Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Det tvivlar jag på ens om AfS fick bestämma, men de som inte utvisas måste hur som helst återanpassas om vi inte vill att de ska begå fler brott.
För några år sedan pratade jag med en utländsk krogägare som hade suttit inne. Han sammanfattade det med ett enda ord:
Semester...
Många pensionärer skulle drömma om att få sitta på en öppen anstalt .Fri tandvård, läkarvård, friskvård (styrketräning, simning, aerobics, Yoga mm.
TV och tillgång till dator (under övervakning iofs, så något porrsurfande kan de glömma , de stackars små.
Matlagningskurser, studier, släktforskning, psykologisessioner. Ja, en allt igenom miserabel tillvaro. Mycket bättre att gå upp kl 05.00 med tandvärk, och gå igenom sopkorgarna efter pantburkar. Köpa utgångna varor för 50%. Slippa köpa nya kläder och glasögon på sin ålders höst och verkligen KÄNNA att man fick något för alla slitår; SOLIDARITET.
I min värld så ska vi franchisa ut fängelseplatser åt kriminella invandrare till länder som kräver minst ersättning. Så en fuktig mörk spa-anläggning i det vackra Tunisien, eller fekaliemålade väggar i det exotiska Vitryssland, eller romantiska taigan bortom uralbergen, eller det spännande Rumänien med vakter som vet vad dem vill. Våra fångar kommer upptäcka att de får väldigt mycket frisk luft när de står i rastgården på 3 x 3 meter och det enda d ser är himlen för Svenska statens kostnad om 10 Euro per dag, hälsosam rödbetssoppa med svart bröd två ggr om dagen i 15 år för den där trevliga svettiga våldtäkten. De kommer att älska maträtten till slut, få ett förhållande till den, skriva vacker poesi. Och ALDRIG mer få chansen att begå ett brott igen i Sverige.