Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 18:56
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Har skummat igenom en hel del "sverigevänliga" fb-sidor nu, när någon nämner vad folk ska rösta så är listan såklart långt med "SD!" men när AFS nämns så är mkt av retoriken "Nej alla på SD nu!" "vi får inte splittras" "AFS är bra men behöver växa till sig till nästa val" "bortkastad röst".
Många som röstar på sd är otroligt oinsatta, de är bara trötta på invandringen men har noll koll i övrigt.
Om de blev lite mer insatta hade det nog inte varit lika sd-vänliga, de har svalt mediamyten om sd. Tror nästan fler valt AFS än sd om alla hade lika stor koll på båda.
Energin och styrkan hos AFS är på elitnivå, sd framstår en ett gäng grånade sossevåp i jämförelse.

Ja det är ett stort dilemma. AfS verkar dock fatta vad det går ut på och lägger budskapen både med finess, allvar, humor och gör det enkelt. Helgens övningar visar att de är proffs. Jag är därför optimist och tror de har många fler ess i rockärmen fram till valet.

Jag är trygg. Saken är enkel. Vill inte svenska folket ha en blåslampa som konfronterar de andra politikerna 2018, då är det bara så. Vill man vänta till 2022 eller inte alls att de ska komma in, då är det som det är och svenska folket har gjort sitt val. Vi får vad vi röstar in.

Läget är ändå kört nästa mandatperiod även om SD skulle chocka och få 30%. 70% är fortfarande emot och man hittar alltid en väg att stänga SD ute. Men visst vore det härligt med 15 Jeff Ahl i riksdagens talarstol redan 2018.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-28 kl. 19:01.
Citera
2018-05-28, 19:02
Medlem
kalkryggars avatar
Jag hade önskat att Afs tog med Jessica Ohlson på sin valturné. Det hade varit snyggt om det var en kvinna med och jag tror det skulle visa sig stort på resultatet.

Jessica Ohlson framstår som smart och framåt. Tänk alla tjejer och kvinnor som vill identifiera sig som henne.

Varför är hon inte med?
Citera
2018-05-28, 19:04
Medlem
wwrs avatar
Hur kommer det sig att denna tråd får fortsätta som en hyllningstråd till AfS?

Nästan vilken politisk tråd av vikt som helst invaderas snabbt av vänsterdebattörer som öser galla över vad som än går emot globalisterna. Ta Anders Borg t.ex., han verkar vara vänsterns skräck. Jag har inte sett ett postivt inlägg om honom på bra länge. Står det något om honom kallas snabbt ett gäng vänsterdebattörer in som, om de inte kommer på något bättre, i alla fall bidrar med ett "K-k-Anders".
Citera
2018-05-28, 19:07
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag hade önskat att Afs tog med Jessica Ohlson på sin valturné. Det hade varit snyggt om det var en kvinna med och jag tror det skulle visa sig stort på resultatet.

Jessica Ohlson framstår som smart och framåt. Tänk alla tjejer och kvinnor som vill identifiera sig som henne.

Varför är hon inte med?

Hon är bra men inte i närheten av de tre musketörerna. Kvotering och sådant får de andra partierna hålla på med. Hon är säkert med i valkampanjen sedan men de bästa måste exponeras mest.
Citera
2018-05-28, 19:08
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Nästan vilken politisk tråd av vikt som helst invaderas snabbt av vänsterdebattörer som öser galla över vad som än går emot globalisterna. Ta Anders Borg t.ex., han verkar vara vänsterns skräck. Jag har inte sett ett postivt inlägg om honom på bra länge. Står det något om honom kallas snabbt ett gäng vänsterdebattörer in som, om de inte kommer på något bättre, i alla fall bidrar med ett "K-k-Anders".

Finns ju inte så mycket att diskutera kring det här partiet än så länge. Det är ju ganska dödsdömt projekt men intressant på många sätt för det är ju den första riktiga avknoppningen sedan Nationaldemokraterna. Skall bli intressant att se vart det här landar och om det finns utrymme för ett parti som är större än 0,0001 till höger om Sverigedemokraterna. Om man ger sig in i sådana här trådar blir det ofta ganska meningslösa debatter som följer exakt samma mönster. Alldeles för många ny-frälsta i tråden precis som i de flesta SD-trådarna på forumet. Blir lätt bara "men du då"-stämning.

