Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-18, 21:54
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du skriver "liberaler och marxister" som om det vore samma sak eller närstående. I själva verket så är det som två motstående grupper. Tänk på det.
Har du ett mynt med en krona och en klave så det fortfarande ETT mynt.
Citera
2018-03-18, 21:57
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför ska fortkörning godtas men inte snatteri? Fortkörning är bra mycket samhällsfarligare. Jag anser att båda brotten inte på något sätt är tillräckliga för att "åka ut". Upprepade domar däremot borde rendera varningar, och om inte bättring sker, utvisning.

AfS förlorar trovärdighet med en så snäv och snål syn på sina medmänniskor.
Haha, nej, det är tvärtom! Endast etniska svenskar har rätt att vara svenska medborgare eller vistas i landet. Sverige är överfullt nu, och ju fler som återvandrar eller utvisas desto bättre.

Och som svar till en annan användare, kalkryggar, så är liberaler och marxister två olika grupper. Jag sade heller inget annat. Du tycker att de är varandras motståndare, och du har rätt till ditt perspektiv. Men ur högersynpunkt står bägge till vänster. Bägge är beredda att offra tusentals år av samhällsförädling för några yra idéer som raserar hela det hållbara samhällsbygget.
Citera
2018-03-18, 22:03
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Haha, nej, det är tvärtom! Endast etniska svenskar har rätt att vara svenska medborgare eller vistas i landet. Sverige är överfullt nu, och ju fler som återvandrar eller utvisas desto bättre.

Och som svar till en annan användare, kalkryggar, så är liberaler och marxister två olika grupper. Jag sade heller inget annat. Du tycker att de är varandras motståndare, och du har rätt till ditt perspektiv. Men ur högersynpunkt står bägge till vänster. Bägge är beredda att offra tusentals år av samhällsförädling för några yra idéer som raserar hela det hållbara samhällsbygget.

Bra, nu har det fula trynet visat sig, och AfS kommer aldrig att få någon större andel röster med den inställningen.
Citera
2018-03-18, 22:06
Medlem
Lugnochros avatar
Farmen 2018-tråden har 1300 läsare. Denna har ca 80 läsare. Kan det finnas någon korrelation till tillståndet i det här landet månntro?
Citera
2018-03-18, 22:13
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Bra, nu har det fula trynet visat sig, och AfS kommer aldrig att få någon större andel röster med den inställningen.
Jag talar för mig själv. Men om du uppfattade att jag tycker om AFS politik så uppfattade du rätt. Och om du uppfattade att jag tycker att brottsliga utlänningar ska utvisas så uppfattade du även i det fallet rätt. Bra!
Senast redigerad av Kwato 2018-03-18 kl. 22:15.
Citera
2018-03-18, 22:30
Medlem
Vadaadaas avatar
På samma sätt som SD's inträde i Riksdagen fick S och M genomgå en ideologisk metamorfos som har resulterat i ett tillstånd som S&M tidigare hade benämnt som dödsknarkarnazistfascist, verkar nu AfS's inträde i politiken ha fått SD att göra en 180° omsvängning i frågan om huruvida Public Service bör finansieras via skattsedeln.
Jag är tämligen övertygad om att SD's nyfunna insikt är en direkt följd av AfS inträde i politiken.

Slutsats: Det är sedan tidigare visat att regeringsmakt inte är ett nödvändigt krav för att kunna förändra den politiska diskursen. (SD vs 7-klövern)

Nu verkar det även vara visat att inte heller riksdagsplats är ett nödvändigt krav för att kunna förändra den politiska diskursen. (AfS vs 8-klövern)
Citera
2018-03-18, 22:46
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och försvaret skall upprustas i bästa globalistanda. En teori att de blev uteslutna var en tidningsartikel till stöd för Palestina. Det låter ju som värsta vänstermurvlarna är igång. Sköt Sverige istället!
Och Hahne kopplas samman med någon "mystisk figur" som "tränar sin kropp och älskar sin kvinna" eller hur det nu var.
Kasselstrand slaktar en kvinnlig journalist i en intervju på ett sätt som bara Internetfreaks gillar.
AfS styrelse är akademiker vilka inte brukar vara folkliga politiker.
Grodpodden är velig (det lilla jag hört), medvetet???

