2018-05-29, 19:47
Medlem
Lova33s avatar
Med det utseendet och den dialekten förstår jag att det inte kommer naturligt för honom att attrahera snygga damer.
Men för i helvete människa använd ”fröken höger/vänster” istället för att tvinga dig på andra människor sexuellt.
På ren östgötska: uschaan säger jag!😝
Citera
2018-05-29, 19:53
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Du har helt fel precis som trollet lawnmowerman (som spammat sönder flera andra trådar). Detta är en skvallertråd. Gillar du inte skvaller så starta en tråd i juridikforumet.
Virtanen fälldes inte därför åklagaren inte ville åtala, polisen inte orkade samla ihop några bevis utan krävde att brottsoffren skulle inkomma med dessa. FV ska vara jävligt glad att han kom undan så lindrigt som han gjorde. Detsamma gäller för hans apologeter.

Vilka as det finns. Kan bara föreställa mig hur det känns att bli antastad/våldtagen och sedan behöva samla bevis som nån fucking jävla Sherlock Holmes på det!
Jag kräks! Oj vad jag kräks.😝
Nej är nej. Kan alla megaäckel fatta det någonjävlagång???!!!
Citera
2018-05-29, 20:06
Medlem
Mooskys avatar
Så UG ger pajsaren Virtanen 1 timme att förklara ett drev med blodvittring? Frågan är om jag inte ska begära mina licenspengar tillbaka. CW har lagt ut intervjun i sin helhet i dag som hon gjorde med UG, och där ser man UG reportern Lina Makboul som en arrogant jävel som inte vill lyssna riktigt på vad CW säger. När CW opponerar sig så vill hon bara bryta. Dock så får hon bemöta en vinkling som UG medvetet har satt i det här programmet. Har dom ingen som helst skam dom här jävlarna inför brottsoffren som råkat ut för Virtanen.

Citat:
Krönikören Cissi Wallin går till angrepp mot Uppdrag Granskning efter att ha blivit intervjuad av reportern Lina Makboul till avsnittet ”Metoo och Fredrik Virtanen”. I en Facebook-post skriver hon hur hon av reportern ”känt sig jagad, osakligt och partiskt ifrågasatt som brottsoffer”. UG har velat intervjua Wallin sedan i vintras och tog med sig en egen fotograf. Hon lade sedan ut intervjun på Facebook. Videon har över tusen delningar.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/05/28/trump-anklagade-nyt-for-att-ljuga--motbevisas-av-ljudklipp/
Senast redigerad av Moosky 2018-05-29 kl. 20:09.
Citera
2018-05-29, 21:39
Medlem
Det här kommer bli kul, tycka vad man vill om FV men många av "vittnesmålen" som publicerades har så stora hål att kan man köra igenom dom med en truck.
Citera
2018-05-29, 22:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så UG ger pajsaren Virtanen 1 timme att förklara ett drev med blodvittring? Frågan är om jag inte ska begära mina licenspengar tillbaka. CW har lagt ut intervjun i sin helhet i dag som hon gjorde med UG, och där ser man UG reportern Lina Makboul som en arrogant jävel som inte vill lyssna riktigt på vad CW säger. När CW opponerar sig så vill hon bara bryta. Dock så får hon bemöta en vinkling som UG medvetet har satt i det här programmet. Har dom ingen som helst skam dom här jävlarna inför brottsoffren som råkat ut för Virtanen.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/05/28/trump-anklagade-nyt-for-att-ljuga--motbevisas-av-ljudklipp/

Så Virtanens tidigare chef Jan Helin är den som är högst ansvarig på SVT för detta snyftreportage som ska sändas i morgon om Virtanen. Det stinker lite här kan jag tycka.

Jan Helin var chef på Aftonbladet under tiden då ledarskribenten och kolumnisten Fredrik Virtanen anmäldes för våldtäkt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jan-helin-besked-i-dag-om-svt-profilen

Virtanens FB .....

Skulle inte tro UG är det samma utan Janne J som gjorde sitt sista program om Akilov. Vem fan är Makboul?
Senast redigerad av Moosky 2018-05-29 kl. 22:28.
Citera
2018-05-29, 23:04
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vem fan är Makboul?

Palestinsk kommunist.
Citera
2018-05-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men FV har inte blivit lagförd för något sexualbrott, i själva verket lade polisen ned förundersökningen eftersom han var oskyldig. Eller menar du att människor som ej begått våldtäkt ska lagföras iallafall? Då är det betydligt lättare att förstå ditt smått galna stöd till den hysteriska nätpöbel som helt utan bevis utmålar FV som våldtäktsman.

