2018-05-24, 21:31
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Om din förökelsestrategi baseras på våldtäckt, så är svaret ja - det kommer bli svårare för dig. Ser fram emot denna nya epok där man kan sätta ditt alla dessa män som slingrar sig undan med dumma ursäkter (det mest idiotiska jag har hört talas om var en man som sa sig ha sex med hörlurar på och ska inte hört nejet.).

Du borde hålla dig utanför sådana här diskussioner då du inte ens kan stava till ordet våldtäkt. Jag är ledsen för att jag är rakt på sak men det här är på allvar.
Citera
2018-05-24, 21:37
Medlem
Om man fått samtycke för att inleda en sexuell handling: hur länge varar samtycket?
Tillsvidare. Tills annat meddelas.
Vi som känner kvinnors nyckfullhet vet att närsomhelst kan samtycket dras tillbaka. Om den ena parten (som alltid är en man) inte uppfattar det. Är det grov oaktsam våldtäkt då.
Citera
2018-05-24, 21:38
Medlem
PK-befriads avatar
Så om en man inte kan bevisa att han uttryckligen frågat och fått positivt svar, vilket man i stort sett aldrig kan såvida man inte har underskrift på papper eller liknande, så ska det automatiskt dömas till den anklagande kvinnans fördel? Är det så absurt? Då blir det omvänd bevisbörda.

Detta verkar mest vara ett sätt för feminazistkvinnor att kunna tvinga till sig makt genom sexuell utpressning. Samt ett sätt för slemmiga marxistnäsor att förstöra vita människors parningslek.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-05-24 kl. 21:43.
Citera
2018-05-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men helvetes jävla skit. Detta var ju som ett brev på posten såklart denna regering då kommer göra det än mer svårt för oss vita etniska svenskar att föröka oss. Snart kommer man liksom straffa den vita svenska mannen för att ens försöka. Allt till syfte då att utrota oss.

Menar du att du har haft sex med kvinnor som har sovit, vart så fulla att de inte kan prata eller liknande och tycker att detta är en orättvis lag för du inte får fortsätta med detta?

Män som dig gör att jag förstår varenda manshatande feminist.

Samtidigt undrar jag på vilket sätt denna lag påverkar vita, etniska svenskar mer än någon annan grupp? Menar du att vi vita, svenska män är den mest benägna gruppen att ligga med tjejer som inte uttrycker samtycke?
Citera
2018-05-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Hur bekräftar jag mitt samtycke, inloggning med mobilt bank-id?

Räcker inte. Nu behövs tvåfaktorsautentisering.
Citera
2018-05-24, 21:54
Medlem
Den träder den nya samlagen om samtycke i kraft, månntro?
Citera
2018-05-24, 21:55
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Ja, vem vet hur domstolarna kommer tolka lagen. Förvirringen bland oss vanliga dödliga verkar vara total. Någon agenda bakom detta mån tro?

Som jag skrev innan bör väl sexuellt utnyttjande, sexuellt tvång, sexuellt ofredande och våldtäkt vara tillräckligt?

Om inte kanske det hade varit smartare att se över befintliga lagar än som nu, skapa en helt ny som ingen riktigt vet hur den ska tolkas.

Dessutom utformad på ett sätt som gör att det är som bäddat för oskyldiga att anmälas och säkerligen dömmas med för ett av de vidrigaste brotten. Redan idag är detta ett problem!

Personligen har jag ingenting att oroa mig för då jag har en partner men känns korrupt på något sätt, svårt att riktigt sätta fingret på exakt vad.

Tvivlar också på att män och kvinnor kommer att vara exakt lika inför denna lagen.

Blev faktiskt utsatt för upprepade ofredanden av en tjej för ca 1 år sedan. Jag sa bokstavligt talat NEJ flera gånger och tog bort hennes händer från mitt kön men hon fortsatte och fortsatte tills jag reste mig upp och gick därifrån. Fast jag är ju kille så sådant ska jag kunna ta, eller?

Vet att om jag hade anmält så hade åklagaren bara skrattat och lagt ner direkt. Hade varit lönlöst eller vad tror ni? Hade det däremot varit tvärt om, ja då jäklar.
Senast redigerad av ReclaimYourMind 2018-05-24 kl. 21:59.
Citera
2018-05-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Så om en man inte kan bevisa att han uttryckligen frågat och fått positivt svar, vilket man i stort sett aldrig kan såvida man inte har underskrift på papper eller liknande, så ska det automatiskt dömas till den anklagande kvinnans fördel? Är det så absurt? Då blir det omvänd bevisbörda.

