Citat:
Ursprungligen postat av
Enne
Efter skolan har total renovering utförts på Debbies andra hus i byn, Zetterlings väg, ca 2016 - nu pågående. Samma balt-bil synlig där. Huset var ett gammalt militärförråd som nu rustats till bostad. Svågern har synts titta till bygget men knappast jobbat själv.
Haha, ja två år, det tar nog ytterligare åtta år eller så, sådana där yalla-yalla projekt blir ju aldrig färdiga. Det är därför man brukar sätta in ett erkänt byggföretag för att arbetet ska fortskrida enligt planen Projektet blir bara et svart hål som de pytsar in pengar i och sen blir det bara ännu ngn som begår renoveringssjälvmord...
Citat:
Ursprungligen postat av
powderfucker
Ok. Vi har ett glasklart faktum för oss: det kommer aldrig att spelas teater där.
Ingen kommer undgå tanken på att terroristen har varit där.
Ett annat , inte lika glasklart faktum är attdet inte blir några fler krönikor i expressen.
Är karriären över?
-skulle tro det meninte helt hundra.
Skatteteater möjligen ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommardagen
Som någon skrev innan.
Om det är svarta baltelektrikare som fixat elen utan att ha cert. så gäller inte försäkringen på fastigheten. Det försäkringsbolag som tecknat försäkring med Nujens bör nog dra öronen åt sig.
Ajdå jag läste fel trodde att du hade skrivit blatteelektriker, har alla här blivit rasister ?
Nej några baltelektriker med certifikat känner jag väl inte till, att de skulle ha ?
Däremot under en tid så fanns det ju i dessa länder utbildningar som företagen höll i själva som utgjorde en slags certifiering
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolletPlit
ÖZZ
Nej nej. Jag har en bättre idé. Jag ska renovera den svart och säga att jag renoverat själv. Så tvättar man pengar.
Hehe, i Özzens värld så är det säkert så att pengar är pengar, det finns inget svart eller vitt när det gäller pengar. Skatt betalar man bara när man har lust, ungefär som Mona Sahlin ?
Kanske att Mona Sahlin kan komma inhoppande som "sk samordnare" med några falska intyg och styra upp situationen, Om nu det stackars landsbygds Gotland behöver ett kompetensregn så är det väl lika bra att (S) skickar det bästa de har, dvs Mona Sahlin. F! kan ju bidra med Schyman
Så att de lappar ihop PK-Lapptäcket
Citat:
Ursprungligen postat av
idealistjavisst
På detta fick hon sin bygglovsansökan uppskjuten/uppskov ca 4 ggr (motsvarande ca 1,5 år) så det verkar vara riktig landsortsmentalitet där? Och vad menar jag med det, ja men typ man anstränger sig inte i onödan slash hellre fria än fälla slash "låt hen"
Ja fast de kan ju ändå åka på böter och en dyr rättsprocess även om de kommer in i efterhand med bygglov. Nej det är inte att rekommendera att göra på det viset