2018-05-26, 12:47
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? vilka är då de andra förklaringarna?
Det har jag redan gett flera förslag på även om det säkerligen finns fler.

Citat:
Tycker du att du på något sätt är rolig i ditt undvikande av att svara på frågorna eller?
Det var inga värdiga frågor att svara på. Jag är ingen demon bara för att jag inte håller med dig till punkt och prickar...

Citat:
Så? vad är de andra skälen/ skälet då?

Citat:
Är DU helt bakom flötet? det är en text från roks, där man alltså tar hand om dödshotade, gravt misshandlade kvinnor (inte män) och ibland barn utsatta för våld från en närstående man.
Ska man låtsas som annat då i sina beskrivande texter?
Vilket måndagsexemplar till feminist du är. Man beskriver inte fenomenet relationsvåld med barn inblandade som om det enkom är pappan som är förövaren. Så ser inte fenomenet ut. Det finns inga ursäkter...

Citat:
Är du som tjata om socialtjänt/ offentlig hjälpveksamhet etc.
Jag pratar om Roks och deras teorier kring varför män som kön, slår/ förtrycker/ dödar närstående kvinnor.
Så länge som ROKS är integrerad med socialtjänsten, går under socialtjänstslagen och som en ideologisk lobbyverksamhet får ~100 gånger mer av våra statliga skattemedel än Svenska Naturskyddsföreningen - så ska det ställas krav på dem som heter duga, och att använda ett jämställt språk är det minsta av de kraven. Åsikterna som vi pratar om och som de ger uttryck för - i sina texter och i dokumentärer - stöds av enbart en liten bråkdel av befolkningen... få är intresserade av att demonisera män.

Anser du att det är befogat för svenska kvinnor att ha samma rädsla för män som kvinnorna i Afghanistan och i Daesh fångenskap har?
Citera
2018-05-26, 13:02
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jepp!

lilla Engla ex.. hon var säkert en riktig bitch eller Elin.
eller Agneta eller Fadime.

självklart när människor utsätts för besinningslöst våld, så är det säkert pga något de själva ställt till med....
vi säger så hörredu, känns mycket bättre då.

Roks borde verkligen fokusera på att tala om för alla dessa blåslagna kvinnor som söker skydd hos dem att det nog är deras eget fel, det är säkert ingenting som de hört innan.
Vad har du för problem som inte ens kan förhålla dig rimligt till en text och börjar dra upp fall som texten omöjligen skulle beröra?

Det här var vad som stod:
Citat:
Våld som dödar men som inte visar tecken på att vara planlagda utan snarare visar tecken på sinneslöst övervåld av spektakulära mått, är fall som lämnar möjligheten öppen för att vara en respons på någonting. Detta någonting kan i sin tur handla om en respons på våld och troligast psykiskt våld.

Människor som dödar planlagt planerar även att komma undan med det. Den chansen minskar avsevärt om offret som utsätts för dödligt våld av spektakulära mått utan minsta förberedelse samt om offret lämnas kvar på brottsplatsen.

Hitta ut ur din psykos. Det går inte att diskutera med dig när du tror att blott möjligheten till en värld där män inte enbart dödar kvinnor i ren makthunger... är det samma som att blåslagna kvinnor ska få lära sig att det är deras fel att män slår dem.
Citera
2018-05-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt

Förlag som jag just förklarade inte var speciellt hållbara eftersom de delas av kvinnor.

Citat:
Det var inga värdiga frågor att svara på. Jag är ingen demon bara för att jag inte håller med dig till punkt och prickar...

I see, det är inte "värdigt" för dig att presentera ett alternativt förhållningssätt till mäns våld mot kvinnor, bara att sitta och vilja lägga ner roks och gnälla på feminister.

Citat:

återigen, det är som att svara: för att män är hungriga på frågan varför endast män får äta bananer.
allright?

