2018-05-25, 13:01
Medlem
Jag har sagt det förut och säger det igen!!
Knullswish......
Citera
2018-05-25, 13:03
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Nej det är åklagarens jobb men när det gäller just våldtäkter så har pressen alltid legat på offret och nu blir det tvärt om.

Hur kan det vara dåligt?

Åklagaren kommer ta sin information från offret. Hur kan det vara fel? Hur ska åklagaren få någon information från någon annan än offret?
Citera
2018-05-25, 13:04
Medlem
Det enda som saknas nu är en organisation som aktivt uppmanar alla tjejer att anmäla alla killar som de har haft sex med utan uttryckligt samtycke för våldtäkt.
Citera
2018-05-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Stadgade par som rutinmässigt har sex kommer inte orka bry sig om uttalat samtycke varje gång. Vad gäller för dessa? Begår de otukt då samlag utan uttalat samtycke genomförs? Bör båda kunna dömas för otukt med varandra?

Kan man inte få fast grannarna för åsiktsbrott, så torde det vara enkelt att vittna om våldtäkt.
Ett angiveri-samhälle behöver sånt här för att kunna kontrollera befolkningen.
Citera
2018-05-25, 13:43
Medlem
Som jag ser det, utan att ha läst den nya lagen, är att den inte ändrar något specifikt för kvinnor. Däremot ger den oss män en legitim rätt att anmäla kvinnor för våldtäkt. Män kan inte våldtas heter det ju (med rätt) men den här lagen säger ju att det räcker att en sexakt påbörjas utan bägge parters uttryckliga medgivande så är det våldtäkt.
För att belysa det hela: min exfru väckte mig för några år sen genom att bestiga mig. Bägge var nakna och självklart fick jag stånd direkt (kanske redan hade morgonstånd) och den gled in. Våldtäkt!
När domstolarna blir nertyngda av anmälningar från besvikna och dumpade MÄN kommer nog lagen att ifrågasättas. "Den fyllde inte sitt syfte" 3-4 år, sen är den borta.
Citera
2018-05-25, 13:43
Medlem
Hörrni flashbackare!! Ena stunden är det hemskt att invandrare begår så många sexbrott, inte respekterar kvinnor, tafsar etc etc etc.

Sen i nästa stund så går ni i taket över att man nu kommer vara tvungen att agera respektfullt och inte ha sex med nån som man inte är säker på vill det. Hur faaaaan går det här ihop????

Man kan inte annat än börja tro att ni själva har för vana att ge er på totalt främmande halvsovande och alldeles för fulla 15-17 åringar, som ni är rädda kommer att ”ångra sig” och anmäla er när de inser vad som hänt.

Se till att de ni har sex med vill det på riktigt. Svårare än så är det inte att vara laglig. Uppför er dessutom inte som skitstövlar så är det nog inget problem. Alls. Överhuvudtaget. (Varken med riktiga våldtäkts anklagelser eller påhittade. )
Citera
2018-05-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaxy
Som jag ser det, utan att ha läst den nya lagen, är att den inte ändrar något specifikt för kvinnor. Däremot ger den oss män en legitim rätt att anmäla kvinnor för våldtäkt. Män kan inte våldtas heter det ju (med rätt) men den här lagen säger ju att det räcker att en sexakt påbörjas utan bägge parters uttryckliga medgivande så är det våldtäkt.
För att belysa det hela: min exfru väckte mig för några år sen genom att bestiga mig. Bägge var nakna och självklart fick jag stånd direkt (kanske redan hade morgonstånd) och den gled in. Våldtäkt!
När domstolarna blir nertyngda av anmälningar från besvikna och dumpade MÄN kommer nog lagen att ifrågasättas. "Den fyllde inte sitt syfte" 3-4 år, sen är den borta.