Jag medger att jag läste hans tweet slarvigt idag, jag ber om ursäkt för det, och jag är ingen expert på AfS. Men jag menar att deras approach är så konstig att den reser frågor.

Apropå dina tidigare insinuationer i den här tråden:

”Har Kasselstrand et al. blivit utköpta av några globalister.”

” Har de sålt ut till globalisterna eller laddar de om?”

”Hela denna del av det politiska spektrumet verkar så sönderinfiltrerad av mullvadar att jag inte tar något för givet. Är både Kasselstrand och MED mullvadar?”

” Men om filmen stämmer så är de ju duktiga. Men har de sedan köpts över av globalistkapital???
Att inte prestera något annat ännu än att blockera ett attraktivt partinamn tyder på det, menar jag.”

”men jag har inte helt förkastat tanken att Kasselstrand et al kan ha blivit uppköpta av globalistkapital för att göra pannkaka av nationalistsidan i svensk politik.”

” idag får han heta Nassestrand

Lägga ned public service.

Han är så köpt som en mullvad kan bli.

Gör en insats någon. Gräv. Kolla t.ex vem som betalat hans MBA? Soros?”

Jag hittade en tråd startad av dig (som hamnade i papperskorgen, så man måste vara inloggad för att läsa).

(FB) Är stor invandring bra för Sverige ekonomiskt?

Trådstarten:
Citat:
dag citeras finansminister Magdalena Andersson (s) i Text-TV:
Citat:
Citat:
Hon talade också om vilka tre saker som står högst på regeringens agenda: "Jobben, jobben och jobben".

Jag har dock tidigare läst i medier att Arbetsförmedlingen önskar "permanenta den nuvarande höga invandringen".

Jag tolkade ministerns uttalande som att hon ville bekämpa arbetslösheten. Men Af tycker tydligen tvärt om att det behövs fler arbetssökande.

Fast det är klart att man kan förena de två ståndpunkter och säga att det gäller att få alla invandrarna i jobb.

Att Sverige skulle acceptera hög invandring av humanitära skäl tror jag inte. Det finns säkert en tanke bakom den höga invandringen och ev. humanitära argument är efterrationaliseringar.

Barnafödandet har ju sjunkit i Sverige och vi behöver unga som arbetar och betalar skatt för att finansiera vår höga välfärd. Det måste väl vara huvudskälet till massinvandringen?

Jag har bott utomlands länge och missat debatten. Hur är det egentligen? Behövs den stora invandringen av ekonomiska skäl? Jag har t.ex. uppfattat detta som ett argument mot Sverigedemokraternas politik. De vill minska invandringen. Men vem skall då jobba in skatter när jag och alla andra blir allt äldre och behöver sjukvård och omsorg?

Det här luktar Sveavägen 68 ...
Citera
2018-03-18, 23:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Apropå dina tidigare insinuationer i den här tråden:

”Har Kasselstrand et al. blivit utköpta av några globalister.”

” Har de sålt ut till globalisterna eller laddar de om?”

”Hela denna del av det politiska spektrumet verkar så sönderinfiltrerad av mullvadar att jag inte tar något för givet. Är både Kasselstrand och MED mullvadar?”

” Men om filmen stämmer så är de ju duktiga. Men har de sedan köpts över av globalistkapital???
Att inte prestera något annat ännu än att blockera ett attraktivt partinamn tyder på det, menar jag.”

”men jag har inte helt förkastat tanken att Kasselstrand et al kan ha blivit uppköpta av globalistkapital för att göra pannkaka av nationalistsidan i svensk politik.”

” idag får han heta Nassestrand

Lägga ned public service.

Han är så köpt som en mullvad kan bli.

Gör en insats någon. Gräv. Kolla t.ex vem som betalat hans MBA? Soros?”

Jag hittade en tråd startad av dig (som hamnade i papperskorgen, så man måste vara inloggad för att läsa).