Citat:
Vilket måndagsexemplar till feminist du är. Man beskriver inte fenomenet relationsvåld med barn inblandade som om det enkom är pappan som är förövaren. Så ser inte fenomenet ut. Det finns inga ursäkter...
Återigen, roks är en kvinnojour, de tar hand om kivnnor som är under dödshot, fatta du detta ens?
Dessa kvinnor riskerar livet om de hamnar i samma rum som den man/ familj de nu flyr från.
och du tycker att det viktigaste här att markera att dessa kvinnor på nått sätt bär ansvar för att deras man, far, bror what ever vill mörda dem?

Är du på allvar?

Citat:
Så länge som ROKS är integrerad med socialtjänsten, går under socialtjänstslagen och som en ideologisk lobbyverksamhet får ~100 gånger mer av våra statliga skattemedel än Svenska Naturskyddsföreningen - så ska det ställas krav på dem som heter duga, och att använda ett jämställt språk är det minsta av de kraven. Åsikterna som vi pratar om och som de ger uttryck för - i sina texter och i dokumentärer - stöds av enbart en liten bråkdel av befolkningen... få är intresserade av att demonisera män.

Anser du att det är befogat för svenska kvinnor att ha samma rädsla för män som kvinnorna i Afghanistan och i Daesh fångenskap har?

Man får vara bra jävla idiot om man anser att skyddsboende för dödshotade/ misshandlade kvinnor utgör någon form av hat mot män. Eller vägrar inse att det massiva förtryck mot kvinnor som misshandlade, kontrollerande män är del av, inte utgör del av ett manligt maktbehov kontra kivnnor
som grupper.

Att sitta som du och sura över formuleringarna i vad det nu var du läste av roks allmedan detta år
ytterligare 13-17 kvinnor ska mördas av en närstående man.

ja du...vad ska man säga
Citera
2018-05-26, 15:33
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Förlag som jag just förklarade inte var speciellt hållbara eftersom de delas av kvinnor.
Och jag gav förslaget kultur/samhällsnormer som ett troligt finger i spelet...

Citat:
I see, det är inte "värdigt" för dig att presentera ett alternativt förhållningssätt till mäns våld mot kvinnor, bara att sitta och vilja lägga ner roks och gnälla på feminister.
Det var dessa ovärdiga frågor som du ställde mig:
Citat:
Du kanske helt enkelt inte tycker man ska kritisera dessa män som slår, eller försöka skapa teorier kring varför de slår, mördar, häller syra, tvingar eller våldtar eller vad det nu kan handla om. utan man ska bara blunda tänka på trevligare saker, acceptera och hålla käften och göra sitt jobb i det dolda typ? Hela kvinnorna så de sen kan returnera till sin "kärleksfulle" make och hoppas på det bästa? så inte dessa män blir störda eller irriterade...? eller vad är det du ser framför dig?

Jag förstår att du skäms och vill skifta fokus till någonting annat.

Citat:
återigen, det är som att svara: för att män är hungriga på frågan varför endast män får äta bananer.
allright?
Se överst.

Citat:
Återigen, roks är en kvinnojour, de tar hand om kivnnor som är under dödshot, fatta du detta ens?
Dessa kvinnor riskerar livet om de hamnar i samma rum som den man/ familj de nu flyr från.
och du tycker att det viktigaste här att markera att dessa kvinnor på nått sätt bär ansvar för att deras man, far, bror what ever vill mörda dem?

Är du på allvar?
Vad har någonting med det här att göra med hur ROKS uttrycker sig på sin hemsida? Personalen försätter sig inte i risk för att hamna i samma rum med folket som klienter flyr från... om ROKS hemsida skulle beskriva fenomenet relationsvåld med barn inblandade i korrekt. Och inte heller skulle det skifta ansvaret från den som slår/kommer med dödshot till den som blir slagen/tar emot dödshot.

Har du solsting?

Citat:
Man får vara bra jävla idiot om man anser att skyddsboende för dödshotade/ misshandlade kvinnor utgör någon form av hat mot män. Eller vägrar inse att det massiva förtryck mot kvinnor som misshandlade, kontrollerande män är del av, inte utgör del av ett manligt maktbehov kontra kivnnor
som grupper.
Ingår det i skyddsverksamheten att beskriva fenomenet relationsvåld med barn inblandade i som om det enkom är pappan som är förövaren? Vilka förlorar sitt skydd av att de flesta inte beskriver fenomenet så?

