Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 12:36
Medlem
happilappis avatar
Özz borde tas in till förhör.
Citera
2018-01-31, 12:38
Medlem
0.999...s avatar
Nu sitter han på Twitter och retweetar mer om kurders strävan efter en nationalstat som inget har hänt. Taffligheten och svenskföraktet är så monumentalt att man får nypa sig i armen.

Lastbilsterroristen kan väl omöjligt vara den ende dom betalat svart. Hur mycket behöver man fiffla med för att få hoppa in i finkan? Skatteverket kommer få gräva i detta nu varken dom vill eller inte.
Citera
2018-01-31, 12:38
Medlem
Hmmm. Detta har dom ju antagligen varit medvetna om under en längre tid. Undrar hur mycket dom (Nujen`s) har försökt att sopa undan..
Citera
2018-01-31, 12:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Özz Nûjen menar att han själv inte känner till någonting om att Rakhmat Akilov utfört arbeten åt familjen:

"Jag vet ingenting om det. Alla upphandlingar och kontakter med olika firmor, byggjobbare och hantverkare har skötts av min svåger som har varit projektledare där. Så jag har faktiskt ingen aning eller kan säga nåt mer. Mvh Özz", skriver han i ett sms till Helagotland.se:s reporter.

Kan denna förklaring räcka för att rädda Özz?
Knappast. Vad ska han annars svara?

Sanningen kommer att grävas fram, även om det är till hans fördel, eller förhoppningsvis hans nackdel.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Özz Nûjen menar att han själv inte känner till någonting om att Rakhmat Akilov utfört arbeten åt familjen:

"Jag vet ingenting om det. Alla upphandlingar och kontakter med olika firmor, byggjobbare och hantverkare har skötts av min svåger som har varit projektledare där. Så jag har faktiskt ingen aning eller kan säga nåt mer. Mvh Özz", skriver han i ett sms till Helagotland.se:s reporter.

Det hade inte räckt för att rädda någon annan men han är ju lite av en medial gullegris och inte minst, kurd så vem vet... Det måste dock komma något jävligt trovärdigt i förklaringsväg och det illa kvickt om han inte ska följa i sin bästis Sorans fotspår.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Att Özz förr eller senare skulle "trilla dit" på något sätt har jag inte sett som en omöjlighet, men i min enfald trodde jag att det skulle vara pga sexuella trakasserier som Soran och Virtanen. Så fel jag hade

Samma här. Påpekar även detta i mitt inlägg #145 här ovanför.

Visst är det lite märkligt att man känner att det är något "fel" på dessa människor. Att det är något som skaver och gnisslar när man ser dem stå och mala om sin gränslösa "godhet" och hur onda och rasistiska vi svenskar är. Man kan inte riktigt sätta fingret på det men vet att något inte stämmer. Det är något i blicken. En svag ondska som ligger och flyter långt därinne, som en giftig, nästan osynlig gas.

Men förr eller senare trillar de dit på något och sanningen kommer fram. Soranen, Virtanen, Bengtsson...

Och nu Özz.

Som sagt, trodde att det skulle handla om sexövergrepp, men nu blev det något helt annat.

Något som i mina ögon är betydligt värre.
Citera
2018-01-31, 12:40
Medlem
MartinStLouiss avatar
Özz verkar ha ganska gott om pengar, om han spenderar såna pengar. Känner han på något sätt Akilov? Eller var det bara en slump att just han fick jobbet eller har han jobbat inom bygg tidigare.
Citera
2018-01-31, 12:40
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Om jag har förstått läget rätt:

Nujen anlitar svart arbetskraft av Akilov. Nujen är kurder. Akilov gör ett terrordåd för att Sverige stödjer kurdernas kamp.

Hur illa behandlade egentligen Nujen Akilov? Fick Akilov sitt hat mot kurder på grund av att Nujen blåste honom? Behandlade de honom som en slav?

Många frågor.

Det är hur man än vrider och vänder på detta en helt sanslös historia, hur är det bara möjligt att dylika sammanträffande sker? Att den kanske värsta terroristen i svensk historia anlitas av en av de kanske värsta vänsteraktivisterna, det låter helt osannolikt. Skulle inte förvåna mig om det ligger ett flertal hundar begravda här.
Citera
2018-01-31, 12:41
Medlem
0.999...s avatar
Citat:

Klart man har koll på om det betalas svart eller inte om det nu dessutom är ens svåger det handlar om.
Citera
2018-01-31, 12:41
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det är hur man än vrider och vänder på detta en helt sanslös historia, hur är det bara möjligt att dylika sammanträffande sker? Att den kanske värsta terroristen i svensk historia anlitas av en av de kanske värsta vänsteraktivisterna, det låter helt osannolikt. Skulle inte förvåna mig om det ligger ett flertal hundar begravda här.
Hata slumpen heter det ju....
Citera
2018-01-31, 12:43
Medlem
Gregor-Samsas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/ozz-nujens-anhoriga-anlitade-akilov-for-renoveringsarbete-/

Nu har Özzans arbetsgivare vaknat...

EDIT

Özz är vass och tydlig i sin förklaring:

Citat:
Jag fattar ingenting, Jag vet ingenting
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2018-01-31 kl. 12:45.
Citera
2018-01-31, 12:46
Medlem
Puukkos avatar
Özz Nûjen har satt sin sista potatis, nu dricker vi gotlandsdrikku!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in