2018-05-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Trots att gårdagens Uppdrag Granskning var en timmes rent försvarstal av Virtanen
tror jag inte hans status har stigit nämnvärt.

Alla vet vilken mobbare och vilken pk-pajas han varit, och skadeglädjen över att
han nu sitter och snyftar i svt är starkare än eventuell sympati för honom.

För övrigt lyfte han fram sin familj som särskilt drabbade = Han gömde sig bakom dem
som det fega kräk han är.

Håller med, samt att han framstod som värsta sortens gnällkärring, och denna skit går mina skttepengar till, det är hårresande.
Citera
2018-05-31, 10:12
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det här måste anses stärka hennes trovärdighet. När hon var 16 år var FV 25-26, och han raggade då på henne.

Luktar BS.

Varför gick hon med honom till hans port? Sexuell invit i hennes drömmar...

Hursomhelst inget speciellt.
Citera
2018-05-31, 10:18
Medlem
OldWolfs avatar
Egentligen fick jag det mesta jag funderade på när bomben exploderade. Framför allt funderade jag kring detta med borträngda minnen, att CW fogat ihop suddiga minnesbilder och fyllt i svarta luckor. Hade då naturligtvis inte en aning om samtalsterapeuten. Min tanke då var att CW förmodligen inte ljuger medvetet, men att hennes historia bldev en blandning av fantasi och verklighet.
Många i tråden missar poängen med UG reportage. Det avslöjade dålig journalistik bl a genom att undanhålla fakta som talade för FV. T o m lögner avslöjades.
Jag känner inte FV och har aldrig träffat honom och har inte varit någon läsare av hans ledare och krönikor Kan därför förhålla mig tämligen neutral.
FV sticker själv inte under stolen med att han under en period bar sig svinaktigt åt. Har själv tillbringat en del år i journalistkretsar i Sthlm. Det fanns de som kunde då också, både män och kvinnor.
När pöbeln fäller domar på sociala medier och etablerade medier hänger på, är vi illa ute.
Intressant att UG fått ut förundersökningen, vilket inte är vanligt när en undersökning lags ner. Tydligen hade också SVD läst den, trots sina felaktigheter.
FV fick stor plats i programmet. Alla övriga parter hade chansen att vara med. Thomas Mattson fegade i vanlig ordning ur, liksom Karin Olsson och Anna Dahlberg. Heder åt SVD:s ansvarige utgivare,som ställde upp trots det dåliga jobb hans redaktion gjort.
Citera
2018-05-31, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Det är inget publicistiskt haveri att påtala ett faktiskt sakförhållande, det vill säga att han polisanmäldes. Och då beskriva vad polisanmälningen går ut på.

USA är världens mest stämningsglada land men inte ens de skulle komma på tanken att det skulle vara något fel med det. Där får man alltid återge faktiska sakförhållanden. Att sanningen ska tystas i Sverige, det vill säga att man inte ens får berätta att någon polisanmälts, det är PK.

Ja, det kunde man ju då ha gjort för tio år sedan. Nu är det en icke-nyhet.
Citera
2018-05-31, 10:31
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På min profilbild är jag ett år gammal.... Gissa hur mycket det berättat om min ålder.

Och här har du en jycke. Men det är ändå inte tidelag när du ligger med en man.

Vem informerar Fridah?
Citera
2018-05-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ja, det kunde man ju då ha gjort för tio år sedan. Nu är det en icke-nyhet.

Polisanmälan kom ju långt senare. Eller är du en sån som tycker att det automatiskt innebär att hon är full av skit? Polisanmälan mot Timell kom ju också långt senare.
Citera
2018-05-31, 10:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det här måste anses stärka hennes trovärdighet. När hon var 16 år var FV 25-26, och han raggade då på henne.

35-36 blir det ju!
Citera
2018-05-31, 11:05
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Det är å andra sidan inget konstigt. Sextonåringar är könsmyndiga och det är lagligt för dem att både ragga och bli raggade på. Inget som "16-åringen" beskriver är olagligt eller upprörande eller styrker någon misstanke om Virtanen skulle vara en våldtäktsman. Grisig kändiscasanova? Absolut men det är inte förbjudet.
Citera
2018-05-31, 11:10
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Luktar BS.

Varför gick hon med honom till hans port? Sexuell invit i hennes drömmar...

Hursomhelst inget speciellt.
Handlar det om att försvara Virtanen eller anklaga alla kvinnor för att ljuga?
Citera
2018-05-31, 11:19
Medlem
Citat:
'
Utan att veta så skulle jag tro att Virtanen tror att hon kommer från Kvarnen. Det är ju hon som söker upp honom så han har troligtvis inte koll på var hon kommer ifrån vilket hon själv givetvis har då det är hon som ser honom.
Citera
2018-05-31, 11:21
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Det är å andra sidan inget konstigt. Sextonåringar är könsmyndiga och det är lagligt för dem att både ragga och bli raggade på. Inget som "16-åringen" beskriver är olagligt eller upprörande eller styrker någon misstanke om Virtanen skulle vara en våldtäktsman. Grisig kändiscasanova? Absolut men det är inte förbjudet.
Hur ser lagen på att erbjuda minderåriga sprit?
Citera
2018-05-31, 11:25
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Handlar det om att försvara Virtanen eller anklaga alla kvinnor för att ljuga?

Den enda som verkligen medvetet ljugit är väl Fridah?

Cissi har fått hjälp att ta fram ett bortträngt minne.

Hon hade nåt slags sexuellt möte, messade glädjestrålande med kompisen dagen efter, hade kontakt men mannen dagen efter, kallade honom ”good guy” nån månad efteråt. Det var först 6 år senare som en samtalsterapeut hjälpte henne att minnas att hon blivit våldtagen. Cissi mådde psykiskt dåligt, detta gick att spåra till en speciell händelse flera år tidigare.

Jag blir bedrövad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in