Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
nej de ska följa den gemensamt fastställda ideologin. Helt korrekt.
Det är dock inte samma sak som att hävda att ingen ideologi existerar vid ex. sjukhusbesök.
ROKS, drivs av samma statliga ideologi av att kvinnor äger rätt få hjälp och skydd från misshandlande män.
Suck. Klarar du inte av att göra skillnad på en uttalad ideologisk lobbyverksamhet och på hur ett sjukhus bedriver sin verksamhet utan ideologiska inslag, så lämnar vi det så.
Citat:
Vad är misandri med det? Du kan förmodligen inte ragga på nått när du är död.
Att glädjas av det naturligtvis. Tycker du också att det är fel att män raggar på kvinnor?
Citat:
Det är väl ofta själva tanken med varför vissa män slå ihjäl kvinnor, för övrigt, att dessa inte ska ges möjligheten att "ägas" av någon annan man.
Rationalisera utan relevans bäst du vill.
Citat:
Sen jo det tror jag ofta är exakt vad många misshandlade kvinnor just behöver, att bli heligt förbannade på sina förövare ex.
Ja, sådant kan vara nyttigt - om känslorna projiceras mot ansvarig individ och inte mot män som grupp.
Citat:
men jag förstår att du ser framför dig nån slags scen där en kvinna som regelbundet blivit misshandlad under flera år, ska sitta och tvingas åhöra hur synd det är om hennes man eller nått?
Suck. Nej.
Citat:
Är ingen annat än ni som gör.
Alla feminister jag känner är fullkomligen medvetna om att "män" inte betyder "alla män".
Verkar mest vara män av din sort som har dessa massiva språklogiska problem.
Nu pratade vi om en myndighetsverksamhet i Göteborg, som i sin text skyltade med hjälp åt våldsamma män och i mängder som gick att stapla i hög... medan hjälp till våldsutsatta män (förmodligen) inkluderades i en enda generisk mening.
Du förstår inte att sådant porträtterar män stereotypiskt?
Citat:
Nä, det är bara just denna gren av mest aktiva feminism som åtagit sig att driva ideella kvinnojourer.
Finns inget som hindrar andra från att sätta igång.
Ointressant. Ideologiska lobbyverksamheter ska inte ha någon plats i våra offentliga verksamheter och ledningen för kvinnojourer behöver inte vara en ideologisk lobbyverksamhet.
Att saker gjordes dåligt från början är inte ett argument för att vi inte ska rätta till felen.
Citat:
Jag tror inte man hade statisik över hur många kvinnor som mördades av en partner innan alla dessa "hatiska feminister" började jobba faktiskt.
Vem citerar du? Den mest refererade studien av dödligt våld i nära relationer och för perioden 1971-1980 är enligt BRÅ Rammer och Somander (1989). Huruvida dessa två individer var feminister av slaget extremare radikalfeminism... är fullständigt irrelevant.