Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...
Vore skoj att få höra vad tidigare elever tycker om att deras gamla skola, på indirekt vis, är på väg att bli det som 2017/2018 helt ritade om Sveriges politiska karta; det som gjorde att svensken bytte fot och åsikt..
...
Elever födda 1993
...
Jesper Skalberg Karlsson
....
googla namnet, nu en ledande politiker
Citera
2018-05-29, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne

Härligt, det blir mera PK, äntligen är PK på rätt väg att styra upp eländet
Hoppas att Skalman håller rätt på sin mat- och sov-klocka att den inte hamnar i otakt

Framtiden är säkrad, med sådana politiker och invånare som The Amazing Nujens så är Gotlands framtid säkrad när de har sådana avancerade spjutspetsteknologer inom öns gränser

Citat:
Renoveringar av skolan skedde 2015-16 ca. Plåttak målades, tegelfasad målades, nya armaturer, fönster, dörrar mm. Invändigt oklart, men troligt helt nytt kök, bad, inredning av rum, ny el etc etc.

Inga företag kända att ha utfört renovering, kanske nåt har anlitats för vissa delar.

Haha, ja det var billigt det ja, 85000 kr för det jobbet, Akilov måste ju vara rena ekonomiska snillet, verkligen ett kompetensregn utav Guds nåde.
Sätt Akilov som finansminister så lär Sverige bli rena raketekonomin, ja Akilov och Nujens är nog rena raketforskargänget allihopa

Är det ngn som känner till något om elinstallationen ? Det måste väl i regel vara behörig installatör och inte någon vanlig Åsa-Nisse filur som varit framme - Annars blir det ingen försäkring antagligen ?

Nej sanningen att säga så är säkert ställena bara halvfärdiga ännu, sådana yalla-yalla russinskrynklare brukar ju inte ha alla tomtarna hemma på loftet eller alla (l)özzen hemma i huvudet, utan det blir varken hackat eller malet. Och de sprätter pengar runt överallt, precis som kåta marskatter.

Haha, ingen byggherre och inget bygglov, haha, fy fan vilken soppa. Man kan ju verkligen hoppas att det finns fler sådana galna projekt i Özzens portflöjt ?

Hur fan har klanen tänkt att de ska kunna låna på något sådant ? Utan att ha fått fastigheten besiktigad av fackmän ? När det blir svårare tider alltså -- Jaja, de frågar någon annan klanhövding förstås emot att någon kusinflicka måste giftas in i familjen, så får de låna x miljoner till ockerränta --- Som vanligt alltså

Eller så säljs stället till någon annan Mustafa profet med de allra flesta pengarna under bordet --- Som vanligt alltså

Sen blir det klankrig ute i Tingstäde med stenkastning, kast med liten handgranat och bilbränder. Och Putin måste skicka dit trupper och bomba skiten åt helvete
Allt medans Tingstäde-borna står och tittar på på avstånd och inte begriper någonting
Citera
2018-05-29, 06:05
Medlem
Citat:

Tack för dina mycket intressanta rapporter om Nujens byggnader! De gav matnyttiga bitar till denna tråd och får väl sägas bekräfta bilden av alltigenom svarta arbeten.

Det du nämner om anonyma bilar med utländska plåtar och avsaknaden av företags[reklam]flaggor, styr mina tankar till att tro att dessa renoveringar saknar ett registrerat bolag som utförare. Som i sin tur ev kunde ha tagit in t ex baltiska byggarbetare.

Känns som att vittringen av nujenblod nu blir allt tydligare. Det här med de omfattande svartarbetena, det får SKV bara inte släppa!