Japp att inleda en sexakt med en sovande person är rimligtvis våldtäkt oavsett kön på den ena å andra. Såvida man inte diskuterat detta och sagt att det är vad man önskar sig. Eller om du när du vaknade agerade såsom att du uppskattade situationen som förelåg. Men helt klart mycket riskabelt att den som sover inte kommer gilla vad man gör å därmed anmäla.
Citera
2018-05-25, 13:52
Medlem
När man ser hur alla feminister jublar över denna lag så ryggar man tillbaka per automatik. Sen verkar ingen kunna förklara hur lagen ska göra skillnad? Utan att hänvisa till någon annan som "förklarar det bra". Om man stiftar en lag bör den väl vara lättförståelig? Är det bara ett "feministiskt statement"? Dvs, ett klassiskt slag i luften.

Nå? På vilket sätt underlättar den? För vem? Och för vad? Varför skulle våldtäktsman bry sig om nån jävla samtyckeslag? Är folk helt slut i huvudet?
Senast redigerad av 4637 2018-05-25 kl. 14:01.
Citera
2018-05-25, 13:58
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Stadgade par som rutinmässigt har sex kommer inte orka bry sig om uttalat samtycke varje gång. Vad gäller för dessa? Begår de otukt då samlag utan uttalat samtycke genomförs? Bör båda kunna dömas för otukt med varandra?

Det räcker väl med att visa att man vill ha sex? eller måste jag säga orden? stadgade par bör ju kunna läsa av varann ganska väl.

Men i praktiken spelar det väl ingen roll. Det är ju hopplöst att få nån fälld ens för regelrätta våldtäkter när de sker mellan sammanboende partners.
Citera
2018-05-25, 13:58
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Du tycker alltså att det är helt sunt att en anklagad måste bevisa sin oskuld.?

Ja, det är emot mänskliga rättigheter, artikel 11.

Edit: läste igen och såg att du menade tvärt om 😂
Citera
2018-05-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4637
När man ser hur alla feminister "jublar" över denna lag så ryggar man tillbaka per automatik. Sen verkar ingen kunna förklara hur lagen ska göra skillnad? Utan att hänvisa till någon annan som "förklarar det bra". Är det bara ett "feministiskt statement"? Dvs, ett klassiskt slag i luften.

Nå? På vilket sätt underlättar den? För vem? Och för vad? Varför skulle våldtäktsman bry sig om nån jävla samtyckeslag? Är folk helt slut i huvudet?

Den underlättar för män att kunna anmäla kvinnor för våldtäkt. Men den har kommit till för att blidka feministerna. "Så lilla gumman, är du nöjd nu?" Men att den är kontraproduktiv för kvinnorna är det ingen som låtsas om...
Citera
2018-05-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Hörrni flashbackare!! Ena stunden är det hemskt att invandrare begår så många sexbrott, inte respekterar kvinnor, tafsar etc etc etc.

Sen i nästa stund så går ni i taket över att man nu kommer vara tvungen att agera respektfullt och inte ha sex med nån som man inte är säker på vill det. Hur faaaaan går det här ihop????

Man kan inte annat än börja tro att ni själva har för vana att ge er på totalt främmande halvsovande och alldeles för fulla 15-17 åringar, som ni är rädda kommer att ”ångra sig” och anmäla er när de inser vad som hänt.

Se till att de ni har sex med vill det på riktigt. Svårare än så är det inte att vara laglig. Uppför er dessutom inte som skitstövlar så är det nog inget problem. Alls. Överhuvudtaget. (Varken med riktiga våldtäkts anklagelser eller påhittade. )

Det där ned våldtäkter får stå för dig - du kan ju sluta med det så blir världen bättre.

Problemet med lagstiftningen är att den i praktiken leder till att all sex är våldtäkt.

Jurudik är tekniskt och vi har nu en lag som inte går att följa, och då klassas du som våldtäktsman per definition (även om du inte blir fälld, du bryter mot lagen)

Tänk dig att vi hemligstämplar informationen om hastighetsbegränsningar och slumpmässigt ändrar hastighetsbegränsningen ett par gånger om dagen. Samtidig är du skyldig att följa hastighetsbegränsningen. Det är ungefär vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in