Detta verkar mest vara ett sätt för feminazistkvinnor att kunna tvinga till sig makt genom sexuell utpressning. Samt ett sätt för slemmiga marxistnäsor att förstöra vita människors parningslek.

Ungefär så. Kan inte se hur den annars skulle tolkas.
Mannen förpassas ned flera pinnhål. Kvinnans ord gäller.
Denna fullständigt vansinniga idiotlag kommer ju bara leda till en enda sak - en helt ny typ av samvetslösa gold-diggers-kvinnor får en splitter ny lukrativ marknad.

Arma svenska pojkar som växer upp. Vi lär få en kraftigt minskad befolkningstillväxt av vita som kommer känna ångest, rädsla inför de naturliga parningslekarna i ungdomen. En blatte skiter i vilket.
Hörde att redan nu så tar runt 50 unga livet av sig VARJE månad med en stor övervikt av grabbar.

"Bästa tjejgänget" i den feminstiska regeringen kväver landet.
Citera
2018-05-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Funderar mer på hur det kan bli "oaktsam våldtäkt".

"Våldtäkt", blir det ju rimligen med utgångspunkt av att du inte förmedlats en tillräcklig indikation av "frivillighet".

Om du samtidigt har en indirekt "skyldighet" (kan ej gömma dig bakom okunskap) att kunna lagen så har du väl alltid tillräckligt med information för att utröna om en handling är olaglig eller ej?

Och en sexuell handling borde således aldrig kunna vara oaktsam?

(Kanske förutsätter jag felaktigt att frivillighet måste förmedlas innan en handling?)

Oaktsamhet används bara i trafiklagstiftningen. Du körde för fort in i korsningen och agerade vårdslöst när du krockade med en annan bil.
Att tala om oaktsamt mord eller oaktsamt högförräderi är helt absurt. Oaktsam misshandel. Du "råkade" slå till någon i krogkön. Det faller på sin egen orimlighet att man kan vara oaktsam och ha uppsåt samtidigt.
Har man inte uppsåt så kan man inte dömas till ett våldsbrott. Man kan möjligtvis vara oaktsam vid ekonomiska brott såsom dålig bokföring eller obetald skatt. Men då är man skyldig att ha förkunskap och ha ordning på sina papper så det är inget "oaksamhetsuppsåt".
Citera
2018-05-24, 22:21
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Så det är alltså en dålig lösning att mannen vill försäkra sig om att samtycke föreligger och som han dessutom kan bevisa. Det är bättre att det inte finns några hårda bevis och tolkningen görs godtyckligt av tjejen och domstol?

Med den synen så borde alla kontrakt vara "dåliga lösningar". Varför begära ett skriftligt kontrakt på en anställning? Förutsätter du att din arbetsgivare ska blåsa dig? Kontrakt fyller ett syfte! En försäkran där BÅDA parter är införstådda med vad de ger sig in på. Varför är det här fallet annorlunda?

Ingen normal kvinna kommer att skriva under ett sådant kontrakt. Det är som att skriva under att man överlåter rätten till sin egen kropp under de kommande 24 timmarna. Enbart förslaget om att skriva ett kontrakt är ju en tydlig indikation på att det här är en farlig kille. En kvinna kommer att tänka: jag kan bli mördad om jag går i säng med honom, han tror han har rätt att göra vad han vill med mig.

Ett kontrakt utgör som du säger hårda bevis, men inte till din fördel utan till din nackdel. Åklagaren kan bevisa att mannen krävde ett skriftligt godkännande för sex innan samlaget. Mannen misstänkte alltså redan innan att han kommer att bli anmäld för våldtäkt.

Jag är inte Leif GW Persson eller Don Juan, men du måste nog släppa den här tanken på ett kontrakt och försök lev i.. ja inte vet jag, verkligheten?
Citera
2018-05-24, 22:25
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Att en person vill vara med måste vid varje nytt moment i sexakten uttryckas antingen genom att denne säger det eller visar det

Att behöva ha "project toll gates" mitt i känns jävligt osexigt. Jag hoppas verkligen möjligheten att komma överens om både ettan och tvåan redan innan tillåts?
Citera
2018-05-24, 22:26
Medlem
Jag och min fru har skaffat en loggbok, som vi signerar innan samlag. För att slippa knacka på hos grannen för vidimering av signaturerna, så tar vi en gemensam selfie med loggboken framför oss. Bilden läggs sedan ut på bådas facebook.
Jätteromantiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in