2018-05-30, 19:50
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Har ca 15 personer gått ut med vittnesmål om hur de har utsatts för Tomas Qvick? Hur många anmälda sexualbrott är det som går till rättegång? Ca 3 procent, eller vad det nu är?

se programmet sen fundera på vad de vittnar om rent konkret.
Citera
2018-05-30, 19:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu har Cissi Wallin löpt amok och skrivit ännu ett inlägg som ingen orkar läsa (hon får massor av hjärtan ändå). För säkerhets skull pekar hon ut Virtanen igen som våldtäksman.

Man kan nog dra en skål snart på att Wallin kommer åka dit ordentligt i förtalsstämningen.

Säkert och förtal är ett pissbrott, så huvudsaken är att Virtanen släpades fram ur sin trygghetshåla fullt påhejad av resten patrask och chefer på Aftonbladet bland annat. 12 personer är liksom lite för mycket för att man ska ha pardon med Fredrik Virtanen.
Citera
2018-05-30, 19:53
Medlem
Fridah Jönsson utpekande var ju så uppblåst.
Det visade sig att hon skrivit " Jag avgudar dig " varpå han svarat "tillräckligt för att ligga med mig " Han visste inte att hon var 14 år eller att hon var ute efter PRAO !
Citera
2018-05-30, 19:53
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
"16 oktober börjar som en helt vanlig dag. Ska hämta barnen från skolan. Då får jag ett sms från folk på Aftonbladet om att Wallin skrivit ett inlägg om att jag är en våldtäktsman. Allt känns jättekonstigt hemskt förvirrande. "
Hur gamla är FV s barn som hämtas från skolan och den slutar väl runt 14? FV trampar inte in till jobbet före 09 någon dag och som jag sett ofta framåt 10 sen var det lunch med Osin. Att sen ta sig från Västra Järnvägsgatan till söder tar väl ytterligare lite tid. lägg på ett par rökpauser med Osin. Tre timmars arbetsdag?

Oftast går barnen på fritids efter att skolan är slut, det är inte ovanligt att man går tidigare från jobbet och sen sitter ett par timmar när barnen har lagt sig. Kan var svårt att fatta om man inte har ett jobb.
Citera
2018-05-30, 19:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Oftast går barnen på fritids efter att skolan är slut, det är inte ovanligt att man går tidigare från jobbet och sen sitter ett par timmar när barnen har lagt sig. Kan var svårt att fatta om man inte har ett jobb.
Jag vet det och då säger man att man hämtar barnen på fritids och inte skolan. Vem har inte ett jobb? FV jobbade då.
Citera
2018-05-30, 19:59
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag vet det och då säger man att man hämtar barnen på fritids och inte skolan. Vem har inte ett jobb? FV jobbade då.

Vi har våra barn på fritids i skolan, så jag säger att jag hämtar dem i skolan. Jag trodde att du inte hade ett jobb eftersom du övervakade FV och Osins förehavanden hela dagarna men jag kanske missförstod dig.
Citera
2018-05-30, 20:01
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Varför är du så okunnig kolla på UGs program istället för att gissa.

UG visar att hon först efter att ha gått i samtalsterapi minns händelsen som våldtäckt och sen anmäler hon det. Terapeuten kallar det ett förträngt minne i polisförhör

UG visar tydligt att det inte finns några belägg till anklagelserna och frågan är om de en finns 12 kvinnor eller om det bara är något Svd hittat på.
https://twitter.com/HannaFriden/status/1001863258519822336
Fridén säger emot. Att UG inte ens kontaktat Fridén visar på att granskningen knappast är så bra som de själva verkar tro. Att de även är ohederliga mot prao-tjejen är det också ett dåligt tecken. Kanske dags att du ta och chillar i tråden och slutar kalla folk för bög och bara håller käften en stund.
Citera
2018-05-30, 20:03
Medlem
Citat:
se programmet sen fundera på vad de vittnar om rent konkret.
Läs tråden "vem är det stora äcklet i mediesfären".
Citera
2018-05-30, 20:06
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
https://twitter.com/HannaFriden/status/1001863258519822336
Fridén säger emot. Att UG inte ens kontaktat Fridén visar på att granskningen knappast är så bra som de själva verkar tro. Att de även är ohederliga mot prao-tjejen är det också ett dåligt tecken. Kanske dags att du ta och chillar i tråden och slutar kalla folk för bög och bara håller käften en stund.

Hmm det är verkligen en helt fantastisk bevisföring från din sida att de inte kontaktar CWs kompis Friden. Att de inte kontaktade dig är kanske också ett tecken på UGs dåliga granskning. Du tycker också mycket om FV.

Eftersom skribenten hotade med att droga FV och sedan våldta honom så var det relevant att fråga om hen var bög.

Och nej jag tänker inte alls chilla jag har alldeles för kul
Citera
2018-05-30, 20:08
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Hmm det är verkligen en helt fantastisk bevisföring från din sida att de inte kontaktar CWs kompis Friden. Att de inte kontaktade dig är kanske också ett tecken på UGs dåliga granskning. Du tycker också mycket om FV.

Eftersom skribenten hotade med att droga FV och sedan våldta honom så var det relevant att fråga om hen var bög.

Och nej jag tänker inte alls chilla jag har alldeles för kul
Hon är även ett vittne. Du ser inget problem med att Helin gör ett tam granskning av sin gamla polare Virtanen. Men Fridén är en dålig källa säger du utan något belägg. Fridén och Wallin har varit väldigt öppna om Virtanen långt innan 2011. Du har fått förslag på en bra tråd om det hela.

Om det här är vad du gör för att ha kul så förklarar det varför det inte går att diskutera med dig.
Citera
2018-05-30, 20:10
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Läs tråden "vem är det stora äcklet i mediesfären".

Och? ... anonyma användare på fb som hatar FV, och en påkommen våldtäkt det är inget nytt. UGs granskning visar att inget av det kan beläggas.
Citera
2018-05-30, 20:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Vilken jävla soppa alltihop! Och folk håller på och skriver en massa publikt.
TV-program, Twitter, bloggar, "nyhetsartiklar" och anklagelser utan bevis. Är det så här långt vi har kommit år 2018.

Har sagt det förut och säger det igen; det här med att anklaga folk till höger och vänster, utan några som helst form av bevis, är farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in