2018-05-28, 20:23
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Det var ju ett par hundra på plats vid Stureplan. Inte sett några officiella siffror, men bör ha varit i paritet med Växjö, minst.

Dallny var på plats med en skara av hans följare, det var lite Nordisk Ungdom, det var en rad nationella som följer Svegot, NMR eller annan alternativ media.

Men jag gissar, av min egen uppfattning, att det var minst över hälften bara intresserade och som inte alls är aktiva inom den nationella sfären. Troligtvis var det en del SD-vänliga där.

Lite samma sammansättning som vid Folkets demonstration då kanske man kan sammanfatta det som?
Citera
2018-05-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Du kan väl istället argumentera hur aktionen var bra? Vad gav den?

Den åskådliggjorde på ett effektfullt sätt konsekvenserna av okontrollerad massinvandring och islamisering. Jag ser absolut inget fel i den. Dessutom är det en sak, som kan ge uppmärksamhet, vilket naturligtvis är oerhört viktigt. Men om du föredrar en Jimmie-tråkmåns, som har samma karisma som ett läskpapper, är det ditt problem.
Citera
2018-05-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tycker nog mina frågor är relevanta. Missaktningen i dina svar tolkar jag som att jag kan vara på rätt spår.

Att du inte har andra argument, än min "missaktning", visar bara hur vilsen du är.
Citera
2018-05-28, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Lite samma sammansättning som vid Folkets demonstration då kanske man kan sammanfatta det som?

Minus pensionärerna och heja-Jimmevännerna.
Citera
2018-05-28, 20:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Hon är bra men inte i närheten av de tre musketörerna. Kvotering och sådant får de andra partierna hålla på med. Hon är säkert med i valkampanjen sedan men de bästa måste exponeras mest.

Jag anser inte att hon skall vara med för att hon skall kvoteras in utan för att hon är kompetent. Jag låter bli att jämföra henne med pojk-trion här för tillfället.

Jag har hört henne tala i andra ärenden än politiska och det har gjort att jag inser att hon borde lyftas högre. Därför tror jag att hon skulle ge ett större positivt resultat i turnén än vad som fås i nuvarande upplägg. Samt att hon som kvinna just för att hon är kvinna kan nå nära in hos en grupp som inte killarna når.

Jag räknar röster och du lipar om kvotering. Va fan liksom!
Citera
2018-05-28, 20:40
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Har skummat igenom en hel del "sverigevänliga" fb-sidor nu, när någon nämner vad folk ska rösta så är listan såklart långt med "SD!" men när AFS nämns så är mkt av retoriken "Nej alla på SD nu!" "vi får inte splittras" "AFS är bra men behöver växa till sig till nästa val" "bortkastad röst".
Många som röstar på sd är otroligt oinsatta, de är bara trötta på invandringen men har noll koll i övrigt.
Om de blev lite mer insatta hade det nog inte varit lika sd-vänliga, de har svalt mediamyten om sd. Tror nästan fler valt AFS än sd om alla hade lika stor koll på båda.
Energin och styrkan hos AFS är på elitnivå, sd framstår som ett gäng grånade sossevåp i jämförelse.
Jag är mer insatt än de flesta och Afs är inget alternativ för mig alls. AFS för till stora delar SD-politik som är lite hårdare i kanterna. Kasselstrand framhålls ofta som en gigant medan han i själva verket inte än något speciellt och som inte går genom rutan tyvärr. Vad som är olyckligt är att vissa Afs företrädare/förespråkare kör en ganska oärlig argumentation som att SD inte är helt emot böneutrop eller inte vill se någon återvandring alls för att bara ta ett par exempel. Man ser mycket halmgubberetorik från Afs som får mig att tvivla på hur seriösa de är egentligen. Det som definitivt får mig att avfärda Afs är sådana som dig som mest av allt verkar hata SD och bara framstår som djupt okunnig och osympatisk. Skitsnacket flödar och ni fattar inte hur självskadligt det är.
Senast redigerad av Kloss 2018-05-28 kl. 20:51.
Citera
2018-05-28, 20:42
Medlem
wwrs avatar
Det här att en AfS:are med våld tagit ett plakat från en åhörare förvånar mig fortfarande.

Varför går inte vänstern dit med plakat och, om någon försöker ta plakaten ifrån dem, startar jättebråk? Precis vad MSM vill,
Citera
2018-05-28, 20:46
Bannlyst
Citat:
Det här att en AfS:are med våld tagit ett plakat från en åhörare förvånar mig fortfarande.

Varför går inte vänstern dit med plakat och, om någon försöker ta plakaten ifrån dem, startar jättebråk? Precis vad MSM vill,

Det fanns en del män i den skaran som hade kunnat göra motstånd tillbaks, det kanske är så enkelt att de inte vågar och inte vill torska? Fascism är det nya, som får samhället att hålla ihop.
Citera
2018-05-28, 20:50
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Det fanns en del män i den skaran som hade kunnat göra motstånd tillbaks, det kanske är så enkelt att de inte vågar och inte vill torska? Fascism är det nya, som får samhället att hålla ihop.
Den som vinner på gatan förlorar hos polisen och media.

Det skulle räcka med en vänsterdemonstrant lindrigt skadad för att AfS kanske aldrig skulle komma igen. Speciellt om orsaken var att de bara stod fredligt med ett plakat.
Citera
2018-05-28, 20:52
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag är mer insatt än de flesta och Afs är inget alternativ för mig alls. AFS för i till stora delar SD-politik som är lite hårdare i kanterna. Kasselstrand framhålls ofta som en gigant medan han i själva verket inte än något speciellt och som inte går genom rutan tyvärr. Vad som är olyckligt är att vissa Afs företrädare/förespråkare kör en ganska oärlig argumentation som att SD inte är helt emot böneutrop eller inte vill se någon återvandring alls för att bara ta ett par exempel. Man ser mycket halmgubberetorik från Afs som får mig att tvivla på hur seriösa de är egentligen. Det som definitivt får mig att avfärda Afs är sådana som dig som mest av allt verkar hata SD och bara framstår som djupt okunnig och osympatisk. Skitsnacket flödar och ni fattar inte hur självskadligt det är.
Det är få av oss som ogillar SD. Däremot har man de senaste åren blivit mer och mer besviken över vilken riktning SD rör sig i. Jag tycker inte alls vi AfS-anhängare kör med halmgubbar. Det vi säger är att SD tonar ner många av de frågor som AfS lyfter fram. SD har inte snackat om återvandring på länge, länge. Men nu när AfS gjorde entré på spelplanen lyfte man frågan i någon intervju på nytt - det visar att AfS behövs. Om inte för att själva driva igenom sin politik så för att få SD att anpassa sig efter vad deras väljare faktiskt vill. SD står faktiskt för många helt galna idéer. Vad tycker du t. ex. om så kallade "svenskcenter" i förorterna? Tror du på allvar att det är en lösning på problemen?

När SD-toppen dessutom består av personer som Expo-Karlsson, Bieler och Jakobsson så är jag oerhört tacksam att AfS drog igång ett eget parti. För jämfört med dessa är Kasselstrand just en gigant.
Citera
2018-05-28, 21:01
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Eftersom som många efterfrågar anledningen och jag inte har något skäl att vara tyst kring det längre kan jag lika väl redogöra för det så ni slipper spekulera. Jag valde redan i januari att inte ställa upp för återkandidatur till riksdagsvalsedeln. Av flera skäl:

1. Jag tyckte SD blivit ett liberalt parti på flera plan. Man viker sig i fråga efter fråga, förvisso tar man små steg i rätt riktning avseende migrationspolitiken - men stegen är mindre än vad samhällsutvecklingen kräver. Plus att man ändå avser nöja sig med Moderaternas invandringspolitik efter valet.

2. Jag tyckte SD:s krypande för Moderaterna tagit rent av frånstötande proportioner. (Det är värre i korridorerna än i media, jag vet hur långt de är beredda att gå)

3. Jag ville inte behöva bli medansvarig för det svek mot väljarna som är planerat av Mattias Karlsson, Paula Bieler, Sven-Olof Sällström med flera. De som numera styr partiet.

4. Jag ville vara en trovärdig ingenjör bakom den alternativa listan. Någon i den interna oppositionen hade kanske rent av lagt ytterligare ett alternativt förslag med mig på under Valkonferensen om jag funnits kvar som valbar, vilket hade rört till det och inget vi som ville ha en alternativ lista eftersträvade.

5. Jag hade också tröttnat på de eviga striderna mot liberalerna i riksdagsgruppen, hela tiden försökte de pressa fram sina positioner och det blev tyvärr inte bättre efter att Jimmie kom tillbaka. Det tog enormt mycket av min tid som jag hellre lagt på annat. Som jag nu helt plötsligt har tid med. Dessutom var alla förslag som vi nationalister ville ha konstant motarbetade, till och med i de utskott vi arbetade i. Hade vår alternativa lista vunnit så var det ända bara tänkt som en markering för att skapa underlag för framtida strider, det hade ändå suttit flera liberaler kvar på viktiga positioner. Jag kände att det oavsett varit meningslöst att sitta för SD ytterligare en mandatperiod.

Jag hade tänkt att sikta på partistyrelsen 2019 och hoppas att vi hade kunnat knuffa ut liberalligan. Jag förstod dock att det var omöjligt efter Valkonferensen, antingen är folk livrädda (för uteslutning eller att bli satta i frysen) eller så hade distrikten övervägande liberala ombud. Det hade heller aldrig blivit bättre. Enbart om AfS kommer in i riksdagen kan den nationalistiska falangen i SD eventuellt få luft under vingarna igen.

Oj, mycket intressant. Jag anade att det var illa men inte så illa. Utveckling måste brytas och väljarna kan visa sitt missnöje redan 2018 om de insett vad SD utvecklats till. Hoppas tillräckligt många förstår. Jag gick från M till SD när de förra spårat ur. Nu är det dags för samma hopp igen när SD fallerat. Jag tror det är enormt viktigt att vi väljare blir mer rörliga. Lojalitet ska vara mot politiken inte mot ett parti. Vi måste snabbt skicka en signal om vi är missnöjda.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-28 kl. 21:09.
Citera
2018-05-28, 21:06
Medlem
Citat:
Den som vinner på gatan förlorar hos polisen och media.

Det skulle räcka med en vänsterdemonstrant lindrigt skadad för att AfS kanske aldrig skulle komma igen. Speciellt om orsaken var att de bara stod fredligt med ett plakat.

Den våldsamma vänstern har vunnit på gatorna de senaste 20 åren. De har behandlats med silkesvantar av både media och polis. Det tillhör den rådande hegemonins privilegier att få äga gatan utan att bli inburad.

Den rådande vänsterhegemonin måste bort. Jag hoppas innerligt att vindarna vänder och att AfS och andra högersinnade får självförtroendet att ta för sig på gatorna. Det blir det ultimata lackmustestet på att vänsterns hegemoni är på väg bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in