2018-05-25, 18:53
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det har nog två huvudsakliga orsaker:

1. Flashback driver inte någon sådan agenda.

2. Det är givetvis fullt tillåtet att driva politiska agendor i Sverige, även om inte vi gör det.

admin4, vettig och läser pm.

Jag har inte nån erfarenhet av dig. Som du såg jag skrev admin 5 som enda admin jag sett aktiv. Han e elak o vinklad. Han e oxå en rasist.
Men admin , svarvita negern e vettig.

1. Jag hoppas det, verkligen.

2. Det e inte tillåtet att bedriva dolda agendor. Visst om ni skulle sagt att ni e israelvänliga, men en dold agenda e inte tillåtet i Sverige.
Citera
2018-05-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Det var inte jag som skrev MÅNGA från början. Det var lite poängen med mitt inlägg till användaren Eaz som nämnde många. Många kan betyda majoriteten.

Men om du menar att andelen nöjda är fler så kan du hitta svaret i ett slagsmål som pågår mitt på blanka dan i Sverige. Hur många åskådare reagerar tror du? Inte många, för vi har alltid lärt oss att tiga, även när vi vet att någon förtrycks. Det är nog därför som du och flera andra i tråden inte kan jämföra Iran med Sverige, som många gjort. Iranier som klagar på Flashbacks judiska agenda har delvis rätt om moderatorer som raderat deras inlägg, men att våra iranska vänner måste försäkra sig om att admin är informerad om det som försiggår i trådarna. Men vill man verkligen blottlägga en israelisk agenda så är Iran/Syrien/Nordkorea-trådarna ett gott exempel där censur förekommer.

Jag pratar om att majoriteten av alla som härjar runt om att de blir diskriminerade här, i meta-Flashback, är sådana som redan från början ser konspirationer som en helt naturlig förklaringsmodell och därför också utgår från att den enda förklaringen till att de får inlägg raderade måste vara att det finns en konspiration som censurerar just deras åsikter för att man inte vill att "sanningen" ska komma fram. Detta är alltså rent och skärt svammel.

Det är få här som klagar på att de blir censurerade som har rimliga argument. Iranierna är en sån grupp där det faktiskt kan tänkas vara rimligt att de misstänker att det finns en judeagenda om de upplever sig censurerade eftersom både judar och iranier lever i en sådan verklighet där de faktiskt blir förföljda av och förföljer varandra (utanför Flashback) helt utan att man blandar in konspirationer. Att det är rimligt att ha en sådan misstanke är dock inte samma sak som att misstanken är sann eller att den skulle vara trolig.

Jag förnekar alltså inte att någon upplever sig bli censurerad, inte heller möjligheten att de faktiskt blir det även om jag ser det som osannolikt (åtminstone att det skulle ske systematiskt) men jag köper däremot inte att förklaringen skulle vara att Flashback styrs av någon agenda.

En viktig sak här är att man ska se detta utifrån ett större perspektiv och inte enbart på vad som diskuteras i den enskilda tråden, då ser man att det här inte är någonting som plötsligt kommer från ingenstans. Det går i vågor och det är inte alltid samma användare inblandade men det börjar med att man klagar på en enskild moderator som man beskyller för att driva en egen agenda och när det efter en tid blir klargjort att det helt enkelt inte är möjligt för en moderator att göra, speciellt inte systematiskt, så dör det ut för att sen återuppstå i nya anklagelser där man anklagar admin och/eller alla moderatorer för att styras av en agenda. Nu har ju detta nästan nått nästa nivå där det är någon helt annan som driver en agenda och att admin och/eller moderatorerna själva inte ens är medvetna om det.
En annan viktig sak att ha klart för sig är att det som sagt går i vågor. Just nu är judeagendan den överlägset mest populära agendan som Flashback driver men över tid så har nog de flesta agendor från alla möjliga politiska läger någon gång drivits av Flashback, ibland flera diametralt motsatta agendor samtidigt. Det är alltså helt enkelt väldigt osannolikt att, även om Flashback faktiskt driver en dold agenda, Flashback driver den agenda som diskuteras för dagen.
Citera
2018-05-25, 19:15
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
2. Det e inte tillåtet att bedriva dolda agendor. Visst om ni skulle sagt att ni e israelvänliga, men en dold agenda e inte tillåtet i Sverige.
Vilken lag menar du att Flashback bryter mot?
Citera
2018-05-25, 21:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag har inte nån erfarenhet av dig. Som du såg jag skrev admin 5 som enda admin jag sett aktiv. Han e elak o vinklad. Han e oxå en rasist.
Men admin , svarvita negern e vettig.

1. Jag hoppas det, verkligen.

1. Som moderator i 10 år skulle jag nog märkt om det finns en agenda och det gör det inte

2. Förstår du hur svårt det skulle vara att ena moderatorer med sympatier från längst till höger till längst till vänster om en gemensam agenda för exempelvis judar?

