2018-05-25, 10:30
Medlem
rostigamazons avatar
Nu kommer folk sluta att ragga på krogar, för vem vill riskera att åka dit, det här kommer göra glappet mellan kvinnor och män större, ska man skicka in en blankett, med underskrift av båda, så dom kan ägna sig åt sexaktiviteter ?
Citera
2018-05-25, 10:33
Bannlyst
Bend over boy, och ta den jävla globalist-sionistkuken i röven, det är allt jag har att säga...shit, varenda jävla kvinna går bakom ryggen på er för att ni är så jävla veka...är det så jävla konstigt att kvinnorna är helt sjuka i huvudet i Sverige?

Vilket jävla fucked up experiment alltså, Sverige är globalisternas och sionisternas första barn typ, det första experimentet. Helt jävla sjukt alltså, svårt att beskriva.
Citera
2018-05-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Det blir ju intressant hur det kommer fungera i rätten. Praxis är ju att det ligger på åklagaren att samtycke inte funnits.

Jag tänker mig en situation där brottsoffrets beteende kommer granskas sekund för sekund. Frågorna kommer bli tuffa, detaljerade och många. Hela situationen kommer behövas gå igenom.

Visade du att du var intresserad? Hur?
Sa du ja eller nej?
Om du sa ja först och sedan sa nej, avbröt den andra då?
Brottsoffret lär få beskriva hela förloppet, vad som gjordes, om det var samtyckt eller ej(framför allt om samtycket fanns för vissa saker)

Sedan kan gärningspersonen hävda att denne fått samtycke, och utan bevisning av film eller ljudupptagning eller vittnen blir det väldigt svårt för åklagaren att lyckas fälla någon.

Det enda lagen gör är att den som känner sig utsatt för brott kommer få genomgå situationen ytterligare en gång och står ord mot ord blir det mycket svårt att få någon fälld.

Även de som är för tycker den är viktig ”signalpolitskt” men att den kommer leda till fler fällande domar är naivt säger de, då bevisläget är svårt.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6959598

Absolut. Så är det. De som tror att folk kommer dömmas i partiominut nu är fel ute. Det kommer fortfarande vara svårt att få någon fälld och när ord står mot ord kommer de ofta bli friande dom eller nedlagda utredningar. Precis som nu.
Det kommer också, precis som nu, vara lättare att få någon fälld om det finns dokumenterade skador eller vittnen, inspelningar osv osv.

Där inga vittnen och inga skador finns och frågetecken kommer upp om vad som sades och åklagaren ska bevisa att det var en våldtäkt kommer många fortfarande att frias. Dom kan inte komma med samma argument exakt, men med lite annan retorik kommer givetvis många tveksamma situationer att frias. Vilket är naturligt eftersom vi har höga beviskrav i brottmål i Sverige. Å så ska väl också vara. Men därav kan vi inte skita i att ha lagar över huvud taget.
Citera
2018-05-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Men därav kan vi inte skita i att ha lagar över huvud taget.

Förstår att du är en pajas, men ändå...
Ingen risk! Kommunist-staten formar ungefär 200 propositioner per år, och det gäller bara förslag till nya eller ändrade lagar. Därtill kommer givetvis allt vad som redan finns, vilket är obeskrivligt mycket.
Koranen är en fjärt i rymden i jämförelse.
Citera
2018-05-25, 11:29
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Detta är en lag som det kommer skämtas friskt om -om några år i allmän utsträckning.
Sanslöst vad den kommer vara svårtolkad.

Detta är alltså ett försök från regeringen att få ner antalet våldtäkter i Sverige... Överfalls våldtäkter verkar de inte bry sig om. Men är inte det just den typen av våldtäkt som är det största problemet? Eller är det största problemet tjejer som ångrar sig dagen efter och skriker våldtäkt?

All partier röstade för denna lag?
Citera
2018-05-25, 11:46
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Stadgade par som rutinmässigt har sex kommer inte orka bry sig om uttalat samtycke varje gång. Vad gäller för dessa? Begår de otukt då samlag utan uttalat samtycke genomförs? Bör båda kunna dömas för otukt med varandra?
Citera
2018-05-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Ja, det är inte rättvist!

