Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
När mina värderingar hade större genomslag hade vi färre singelföräldrar och färre splittrade äktenskap.
och fler tvångsäktenskap, djupt olyckliga dito folk inte kunde ta sig ur
och fler ensamstående kvinnor med barn vågar jag hävda än vad vi har idag, bara det att dessa barn var på barnhem eller inackorderade hos mormor eller dylikt.
Citat:
Piskning sparar jag åt de som lade ner det svenska försvaret, men en luggning eller slit i örat i skolan har aldrig skadat någon.
herregud uven, du vill alltså ha tillbaka aga av barn?
är jag förvånad..nää kanske inte.
Citat:
Ah! Ja, det är förstås bara ett papper. Ett klubbslag och några pennstreck senare så kan man ändra det. Jag anser att vi skall ha en lagstiftning om är kongruent med FN:s barnkonvention.
och att aga barn står i FN.s barnkonvention eller?
Citat:
Så klart man kan försörja sig som 18-åring även med en liten bebis. Sådant har skett i århundraden.
nej dummer det har det inte alls. en ensamstående 18 årig kvinna säg 1910 fick lämna bort barnet, döda barnet och/ eller sig självt, fanns inte så många andra alternativ.
Citat:
Obetydligt äldre än Du.
Nånstans 20-30 år äldre misstänker jag.
Citat:
Att alla som har sex inte vill har barn, betyder ingalunda att det inte skall vara beredda på att detta kan hända. Alla som kör bil och tar på sig säkerhetsbältet vill givetvis inte råka ut för en olycka - man förberedelser för något oönskat med realistiskt.
jepp självklart alla som sätter sig i en bil tänker genast att jaha...nu riskerar/ kommer jag avlida i en trafikolycka här och självklart ska jag inte få hjälp då, för mitt eget fel.
Citat:
Det jag avser är en långtidsverkan. Ge det en fem-sex år, så har Du kanske tänkt igenom saken och mognat en aning.
Glöm det uven, och har vi din politik i Sverige om 5-6 år då har vi fan verkligen ramlat ner i ett svart hål, inte ens Trump i USA kan lyckas med att förstöra så pass mycket av människors liv, hur gärna han än nu vill.
Citat:
Det vore väl närmast sensationellt om inte mina gammelsvenska, lutheranska, konservativa värderingar skulle återfinnas även inom andra ideologiska uppfattningar. Din abortliberalism återfanns i Sovjetunionen, men jag vill inte anklaga Dig för att vara stalinist. Dina djurskyddsuppfattningar återfanns också i Nazityskland, men jag lastar inte Dig för det.
Men återkom gärna till den geografiska aspekten, och det går att fundera kring om topografin spelar roll, förhållande mellan stad och land, demografisk utbredning osv.
Dina värderingar/ politik finns bara där, i de extrema ideologierna som fundamentalistisk religion samt antidemkratiska krafter...är bara där man hatar kvinnor så pass.
fanns inget "djurskydd" i nazityskland är du helt????? att Hitler sa sig älska djur ändrade inte hur man slaktade grisar 1940.
Min "abortliberalism" återfinns överallt där det finns modernitet och en allmän syn att kvinnor också är människor med mänskliga rättigheter.
Sm sagt kolla var i landet du finner de mest fundamentalistiska sekterna/ bostadsområdena med flest ex. extrema islamister, så hittar du dina värderingar.