Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 12:20
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför är det att "tappa det", om man definierar sig som icke rasistiska och icke fascistiska? För min del tror jag det är smart att ta avstånd från dessa inriktningar, då väldigt få väljare vill se dem i den svenska politiska verkligheten. Det väljarna vill se är en långsiktigt realistisk och hållbar migrationspolitik, inte etniskt betingade massutvisningar och plattskatt på 20 %.

Det börjar mer och mer kännas som att AfS blir en samling för avdankade SD-haverister, vilket inte lovar gott för framtiden. Megabråk och partisprängning att se fram emot. Eller stenhård partidiciplin.
SD har vunnit mycket av sitt stöd på grund av att människor blivit upprörda när MSM och andra partier kallar dem för rasister, fascister osv. Tror du verkligen att SDs väljare då ser med blida ögon på när SD ägnar sig åt exakt samma beteende, dessutom gentemot ett parti vars partiprogram knappast är mer radikalt än vad SDs var för 10 år sedan.

Ironiskt att du skriver om megabråk och stenhård partidisciplin när det är exakt vad som utmärker dagens Sverigedemokrater. Lyd Karlsson eller sparkas ut, svårare än så är det inte.
Citera
2018-03-15, 12:22
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Mattias Karlsson: "Jag är dock lite förvånad över att han går så långt som att ansluta sig till det rasistiska och högerextrema alternativet för sparkade."
https://www.aftonbladet.se/a/4dXade

Karlsson på krigsstigen!

Vilka dårar som sitter i partitoppen inom SD. När man tror att det inte kan bli värre så blir man gång på gång motbevisad.

Även intressant vinkling på artikeln att han först skulle blivit utesluten och sen hoppat in i AfS när det är uppenbart att det var tvärtom.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-03-15 kl. 12:28.
Citera
2018-03-15, 12:37
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Gustav Kasselstrands senast tweet är ytterligare bevis på paniken inom Sverigedemokraterna:

https://twitter.com/gustavkassel/status/974227004244529152?s=20

Cirkusen fortsätter

Herregud! Och rasist och fasciststämplarna bara fortsätter att hagla från ledningen. Jösses, vad dom gör bort sig. Ingen frisk människa kan fortsätta stödja den här sekten nu. Ledningen har ju totalt tappat allt förnuft och känsla för taktik.
Citera
2018-03-15, 12:40
Bannlyst
SD tänder på lite väl många broar just nu. Trodde de skulle vara smarta nog att hålla en låg profil, men gissar att det var en öm tå AfS trampade på. AfS har verkligen vind i seglen just nu, trots minimalt med mediautrymme. Får se om det håller i sig fram till sommaren.
Citera
2018-03-15, 12:40
Medlem
Citat:
Mattias Karlsson: "Jag är dock lite förvånad över att han går så långt som att ansluta sig till det rasistiska och högerextrema alternativet för sparkade."

Karlsson på krigsstigen!

Vilka dårar som sitter i partitoppen inom SD. När man tror att det inte kan bli värre så blir man gång på gång motbevisad.

Även intressant vinkling på artikeln att han först skulle blivit utesluten och sen hoppat in i AfS när det är uppenbart att det var tvärtom.
Cuckson verkar tro att AFS är NMR.
Citera
2018-03-15, 12:42
Medlem
-Valhalls avatar
Olle Felten utesluts ur SD, och hans agerande att öppna upp lokaler i Riksdagen åt AfS går att likställa med förräderi:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamot-utesluts-ur-sd-for-samrore-med-rasister

"SD-ledamoten utesluts i samband med att det nya partiet Alternativ för Sverige i dag ska hålla en presskonferens i riksdagen. Riksdagens presscenter är bara öppet för riksdagspartier, men genom att Felten bokat lokalen så kan de komma in bakvägen, uppger TT."
Citera
2018-03-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför är det att "tappa det", om man definierar sig som icke rasistiska och icke fascistiska? För min del tror jag det är smart att ta avstånd från dessa inriktningar, då väldigt få väljare vill se dem i den svenska politiska verkligheten. Det väljarna vill se är en långsiktigt realistisk och hållbar migrationspolitik, inte etniskt betingade massutvisningar och plattskatt på 20 %.

Det börjar mer och mer kännas som att AfS blir en samling för avdankade SD-haverister, vilket inte lovar gott för framtiden. Megabråk och partisprängning att se fram emot. Eller stenhård partidiciplin.

På samma sätt som det varit väldigt gynnsamt för de andra riksdagspartierna att ta avstånd från SD från dag 1.
Citera
Medlem
rikastistorstans avatar
Hade SD varit liiite smarta så hade dom bara tigit ihjäl Afs och på sin höjd sagt att partierna skiljer sig åt men önskat dom lycka till. Nu vet jag att en stor andel SD:are är bindgalna sekterister var stöd mer påminner om en dyrkan till ett fotbollslag än att stödja ett parti vars åsikter man håller med om, men trots detta vet jag att det finns en hel del kloka väljare till SD också som lär få nog av dessa agitatorer snart.
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Karlsson på krigsstigen!

Har Mattias Karlsson redan korkat upp? Påminner i allra högsta grad om hans fylleinlägg mitt i nätterna...I kombination med partiledningens meddelande som uttryckligen förbjöd alla inom SD att närvara vid presskonferensen så är ju det här ett haveri av episka mått
Citera
2018-03-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
"Jag ser Alternativ för Sverige till stor del som en motreaktion på den negativa partikulturen i Sverigedemokraterna. Alternativ för Sverige har ett driv som man blir lycklig av att se och jag ser fram emot att göra vad jag kan för att partiet ska ta plats i riksdagen i höstens val."

Olle Feltens motivering till övergången känns inte superkul. Är det verkligen inget i AfS politik som lockar honom också?

Han sa ju "Alternativ för Sverige har ett driv som man blir lycklig av att se" :-)
Citera
2018-03-15, 12:48
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
SD tänder på lite väl många broar just nu. Trodde de skulle vara smarta nog att hålla en låg profil, men gissar att det var en öm tå AfS trampade på. AfS har verkligen vind i seglen just nu, trots minimalt med mediautrymme. Får se om det håller i sig fram till sommaren.

Ärligt talat så tycker jag att de fått en hel del mediautrymme. Alla stora tidningar plus alternativmedia plus tv-bolag rapporterade från lanseringen, och nu kan du läsa om den senaste värvningen i alla stora tidningar osv. Well played!
Citera
2018-03-15, 12:50
Medlem
https://alternativforsverige.se/riksdagsledamot-olle-felten-sd-går-över-till-alternativ-för-sverige/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in