Kommer ihåg två fall i huvudet där kvinnor har blivit fällda för våldtäkt mot män. I ena fallet har jag för mlg att det var 3-4 tjejer som var på en handikappad man.

Finns det någon statistik angående kvinnors sexualbrott mot män? Hade varit intressant att ta del av.

Statistik finns ju över åtalade och dömda men jag tvivlar på att någon speciellt stor del av kvinnliga sexbrottslingar går ens till polisutredning.

Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Samtidigt så tvivlar jag på att hon som ofredade mig ens hade blivit kallad till förhör om jag hade anmält henne.

Det tvivlar jag också på. Jag anser dock att problemet har mer med förövarens könstillhörighet än offrets att göra, vilket exemplifieras av att även kvinnors sexbrott mot flickor och kvinnor ignoreras av rättsväsendet.
Citera
2018-05-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Absolut. Så är det. De som tror att folk kommer dömmas i partiominut nu är fel ute. Det kommer fortfarande vara svårt att få någon fälld och när ord står mot ord kommer de ofta bli friande dom eller nedlagda utredningar. Precis som nu.
Det kommer också, precis som nu, vara lättare att få någon fälld om det finns dokumenterade skador eller vittnen, inspelningar osv osv.

Där inga vittnen och inga skador finns och frågetecken kommer upp om vad som sades och åklagaren ska bevisa att det var en våldtäkt kommer många fortfarande att frias. Dom kan inte komma med samma argument exakt, men med lite annan retorik kommer givetvis många tveksamma situationer att frias. Vilket är naturligt eftersom vi har höga beviskrav i brottmål i Sverige. Å så ska väl också vara. Men därav kan vi inte skita i att ha lagar över huvud taget.

Gummilagen HMF fäller vanliga människor på löpande band för bagateller. Jag avvaktar lite innan jag ropar hej till den här gummilagen.

Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Detta är en lag som det kommer skämtas friskt om -om några år i allmän utsträckning.
Sanslöst vad den kommer vara svårtolkad.

Detta är alltså ett försök från regeringen att få ner antalet våldtäkter i Sverige... Överfalls våldtäkter verkar de inte bry sig om. Men är inte det just den typen av våldtäkt som är det största problemet? Eller är det största problemet tjejer som ångrar sig dagen efter och skriker våldtäkt?

All partier röstade för denna lag?

Jag uppfattade det också så att alla partier röstade för denna lag. Obegripligt.

Istället för att lösa problemen med våldtäktsepidemin som ALLA vet vad den beror på så klipper man lite i kanterna någon annanstans och pratar om LAS.
Citera
2018-05-25, 12:18
Medlem
Förr i världen brukades också samtycke. Man hade även vittnen till samtycket, så inga missförstånd skulle uppstå. Och man hade en speciell samtyckesförordnare. Och standardiserade fraser för samtyckesförfarandet. Den första frasen började: "Tager du ... denna kvinna ... till din äkta maka ...
Citera
2018-05-25, 12:37
Medlem
Jag själv tänkte "äntligen" när jag först såg den, för oss som är så rädda att bli våldtagna i sömnen att vi inte kan sova i samma rum med en tjej(eller kille om du är tjej) så kom den här lagen som en skänk från ovan, nu är det inte längre offret som har bevisbördan vilket är bra.

Sen om den fungerar i praktiken lär vi väl se
Citera
2018-05-25, 12:46
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Jag själv tänkte "äntligen" när jag först såg den, för oss som är så rädda att bli våldtagna i sömnen att vi inte kan sova i samma rum med en tjej(eller kille om du är tjej) så kom den här lagen som en skänk från ovan, nu är det inte längre offret som har bevisbördan vilket är bra.

Sen om den fungerar i praktiken lär vi väl se

Du tycker alltså att det är helt sunt att en anklagad måste bevisa sin oskuld.?
Citera
2018-05-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Du tycker alltså att det är helt sunt att en anklagad måste bevisa sin oskuld.?

Nej det är åklagarens jobb men när det gäller just våldtäkter så har pressen alltid legat på offret och nu blir det tvärt om.

Hur kan det vara dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in