Ställde en fråga med som jag alrig fick svar på innan så jag försöker igen: Vad var det för folk på demon i Sthlm? (inte namn och inte svar som "vakna svenskar", tack). Skulle var intressant att veta om AFS i första hand drar med sig resterna av den nationella rörelsen utanför NMR eller om det är så att man lyckas mobilisera folket i diverse "SD-vänliga"-facebookgrupper.
Senast redigerad av Kattenx 2018-05-28 kl. 19:10.
Citera
2018-05-28, 19:10
Medlem
Citat:

Vafan jiddrar du om, 95% alla trådar här på Flashback är ju fyllda med höger-folk. Vänster -"debattörer" är ganska sällsynt här, vilket kan ha med att göra är att de får på nöten varje gång de försöker diskutera något.
Citera
2018-05-28, 19:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vafan jiddrar du om, 95% alla trådar här på Flashback är ju fyllda med höger-folk. Vänster -"debattörer" är ganska sällsynt här, vilket kan ha med att göra är att de får på nöten varje gång de försöker diskutera något.
Jag har skrivit om det tidigare i tråden. Jag tycker AfS går på opportun konflikt. Skickar tiggare till journalister, klär ut sig i burka och spelar IS-musik, betonar återvandring (vilket ger MSM straffspark).

Hade en AfS:are tagit ett plakat med våld från åhörarna på ett möte??

Jag är inte kapabel att lägga upp ett program, men det känns som "nivån är för låg".
Senast redigerad av wwr 2018-05-28 kl. 19:19.
Citera
2018-05-28, 19:19
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Jag har skrivit om det tidigare i tråden. Jag tycker AfS går på opportun konflikt. Skickar tiggare till journalister, klär ut sig i burka och spelar IS-musik, betonar återvandring (vilket ger MSM straffspark).

Jag är inte kapabel att lägga upp ett program, men det känns som "nivån är för låg".

Det jag såg från deras torgmöte i Sthlm med dubstep och utklädda killar i Burka kändes mer som ett studentjippo än en politisk manifestation.
Citera
2018-05-28, 19:20
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Det jag såg från deras torgmöte i Sthlm med dubstep och utklädda killar i Burka kändes mer som ett studentjippo än en politisk manifestation.
Precis. När jag såg flygbladen på rumänska tänkte jag på nollning på teknis.
Citera
2018-05-28, 19:30
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
EXPO-Karlsson är för övrigt en passande benämning då Mattias Karlsson samarbetat med EXPO, en organisation med kopplingar till våldsbejakande vänsterrextremister enligt FOI.

Nja, som jag kommer ihåg det så avvisades EXPO-Karlssons kärleksinviter av extremvänstern. Nobbades helt enkelt.

Olycklig kärlek kallas det. Folk kan lätt hamna i en depression efter ett sånt bakslag och det var väl lite i samband med det som EXPO-Karlsson gick ut med att SD är ett anti-rasistiskt mittenparti som tar avstånd från rasistfascistnazister som exempelvis Fria Tider och Dalai Lama (?).

Fortfarande ingen respons från extremvänstern...

Stackars EXPO-Karlsson.
Citera
2018-05-28, 19:34
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket bra valslogan. Finansieringen är ju redan klar. Bara att dra in motsvarande vård för illegala invandrare.

Samt givetvis även dra in de 196,9 miljoner som försvinner i gratis vanlig sjukvård åt illegala, bara i storstäderna.

https://www.hd.se/2018-05-28/varden-av-papperslosa-har-okat-kraftigt

Reformförslag som redan har finansieringen klar. En mycket ansvarsfull politik.
Det här är ju bra politik att köra ut i bildform. Kör ut en bild på en ledsen svensk pensionär som det står att denne betalat skatt hela livet och får laga ett hål i tänderna för 2000, och sätt det i kontrast med en frisk ung illegal invandrare och skriv att han betalar 50 kronor för att laga 10 hål och är här illegalt så kan ju AfS få till lite virala inlägg.

Samma sak borde man ju göra med den där jämförelsen om pensioner som var uppe på Twitter idag. Enkla budskap som ryms i en bild är naturligtvis guld att använda för delning i sociala medier eller för den delen för flygblad. Om folk måste läsa texten i inlägget för att förstå poängen så misslyckas man stenhårt. Det läser inte folk. Ska man slå viralt så ska det vara slagkraftigt och visuellt. AfS är rätt bra men det skadar ju inte att bli bättre. Förvånansvärt många vet ju inte om den här typen av bisarrt stötande saker.
Citera
2018-05-28, 19:52
Medlem
Citat:

Hade en AfS:are tagit ett plakat med våld från åhörarna på ett möte??

Och hur "hög" är nivån på dina j-a argument, då? AfS är enligt min mening bland de sista politiker man kan klandra för opportunism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in