Makt är säkerligen en av komponenterna i kvinnoförtrycket och speciellt i ett globalt perspektiv liksom ett historiskt. På individnivå så är det dock betydligt mer komplext i min mening... och det är individer som dödar kvinnor.

Citat:
Att sitta som du och sura över formuleringarna i vad det nu var du läste av roks allmedan detta år
ytterligare 13-17 kvinnor ska mördas av en närstående man.

ja du...vad ska man säga
Ja, vad ska man säga om likhetsfeminister som har överseende med att stereotyper cementeras av verksamheter som är integrerade med våra offentliga diton... Är det så att ändamålen helgar medlen för din del? - att det är helt ok att demonisera män så länge det görs gott vid sidan om.

Feminister som bara bryr sig om sin värdegrund när det passar dem är hycklande skräp.
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-26 kl. 16:31.
Citera
2018-05-26, 17:02
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jepp!

lilla Engla ex.. hon var säkert en riktig bitch eller Elin.
eller Agneta eller Fadime.

självklart när människor utsätts för besinningslöst våld, så är det säkert pga något de själva ställt till med....
vi säger så hörredu, känns mycket bättre då.

Roks borde verkligen fokusera på att tala om för alla dessa blåslagna kvinnor som söker skydd hos dem att det nog är deras eget fel, det är säkert ingenting som de hört innan.
Som vanligt har du ingen som helst aning om vad du pratar om.
Det du gör där är att ta några av de värsta brotten som skett under din ringa livstid och stöpt in dem i formen "detta är mäns våld mot kvinnor" vilket redan blir fel om du börjar granska fallen, inte bara när det gäller offren utan även angående förövarna och deras motiv. Som argument håller det därför inte och borde egentligen inte ens bemötas, men eftersom den här sortens argumentation orsakar massor av flickor och pojkar oerhört mycket ångest och lidande så gör jag vad jag kan för att försöka åtminstone rätta till argumentet, så att det blir någorlunda rättvisande och presentabelt.
I ditt fall brukar man få använda en del verbalt våld, för du fattar inte vanlig diskussionston som partisan för en större sak, som gör att "alla utanför din bubbla och deras argument är ogiltiga".

Plågsamt medveten om att inte ens det hjälper har jag konstaterat att du är ett hopplöst fall. I alla fall för en som inte ser någon poäng med att lägga mer tid eller möda på din utbildning än du vill ta till dig.
Det kommer dock för eller senare en dag när du själv kommer ifrågasätta en del av din hållning och då vill jag att du ska veta att jag aldrig hatat dig och finns där för varje fråga du kan tänkas ha.
Det enda hos dig jag varit emot är den ideologi som förgiftat dig och dina åsikter.
Okej?

Du hade troligen inte gillat eller godkänt argument som styckmörderskan i Askersund, barnamörderskan i Arboga eller HVB-hemsföreståndarinnan som dödade både sin far och ex.man för försäkringspengar, eller rättare sagt satte en nyanländ afghan på skitjobbet, som hon haft som sexleksak.
Den störste massmördaren i Svensk historia är förresten en kvinna. En barnamörderska.
Du glömde nämna dem i ditt narrativ. Därför håller det inte.

Människan är kapabel till ondska.
Ditt sätt att lösa det ökar den sortens hatbrott. Mitt sätt minskar dem.
Du vill att staten tar hårdare tag mot män. Jag vill att män och kvinnor ska komma överens och lösa det tillsammans.
Jag tror det är enda sättet att nånsin lyckas.
Men jag tvivlar på att vi nånsin kommer lyckas helt.
Det finns alltid en och annan psykopat kvar.
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-05-26 kl. 17:08.
Citera
2018-05-26, 17:20
Medlem
Citat:
Vad har du för problem som inte ens kan förhålla dig rimligt till en text och börjar dra upp fall som texten omöjligen skulle beröra?

Det här var vad som stod:

Hitta ut ur din psykos. Det går inte att diskutera med dig när du tror att blott möjligheten till en värld där män inte enbart dödar kvinnor i ren makthunger... är det samma som att blåslagna kvinnor ska få lära sig att det är deras fel att män slår dem.

