2018-05-30, 20:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vi har våra barn på fritids i skolan, så jag säger att jag hämtar dem i skolan. Jag trodde att du inte hade ett jobb eftersom du övervakade FV och Osins förehavanden hela dagarna men jag kanske missförstod dig.
Jag har ett jobb där jag ser dom passera på väg till jobbet utan att övervaka, jag har inte daglig koll men över åren har det ändå gett ett skapligt mönster. Tror du jag skulle spendera min fritid till att ha uppsikt över de här två?
Citera
2018-05-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Till skillnad från dig som måste fantisera ihop en story så finns det andra som vet bättre: Fredric Karén.

Var det någon som nämnde tolv?
Fredric Karén är en bluff! Han är en haschtomte som själv förgripit sig på småtjejer under de år som han brukade droger och alkohol.

Att anklaga bättre journalister än sig själv är festligt. Fredric Karén dyrkade Kurt Cobain. Drack sig fyll och hade en krympling till kollega i Laholm som heter Alex Krympling. Det var många fällande domar när krymplingen skulle slå alla på käften när Fredric Karén bad honom göra det.
Karén är osäker, osexig och mesig. Han ens vet vilken dialekt han ska använda sig av.

Världsberesta Vagabonden på SVD, Fredric Karén är en jävla nolla som inte levererat en enda artikel i hela sitt liv där det innehållande bidraget består av fakta kontrollerad sanning. Sparka ut idioten med resten av dem på SVT som har samarbetat med honom under många år. Virtanen är överlägset bättre än hans namne med mesigare stavning och fulare efternamn.
Citera
2018-05-30, 20:13
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har ett jobb där jag ser dom passera på väg till jobbet utan att övervaka, jag har inte daglig koll men över åren har det ändå gett ett skapligt mönster. Tror du jag skulle spendera min fritid till att ha uppsikt över de här två?

Har ingen aning, inget förvånar mig längre när det gäller Fbs skribenter på gott och på ont.
Citera
2018-05-30, 20:14
Medlem
SwexitNows avatar
Intressant att Aftonbladet använder sådana superlativer;
v
v
v
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/storsta-overgreppet-i-svensk-presshistoria
Citera
2018-05-30, 20:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Åsas text handlar inte om att det är synd om Virtanen utan om journalisters skyldighet att vara sakliga och inte bara springa med den sida som för tillfället anses "god".

och det bara råkade bli så att det var Virtanen hon skrev om... dra den om rödluvan också...

läste hennes text, och jag vet att hon inte satt rubriken men 'värsta övergreppet i svensk presshistoria' tror jag knappast att jag kan hålla med om, i det här fallet är det ju en skithög som varit makthavare som det handlar om, som en slump nämner hon Benny Fredriksson i samma text, där hade rubriken passat bättre in, men där var det väl hon som ledde det drevet...
Citera
2018-05-30, 20:15
Medlem
http://indiepopochskit.blogg.se/2018/may/tror-du-att-det-finns-nagot-okant-darute-som-mirakulost-forblev-oupptackt-2.html

Det här framstår allt mer som ett rent beställningsjobb av Helin. Av alla de som blev anklagade för sexualbrott under me too, väljer de att "granska" den enda journalisten i skaran.
Citera
2018-05-30, 20:22
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vilken jävla soppa alltihop! Och folk håller på och skriver en massa publikt.
TV-program, Twitter, bloggar, "nyhetsartiklar" och anklagelser utan bevis. Är det så här långt vi har kommit år 2018.

Har sagt det förut och säger det igen; det här med att anklaga folk till höger och vänster, utan några som helst form av bevis, är farlig.

Du är liksom jag omodern. UG peppras på sociala medier av folk som tycker att folkdomstolar är rätt väg att gå.....iallafall när det gäller påstådda sexualbrott.

Jag är glad över att man har sitt på det torra. Tänk att ge sig ut i dejtingsvängen nu. Man får ta med sig egen advokat.
Citera
2018-05-30, 20:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Du är liksom jag omodern. UG peppras på sociala medier av folk som tycker att folkdomstolar är rätt väg att gå.....iallafall när det gäller påstådda sexualbrott.

Jag är glad över att man har sitt på det torra. Tänk att ge sig ut i dejtingsvängen nu. Man får ta med sig egen advokat.

Vi måste nog vara de. Lite integritet och moral har vi.
Inga sociala medier har jag heller. Fläker inte ut mig någonstans.
Citera
2018-05-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vi måste nog vara de. Lite integritet och moral har vi.
Inga sociala medier har jag heller. Fläker inte ut mig någonstans.
Jag tror att Fredrik vinna, förtal..
Citera
2018-05-30, 20:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awj357
Jag tror att Fredrik vinna, förtal..

Jag hoppas de.
Jag lägger inga värderingar i skuldfrågan. Däremot vill jag att någon säger stopp till anklagelser utan bevis.
Rätt som det är drabbar det du eller mig.
Citera
2018-05-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon

Med den nya samtyckeslagen så måste man spela in när man frågar - Ska vi knulla?
Fast då åker man dit på meetoo för att man spelat in.
Enklare med Lena Hande`n
Citera
2018-05-30, 20:33
Medlem
Klart mest korkad var Mina Dennert som startat #härärjag mot näthat för att sen trycka Gilla på Cissi Wallins inlägg om Virtanen, ha ha ha vilken stollemaja hon måste vara. Snacka om att kasta sten i glashus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in