2018-05-27, 03:03
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Som moderator ser man alla andras åtgärder, även i de delar man inte själv modererar. Om det är det du frågar. Men som Carl Hamilton poängterar är det omöjligt att gå igenom varje inlägg som raderas per dag. För precis som att det skrivs stora mängder inlägg per dag, raderas också en del av dem. Däremot går vi igenom alla varningar en användare har dragit på sig väl vid en ohörsamhetsomröstning för att bedöma om användaren verkligen är ohörsam.
Jag tycker att vinklingen i denna fråga handlar om gemenskap än själva frågan.
Israelsupportrar har lättare för att överleva FB:s klimat.Så nä,det är inte så att alla dagdrömmer om judiska agendor.Kort sagt är moderatorer delaktiga i härvan.
Citera
2018-05-27, 13:21
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Jag tycker att vinklingen i denna fråga handlar om gemenskap än själva frågan.
Israelsupportrar har lättare för att överleva FB:s klimat.Så nä,det är inte så att alla dagdrömmer om judiska agendor.Kort sagt är moderatorer delaktiga i härvan.
Jag har ingen officiell statistik över vilka användare som är för respektive emot Israel och hur många ackumulerade varningar respektive sida har. Däremot är min uppfattning att många Israelmotståndare på Flashback tillhör samma grupp som tror på allehanda judiska konspirationsteorier och ser judar bakom varje vrå. Den typen av grupp som i en diskussion om Sodastream som produkt känner ett behov av att rycka in judar i diskussionen eftersom Sodastream är ett Israeliskt företag. Vilket inte nödvändigtvis är topic och kan få tråden att mynna ut i en annan diskussion än vad den egentligen var avsedd för. Jag personligen ser inte samma tendens i motsatt riktning.
Citera
2018-05-27, 14:07
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Däremot är min uppfattning att många Israelmotståndare på Flashback tillhör samma grupp som tror på allehanda judiska konspirationsteorier och ser judar bakom varje vrå. Den typen av grupp som i en diskussion om Sodastream som produkt känner ett behov av att rycka in judar i diskussionen eftersom Sodastream är ett Israeliskt företag.

Guilt by association! Du kan läsa dig själv lite högt! Din uppfattning (vinklingen) är att alla som tycker något i x är personer som tycker samma saker i z.
Samma retorik kan föras gällande motparten!
De ser invandrare och muslimer bakom varje vrå. Men den associationen har inte FB några problem med. Frågan är då, Varför?

Citat:
Vilket inte nödvändigtvis är topic och kan få tråden att mynna ut i en annan diskussion än vad den egentligen var avsedd för. Jag personligen ser inte samma tendens i motsatt riktning.
De trådar som jag har läst och som behandlar Iran och Nordkorea, innehåller grovt censurerade avsnitt. Detta har ingenting med användarnas tendens till konspirationer att göra. Det kan röra sig om ett påstående som Israels förintelse som en reaktion på en Israelisk förintelse av Iran, så raderas inlägget. Om du menar att skribenterna inte är sakliga i sina inlägg så har i varje fall jag inte stött på något sådant.
För mig är konspirationer bara konspirationer oavsett vilken sida som argumenterar. Men konspirationerna om Iran verkar inte vara något att ta tag i från er sida??!!
Citera
2018-05-27, 14:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du är OT,och dessvärre troll som babblar här utan problem.

Trams.

Citat:
Tråden handlar inte om dina fruntimmer som påstått något om piskor.Det får nog bli beviset på din neutralitet.Hur kan du garantera att hon talar sanning?

Jag litar mer på min tjejkompis som har både ansikte och en adress jag kan åka till, än på Bahram som bara är en anonym judehatare/gnällträll på ett forum.

Citat:
Nä,jag har läst bildtexten som Bahram har postat.Bilden på meddelandet innebär att rättsliga åtgärder vidtagits.

Varför översätter Google Translate då ordet "Flashback" som Bahram menar förekommer i bildtexten, till ordet "Lärarförbundet"?

