Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske detta är en lokal SD-provballong avseende återvandring. Visserligen en betalartikel, men ni fattar nog ändå.

https://www.hd.se/2018-05-29/miljopartistisk-attack-mot-sd-forslag-om-ett-lokalt

Kan förslaget vara en reaktion på AfS ?
Det är inte bara utrikes födda som borde betalas för att lämna. De som brukar vara störst problem är de som är födda här och ibland de som är halv. De brukar konstigt nog vara de sämst integrerade.
Citera
2018-05-29, 12:02
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det var i praktiken helt tyst i all MSM under en dryg månads tid. Efter lanseringen och riksdagsavhoppen då det blev en del exponering blev det snabbt helt tyst. Det var först i samband med Växjö/Stockholm/Uppsala som partiet överhuvudtaget dök upp i MSM igen. Man lyckades alltså med att provocera fram en viss uppmärksamhet.

Jo, men media måste ju ha något att skriva om också. Det är ju helt orealistiskt för ett nystartat microparti att förvänta sig långa tidningsartiklar i riksmedia hela tiden. Händer inte PP, Fi, MED eller någon av de andra uppstickarna heller. AfS har därvidlag varit bäst i klassen bland de 'nya småpartierna'.
Citera
2018-05-29, 12:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Växsjö är ett genidrag!
Vilket väl tillkom efter ett förslag från "Tumidanda " här i tråden.
Citera
2018-05-29, 12:20
Medlem
Citat:
Kanske detta är en lokal SD-provballong avseende återvandring. Visserligen en betalartikel, men ni fattar nog ändå.

https://www.hd.se/2018-05-29/miljopartistisk-attack-mot-sd-forslag-om-ett-lokalt

Kan förslaget vara en reaktion på AfS ?

Det är nog inte allmänt känt men sossar och andra har i närtid inte bara haft förslag om återvandring utan faktiska återvandringsprogram, med udden riktad mot vissa problematiska folkgrupper.

Göteborgs Stad har i skrivande stund information och hjälp för den som vill återvandra och man har åtminstone ganska nyligen haft ett projekt med återetableringsstöd för att uppmuntra bl.a. somalier att flytta hem till Somalia.

Återvandring som uppmuntras av svenska myndigheter är alltså inte så radikalt och förekommer redan på frivillig basis. Migrationsverket erbjuder återetableringsstöd till asylsökande men som jag fattar det kan även vissa personer med uppehållstillstånd utnyttja detta.

Det som SD i Helsingborg föreslår har alltså redan praktiserats under ett antal år av myndigheter i Göteborg och övriga Sverige. Göteborg eller Sverige styrs som bekant inte av SD.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-29 kl. 12:43.
Citera
2018-05-29, 12:21
Medlem
Citat:

Man borde köra ett torgmöte i Karlskrona också, som ju är näst på tur att utsättas för muslimernas efterblivna böneutrop. Hela Blekinge är dessutom klassisk SD-mark, och att AfS och inte SD dyker upp där för att hålla ett torgmöte och protestera kommer att slå an hos folk. Alltså: AfS till Karlskrona!
Citera
2018-05-29, 12:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Man borde köra ett torgmöte i Karlskrona också, som ju är näst på tur att utsättas för muslimernas efterblivna böneutrop. Hela Blekinge är dessutom klassisk SD-mark, och att AfS och inte SD dyker upp där för att hålla ett torgmöte och protestera kommer att slå an hos folk. Alltså: AfS till Karlskrona!
Håller med. Att hålla uppe ångan vid alla orter som får böneutrop bör bli en AfS-tradition.
Citera
2018-05-29, 12:25
Medlem
Citat:

Jag föreslog det tidigt och upprepade gånger, men om detta nådde eller påverkade AfS ledning känner jag inte till. Resultatet av Växjö blev hursomhelst lyckat.
Citera
2018-05-29, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hur kommer Åkessons ”Tal till nationen – mitt Sverige 2028” påverkar AfS tror ni?
https://www.svt.se/nyheter/jimmie-akesson-sd-ett-tryggt-sammanhallet-sverige

Han säger till invandrare att de är en del av vårt land, vår nation. Tydligare än så kan man väl inte vara?

