2018-05-25, 14:44
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Hörde från en person att det att bondestenåldern var mer mycket våldsam (var en guide i ekehagens forntidsby), men han kanske hade fel då(beroende på hur man räknar).

Relevant https://phys.org/news/2016-03-ancient-japanese-hunter-gatherers-warfare-inherent.html

Det är inte nödvändigtvis dåligt med våld, i mindre skala så är den typen av våld positivt då det sorterar bort de med icke önskvärda gener. Problemet med statligt våld är att det tenderar att drabba de med önskvärda gener, ex mördade Hitler 6 miljoner judar (snitt iq omkring 110). Statin mördade många intellektuella, osv.

Vi har moderna exempel på jägar-och samlar folk. Generellt är de fruktansvärt våldsamma. Så de som hävdar något annat om historien har fel.

Vi kan väl säga så här. Det är inte min sida som har något att frukta från ett ”might is right” scenario. Så mycket törs jag lova.
Citera
2018-05-25, 14:58
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vi har moderna exempel på jägar-och samlar folk. Generellt är de fruktansvärt våldsamma. Så de som hävdar något annat om historien har fel.
Det är inte rättvisande, man måste ta hänsyn till intelligensen hos folken ifråga.
Citat:
Det är inte min sida som har något att frukta från ett ”might is right” scenario. Så mycket törs jag lova.
Lol jo, dagens nazister är få och dessutom allmänt patetiska med ett fåtal undantag, speciellt organiserade nazister brukar vara patetiska.
Citera
2018-05-25, 15:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Det är inte rättvisande, man måste ta hänsyn till intelligensen hos folken ifråga.

Lol jo, dagens nazister är få och dessutom allmänt patetiska med ett fåtal undantag, speciellt organiserade nazister brukar vara patetiska.

Det kvittar om du rensar för IQ. Ceteris Paribus så är/var jägar-och samlarsamhällen mycket våldsammare.

Definitionen av patetisk är Ephialtes aka adolf512. Vars enda återstående alternativ är att agera judens personlige kuksugare.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2018-05-25 kl. 16:13.
Citera
2018-05-25, 15:59
Medlem
Citat:

"Vi växer så det knakar" säger ju Pär Öberg i NMR
Citera
2018-05-25, 16:55
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Det kvittar om du rensar för IQ. Ceteris Paribus så är/var jägar-och samlarsamhällen mycket våldsammare.
Det behöver inte vara dåligt
Citat:
Assume we have two tribes, one with strong(genetically superior) males and another with weak(inferior) males. If the tribe with strong males kill the weak males in the other tribe and rape the women the following will happen
1. The weak men from the other tribe will die and reincarnate
2. the females will experience being raped and humiliated
3. the children born will be genetically better.
4. In the upcoming lives everyone will benefit by having better genes.
Man måste skilja mellan bra och dåligt våld.

När man har en stat(oavsett form) så degenereras befolkningen plus risken för att en galning(typ Hitler) tar över, det kan gå illa oavsett vilket styrelseskick man har (Tyskland hade demokrati & konstitution innan galningarna tog över 1933).
Citera
2018-05-25, 16:59
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Det behöver inte vara dåligt

Man måste skilja mellan bra och dåligt våld.

När man har en stat(oavsett form) så degenereras befolkningen plus risken för att en galning(typ Hitler) tar över, det kan gå illa oavsett vilket styrelseskick man har (Tyskland hade demokrati & konstitution innan galningarna tog över 1933).

Jag har aldrig påstått att allt våld är dåligt. Om våld används för att uppnå högre mål så är det av godo. Som att rädda rasen. Eller ta kål på kommunister och liberaler. Vårt våld=bra våld.
Citera
2018-05-25, 17:16
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att allt våld är dåligt. Om våld används för att uppnå högre mål så är det av godo. Som att rädda rasen. Eller ta kål på kommunister och liberaler. Vårt våld=bra våld.
Varför skulle det vara bra att använda våld mot folk som är för mer frihet? du är verkligen efterbliven.

Nazisterna räddade inte den vita/ariska rasen genom våld, tvärt om.
Citat:
Ephialtes aka adolf512.
Det var ett jävla tjöt om Ephialtes.