Ah nej säg inget, p.g.a den stora judeödlejymdkonspijationen såklart.
Citera
2018-05-27, 14:26
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Guilt by association! Du kan läsa dig själv lite högt! Din uppfattning (vinklingen) är att alla som tycker något i x är personer som tycker samma saker i z.
Samma retorik kan föras gällande motparten!
Det säger jag inte alls. Det är dina ord. Min uppfattning är att många tillhör samma grupp, inte att alla som ogillar Israels politik är judehatare. Vill du föra en seriös diskussion i frågan så får du låta bli att lägga ord i mun på dina meningsmotståndare. Annars är det meningslöst för mig att fortsätta.
Citat:
De ser invandrare och muslimer bakom varje vrå. Men den associationen har inte FB några problem med. Frågan är då, Varför?
Så länge det är topic så är det inga problem. Mitt exempel med Sodastream går att applicera även för invandrare och muslimer.
Citat:
De trådar som jag har läst och som behandlar Iran och Nordkorea, innehåller grovt censurerade avsnitt. Detta har ingenting med användarnas tendens till konspirationer att göra. Det kan röra sig om ett påstående som Israels förintelse som en reaktion på en Israelisk förintelse av Iran, så raderas inlägget. Om du menar att skribenterna inte är sakliga i sina inlägg så har i varje fall jag inte stött på något sådant.
För mig är konspirationer bara konspirationer oavsett vilken sida som argumenterar. Men konspirationerna om Iran verkar inte vara något att ta tag i från er sida??!!
Det är omöjligt för mig att svara på utan att veta mer om kontexten. Med tanke på hur du tolkade mitt förestående inlägg, är jag skeptisk till din tolkning i de trådarna du hänvisar till.
Citera
2018-05-27, 16:12
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag litar mer på min tjejkompis som har både ansikte och en adress jag kan åka till, än på Bahram som bara är en anonym judehatare/gnällträll på ett forum.
En mask avslöjar mer än ett ansikte.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varför översätter Google Translate då ordet "Flashback" som Bahram menar förekommer i bildtexten, till ordet "Lärarförbundet"?

Ah nej säg inget, p.g.a den stora judeödlejymdkonspijationen såklart.

Om det kommer den här bilden:
https://goo.gl/images/euTRsG
Då är det bara en vanlig filtering

Men hans bild visar det här meddelandet
https://goo.gl/images/Vf2M7L
Om man får upp meddelandet när man vill in på sajten Flashback från Iran, så betyder det tyvärr att polisen startat en process.
Kan betyda många saker. Vanligast är att man misstänker kopplingar till Israel eller USA.
Citera
2018-05-27, 17:15
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
En mask avslöjar mer än ett ansikte.

Om det kommer den här bilden:
https://goo.gl/images/euTRsG
Då är det bara en vanlig filtering

Men hans bild visar det här meddelandet
https://goo.gl/images/Vf2M7L
Om man får upp meddelandet när man vill in på sajten Flashback från Iran, så betyder det tyvärr att polisen startat en process.
Kan betyda många saker. Vanligast är att man misstänker kopplingar till Israel eller USA.

Ursäkta, men va fan har det för relevans till något öht om någon galen diktatur blockerar och undersöker Flashback???

Typ: "Du har fel, för Irans mullor gillar inte dig"??

What the Fuck!?
Citera
2018-05-28, 17:30
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Det säger jag inte alls. Det är dina ord. Min uppfattning är att många tillhör samma grupp, inte att alla som ogillar Israels politik är judehatare.
Inte så mycket skillnad mellan många och alla sett från allmänhetens ögon! Alla är inte så filosofiska som du kanske tänker dig.
Förstår du poängen?
Citera
2018-05-28, 17:34
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ursäkta, men va fan har det för relevans till något öht om någon galen diktatur blockerar och undersöker Flashback???

Typ: "Du har fel, för Irans mullor gillar inte dig"??

What the Fuck!?
Skillnaden ligger i att om Iran har ledtrådar på Israels inflytande på FB (Nordens största forum), så lär ju svenskar bli lite oroliga. Diktatorsnacket, onda ledare och allt som hör dit kan du ta upp i politik utrikes.
Citera
2018-05-28, 17:40
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Inte så mycket skillnad mellan många och alla sett från allmänhetens ögon! Alla är inte så filosofiska som du kanske tänker dig.
Förstår du poängen?
Nej, jag förstår inte dina snurriga resonemang.
Citat:
Skillnaden ligger i att om Iran har ledtrådar på Israels inflytande på FB (Nordens största forum), så lär ju svenskar bli lite oroliga. Diktatorsnacket, onda ledare och allt som hör dit kan du ta upp i politik utrikes.
Jag kan bara tala för mig själv men jag har då inte stött på någon, om vi bortser från den handfull skock användare i den här tråden som tror på att jorden är platt och att judar styr världen, som är särskilt orolig över vad Iran anser om Flashback.
Citera
2018-05-28, 17:43
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Nej, jag förstår inte dina snurriga resonemang.

Jag kan bara tala för mig själv men jag har då inte stött på någon, om vi bortser från den handfull skock användare i den här tråden som tror på att jorden är platt och att judar styr världen, som är särskilt orolig över vad Iran anser om Flashback.
Association till användaren som tyckte jorden var platt. Lustig du är!
Iranier tyckte inte så, så varför relaterar du dessa till varandra?
Citera
2018-05-28, 17:49
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Men judesnacket hör hemma i det här delforumet, menar du?

Asså, NEJ!!! Ytterst liten andel av svenskarna skulle bli det allra minsta oroliga pga någon foliehatteori om FB. Tror faktiskt i så fall att betydligt fler stör sig på all antisemitism (och all annan dödsknarkarrasism) som får florera på FB. JAG stör mig på det (är t ex en sån sak som gör att man kanske inte berättar för alla att man skriver på FB), även om det iofs även finns fördelar med att kunna se vad det finns för galenskaper. Kan ju t ex bemöta det då. Och ffa är det ju inte min sajt. Eller din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in