(FB) Är stor invandring bra för Sverige ekonomiskt?

Trådstarten:

Det här luktar Sveavägen 68 ...
Jag vill inte dra tråden i sank. Måste dock försvara mig med ett inlägg. Citatet du ger är tre år gammalt. Jag trodde då att invandringen var ett försök att rycka upp Sveriges ekonomi. Jag har de senaste åren förkastat den idén.
Massinvandringens orsaker är att medierna skall kunna "söndra och härska" genom att ställa grupp mot grupp samt skapa en multikultur där utländskt styre av Sverige kan döljas

Ursäkta OT. Men jag måste få ge en förklaring. Fortsätt nu om AfS.
Senast redigerad av wwr 2018-03-18 kl. 23:23.
Citera
2018-03-18, 23:35
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Varför ska fortkörning godtas men inte snatteri? Fortkörning är bra mycket samhällsfarligare. Jag anser att båda brotten inte på något sätt är tillräckliga för att "åka ut". Upprepade domar däremot borde rendera varningar, och om inte bättring sker, utvisning.

AfS förlorar trovärdighet med en så snäv och snål syn på sina medmänniskor.

Som jag uppfattat det kör ungefär 50 - 75 procent av alla som kör till och från jobbet lite för fort här och där. Varje dag år ut och år in, inte särskilt samhällsfarligt enligt min uppfattning. Men visst, tokkörningar genom samhällen och liknande är självklart allvarligare brott än snatteri.

Och ibland råkar man köra för fort av misstag, att någon råkar snatta av misstag är nog ganska ovanligt. Man kanske bör sätta gränsen vid två snatterier, så att man garderar sig för eventuella misstag.
Senast redigerad av Grodfrityr 2018-03-18 kl. 23:46.
Citera
2018-03-18, 23:48
Medlem
Jag har postat en diskussion om MED och AfS i tråden Medborgerlig Samling (samlingstråd):

(FB) Medborgerlig Samling (samlingstråd)

Inlägget handlar väl främst om MED, men en hel del om AfS. Jag diskuterar bl a det teoretiska alternativet att AfS bommar igen och ger med sina pengar till MED och går med i MED mot att Kasselstrand får bestämma MED:s riksdagslista (som han och AfS:arna inte får vara med på). Kan tänka mig att inläggsserien kan förefalla litet provocerande för Kasselstrand (fast kanske i än högre grad för Jimmie Åkesson och pingstvänner, det där med ”bajsa folk rakt i ansiktet” framstod kanske drastiskt).
Citera
2018-03-18, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
Jag har postat en diskussion om MED och AfS i tråden Medborgerlig Samling (samlingstråd):

Inlägget handlar väl främst om MED, men en hel del om AfS. Jag diskuterar bl a det teoretiska alternativet att AfS bommar igen och ger med sina pengar till MED och går med i MED mot att Kasselstrand får bestämma MED:s riksdagslista (som han och AfS:arna inte får vara med på). Kan tänka mig att inläggsserien kan förefalla litet provocerande för Kasselstrand (fast kanske i än högre grad för Jimmie Åkesson och pingstvänner, det där med ”bajsa folk rakt i ansiktet” framstod kanske drastiskt).

Haha, va? Skulle AfS gå med i MED? Låter troligare att Sjöstedt skulle bli vice partiledare i S faktiskt.
Citera
2018-03-19, 00:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Som jag uppfattat det kör ungefär 50 - 75 procent av alla som kör till och från jobbet lite för fort här och där. Varje dag år ut och år in, inte särskilt samhällsfarligt enligt min uppfattning. Men visst, tokkörningar genom samhällen och liknande är självklart allvarligare brott än snatteri.

Och ibland råkar man köra för fort av misstag, att någon råkar snatta av misstag är nog ganska ovanligt. Man kanske bör sätta gränsen vid två snatterier, så att man garderar sig för eventuella misstag.
Det är här jag menar att AfS har felfokuserat debatten. Om diskussionerna handlar om fortkörare eller snattare skall kastas ut så är valet förlorat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in