Var ex. Elin och Engla planlagt tror du? eller Tova? eller Lotta? eller Så vad var då dessa 4 mäns besinningslösa våld respons på?
eller denne snubben ex:

https://www.expressen.se/omtalat/nyheter/32-aringens-fru-ville-skiljas-da-dodade-han-henne-och-hennes-sju-vanner/

Lägg ut texten tack. Vad hade dessa offer för mäns besinnignslösa våld gjort för "elakt" för att förtjäna sin död. eller om de nu råkar överleva förtjäna höra från roks att detta är deras fel?

Formulera dig ordentligt denna gång tack.

Jag följer bara vad du själv suttit och "definierat" för trams. Alldeles uppenbart så håller inte dina resonemang måttet, eftersom det nu går så lekande lätt kan punktera dem.

Säg mig? vad anser du om könsstympning? har inget med makt över kvinnors kroppar att göra? världens all oskuldskrav över kvinnor och den påföljande stigmatiseringen, stening, straff, utstötning, allmänt hotande och hunsande i div. predikstolar samt idag kvarbevarande stlutshamingen? inget med mäns behov av makt över kvinnor?

Sen tsss försök inte. Vi diskuterar här nu roks och parntervåld/ heder. Självfallet kan män döda kvinnor av andra orsaker än maktbehov, men då handlar det i regel inte om en man som dödar en partner och hamnar heller inte på roks bord.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-26 kl. 17:27.
Citera
2018-05-26, 17:27
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Var ex. Elin och Engla planlagt tror du? eller Tova? eller Så vad var då dessa 3 mäns besinningslösa våld respons på?
eller denne snubben ex:

https://www.expressen.se/omtalat/nyheter/32-aringens-fru-ville-skiljas-da-dodade-han-henne-och-hennes-sju-vanner/

Lägg ut texten tack. Vad hade dessa offer för mäns besinnignslösa våld gjort för "elakt" för att förtjäna sin död. eller om de nu råkar överleva förtjäna höra från roks att detta är deras fel?

Formulera dig ordentligt denna gång tack.

Jag följer bara vad du själv suttit och "definierat" för trams. Alldeles uppenbart så håller inte dina resonemang måttet, eftersom det nu går så lekande lätt kan punktera dem.

Säg mig? vad anser du om könsstympning? har inget med makt över kvinnors kroppar att göra? världens all oskuldskrav över kvinnor och den påföljande stigmatiseringen, stening, straff, utstötning, allmänt hotande och hunsande i div. predikstolar samt idag kvarbevarande stlutshamingen? inget med mäns behov av makt över kvinnor?

Sen tsss försök inte. Vi diskuterar här nu roks och parntervåld/ heder. Självfallet kan män döda kvinnor av andra orsaker än maktbehov, men då handlar det i regel inte om en man som dödar en partner och hamnar heller inte på roks bord.
Vad är det man säger om anekdotisk bevisföring?
Shite.
Jag trodde du skulle förstå det när jag gjorde samma mot dig.
Suck, att man ens orkar.
Citera
2018-05-26, 17:50
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Var ex. Elin och Engla planlagt tror du? Så vad var då dessa 2 mäns besinningslösa våld respons på?
Lägg ut texten tack. Vad hade Elin och den andra tjejen gjort för elakt mot Anders för att förtjäna död?
Fallen berörs som sagt inte av min text. I dessa fall så fanns det inget sinneslöst övervåld av spektakulära mått och kropparna gömdes.

Citat:
Du följer ingenting utan tramsar bara.

Citat:
Klart att det har med makt över kvinnans kropp att göra. Hur kom du dock att tänka på det här ämnet i en underdiskussion om möjliga motiv bakom dödligt våld?

Citat:
Nej, du svarar i en underdiskussion riktad till Ipsi och som berör möjliga motiv bakom dödligt våld. Diskussioner om ROKS har du och jag i en annan underdiskussion...
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-26 kl. 17:52.
Citera
2018-05-26, 17:52
Medlem
Citat:
Och jag gav förslaget kultur/samhällsnormer som ett troligt finger i spelet...

och vad går denna kultur/ samhällsnormer ut på?

