Citat:
Ursprungligen postat av
IPAD-SWE
Såg ett kort nyhetsreportage om AfS där de tre s.k. ”vildarna” presenterades - Olle Felten, Jeff Ahl och förre partiledaren Mikael Jansson - samt där denna grupp som numera representerar AfS, lagt olika motioner till riksdagen.
Nu när en annan vilde Anna Hagwall blivit medlem (ej officiell representant) undrar jag om ni tre, införlivar henne i ert riksdagsarbete och tar tillvara hennes senaste införskaffade kunskaper?
Detta med tanke på att hon lär ha sagt att hon skulle göra djupare undersökningar varför det var så känsligt att kritisera just Bonnier (och Hjörne) samt om ägarförhållandena inom ”svensk” media och dess konsekvenser för allas vår politiska yttrandefrihet m.m.
https://www.svegot.se/2018/05/17/annu-en-riksdagsledamot-hoppar-over-till-afs/
”Ändå har hon inte ångrat att hon skrev och lämnade in sin motion.
Anna Hagwall: – Absolut inte. Jag har aldrig tvekat om att det var rätt att lämna in motionen. Landets katastrofala tillstånd beror i stor utsträckning på medierna och där är Bonniers särskilt ansvariga. Nu har jag både tid och ännu mer lust att ta reda på varför det är så känsligt att kritisera just dem.
Nu, ett år senare vet jag mycket mer.”
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Märkligt tyst det blivit om Anna Hagwall. Både innan och sedan det hon gått med i AfS. Det måste ju vara ett enormt tillskott att få en riksdagsledamot som medlem i partiet. Hur tar AfS tillvara på henne och hennes erfarenheter? Hur jobbar hon i partiet?
Ja, nu är det en till som undrar.
Har Du lust att svara Jeff? Tack på förhand i sånna fall.
Ann Hagwall (not so much to lose, eftersom hon ju kan bli pensionär snart om hon vill) har ju ändå också försökt gräva i en av orsakerna (och inte bara symptomen); Jag har tidigare också postat Svensk Webtelevisions belysande YouTube intervjuer med pensionären Lars Bern i tråden, apropå orsak & verkan sammanhangen, inklusive, nu exempelvis, vad denne man också kommit fram till i sin analys:
Ken O'Keefe Exposes the Financial System
https://www.youtube.com/watch?v=QKG8-VktDXo
“If you ask me how the world functions, then you have to understand one thing plain and simple – the head of the snake, the system of power is headed by the financial system. The bankers rule the Earth, through the private control of the issuance of money, debt-based money, which we all are supposed to pay. Ultimately with all of these things that they call “austerity” and whatnot, the bankers, basically, through the control of issuance of money which allows them to provide themselves with an infinite supply of money, means that they can buy anything and anyone that can be bought – so if we look at it, the vast majority of governments around the world, they are nothing more than puppets carrying out an agenda for the bankers, and the bankers at the top of this pyramid are, as I’ve said, plain and simple psychopaths, they’re drunk on their own power, they are used to getting everything they want, they can buy anything and anyone that can be bought. This explains the corruption of virtually every government we can look at, and the policies do not reflect the interests of the people. They reflect, pure and simple, the interests of the bankers.”