Det där talet tror jag inte ens Heja-Jimmie falangen kommer tycka var bra. I mina ögon var det i princip det sämsta jag sett på länge. AfS kommer inte beröras alls av det, förutom att ett fåtal kanske överväger AfS efter den horribla insatsen.

AfS vinner inte sina röster på att gnälla på SD särskilt mycket, så de bör nog inte ens kommentera det mer än att det var uselt.
Citera
2018-05-29, 14:54
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil

Blekinge är ett traditionellt S-fäste. SD är starka i Sölvesborg men hade mindre genomslag i de andra delarna av länet 2014. Många sossar har nog planerat att lämnat S för SD till detta val.

https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rvalkrets/10/index.html
Citera
2018-05-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om du menar att "upptas i en etnisk grupp" betyder att man blir etniciteten av den grupp som man upptas av är du nog väldigt ensam om att ha den åsikten. Låt oss säga Kodjo Akolor, som man kan anse är assimilerad, du tycker alltså att människan är etnisk svensk? Då har du en diametralt annorlunda definition av etnicitet som ingen av oss är intresserade av eftersom vi argumenterar utifrån andra utgångspunkter.

Jag sa aldrig att assimilering inte kan fungera, det jag sa är att det inte finns några bevis på lyckad assimilering av stora grupper främmande folkslag. Självklart kan Sverige assimilera större grupper finnar, polacker, spanjorer, ukrainare och även små grupper afrikaner och araber, men det finns inget som tyder på att stora grupper araber och afrikaner kan assimileras i ett europeiskt land. Kolla bara på alla länder i Europa med stor demografisk variation, alla har exakt samma knivskarpa segregation som Sverige. Varje enskilt område där utomeuropeiska invandrare blir över en viss procentandel så flyttar de vita ut, trots att politiker allokerat massvis med energi och resurser för att motarbeta just den utvecklingen. Det är en stark indikation på att orsakerna bakom mönstret är naturliga och omöjliga att rå åt.

Om man ska trivas vill man att en majoritet av grannarna är ens "gelikar". Gelikar är det uttryck som Jan Helin använde som argument till varför han bor i Nockeby och inte i Rinkeby.

Tror inte en enda svensk känner sig mer "gelika" med somalierna i Rinkeby än med de som bor i kvarteren där Jan Helin bor.

Integration kommer aldrig att fungera vi kommer för alltid att ha etniska enklaver. Men den invandrare som har ekonomiska förutsättningar kan själv köpa sig en bostadsrätt var som helst. Det funkar ju, det vet alla.
Citera
2018-05-29, 16:46
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu utövade ju Dulny inget våld utan ryckte en skylt ur händerna på en stollig vänsterbrud.
Jag är till 95% säker på att ge min röst till AfS (istället för SD), men det som håller mig tillbaka är beteenden som Dulnys. Det han gjorde var definitivt övervåld, det hade räckt med att ta skylten (om ens det var nödvändigt...), att sedan dessutom hoppa aggressivt på skylten var barnsligt och omanligt. Det sänder tyvärr också riktigt negativa vibbar om vad den fascistoida svansen från NMR - som försöker profitera på AfS - är kapabla till.
Sossarna höll förr i tiden rent mot kommunisterna, det är otroligt viktigt att AfS också håller rent mot NMR (jag räknar med att Dulny egentligen ligger mycket närmre NMR än AfS). Håller inte AfS rent mot nassarna, kommer jag aldrig att rösta på dem.
Citera
2018-05-29, 17:29
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jaha, VitruvianskeMannen är alltså ledig idag varav du är här och tramsar istället. Seriöst, vi skiter fullständigt i vad ni Heja Jimmie-fanatiker tror Alternativ för Sverige kommer att få för valresultat i september. Vi skiter också fullständigt i vad ni tycker om "rasbiologer". Fokusera på ett egna parti istället för att bråka här.

Ja som om vi skulle spamma SDs forum med dessa skitkommentarer. Respektlöst. Kan inte tro att det är SD-sympatisörer som ligger bakom. Det är förmodligen de som bara allmänt är ute efter att spamma och förstöra. Destruktivt beteende. Raka motsatsen till AfS.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-29 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in