2018-05-30, 16:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Fast oavsett så är det sliskigt att svara på det sätt han gjort. Vilket var vad jag påpekade.

UG valde även av någon anledning att inte jaga efter Hanna Fridén, en person som varit relativt öppen med att Virtanen tydligen förgriper sig på drogade kvinnor.

Vet man det? Dom har jagat Skäringer vad jag förstått och många andra som figurerat runt Virtanens våldtäkter och övergrepp. UG kan nog packa ihop nu då Josefsson seglat vidare. Lär tappa tittare.

MS insta
Citat:
Jo, de har jagat mig ett flertal tillfällen. Jag har sagt nej till medverkan. De har uttryckt att jag nog kommer ångra mig. Och att jag inte får sprida deras mailkonversation. Som om de vore en myndighet. Tonen i mailen är långt ifrån trevlig. Vem granskar uppdrag granskning?
Citera
2018-05-30, 16:42
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vet man det? Dom har jagat Skäringer vad jag förstått och många andra som figurerat runt Virtanens våldtäkter och övergrepp. UG kan nog packa ihop nu då Josefsson seglat vidare. Lär tappa tittare.

MS insta

Föreslår en sväng till Fridéns twitter där hon även kritiserar en text av Linderborg, som mest snyftar över stackars Fredde och hur elaka alla är hela tiden, men inte Aftonbladet de är så snälla så.
Citera
2018-05-30, 16:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Birro har länge varit avskydd av ganska breda skaror, långt innan Twitter. Det är inte FV som lett det, det vore att ge honom allt för mycket betydelse. FV är/var en av många.

Fast jag tror till och med det finns arkiverat vem som drevade och mobbade hårdast, så det var absolut FV som var värst och vidrigast. Dom flesta sade sitt och sen var det bra, men inte FV han fortsatte och fortsatte. Jag gillar inte heller Birros åsikter men jag har ännu svårare för ren psykmobbning pga åsikter.
Citera
2018-05-30, 16:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Föreslår en sväng till Fridéns twitter där hon även kritiserar en text av Linderborg, som mest snyftar över stackars Fredde och hur elaka alla är hela tiden, men inte Aftonbladet de är så snälla så.

Åsas text handlar inte om att det är synd om Virtanen utan om journalisters skyldighet att vara sakliga och inte bara springa med den sida som för tillfället anses "god".
Citera
2018-05-30, 17:09
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Åsas text handlar inte om att det är synd om Virtanen utan om journalisters skyldighet att vara sakliga och inte bara springa med den sida som för tillfället anses "god".

Det är möjligtvis syftet, men det förändrar inte att den mest klappar sig själv på ryggen.
Citera
2018-05-30, 18:10
Medlem
Är det någon mer som tycker programmet är väldigt spretigt? Förstår inte alls röda tråden om det handlar om att granska mediers publiciering/källkritik. Vad är syftet med att påpeka offers trovärdighet när det är allmänt känt att våldtäktsfall sällan går till domstol pga ord mot ord, varför är det väsentligt att ta upp hur CW agerade i samtal med sin vän?

På UGs instagram säger dem att dem inte tar ställning i skuldfrågan - vilket är precis det dem gör nr dem tar upp beteende och det faktum att "ingen" från metoo rörelsen vill ställa upp, och hur dem sedan inte svarar på sin frågeställning (offrades Virtanen) när i princip hela programmet ägnas åt att argumentera för Virtanens sak. (Det var inte första svar på praoplats - det var tredje!) UG hjälper honom sticka den största offerkoftan jag har sett i hela mitt liv.

Är inte jättemycket till scoop när det enda nya egentligen dem får fram att teraputen inte är psykolog?

Är det någon som har räknat hur många gånger Virtanen nämner sina barn? är ju HAN som är rädd för vad dem ska tycka om hans far. Dessutom inkonsekvensa svar - han minns "goodguy" smset men inte mycket mer.

Och för övrigt är inte Virtanen friad av rättsväsendet - förundersökningen lades ned för att brott inte kunde styrkas.
Citera
2018-05-30, 18:13
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Birro har länge varit avskydd av ganska breda skaror, långt innan Twitter. Det är inte FV som lett det, det vore att ge honom allt för mycket betydelse. FV är/var en av många.

Instämmer. Birro blev ju spårade ju totalt och blev religiös fanatiker efter det där missfallet. Birro har ju alltid skrivit en massa stolligheter för att därefter bölat om mobbning när han kritiserats.
Citera
2018-05-30, 18:17
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

MS insta

Det tror inte jag. Jag tror många likt mig tyckt att meetoo-rörelsen varit obehaglig då man helt hoppat över rättsväsendet och medialt anklagat människor för övergrepp.

Tog upp det i fikarummet idag och det knappast någon som tyckte UG gjort ett dåligt reportage.
Citera
2018-05-30, 18:29
Medlem
Från Hanna Fridens twitter:

"@HannaFriden
4 timför 4 timmar sedan
Ska man försöka kolla på Uppdrag Granskning? Jag är rätt skeptisk till om det innehåller någon granskning öht, då de exempelvis inte kontaktade mig, som ju är ett vittne i förundersökningen. Det känns inte som vidare ordentligt journalistiskt arbete, direkt."

https://twitter.com/HannaFriden
Citera
2018-05-30, 18:31
Medlem
udons avatar
Nu har Cissi Wallin löpt amok och skrivit ännu ett inlägg som ingen orkar läsa (hon får massor av hjärtan ändå). För säkerhets skull pekar hon ut Virtanen igen som våldtäksman.

Man kan nog dra en skål snart på att Wallin kommer åka dit ordentligt i förtalsstämningen.
Citera
2018-05-30, 18:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu har Cissi Wallin löpt amok och skrivit ännu ett inlägg som ingen orkar läsa (hon får massor av hjärtan ändå). För säkerhets skull pekar hon ut Virtanen igen som våldtäksman.

Man kan nog dra en skål snart på att Wallin kommer åka dit ordentligt i förtalsstämningen.

Hon firar 12 års jubileum. Ja hon blev känd åter igen pga denna sak och har fått extremt många fler följare så varför sluta. Jag tror inte Virtanen kommer försöka att komma åt henne. Det skulle liksom öppna upp för en rättegång där han nu får svara på saker som att ja de hade faktiskt sex etc.
Citera
2018-05-30, 18:37
Medlem
Största övergreppet i svensk presshistoria”
Åsa Linderborg: journalister blev aktivister och publicister blev opportunister

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/storsta-overgreppet-i-svensk-presshistoria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in