Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Även om man använder din negativa formulering om AfS "alla blattar ska ut" retorik så måste jag säga att då har jag missförstått Samnytts kommentatorsfält där jag tycker att 90% av kommentarerna ger ett intryck av att det är vad de vill. Även om det formuleras mer i ordalag: De som ljugit om sina skäl ska hem, de har inget här att göra, man får inte sätta grupp mot grupp, pensionärerna får inget men lyxflyktningarna får allt, förbjud tiggeriet, vi ska jobba längre fast vi har så många pensionsräddare mm mm. Samma när man träffar folk irl.
De som resonerat längre, vad har de kommit fram till?
Har jag missförstått kommentarerna så grovt?
Och hur stor del av väljarbasen kommenterar på Samnytt? Det som folk ogillar med SD och garanterat i ännu högre grad med Alternativ för Sverige är att man känner att folk motiveras av rasism. Det är massor av människor i medelklassen som inte vill ha stor invandring, vill utvisa illegala och brottslingar med mera, men de drar sig för extrema partier, eftersom de inte gillar när folk motiveras av "din ras är sämre än min" och liknande. Folk som säg vill utvisa invandrare som sköter sig eller för den delen frångå rättsliga principer för att kasta ut folk. Som att kasta ut medborgare, som är födda här och föddes in i sitt medborgarskap, för att deras föräldrar var invandrare.
Det här partiet kommer dra till sig tokstollar som kommer prata om muslimer och svarta som djur, snack om etnisk rensning, att man borde skjuta dem etc lär bli vanligt.
Men SD är säkert nöjda. Det kan ju leda till att de slipper sina egna stollar eftersom de går till AfS istället. Det var trots allt inte direkt negativt för S att de blev av med de värsta kommunisterna när V bildades.