Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Definivt anti-liberala men definivt inte anti-liberianer.

Håller med. AfS är utan tvekan anti-liberaler. Vilket är det som gör dem intressanta och relevanta. Liberalismen har visat sig vara en pest.

Libertarianismen är till stora delar något helt annat än liberalismen. Väsentliga grenar av libertarianismen utgörs av högeranarkister som på flera sätt står i motsats till liberala värderingar.

Så även om AfS inte är ett uttalat högerlibertarianskt parti så är man inte anti-libertarianer.
Citera
2018-05-26, 15:12
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag "problematiserar" inte den svenska identiteten. Varför skulle jag göra det? Jag är själv svensk och upplever inga problem med min etnicitet.
Så vad är din defintion av den svenska identiteten? Är den konkret för dig eller något mer abstrakt och luddigt? Den finns ju uppenbarligen för dig, så varför tror du att din definition skiljer sig nämnvärt från vad AfS menar med svenskhet?
Citera
2018-05-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är du som hela tiden surrar om judar, inte jag. Jag gör ingen skillnad i hur jag definierar olika etniska grupper - svenskar, judar eller samer - vilket jag redan förklarat flera gånger. Läs mina tidigare inlägg.

Jag "problematiserar" inte den svenska identiteten. Varför skulle jag göra det? Jag är själv svensk och upplever inga problem med min etnicitet.

Det jag efterfrågat är att AfS tydliggör vad de menar med svenskhet och svensk etnicitet. Detta därför att dessa frågor spelar en viktig roll i deras politiska program.

Det är du som kräver definitioner, inte jag. Definitioner behövs varken för att företräda etniskt svenska, judiska eller samiska särintressen. Det är politisk analfabetism att dissekera sönder den grupp man vill företräda. Du vill att AfS ska visa samma självskadebeteende som SD.

Då är det väldigt hjälpsamt att påpeka att du själv klarade av att försvara judiska intressen utan att definiera denna mystiska grupp - varken positivt eller negativt. Du hade inga krav på kulturell kompetens eller religiositet. Vidare är du helt bekväm med om denna ingrupp väljer att definiera sig utifrån genetiska kriterier.

Samtidigt som du likställer "genetisk svenskhet" med rasism. Det visar att du är en hycklare. Och förhoppningsvis har jag visat hur man påtalar detta effektivt och undviker att hamna på defensiven i frågor om svenskhet.

Ett folk som alla andra. Full folkrätt till Sverige på lika villkor med alla nationers folkrätt.
Senast redigerad av oyto 2018-05-26 kl. 15:23.
Citera
2018-05-26, 15:28
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är du som kräver definitioner, inte jag. Definitioner behövs varken för att företräda etniskt svenska, judiska eller samiska särintressen. Det är politisk analfabetism att dissekera sönder den grupp man vill företräda. Du vill att AfS ska visa samma självskadebeteende som SD.

Då är det väldigt hjälpsamt att påpeka att du själv klarade av att försvara judiska intressen utan att definiera denna mystiska grupp - varken positivt eller negativt. Du hade inga krav på kulturell kompetens eller religiositet. Vidare är du helt bekväm med om denna ingrupp väljer att definiera sig utifrån genetiska kriterier.

Samtidigt som du likställer "gentisk svenskhet" med rasism. Det visar att du är en hycklare. Och förhoppningsvis har jag visat hur man påtalar detta effektivt och undviker att hamna på defensiven i frågor om svenskhet.

Ett folk som alla andra. Full folkrätt till Sverige på lika villkor med alla nationers folkrätt.

Precis. Det folk som kanske minst i världen skulle behöva förklara sitt gemensamma förflutna är svenskar. En halvö långt upp i norr, avskild med vatten runt stora delar av landet. Ingen kan avkräva en definition av vilka som är svenskar om man inte samtidigt ifrågasätter varje annan etnicitet.
Citera
2018-05-26, 15:31
Bannlyst
Jude är man om mamman är jude.
Etnisk svensk är man om minst en förälder är svensk

.

