Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Däremot är min uppfattning att många Israelmotståndare på Flashback tillhör samma grupp som tror på allehanda judiska konspirationsteorier och ser judar bakom varje vrå. Den typen av grupp som i en diskussion om Sodastream som produkt känner ett behov av att rycka in judar i diskussionen eftersom Sodastream är ett Israeliskt företag.
Guilt by association! Du kan läsa dig själv lite högt! Din uppfattning (vinklingen) är att alla som tycker något i x är personer som tycker samma saker i z.
Samma retorik kan föras gällande motparten!
De ser invandrare och muslimer bakom varje vrå. Men den associationen har inte FB några problem med. Frågan är då, Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Vilket inte nödvändigtvis är topic och kan få tråden att mynna ut i en annan diskussion än vad den egentligen var avsedd för. Jag personligen ser inte samma tendens i motsatt riktning.
De trådar som jag har läst och som behandlar Iran och Nordkorea, innehåller grovt censurerade avsnitt. Detta har ingenting med användarnas tendens till konspirationer att göra. Det kan röra sig om ett påstående som Israels förintelse som en reaktion på en Israelisk förintelse av Iran, så raderas inlägget. Om du menar att skribenterna inte är sakliga i sina inlägg så har i varje fall jag inte stött på något sådant.
För mig är konspirationer bara konspirationer oavsett vilken sida som argumenterar. Men konspirationerna om Iran verkar inte vara något att ta tag i från er sida??!!