2018-05-31, 11:28
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Den enda som verkligen medvetet ljugit är väl Fridah?

Cissi har fått hjälp att ta fram ett bortträngt minne.

Hon hade nåt slags sexuellt möte, messade glädjestrålande med kompisen dagen efter, hade kontakt men mannen dagen efter, kallade honom ”good guy” nån månad efteråt. Det var först 6 år senare som en samtalsterapeut hjälpte henne att minnas att hon blivit våldtagen. Cissi mådde psykiskt dåligt, detta gick att spåra till en speciell händelse flera år tidigare.

Jag blir bedrövad.

Ord står fortfarande mot ord, du har visserligen valt sida, men det betyder faktiskt inte att du har rätt. Däremot verkar du drivas av ett ovanligt starkt förakt i frågan. Mer så än de som verkar hata Virtanen.
Att du sedan verkar veta exakt hur en kvinna bör handla och reagera efter en våldtäkt tyder på att du faktiskt inte är insatt i ämnet alls, alla reagerar olika. Eller anser du att du har rätten att avgöra hur offer för våldtäkt ska agera?
Det som får mig att må mest illa med dina inlägg är att du tar dig rätten att diktera över hur andra ska må för att det enligt dig ska vara möjligt att ha utsatts för ett brott. En dag kanske du tänker om, för alla andras skull.
Senast redigerad av Black.Lips 2018-05-31 kl. 11:30.
Citera
2018-05-31, 11:36
Medlem
Baisers avatar
Efter att ha sett UG kan jag konstatera att Virtanen åkt på alldels för lite stryk i sitt usla liv. Och då menar jag inte bara stryk fysiskt.
Citera
2018-05-31, 11:38
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Ord står fortfarande mot ord, du har visserligen valt sida, men det betyder faktiskt inte att du har rätt. Däremot verkar du drivas av ett ovanligt starkt förakt i frågan. Mer så än de som verkar hata Virtanen.
Att du sedan verkar veta exakt hur en kvinna bör handla och reagera efter en våldtäkt tyder på att du faktiskt inte är insatt i ämnet alls, alla reagerar olika. Eller anser du att du har rätten att avgöra hur offer för våldtäkt ska agera?
Det som får mig att må mest illa med dina inlägg är att du tar dig rätten att diktera över hur andra ska må för att det enligt dig ska vara möjligt att ha utsatts för ett brott. En dag kanske du tänker om, för alla andras skull.

Om jag säger såhär:

1. Jag tror att få våldtäktsoffer fnissande kontaktar vänner timmarna efter övergreppet och glädjestrålande utbrister: Gissa vem jag legat med!

Detta tror jag bara alltså. Du och exempelvis Camilla Läckberg vet säkert bättre.

2. Jag är dock 100 procent säker på att en normalintelligent kvinna inte skulle kalla sin plågoande för ”good guy” månader efteråt.
Citera
2018-05-31, 11:40
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Om jag säger såhär:

1. Jag tror att få våldtäktsoffer fnissande kontaktar vänner timmarna efter övergreppet och glädjestrålande utbrister: Gissa vem jag legat med!

Detta tror jag bara alltså. Du och exempelvis Camilla Läckberg vet säkert bättre.

2. Jag är dock 100 procent säker på att en normalintelligent kvinna inte skulle kalla sin plågoande för ”good guy” månader efteråt.

Nu ifrågasätter du även intelligensen hos offren. Snyggt. Skönt att du är ärlig med vad du känner.
Citera
2018-05-31, 11:40
Medlem
Det minst sagt snedvridna UG-reportaget är väl ett typexempel på samtidens "two wrongs make a right"-inställning. Media var lite elaka mot Virtanen, så då går statlig media ut och är minst lika elaka och oärliga mot Wallin. Ett möjligt våldtäktsoffer.

Vad i helvete är det för logik?
Citera
2018-05-31, 11:48
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Nu ifrågasätter du även intelligensen hos offren. Snyggt. Skönt att du är ärlig med vad du känner.

Du missförstår. Läs igen.
Citera
2018-05-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majzkorn
Nej, inte alls. Halva avsnittet handlar om FV krokodiltårar och offerkoftestickande. Reportrarna granskar pressetik säger dom men det hade kunnat göras mycket, mycket bättre utan att dra in specifika personers vittnesmål. Varför är det relevant - i pressetikens namn - hur CW agerade i samtalet? .
Specifika personers vittnesmål betyder så klart allt. Den som nu vill återge grova men avskrivna anklagelser mot enskilda personer. Har en förbannad skyldighet att vara källkritisk och även se vad som talar för oskuld. I det här fallet finns det vad som gäller faktiska brott alltså en hel del. Så vad CW sade dagen efter har allt med saken att göra.
Citera
2018-05-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Det minst sagt snedvridna UG-reportaget är väl ett typexempel på samtidens "two wrongs make a right"-inställning. Media var lite elaka mot Virtanen, så då går statlig media ut och är minst lika elaka och oärliga mot Wallin. Ett möjligt våldtäktsoffer.

Vad i helvete är det för logik?
Hur är programmet oärligt mot Wallin?
Citera
2018-05-31, 12:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Det är å andra sidan inget konstigt. Sextonåringar är könsmyndiga och det är lagligt för dem att både ragga och bli raggade på. Inget som "16-åringen" beskriver är olagligt eller upprörande eller styrker någon misstanke om Virtanen skulle vara en våldtäktsman. Grisig kändiscasanova? Absolut men det är inte förbjudet.

Jag håller med.
Citera
2018-05-31, 12:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Hur ser lagen på att erbjuda minderåriga sprit?

Gissar att det är lagligt att erbjuda, men inte att bjuda? Eller kan det bli tal om någon form av obskyrt försöksbrott?
Citera
2018-05-31, 12:15
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Gissar att det är lagligt att erbjuda, men inte att bjuda? Eller kan det bli tal om någon form av obskyrt försöksbrott?

Det är väl inte olagligt för en förmyndare i alla fall? Kan säkert vara svårt att få det till något brott från Virtanens sida. Däremot är det inte till hans fördel, då bara rent allmänt över bilden av honom som sliskig. Att vara ett äckel är dock inte olagligt det heller.
Citera
2018-05-31, 12:18
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu vet inte vi ens om det finns några verkliga brottsoffer kring FV. Det handlar inte heller om 100%-iga bevis men endast en väldigt enfaldig människa kan köpa CW:s spindelvävstunna anklagelser som dessutom inte ens räckte till ett åtal.

Eller menar du att bara för att en kvinna anklagar en man för någonting så är han automatiskt skyldig? Om svaret är ja så borde nog du söka professionell hjälp?

1. Det vet inte du heller och ändå så försvarar du FV med näbbar och klor. Men CW vet och talar om det - tycker du inte hon ska få det?

2. Nej och jag betackar mig för dylika påståenden. Att det är din första respons säger dock en del om din egen psykiska hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in