2018-05-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Ska svensk socialtjänst/offentlig hjälpverksamhet utgå från situationen för kvinnor i hela världen? Länder som har fullskaliga krig är alltså förhållanden som vi ska forma våra verksamheter efter här i Sverige? Du har fan tappat det totalt... ser du bomber falla när du tittar ut genom fönstret någonstans i Sverige eller Daesh dränka folk och kidnappa kvinnor i tusentals någonstans på Sveriges gator?

Under samma premisser som dessa "undersökningar" är utförda har sannolikt 3 av 3 män utsatts för våld av intim partner. Feministisk forskning tenderar vara en smula partisk och vinklad.
Citera
2018-05-25, 23:01
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det är därför jag oftast skriver: Om du skriver: Kvinnor i hela världen så behöver du inte replikera.

Det går liksom inte att argumentera mot sådana. Det visar även på att man inte tar ämnet seriöst. Det visar också att hen som merapi inte har några problem alls att använda svaga grupper i samhället för att pusha sin egna agenda. Riktig avsmak i munnen faktiskt, och så pratar dom om "rättvisa". LOL

Och hen undrar varför forumet har blivit en slaskhink....

merapi menar att socialtjänsten i Sverige är för hela världen. Vem vill betala detta? Inte jag.
Det värsta är att vederbörande anser att kvinnor i Sverige ska gå runt med samma rädslor som kvinnor bär på i Afghanistan eller i Daesh fångenskap - och att det är befogat.

Varenda klocka har ringt färdigt i den skallen.
Citera
2018-05-25, 23:10
Medlem
Citat:
Det värsta är att vederbörande anser att kvinnor i Sverige ska gå runt med samma rädslor som kvinnor bär på i Afghanistan eller i Daesh fångenskap - och att det är befogat.

Det här är en människa som försvarade införseln av våldtäktsmän från Somalia med att det var hemskt orättvist att kvinnorna i Somalia skulle få ta bördan av Somalias våldtäktsmän själva. Svenska kvinnor ska minsann vara med och dela på bördan.
Citera
2018-05-25, 23:12
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Det är för att hen tycker att det är bättre att vi tar hit våldtäktsmän. Vi räddar 10000 kvinnor om dom kommer hit och stannar enligt hen. Även om det innebär ökad risk för svenska kvinnor att bli våldtagna.

Dessa män har blivit ett medel för merapi att pusha sin agenda att svenska män är som talibaner. Du vet, allt detta prat om kvotering osv.

Därav behöver socialtjänsten ännu mera pengar. Jätte mycket pengar. Istället för att kicka ut dom och framstå som ett exempel på att detta beteende inte är okej så får dom stanna.....

Det ger även bränsle åt våldet mot kvinnor som sker i Sverige som i Afghanistan.

Man applicerar kvinnors utsatthet i Afghanistan mot svenska kvinnors utsatthet i Sverige.

Har man detta tankesättet så borde lokala normer och kulturer icke ha någon påverkan alls.

Hen vill inte rädda svenska kvinnor, hon vill rädda världens kvinnor. Så länge som hen står på toppen d.v.s. Annars är det inte intressant.

Feminism i ett nötskal.
Citera
2018-05-25, 23:31
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Det är för att hen tycker att det är bättre att vi tar hit våldtäktsmän. Vi räddar 10000 kvinnor om dom kommer hit och stannar enligt hen. Även om det innebär ökad risk för svenska kvinnor att bli våldtagna.

Dessa män har blivit ett medel för merapi att pusha sin agenda att svenska män är som talibaner. Du vet, allt detta prat om kvotering osv.

Därav behöver socialtjänsten ännu mera pengar. Jätte mycket pengar. Istället för att kicka ut dom och framstå som ett exempel på att detta beteende inte är okej så får dom stanna.....

Det ger även bränsle åt våldet mot kvinnor som sker i Sverige som i Afghanistan.

Man applicerar kvinnors utsatthet i Afghanistan mot svenska kvinnors utsatthet i Sverige.

Har man detta tankesättet så borde lokala normer och kulturer icke ha någon påverkan alls.

Hen vill inte rädda svenska kvinnor, hon vill rädda världens kvinnor. Så länge som hen står på toppen d.v.s. Annars är det inte intressant.