Citat:
Det var dessa ovärdiga frågor som du ställde mig:
Jag förstår att du skäms och vill skifta fokus till någonting annat.

Varför ska jag skämmas över att ställa dig frågor kring hur du ser på detta?

Citat:
Se överst.

Hur skulle det vara att istället för att varje gång jag frågar dig frågor du inte har sva på istället bara erkänna detta? istället för att ideligen hänvisa mig till tidigare hänvisningar?

Citat:
Vad har någonting med det här att göra med hur ROKS uttrycker sig på sin hemsida? Personalen försätter sig inte i risk för att hamna i samma rum med folket som klienter flyr från... om ROKS hemsida skulle beskriva fenomenet relationsvåld med barn inblandade i korrekt. Och inte heller skulle det skifta ansvaret från den som slår/kommer med dödshot till den som blir slagen/tar emot dödshot.

Har du solsting?
Ja vad tor du roks inställning/ teorier samt arbete har att göra med hur de uttrycker sig på sin hemsida?
Svårt att svara på men försök.

Citat:
Ingår det i skyddsverksamheten att beskriva fenomenet relationsvåld med barn inblandade i som om det enkom är pappan som är förövaren? Vilka förlorar sitt skydd av att de flesta inte beskriver fenomenet så?

Det ingår självfallet när det just är pappan som hotar familjen med våld/ dödshot.
Vilka menar du INTE skulle beskriva dödshot från en man som just dödshot från en MAN?

Citat:
Makt är säkerligen en av komponenterna i kvinnoförtrycket och speciellt i ett globalt perspektiv liksom ett historiskt. På individnivå så är det dock betydligt mer komplext i min mening... och det är individer som dödar kvinnor.

Se där! äntligen ett litet erkännande. Individer som i avsevärt högre andel är män än det är kvinnor, så? vad beror det på? Är kvinnor så extremt mycket jävligare mot män än tvärtom så män tvingas idka självförsvar i så pass hög grad? eller vad?
och varför kan itne män uthärda att kivnnor lämnar dem i samma grad som kvinnor faktiskt klarar uthärda detta, detta tom mer i länder där ex. barn är mannens egendom.
Vad handlar detta om?

Citat:
Ja, vad ska man säga om likhetsfeminister som har överseende med att stereotyper cementeras av verksamheter som är integrerade med våra offentliga diton... Är det så att ändamålen helgar medlen för din del? - att det är helt ok att demonisera män så länge det görs gott vid sidan om.

Feminister som bara bryr sig om sin värdegrund när det passar dem är hycklande skräp.

Vilka "sterotyper"? Mördar närstående män ca 13-17 kvinnor per år eller gör de inte?
Jag anser inte att män demoniseras ett skit, via att man påpekar fakta kring könskillnader i våldsbeteende. Jag tycker män borde, som de intelligenta homo Sapiens de nu faktiskt är, fatta vad
det är man kritiserar.
Citera
2018-05-26, 17:56
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det här fallet var dock relevant.
Citera
2018-05-26, 18:03
Medlem
Citat:

det var Tova och Lotta också, men dessa låtsas du inte se.
Citera
2018-05-26, 18:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Förklara gärna hur detta anekdotiska fall är relevant?
Är det för att fallet är tragiskt och berör dig?
Det är ett av massor av fall varje år och man kan ställa till med mer skada med vapen. Precis som i alla andra masskjutningsfall.
Här såg det ut som att alkohol spelat med, men även alkoholen kan vara ett symptom på andra och djupare saker.
Jag noterade ingen förklaring eller försök till förklaring varför de här vännerna behövde dö.
Man letar inte runt efter flera att döda utan anledning eller motiv.

Vapen och alkohol är sällan en bra kombo.
Men minst en viktig spärr till saknades här.
Klippet ger inga svar och flera av de länkar jag försökte följa gav dem inte heller. Alltså vet vi inte hela storyn. Då sorterar jag den i lådan inte användbart till något alls.
Tragiskt med spillda liv, men ännu föds det fler än det dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in