer partiet är inte mycket att säga om eller göra åt, även om man kanske kan önska att vissa lät bli med det.

Jag känner inte till någon värdegrundspolicy men som medlem, och särskilt som företrädare av något slag, så bör man väl dela partiets grundläggande värderingar, eller åtminstone inte torgföra saker som avviker från partilinjen eller riskerar att skada partiet.

Om du vill vara helt säker på att inte råka ut för människor som är ideologiskt avvikande så får du nog söka dig till Liberalerna.
Låt dem hålla på. Heja Jimmie-folket tror att SD kan vinna fördel genom att påminna oss om hur gärna SD krälar inför media, medan AfS har mage att köra på med sin grej utan att skämmas. Med den strategin kan de bara göra självmål. Cuckandet är SD:s stora skam, och det förstår alla med minsta uns av vinnarskalle.
Citera
2018-05-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
traditionellt så har ordet rasism förknippats med tron på den egna rasens överhöghet
OT, men detta är en myt som vi behöver skaka av oss. Rasism har aldrig haft någon politiskt neutral, rent deskriptiv betydelse.

Ordet dök upp i slutet av 1800-talet och var redan från början ett mycket luddigt skällsord som kastades omkring bland folk som inte gillade varandra. Det viktigaste genombrottet för ordet inom den politiska jargongen var när trotskisterna tog upp det och började använda det i Sovjet. Sedan slog det igenom brett även i västblocket med 68-vänstern.

Så någon "traditionell" betydelse som skulle ha en klar och tydlig definition har aldrig funnits. Definitionen har alltid varit den luddiga som används av extremvänstern idag.
Citera
2018-05-31, 19:49
Medlem
AfS verkar ha många sunda idéer, naturligtvis gällande migrationspolitik men också kring att banta ned den "inre" staten och den tillhörande slöa byråkratin och träskeliten. Hur ställer man sig till en typisk begränsning av svenskars rättigheter från dessa: rätten till vapen? Jag inser att detta inte är någon stor fråga för de flesta (konstigt nog, om man inser att globalismen och mångkulturen innebär ett reellt hot mot den enskilde som inte kan elimineras på kort sikt även om just Sverige skulle ta en ny riktning mot ett bättre samhälle) och jag kan inte hitta någon tydlig position i partiprogrammet, så jag är tacksam för svar från någon insatt.
Citera
2018-05-31, 19:55
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverreDengroth
AfS verkar ha många sunda idéer, naturligtvis gällande migrationspolitik men också kring att banta ned den "inre" staten och den tillhörande slöa byråkratin och träskeliten. Hur ställer man sig till en typisk begränsning av svenskars rättigheter från dessa: rätten till vapen? Jag inser att detta inte är någon stor fråga för de flesta (konstigt nog, om man inser att globalismen och mångkulturen innebär ett reellt hot mot den enskilde som inte kan elimineras på kort sikt även om just Sverige skulle ta en ny riktning mot ett bättre samhälle) och jag kan inte hitta någon tydlig position i partiprogrammet, så jag är tacksam för svar från någon insatt.

Ja, den där frågan får gärna AfS belysa. Vi som är anhängare av en konstitutionell rätt till vapen har inte många alternativ att välja på i dagsläget. På rak arm kommer jag bara på NMR.
Citera
2018-05-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Som från ingenstans dök en ful ankunge upp i Växjö. Aldrig i Sveriges historia har det någonstans yttrats så rak och tydlig kritik mot islamiseringen. Frågan är om svenska folket ännu till fullo insett vad som verkligen hände den här dagen i maj 2018?

Fulmedia tycks helt tagna på sängen och man han inte med att haspa ur sig de vanliga standardfraserna om främlingsfientlighet, islamofobi, rasism och nazism. SVT benämnde dem ett politiskt parti. Kanske blev de överrumplade och lite osäkra på om det man nu såg var en ful ankunge eller en svan?

En sak är säker, svensk politik blir aldrig densamma efter fredagen den 25 maj 2018.

Drar du inte lite väl höga växlar på AfS potential nu?
Citera
2018-05-31, 20:01
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Sverige har haft ett stort utbyte med finnar, ja. Detta är väldigt enkelt att avgöra: dels kan du titta på Wikipedia och se att finnar fram tills väldigt nyligen var den överlägset största utländska folkgruppen i Sverige.

För det andra kan du titta på en karta över Y-DNA haplotyper. Haplotypen N är unikt förknippad med Uraliska folkgrupper, varav finnar och samer återfinns i vårt närområde. Denna karta säger oss att strax över 5% av Sveriges befolkning är besläktade med uraliska förfäder på fädernet. Ännu mer intressant är att Finland har väldigt stor andel haplotyp I1, vilket är den som kopplas samman med Nordens ursprungliga befolkning. Finland har nästan samma andel I1 som Norge, Danmark och Sverige. Beroende på hur man räknar är det troligt att ca. 10% av Finlands nuvarande befolkning är svenskättade på fädernet.

För det tredje är Finland det enda landet i världen mig veterligen där svenska har någon form av officiell status, och där Sverige lämnat tydligast spår kulturellt. Jag har själv varit i Finland och blivit tilltalad på svenska på gatan, utan att personen ifråga kände till min landstillhörighet. Vissa delar av Finland känns betydligt mer svenska än Sverige självt - besök gärna Borgå och promenera runt. Finnar och svenskar har 400 år gemensam historia och har stupat på slagfält tillsammans lika länge. Sveriges statsreligion har format Finlands lutheranska kyrka, som idag är mer förtjänt att kallas "Svenska Kyrkan" än den faktiska svenska kyrkan. Allt detta påminns man om i gamla finska kyrkor, som är fulla av minnesmärken till stupade i olika krig.

För övrigt är Finland ett perfekt argument mot den postmodernistiska flumvänstern. Landet har varit "ockuperat" och "kolonialiserat" av Sverige i 400 år, och befolkningen har fått utstå plundring under Sveriges krig med Ryssland som en slags krockkudde. Ändå tjatar vi oupphörligen om kolonialism och rasism gentemot svarta afrikaner, trots att Sveriges kopplingar till dessa företeelser är oerhört vaga. Den så kallade "antirasistiska" vänstern bryr sig dock enbart om mörkhyade, och aldrig om finnar: ur detta utläser vi omedelbart att för dem innebär antirasist=antivit.

*host* ...i över 600 år
Citera
2018-05-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det här är ett axplock av exponering i stora medier...om du orkar googla så hittar du fler, så du behöver inte låtsas som att partiet inte har fått uppmärksamhet i etablerade tidningar och tv-kanaler.

Uppmärksamheten är snarast marginell, totalt sett. Jag läser de 4 största svenska webbtidningarna dagligen, och det är inte mycket som skrivits. Gör du en undersökning bland svenska folket, känner nog en stor majoritet inte till AfS existens.
Citera
2018-05-31, 20:06
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Du hakar upp dig på ickefrågor. Dulny har sitt projekt som är mer direkt politiskt, inte partipolitiskt. Om mediedrev och skuld genom sammankoppling är vad som avgör vad du kan tänka dig rösta på så sitter felet bara hos dig. Skaffa lite ryggrad och sluta skämmas för att du finns till.

Och sluta för Guds skull försöka sprida samma kastrerade attityd till andra människor. Det är den värsta björntjänst du kan göra mot någon som är politiskt aktiv. Det blir lika bra att lämna walkover direkt.

Edit: Och sluta se på Hollywoodfilmer för fan. "Nazister", är du född på 40-talet eller vad?
Om du nu sympatiserar med AfS - vilket jag personligen betvivlar - är du kontraproduktiv på riktigt. Det är definitivt inte bästa sätt att vinna röster åt AfS genom att håna människor som funderar på att gå till AfS (i mitt fall från SD).

Du tillverkar halmgubbar dessutom på löpande band. T ex denna: "Om mediedrev och skuld genom sammankoppling är vad som avgör vad du kan tänka dig rösta på så sitter felet bara hos dig."
Var någonstans i min text hittar du att det är oro för mediadrev eller skuldkopplingar som avgör hur jag röstar? Det skrev jag inte, det anser jag inte. Det är ditt hittepå, dina egna vantolkningar.
Däremot är jag övertyga om att det finns människor som skulle kunna rösta AfS om media inte hinner sätta en ny nassestämpel på AfS. Många av dessa kommer att stötas bort om media hittar "Dulny's" lite här och där.

SD har tvingats att välja: antingen påverka genom att vara ett stort parti och möjlighet att påverka lagar, eller förbli ett "rent" ideologiskt parti som bara kan påverka via aktivism då deras mandatantal inte gör att de andra partierna behöver bry sig om dem. Det är uppenbart att SD:s ledning valt tillväxtalternativet.
Om SD skulle kunna växa ytterligare, har därför SD tvingats släppa den hårdare retoriken för att vinna ytterligare väljare - som t ex kvinnorna (som tenderar att påverkas mer av socialt grupptryck etc än vad män gör).

Se hur SD fått kämpa mot medias nidbilder. Vad har det lett till? Jo, till uteslutningar, "skandaler", osv som till slut urgröpt aktivismen inom partiet och att SD fått slipa av de vassaste kanterna och blivit för anpassade.
Det är det verkliga priset, och den verkliga belöningen för media. Media har delvis lyckats desarmera SD. Precis detta som nu AfS kan kapitalisera på. Precis detta som nu får mig själv att titta extra på AfS.
Att AfS borde ha intelligenta ledare som ser faran att själva bli det som de själva kritiserar idag - och som SD kritiserade igår - hoppas jag de har. Vad fan är det annars för mening med att rösta för förändring, om allt man gör är att rösta på sitt Utopia, sin hägring man aldrig kommer att få uppleva?

Men fortsätt du att håna, du kanske lyckas med att jag får avsmak för AfS om jag får intrycket att partiet består av för många ariska knasbollar med dina värderingar.
I så fall, "Grattis!"
Senast redigerad av KokaGroda 2018-05-31 kl. 20:09.
Citera
2018-05-31, 20:08
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Okej, men poängen var att jag kommer inte att rösta AfS om de släpper in den här typen av smygnassar och huliganer med självkontrollproblem.
Jag hoppas och tror AfS klarar av det, men har ju sett hur NMR och liknade har försökt haka på AfS momentum. Släpp inte in dem, så behöver ni inte slänga ut dem senare när media börjar gräva.

Huliganer?

Dulny är en fantastiskt tillskott i alt-högern.
Har du någon lyssnat på hans podd Vita Pillret så hade du sldrig kommit med en sådan smutskastning.

Vad är din lösning på vänsterns våldsmonopol? Vända andra kinden och be om ursäkt för vår blotta existens?
Det har ju gått så där hittills.

Dessutom utövade han inget fysiskt våld.
Han förstörde henbes skylt.
Kulturmarxisten störde olagligt ett politiskt möte.
Hon stod dessutom precis vid Jeff Ahl och kunde skadat en svensk riksdagsledamot.
Polisen gjorde samma bedömning och förde bort kvinnan men inte Dulny.

Dulny repsenterar precis det vi behöver intellekt+muskler.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-31 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in