Det är också så att modsen valts ut för att de vill forumet väl, är skickliga debattörer och en del andra saker. Min poäng med det är att vi moderatorer inte är någon gemensam livsform som lever i symbios. Däremot för vi inte våra strider om olika saker externt utan det sker internt. Vilket jag tycker är sunt.
Citera
2018-05-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
1. Som moderator i 10 år skulle jag nog märkt om det finns en agenda och det gör det inte

2. Förstår du hur svårt det skulle vara att ena moderatorer med sympatier från längst till höger till längst till vänster om en gemensam agenda för exempelvis judar?

Det är också så att modsen valts ut för att de vill forumet väl, är skickliga debattörer och en del andra saker. Min poäng med det är att vi moderatorer inte är någon gemensam livsform som lever i symbios. Däremot för vi inte våra strider om olika saker externt utan det sker internt. Vilket jag tycker är sunt.
Kan det vara så att moderatorer är trötta på snacket om judar och alla konspirationsteorier som dyker upp så fort diskussionen handlar om judar och därför raderar inlägg som handlar om judar, och det i sin tur får alla judehatare på flashback (de är rätt många) att se rött och börja med anklagelser om att moderatorerna driver en judisk agenda?
Citera
2018-05-25, 21:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Kan det vara så att moderatorer är trötta på snacket om judar och alla konspirationsteorier som dyker upp så fort diskussionen handlar om judar och därför raderar inlägg som handlar om judar, och det i sin tur får alla judehatare på flashback (de är rätt många) att se rött och börja med anklagelser om att moderatorerna driver en judisk agenda?
Det är väl ett extremt märkligt sätt att hantera ett problem? Radera en massa "felaktiga" inlägg så kommer vi undan kritik...
Citera
2018-05-25, 21:49
Medlem
Citat:
Det är väl ett extremt märkligt sätt att hantera ett problem? Radera en massa "felaktiga" inlägg så kommer vi undan kritik...
Eller att det raderas för att det är OT och tillhör konspirationstråden.
Citera
2018-05-25, 21:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Eller att det raderas för att det är OT och tillhör konspirationstråden.
Ja? Jag skrev radera inlägg...
Citera
2018-05-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ja? Jag skrev radera inlägg...
Med andra ord är det inte så märklig om det raderas för att det är OT.
Citera
2018-05-25, 22:06
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:

Du har alltid varit enormt bra som både skribent och Mod.
Vi har sprungit på varandra under mina gamla nick i alla år .
Så jag är glad att se dig i just denna tråden
Så Carl kan du då svara varför just judefrågan moddas så överdrivet hårt mot alla andra ämnen ?
Citera
2018-05-26, 10:52
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men ser du då allt som moddas?
Jag har under åren varit tämligen provocerande och rätt extrem i många frågar ( oftas för att retas och få en debatt ) men det är judefrågan som man överdrivet lättas blir varnad och avstängd
Som moderator ser man alla andras åtgärder, även i de delar man inte själv modererar. Om det är det du frågar. Men som Carl Hamilton poängterar är det omöjligt att gå igenom varje inlägg som raderas per dag. För precis som att det skrivs stora mängder inlägg per dag, raderas också en del av dem. Däremot går vi igenom alla varningar en användare har dragit på sig väl vid en ohörsamhetsomröstning för att bedöma om användaren verkligen är ohörsam.
Citera
2018-05-27, 02:46
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fler siter än så är blockerade i Iran.
I din bildlänk t ex så resulterade en översättning av bildtexten: "Lärarförbundets webbplats filtrerades".

Även Lärarförbundets livsåskådningar tycks därmed vara för farliga för Iranska civila att kunna betros med, enligt Er "Führer".

Detta säger mer om Iran än det gör om Flashback.

Hur du kopplar Israel till Iransk Censur, återstår dock för dig att förklara?

Alltså, du kommer ifrån Medeltiden, och av oförklarliga skäl så har du i din flykt till Sverige valt att ta med dig det Medeltida Religionskrig som råder i ditt medeltida hemland, och sen försöker du börja försöka få detta religionskrig att fortsätta i det land du flytt/flyttat till.

Now, that is really SOMETHING.
Gränslös Dumhet.

Det kan dock aldrig lyckas, eftersom ditt nya land INTE befinner sig i Medeltiden...

Själv har jag en iransk kompis som blev piskad för att hon vågade vistas i samma festlokal som killar i samma ålder.
Farligt farligt beteende av henne, för diktaturer.
Du är OT,och dessvärre troll som babblar här utan problem.Tråden handlar inte om dina fruntimmer som påstått något om piskor.Det får nog bli beviset på din neutralitet.Hur kan du garantera att hon talar sanning?

Nä,jag har läst bildtexten som Bahram har postat.Bilden på meddelandet innebär att rättsliga åtgärder vidtagits.
Vad babblar du om?
Om lärarförbundets sida filtrerats med samma meddelande som FB:s,ligger det som pärm i ett skåp i Iran.Ytterst sällan skulle Iran filtrera svenska sidor.
Senast redigerad av Literal 2018-05-27 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in