Ang namnen på eleverna:
Jo, jag googlade och många går ju lätt att än idag hitta, men förutom politiker finns det inget skäl att namnge dem här. Det är inte elevernas fel att Tingstäde skola på Gotland föll i fiendehänder. Just det hade inte heller de nedlagda regementerna kunnat förhindra..
Citera
2018-05-29, 06:14
Medlem
powderfuckers avatar
Ok. Vi har ett glasklart faktum för oss: det kommer aldrig att spelas teater där.
Ingen kommer undgå tanken på att terroristen har varit där.
Ett annat , inte lika glasklart faktum är attdet inte blir några fler krönikor i expressen.
Är karriären över?
-skulle tro det meninte helt hundra.
Citera
2018-05-29, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Ok. Vi har ett glasklart faktum för oss: det kommer aldrig att spelas teater där.
Ingen kommer undgå tanken på att terroristen har varit där.
Ett annat , inte lika glasklart faktum är attdet inte blir några fler krönikor i expressen.
Är karriären över?
-skulle tro det meninte helt hundra.

Inte heller jag är helt 100 på att Özzens karriär är över.
Men nog får vi väl säga att vi här i tråden metodiskt arbetar i den riktningen..?
I vanliga fall tycker jag mobbar är obehagliga företeelser, men med tanke på hur oförskämt och hycklande ÖN har betett sig sen familjens Akilov-koppling avslöjades i januari, så har jag inget att invända mot det nu pågående drevet mot honom.
Det drevet är berättigat och då inte minst för att MSM väljer att skydda honom in absurdum.
Citera
2018-05-29, 07:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Renoveringar av skolan skedde 2015-16 ca. Plåttak målades, tegelfasad målades, nya armaturer, fönster, dörrar mm. Invändigt oklart, men troligt helt nytt kök, bad, inredning av rum, ny el etc etc.

Inga företag kända att ha utfört renovering, kanske nåt har anlitats för vissa delar.

Efter skolan har total renovering utförts på Debbies andra hus i byn, Zetterlings väg, ca 2016 - nu pågående. Samma balt-bil synlig där. Huset var ett gammalt militärförråd som nu rustats till bostad. Svågern har synts titta till bygget men knappast jobbat själv.
Om den där balt-bilen har råkat hamna på något foto där man ser nummerplåten, så vore det nog klokt att dela denna bild med skatteverket & polisen. Ja, samt med tråden här också givetvis.
Citera
2018-05-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om den där balt-bilen har råkat hamna på något foto där man ser nummerplåten, så vore det nog klokt att dela denna bild med skatteverket & polisen. Ja, samt med tråden här också givetvis.

Det är väl inte helt otroligt att den [balt?]bilen fortfarande rullar på Gotland? Och att den då och då behöver tankas? Och om man inte slangar från andras bilar, vilket jag tycker vi inte skall utgå ifrån, så behöver den besöka mackar.

Kan vi inte uppmana alla Gotlands mackägare, att leka privatspanare och vara uppmärksamma på vita skåpbilar plus personbilar, med utländska registreringsnummer, att de noterar numren och därefter vidarebefordrar uppgifterna till lämplig myndighet? Finns ju flera: SKV, EBM, KFM, Polisen och Säpo

Snart är det sommarlov. Då blir det öns lokala filialer av Lasse-Majas detektivbyråer som har jobb att göra. Bara att köra igång. Lycka till!
Citera
2018-05-29, 11:50
Medlem
Efter att enne i grova drag redogjort för vad som renoverats utvändigt på en 500 kvm stor nedsliten skola så är nog en nedlagd miljon ett rimligt belopp.

Jag har ju kollat bolaget som äger fastigheten och där finns inga momsavdrag värda namnet gjorda. Inte håller några arbetsgivaravgifter värda namnet har betalts.

Det är nog så att skattefusket kan uppgå till mellan en halv och en en miljon.

I normalfallet så hade SKV och EBM granskat detta men jag tror att dessa myndigheter är så överbelastade med annat att Nujens kan klara sig.

Grovt skattebrott har upp till 6 års fängelse på skalan om jag minns rätt.
Citera
2018-05-29, 12:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Efter att enne i grova drag redogjort för vad som renoverats utvändigt på en 500 kvm stor nedsliten skola så är nog en nedlagd miljon ett rimligt belopp.

Jag har ju kollat bolaget som äger fastigheten och där finns inga momsavdrag värda namnet gjorda. Inte håller några arbetsgivaravgifter värda namnet har betalts.