Där har ni definition så glasklart som det kan bli. Varför bråkar ni om saken när det är så simpelt?
Citera
2018-05-26, 15:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det här är bara viktigt på låtsas,det är samma unkna taktik som drabbade SD en gång i tiden.
Folk med dolda agendor som hakar upp sig på en liten petitess.
Vi som har varit med känner väl igen det.
De försöker spamma sönder tråden med att in absurdum återupprepa samma gamla taktik.
Det är inte ens lönt att försöka förklara för folk som missförstår med avsikt och som inte vill begripa.
Det är Anders Lindberg i lightversioner.

Exakt. Troligen är dessa skribenter inte ens SD. De hatar Sverige och gillar utvecklingen. Alla som älskar Sverige borde välkomna AfS. Är du mot AfS, är du emot svenska folket.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-26 kl. 15:34.
Citera
2018-05-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Exakt. Troligen är dessa skribenter inte ens SD. De hatar Sverige och gillar utvecklingen. Alla som älskar Sverige borde välkomna AfS. Är du mot AfS, är du emot svenska folket.

De är liberaler och om de röstar på SD så faller de inom den kategorin.
Citera
2018-05-26, 15:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet

Det var 'det svenska folket' som röstat fram politikerna som orsakat 'utvecklingen'. Inte Soros eller Wolodarski
Citera
2018-05-26, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det var 'det svenska folket' som röstat fram politikerna som orsakat 'utvecklingen'. Inte Soros eller Wolodarski
Men det är soros och wolodarski och co som har eldat på...folk gör ju bara som dom blivit tillsagda och i det här fallet är det soros och NWO som sagt åt folk vad dom ska rösta på
Citera
2018-05-26, 15:46
Medlem
Det oroväckande var ju att Jeff Ahl skrev att frågan om svenskhet är oerhört komplicerad. Det är den INTE. Alla frågor om svenskhet är inte bara busenkla att svara på, utan goda tillfällen att påvisa hat och negativ särbehandling - vilket är röstmagneter för ett parti som AfS.

Om Jimmie Åkesson tagit varje insinuant fråga som en välkommen möjlighet att misstänkliggöra utfrågarens agenda att problematisera just det svenska folket eller svensk etnicitet - då hade frågorna slutat komma och svenskheten uppvärderats.

Förhoppningvis kan Regulus spammande tjäna som nyttig idioti så att AfS företrädare tänker till och om. Frågor om svenskhet är illasinnade kuggfrågor och bara cucks går med på att definiera sönder sin identitet, när alla andra slipper.
Citera
2018-05-26, 15:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Haha..nej, svenska folket är grundlurat. Varje dag i media har man ljugit i 25 år om massingvandringens och mångkulturens förträfflighet. Som Kasselstrand säger måste vi gå tillbaka till 1968 och vänstern som infiltrerat varje del av vårt samhälle. Denna för Sverige katastrofala rörelse måste bort. T.ex. måste SVT/SR läggas ner. Byggnaderna rivas och allt byggas upp på nytt. Vad DN skriver blir allt mer irrelevant för varje dag. Tidningen kommer sannolikt självdö.
Citera
2018-05-26, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tyvärr är det ju precis tvärt om. Låt säga att AfS gör sensation och får 0.5% av rösterna (kommer inte att hända men låt oss anta det). Detta innebär exakt 0.5 procentenheter färre röster till SD, och alltså lite mindre sverigevänlig politik i riksdagen.

Invandringspolitiken är ju i princip exakt den samma mellan SD och AfS, det som skiljer är AfS ekonomiska nyliberalism, samt AfS tveksamhet i frågor om etnicitet/ras.

Nej, de ligger långt över 0,5%. De kommer landa på mellan 1,8-3,1%. Hoppas de passerar 2,5 så de har halva inne till nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in