Att inte bli lagförd betyder inte automatiskt att man är oskyldig. Det är det jag försöker få dig att förstå. Det betyder bara att man inte blivit lagförd.

Av alla 100.000+ sexualbrott som sker per år blir 1000 lagförda. De resterande 90.000 är inte alla falska anklagelser.
Citera
2018-05-29, 23:19
Medlem
Jenshalls avatar
Hela programmet stinker Aftonbladet och Janne Helins fakennews mörkaförvanska sanningen så man spyr. Att SVT chefen Hanna Stjärne har så dåligt omdöme att hon låter Janne Helin som är programdirektör köra sitt "eget program på play" och släpper igenom detta snyft reportage med Virtanen visar hon inte heller är mogen jobbet. Har någonsin en programdirektör figurerat så aktivt i egen kanal någonsin i SVT:s historia, NIX och det e hennes jobb styra upp men det gör hon inte. Hoppas Åkesson tar hem valet då är båda utbytta innan jul.
Citera
2018-05-29, 23:22
Medlem
Ironiskt att det blev sosseideologen Fredrik som kom att exemplifiera motsatsen till välfärdstutten: https://www.youtube.com/watch?v=blfRz4fStEU&t=33m53s

Eller är det bara jag som är porrskadad om jag hävdar att ett cumshot är den metaforiska motsatsen till mjölk?
Citera
2018-05-30, 00:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nu är du inte helt oväntat inne på detta med falskanmälningar. Har hört detta till leda.

Att det existerar falskanmälningar är den krassa verkligheten och man kan fråga sig varför du automatiskt tar kvinnans version för given när det finns en rad domar de senaste åren där olika kvinnor dömts för falsk tillvitelse? Nu diskuterar vi uthängningen av FV och den nedlagda förundersökningen 2012 gällande en påstådd våldtäkt och fakta är att det finns fortfarande inga bevis att FV gjort sig skyldig till detta.

Citat:
Vet du inte att om ord står mot ord drar för det mesta förövaren det längsta strået medan brottsoffret får bita i gräset.

Återigen, det går inte att ta kvinnans berättelse för given sanning när två olika versioner av händelseförloppet kolliderar. Du har helt uppenbart bestämt dig för att FV ljuger och att han är skyldig trots att förundersökningen lades ned, visst är det så? En fråga nu, utesluter du helt att det istället kan vara CW som far med osanning?

Citat:
Brott kan inte styrkas bla,bla,bla... eller hellre fria än fälla. Undrar hur många verkliga våldtäktsmän som gått fria?

Nu använder du dig av en rätt undermålig debatteknik för att misstänkliggöra FV men vi kan för sakens skull vända på din fråga, man kan fråga sig hur många fall av falsk tillvitelse som undgått rättslig prövning?
Citera
2018-05-30, 01:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Att inte bli lagförd betyder inte automatiskt att man är oskyldig. Det är det jag försöker få dig att förstå. Det betyder bara att man inte blivit lagförd.

En anledning till att människor inte lagförs för misstänkta våldtäkter är att kvinnans uppgifter inte stämmer vid en närmare kontroll av dessa. Polisen inom vissa distrikt säger ju själva att de falska anmälningarna ökat. Du kan inte heller använda dig av argumentet att bara för att FV inte blev lagförd så är han nog ändå skyldig till våldtäkt för det är precis det du insinuerar.

http://www.corren.se/nyheter/falska-valdtakter-problem-for-polisen-4276983.aspx

Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Av alla 100.000+ sexualbrott som sker per år blir 1000 lagförda. De resterande 90.000 är inte alla falska anklagelser.

Anmäls det 100 000 sexualbrott varje år? Vart har du hittat den siffran och vad har det med FV att göra förresten förutom att han blev anmäld 2011 men att den utredningen lades ned 2012 pga låg tilltro till kvinnans berättelse?
Citera
2018-05-30, 02:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Så du menar att om inte brottsoffer har 100%-iga bevis så ska dom bara hålla käften? Jag hoppas du kommer ihåg det den dag du själv blir utsatt för något.

Men nu vet inte vi ens om det finns några verkliga brottsoffer kring FV. Det handlar inte heller om 100%-iga bevis men endast en väldigt enfaldig människa kan köpa CW:s spindelvävstunna anklagelser som dessutom inte ens räckte till ett åtal.

Eller menar du att bara för att en kvinna anklagar en man för någonting så är han automatiskt skyldig? Om svaret är ja så borde nog du söka professionell hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in