Feminism i ett nötskal.
Du glömde den feministiska idén att svenska kvinnor måste kvoteras in på styrelseposter ( som de ej har kunskaper till ) eftersom afghanska kvinnor lider under patriarkalt förtryck....
Citera
2018-05-25, 23:41
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det här är en människa som försvarade införseln av våldtäktsmän från Somalia med att det var hemskt orättvist att kvinnorna i Somalia skulle få ta bördan av Somalias våldtäktsmän själva. Svenska kvinnor ska minsann vara med och dela på bördan.

Citat:

Feminism i ett nötskal.
Det är inte feminism utan privilegierat självplågeri och nonchalans åt alla håll och kanter.

Folk som lider för att de har råd är blinda för vägar ut ur ledan.

Och att sitta i Sverige och jollra om att världens lidande viner som kättingar över ens rygg har inte ens drottningar runt om i världen råd med. Merapi har dock råd, ty hennes börs är oändlig.

Tvi.
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-25 kl. 23:44.
Citera
2018-05-26, 00:22
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag har inte bytt fot en enda gång hörrudu. Jag har försökt förklara för dig att din bild av vad som är självförsvar (hon slog först, dessutom sa mansjouren att det var mitt fel) är fullständigt uppåt väggarna.

Inget tyder på att de dödades i självförsvar.
https://www.socialstyrelsen.se/publikationer2018/2018-1-37/
Vad tror du blir utfallet i antalet dödsoffer om vi helt och hållet bortser från den här faktorn när helst en man är våldsam?
Citat:
Risken att gärningspersonen skulle utöva våld uppmärksammades inte, trots att flera av förövarna hade haft kontakt med hälso- och sjukvården med anledning av psykisk ohälsa eller missbruksproblem kort tid före gärningen.
Citatet är taget ur din länk.
Citera
2018-05-26, 07:18
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jag har inte bytt fot en enda gång hörrudu. Jag har försökt förklara för dig att din bild av vad som är självförsvar (hon slog först, dessutom sa mansjouren att det var mitt fel) är fullständigt uppåt väggarna.

Inget tyder på att de dödades i självförsvar.
https://www.socialstyrelsen.se/publikationer2018/2018-1-37/
Det är exempelvis i sådant här utrymmet som möjligheten av ett självförsvar finns:
Citat:
85 procent av brottsoffren hade utsatts för våld av gärningspersonen före gärningen. Av dem hade nästan 60 procent dödshotats.
Utredningen verkar inte heller ta upp de fall där båda parter har brukat våld mot varandra innan gärningen.

Utredningen kan inte heller täcka för planerade mord som har varit lyckade i avseendet att komma undan med brottet - som exempelvis beställningsmord eller där gärningen framställs som en olycka.
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-26 kl. 07:39.
Citera
2018-05-26, 07:36
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Nej då , alla mina inlägg finns kvar i tråden.

Antag nu att den här ihjälslagna kvinnan slog först. Tycker du att det här låter som självförsvar? Tror du Martin hade möjlighet att gå därifrån när hon slog honom, hade han möjlighet att kalla på hjälp när hon slog honom?
"En av de detaljer som Camilla reagerade på i åtalet var uppgiften om att Martin Jonsson gjorde en paus i misshandeln, att hon låg och plågades under en stund innan han fortsatte med sitt våld mot henne.
– En granne hade hört ett gnyende från lägenheten. Nu förstår jag ju att det var Lotta som det kom ifrån. Sedan bara fortsatte han...
– Han kastade runt henne i lägenheten."
"Camilla går in med en sjuksköterska i salen, där ligger två patienter.
”Var är Lotta?” säger Camilla.
”Där är Ann-Charlotte”, svarar sköterskan.
”Nej, det är inte Lotta.”
”Jo, det är Lotta.”
Då bar inte benen på Camilla, sköterskan fick snabbt ta en stol och skjuta in bakom henne, hon fick en chock.
– Jag trodde det var en annan person som låg där. Det var så hemskt. Strypgreppen runt halsen, hur lila hon var, huvudet stort och svullet. Det var inte min lillasyster. Hon var så illa misshandlad att hon inte var igenkännlig.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article23620623.ab
https://www.allas.se/lotta-var-sa-sonderslagen-att-jag-inte-kande-igen-henne/