Det är bara undermänniskor som slavisk försvarar en regim eller ens ett helt folk, det är upp till var och än att bestämma sig för vilka människor som betyder något.

Problemet är din kollektivistiska syn att man ska "försvara rasen" i alla lägen trots att det inte finns någon ras värd att bevara i dess nuvarande form. Tar vi en tid på Svenska folket som helhet så är det mest det yttre som är allmänt acceptabelt.

verklig frihet handlar om att kunna leva det liv man själv vill leva utefter de mål man själv har, inte att tvingas följa en efterbliven ideologi typ nazism.
Citat:
Vars enda återstående alternativ är att agera judens personlige kuksugare.
Nej det är du som suger smr:s kuk, pinsamt hur du obetalt försvarar sekten.
Citera
2018-05-25, 18:12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Varför skulle det vara bra att använda våld mot folk som är för mer frihet? du är verkligen efterbliven.

Nazisterna räddade inte den vita/ariska rasen genom våld, tvärt om.

Det var ett jävla tjöt om Ephialtes.

Det är bara undermänniskor som slavisk försvarar en regim eller ens ett helt folk, det är upp till var och än att bestämma sig för vilka människor som betyder något.

Problemet är din kollektivistiska syn att man ska "försvara rasen" i alla lägen trots att det inte finns någon ras värd att bevara i dess nuvarande form. Tar vi en tid på Svenska folket som helhet så är det mest det yttre som är allmänt acceptabelt.

verklig frihet handlar om att kunna leva det liv man själv vill leva utefter de mål man själv har, inte att tvingas följa en efterbliven ideologi typ nazism.

Nej det är du som suger smr:s kuk, pinsamt hur du obetalt försvarar sekten.

Alla vet att du är en psyksjuk pedofil som ratades av NMR. Därav ditt epitet ”Ephialtes”. Du är en slags ”reversed indicator” när det gäller bedömningar och åsiktspositioner.

I Sverige har en liberal frihet införts. Frihet från plikt, moral och ansvar. Därför har det varit lätt för marxistregimen att beröva normala människor deras personliga frihet. Det jag förordar är det rakt motsatta. Där peddon som du sitter inlåsta och normala människor åtnjuter den personliga frihet som motsvarar det ansvar och den moral de ålagts.
Citera
2018-05-25, 18:58
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Alla vet att du är en psyksjuk pedofil som ratades av NMR. Därav ditt epitet ”Ephialtes”. Du är en slags ”reversed indicator” när det gäller bedömningar och åsiktspositioner.
Det är inte pedofili efter puberteten, det är fint och naturligt att 13-åringar har sex.

Menar du att höga skatter & att man inte får bära vapen eller vadå?

Huruvida jag uppfyller kriterium för psykisk sjukdom eller ej är irrelevant (jag jag uppfyller kriterierna för adhd-pi och sökert mer där till).
Citat:
I Sverige har en liberal frihet införts. Frihet från plikt, moral och ansvar. Därför har det varit lätt för marxistregimen att beröva normala människor deras personliga frihet. Det jag förordar är det rakt motsatta.
Så du vill ha nazistisk frihet istället där man får välja mellan att bli gasad och arbeta som slav i koncentrationsläger?

Du verkar inte ha koll på vad medborgerliga rättigheter innebär, de kan vara negativa och positiva, problemet i Sverige är fokus på positiva rättigheter ex gratis sjukvård, skola, pengat om man knte arbetar, osv.

Ex på negativa rättigheter är att kunna beväpna sig, yttra sina (van)föreställningar, knulla 13-åringar, osv.

Nazister är för "positiva rättigheter" och är helt emot viktiga negativa rättigheter ex att slippa tvingas ut i krig, inte bli gasad/tvångssteriliserad, osv.

Verklig frihet är att leva sitt eget liv utefter de personliga preferenser man själv har, detta kan innebära att vara krigare men det kan också innebära att leva som porrskådis.
Senast redigerad av adolf512 2018-05-25 kl. 19:06.
Citera
2018-05-25, 19:41
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Det är inte pedofili efter puberteten, det är fint och naturligt att 13-åringar har sex.

Menar du att höga skatter & att man inte får bära vapen eller vadå?

Huruvida jag uppfyller kriterium för psykisk sjukdom eller ej är irrelevant (jag jag uppfyller kriterierna för adhd-pi och sökert mer där till).

