Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Det är tråkigt att du är så svag på att argumentera, man får väl skylla det på den sena fredagskvällen, eller de osammanhängande AfS-åsikterna som du synes förespråka.
Jag har genomgående skrivit i hela tråden att den som överhuvudtaget ska komma på tanken att inkluderas i vår gemenskap ska leva 100% enligt svenska förhållanden, anamma Sverige och den svenska kulturen 100% fullt ut och tala språket helt perfekt.
Jag är personligen nog mer radikal än AfS partilinje när det gäller återvandring och synen på vilka som kan tänkas få stanna, men jag anser ändå inte att alla som bor i Sverige nu eller i framtiden behöver anamma den svenska kulturen, eller ens behöver kunna prata särskilt bra svenska. Det är ju bra för dem själva om de kan det men det är inget krav.
Jag är alltså i vissa avssenden mer radikal än AfS partilinje och ibland kanske t.o.m. mer radikal än NMR men jag är
samtidigt mer liberal och tillåtande till avvikelser från normen och svenskheten än den officiella partilinjen som drivs av skitpartier som M och KD.
Hur är det möjligt? Är jag galen? Nej, det handlar egentligen bara om sunt förnuft och rationellt tänkande. Dessutom vill jag inte ha ett samhälle där alla, svenskar som icke-svenskar, tvingas av staten till att hålla sig inom ganska så snäva ramar när det gäller sättet att leva och vara. Jag vill ha mycket mer och hårdare tvång i viss avseenden men mycket mindre tvång och krav än vad vi har i Sverige idag i andra avseenden.
Om Sverige hade bedrivit en sund migrationspolitik under andra halvan av 1900-talet och förblivit ett så gott som helt etniskt och kulturellt homogent Sverige och varit ett sunt och normalt nordeuropeiskt samhälle i övrigt, så hade det inte varit något problem om det hade funnits en liten handfull starkt främmande människor från t.ex. Asien, och i enstaka fall kanske t.o.m. från Afrika, som bodde här och kanske höll på med nåt särskilt hantverk eller annan icke-kriminell och icke-samhällsnedbrytande verksamhet. De hade ju inte varit svenskar vare sig i svenskarnas eller sina egna ögon, men det hade inte spelat någon roll. Vissa främlingar och särskilt deras blandade barn eller barnbarn hade ibland kunnat assimileras in i svenskheten. Så var det också förr, även i vissa fall på 1800-talet och 1700-talet. Sånt förekom faktiskt, även om det var väldigt ovanligt. Bruna zigenare assimilerades in i det svenska folket i viss mängd redan för flera hundra år sedan. Det förekom enstaka fall där t.o.m. indianer eller negrer assimilerades in i det svenska folket (se på Fredrik Reinfeldt!). Detta är ju givetvis inget man bör eftersträva, men i enstaka och udda fall så var det inget nämnvärt problem (I Reinfeldts fall så gick det ju dock inte så bra).
Allt det jag beskriver ovan är ju dock överspelat i och med att vi i Sverige idag har åtminstone ett par miljoner människor som aldrig borde ha släppts in i vare sig Sverige eller Europa. Det sunda förnuft, den normalitet och den relativa "öppenhet" som tidigare rådde fungerade när det rörde sig om mycket små och beränsade mängder invandring av främmande folkgrupper. Nu har tyvärr tåget redan gått, för flera decennier sedan. Detta innebär att man måste tänka annorlunda för att kunna lösa problemen och rädda det svenska folket, Sverige, Europa och Västvärlden från undergång.
Det som räknas nu och framöver är svaret på frågor som "Vad är bäst för svenskarna?" och "Vad är bäst för Europa och de europeiska folken?". Allt annat är av helt underordnad betydelse och alla främlingar som befinner sig här, i
VÅRA länder, ska nog inte gnälla för mycket om att just de och deras grupp är så snälla och borde få stanna. En del kommer att få stanna. En del är välkomna. Andra bör kastas ut med huvudet före. Att exakt definiera och avgränsa vilka som kommer bli tvungna att åka hem och inte går dock inte att svara på just nu. Det är bara så det är.