Eller här, slog hon först får hon väl skylla sig själv!:
"Åklagaren menar att expojkvännen har tagit strypgrepp runt Tova Mobergs hals samt med en hammare eller ett annat tillhygge tilldelat henne minst 20 kraftiga slag mot huvud och kropp. Han stoppar hennes kropp i en skottkärra. Lägger en fälg till ett bildäck ovanpå. Snurrar fast allt med ståltråd och silvertejp och dumpar alltihopa ett tiotal meter från land i Storsjön i Forsa där fastigheten ligger."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/manga-vittnen-kallas-till-tova-rattegangen
Våld som dödar men som inte visar tecken på att vara planlagda utan snarare visar tecken på sinneslöst övervåld av spektakulära mått, är fall som lämnar möjligheten öppen för att vara en respons på någonting. Detta någonting kan i sin tur handla om en respons på våld och troligast psykiskt våld.

Människor som dödar planlagt planerar även att komma undan med det. Den chansen minskar avsevärt om offret som utsätts för dödligt våld av spektakulära mått utan minsta förberedelse samt om offret lämnas kvar på brottsplatsen.
Citera
2018-05-26, 08:42
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte att det är den enda förklaringen.
Så? vilka är då de andra förklaringarna?

Citat:
Vad jag ser framför mig? En labil människa som ser det absolut värsta tänkbara i någon som inte håller med henne till punkt och prick.

Tycker du att du på något sätt är rolig i ditt undvikande av att svara på frågorna eller?

Citat:
Vart har jag förkastat makt som skäl? Jag tror inte att det är det enda skälet - till skillnad från ROKS, Eva Lundgren och uppenbarligen dig. Jag lever inte i en Duplo-värld där mänsklig interaktion blev tömd på insikter och vetskap strax efter 1900-talets mitt.

Så? vad är de andra skälen/ skälet då?

Citat:
Är du helt bakom flötet? Det var inte ett specifikt brottsfall som beskrevs utan relationsvåld med barn inblandade som fenomen...

Är DU helt bakom flötet? det är en text från roks, där man alltså tar hand om dödshotade, gravt misshandlade kvinnor (inte män) och ibland barn utsatta för våld från en närstående man.
Ska man låtsas som annat då i sina beskrivande texter?

Citat:
Ska svensk socialtjänst/offentlig hjälpverksamhet utgå från situationen för kvinnor i hela världen? Länder som har fullskaliga krig är alltså förhållanden som vi ska forma våra verksamheter efter här i Sverige? Du har fan tappat det totalt... ser du bomber falla när du tittar ut genom fönstret någonstans i Sverige eller Daesh dränka folk och kidnappa kvinnor i tusentals någonstans på Sveriges gator?
Är du som tjata om socialtjänt/ offentlig hjälpveksamhet etc.
Jag pratar om Roks och deras teorier kring varför män som kön, slår/ förtrycker/ dödar närstående kvinnor.
Citera
2018-05-26, 08:49
Medlem
Citat:
Våld som dödar men som inte visar tecken på att vara planlagda utan snarare visar tecken på sinneslöst övervåld av spektakulära mått, är fall som lämnar möjligheten öppen för att vara en respons på någonting. Detta någonting kan i sin tur handla om en respons på våld och troligast psykiskt våld.

Människor som dödar planlagt planerar även att komma undan med det. Den chansen minskar avsevärt om offret som utsätts för dödligt våld av spektakulära mått utan minsta förberedelse samt om offret lämnas kvar på brottsplatsen.
Jepp!

lilla Engla ex.. hon var säkert en riktig bitch eller Elin.
eller Agneta eller Fadime.

självklart när människor utsätts för besinningslöst våld, så är det säkert pga något de själva ställt till med....
vi säger så hörredu, känns mycket bättre då.

Roks borde verkligen fokusera på att tala om för alla dessa blåslagna kvinnor som söker skydd hos dem att det nog är deras eget fel, det är säkert ingenting som de hört innan.
Citera
2018-05-26, 10:45
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Intressant läsning i sammanhanget, särskilt kommentatorsfältet:

https://jezebel.com/294383/have-you-ever-beat-up-a-boyfriend-cause-uh-we-have
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem