Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
I och för sig. Men det är när definitionen kommer, som det blir jobbigt, ibland i alla fall. Men någon definition måste till. Jag ser att vissa försök finns i tråden och vissst, kör på dem. Men att göra det till huvudnumret i sin politik, tror jag blir ett stickspår.
För övrigt kan jag hålla med om Kasselstrand och Co i deras kritik mot etablissemagnet, förljugenhet och tidigare misslyckad politik. De har helt rätt där. Men jag tycker de sänker sig till en valpig nivå när de står och gastar om "tattarläger" och "U-land".
Och att det här "är svenskarnas land" (eller något åt det hållet). Ja, det är väl OK, men vilka syftar han på? Hur många generationer ska man ha bott här för att räknas som svensk i Afd:s ögon? Sticker man fram nosen, får man vara beredd på att konkretisera sig här, särskilt som det är fråga nummer ett för partiet.
Nu representerar jag inte AfS, så jag talar bara för mig själv. Men jag kommer osökt att tänka på när jag för några år sedan seglade till Ven, bodde över & satt & snackade med dom gamla gubbarna vid hamnen. Enligt deras åsikt var man bara en äkta Venbo om man hade sju generationer bakom sig som också bott på Ven och man alltså själv utgjorde den åttonde generationen.
Men vi kom aldrig in på etnicitet.
Jag får segla dit även i sommar & fortsätta mina undersökningar.