I normalfallet så hade SKV och EBM granskat detta men jag tror att dessa myndigheter är så överbelastade med annat att Nujens kan klara sig.

Grovt skattebrott har upp till 6 års fängelse på skalan om jag minns rätt.

Att det finns mer här att gräva i än de 85 000:- de betalade till terroristen är nog bortom allt tvivel.

Det är därför Özz varit så aggressiv.

Jävlar, vad jag hoppas på att mer ska segla upp till ytan.

Men det som finns redan nu räcker för att sänka Özz karriär. Den kommer aldrig att bli som den var innan avslöjandet gjordes. Alltid något.

Men ett par rejäla skitmackor till skulle sitta fint
Citera
2018-05-29, 13:10
Medlem
Citat:
Tingstäde skola: själva skolbyggnaden är renoverad och används av familjen.

Men det är ju knappt någon av The Amazing Nujens som setts till där vad man förstår av vad som står i tråden..

Hur går det med den privata lastbilskörträningsbanan, den privata golfbanan, och den privata kamelkapplöpningsbanan då ?
Eller blir det bara en kapplöpningsbana för dopade (uzbekiska) grävlingar ?

Har de ett tillräckligt stort garage för alla Labbelito-bilar, dvs Audi R8 Spyder ?
Ett dussin vore väl lagom med sådan hybris som The Amazing Nujens verkar ha ?
Mark för opiumodlingen finns det då ? Opiumodling är ju en vanlig hobby i Kurdistan, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Om det är Nujen Media AB som du tänker på så är det riktigt det verkar ju inte finnas några utgifter alls i bolaget. Förmodligen har de bara plockat ut pengar efterhand, utan att beskattas alls.

Nu kanske de håller på som bäst med att sätta ihop en bokföring som ska se trovärdig ut. Så jg gissar att de köpt hela kartonger med bläckpatroner, hehe...
Men det är jäkligt mycket svårare än man tror. Allting finns ju registrerat ändå.
SKV och Kriminaltekniska brukar kunna ta reda på om vilken skrivare som använts och när, mm.
Till och med pappret brukar man ha koll på vart det kan ha kommit ifrån.

1 miljon räcker nog inte långt för sådana stora byggnader
Varför köpte man inte in ny takplåt på en gång ?
Troligen för att inget byggföretag kunde sälja så mycket svart utan att det registrerades
Eller så fanns inte de kontanta medlena tillgängliga

Ger mig fan på att när de ska flytta in och sätter på vattnet så läcker det överallt i hela bygget, har inga höga tankar om svarta rörmokare precis
Och blir kortslutning i hela det elektriska och inga jordfelsbrytare heller, typ..
Citera
2018-05-29, 14:39
Bannlyst
Turken heter inte Özz. Det är ett påhittat namn.

Utan riktiga namnet är Asad Nujen.

Källa: https://www.ratsit.se/19750620-Loran_Azad_Nujen_Nacka/SNN54v0ygbJCeqKaEdH5zdu31_z01AcCk1-jH0l4ATg
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-05-29 kl. 14:42.
Citera
2018-05-29, 15:11
Medlem
Gotland är likt Österlen tillhåll för penningstinna stug/husägare från sthlm och andra storstäder. Kommunerna i dessa bygder låter sig lätt korrumperas genom att godkänna svartbyggen i efterhand då de vill ha folk som sätter sprätt på pengar som fömodas gynna bygden.

Förmodligen så pågår det nu någon sorts retroaktivt arrengemang för att påvisa att det gått rätt till när det gäller Nujens fastigheter. Möjligen läggs lite kritik fram om slarv av mindre betydelse för att få manipulationerna att framstå som trovärdiga.

Özz kommer att jubla men det kommer inte att hjälpa då det hela kommer att framstå som pk-mygel på kommunal nivå och framtaget material kommer att nagelfaras å det grövsta.
Lyckligvis fattar inte de gutiska kommunalmännen/tjänstemännen detta och Özz med anhang kommer att falla sönder bit för bit. Så slutet gott allting gott under tlltagande plågsamhet för Nujjarna är min prognos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in