Så du vill ha nazistisk frihet istället där man får välja mellan att bli gasad och arbeta som slav i koncentrationsläger?

Du verkar inte ha koll på vad medborgerliga rättigheter innebär, de kan vara negativa och positiva, problemet i Sverige är fokus på positiva rättigheter ex gratis sjukvård, skola, pengat om man knte arbetar, osv.

Ex på negativa rättigheter är att kunna beväpna sig, yttra sina (van)föreställningar, knulla 13-åringar, osv.

Nazister är för "positiva rättigheter" och är helt emot viktiga negativa rättigheter ex att slippa tvingas ut i krig, inte bli gasad/tvångssteriliserad, osv.

Verklig frihet är att leva sitt eget liv utefter de personliga preferenser man själv har, detta kan innebära att vara krigare men det kan också innebära att leva som porrskådis.

Hur går det med Vintologin? Våldtäktssekten du höll på att starta. Den som inbillar sig att du är mentalt frisk behöver bara granska din posthistorik.

Diskussionen om negativa och positiva rättigheter är mycket bredare än den jag initierat. Men förenklat kan sägas att liberal frihet är en extrem tillämpning av negativa rättigheter. Marxism däremot kan sägas utgöra en extrem tillämpning av positiva rättigheter.

Vad jag talar om reciprocitet. För att ta ett konkret exempel så regurgiterar du ständigt din negativa rättighet att slippa delta i ett militärt försvar. Det innebär i så fall att du också borde avstå din positiva rättighet att få liv och egendom skyddad av militär. Men din sort brukar ju sällan vilja avstå från det senare utan tycker att ”någon annan” ska sköta det åt er.
Citera
2018-05-25, 19:54
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Hur går det med Vintologin? Våldtäktssekten du höll på att starta. Den som inbillar sig att du är mentalt frisk behöver bara granska din posthistorik.
Arbetet med vintologin har fortsatt men i mindre omfattning då jag hade kul med poker(+1000 sek) i år.

Vi kan diskutera i vilka fall der är bra att kvinnor tvingas till sex i ett annan tråd.
Citat:
Diskussionen om negativa och positiva rättigheter är mycket bredare än den jag initierat. Men förenklat kan sägas att liberal frihet är en extrem tillämpning av negativa rättigheter. Marxism däremot kan sägas utgöra en extrem tillämpning av positiva rättigheter.

Vad jag talar om reciprocitet. För att ta ett konkret exempel så regurgiterar du ständigt din negativa rättighet att slippa delta i ett militärt försvar. Det innebär i så fall att du också borde avstå din positiva rättighet att få liv och egendom skyddad av militär. Men din sort brukar ju sällan vilja avstå från det senare utan tycker att ”någon annan” ska sköta det åt er.
Nej det bör räcka att man betalar skatt till systemet, bättre med yrkesmilitär kombinerat med att man kan beväpna sig själv på egen hand, jag hade skaffat automatvapen idag om det vore lagligt.

Det andra rimliga alternativet är att inte ha någon stat öht och då kan man istället ha privat militör och polis helt och hållet.
Citera
2018-05-25, 20:48
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Arbetet med vintologin har fortsatt men i mindre omfattning då jag hade kul med poker(+1000 sek) i år.

Vi kan diskutera i vilka fall der är bra att kvinnor tvingas till sex i ett annan tråd.

Nej det bör räcka att man betalar skatt till systemet, bättre med yrkesmilitär kombinerat med att man kan beväpna sig själv på egen hand, jag hade skaffat automatvapen idag om det vore lagligt.

Det andra rimliga alternativet är att inte ha någon stat öht och då kan man istället ha privat militör och polis helt och hållet.

Kul för dig. Du kanske kan gå över till klädpoker när du fått ihop några våldtäktsoffer.

Ett litet land har ingen möjlighet att få ett slagkraftigt försvar utan värnplikt.

Så förvånad du skulle bli ifall det är NMRs poliskår som står för både rättsskipningen och det militära i ditt anarko-kapitalistiska drömsamhälle. Men fakta är att inte ens Adam Smith ansåg att kollektiva varor, naturliga monopol och externaliteter skulle skötas av privata aktörer utan av staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in