2018-05-24, 20:15
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Möjligen att Israel attackerar positioner i Syrien just nu

BREAKING: Ongoing Israeli airstrike, the Syrian air defense is responding, several missiles targeted Israeli warplanes over Lebanon

https://twitter.com/WithinSyriaBlog/status/999712828603994115?s=19

Så jävla onödigt provokativt. Ryssarna har ju förmedlat att de skall verka för att Iran lämnar Syrien så vad är avsikten med sånt här om man inte är sugen på krig?
Citera
2018-05-25, 00:27
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Så jävla onödigt provokativt. Ryssarna har ju förmedlat att de skall verka för att Iran lämnar Syrien så vad är avsikten med sånt här om man inte är sugen på krig?

Vad i Odins heliga skägg babblar ni om? Att ni pantade apor inte kan respektera Syriens val i detta stadiet! Syrien får bjuda in Kina om de vill in i landet för att hjälpas åt att slå ner ISIS terrorister som stöds av Saudi Arabien och USA/Israel!

Kan ni aldrig förstå att Syrien är en suverän stat? Kommer ni ha inga problem med om Kina blir framtidens supermakt och beter sig som USA? Brott mot folkrätten och internationella lagar etc är okej så länge det är era favorit gossar?

Jag förstår inte, ni vill ha ju anarki! Den som har mest makt ska styra och ställa. Alltså historisk sett är inte USA någon good guy land. Förintelsen mot "indianer", 100-tals anfalls krigen mot andra stater , slaveriet, rasismen, pågående rasismen etc bevisar detta!
Citera
2018-05-25, 00:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, jag ser det från anti-Hillary-perspektiv din lilla förvirrade Demokrat. Förstår att du i din liberala vanföreställning saknar konsekvensanalys och är inkapabel till att greppa orsakerna och skälen till konflikten i Syrien. Tyvärr saknar jag kompetens för att hjälpa dig även om jag önskar att jag kunde det. Du får söka professionell hjälp för dina kognitiva problem istället.
Du kan ta ställning mot amerikansk utrikespolitik utan att stödja tyranner runtom i världen.

Jag efterfrågar inte din hjälp lilla gubben.
Citera
2018-05-25, 00:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ja, vi ortodoxa kommer väldigt bra överens med shiamuslimerna. Vad är felet här? Är det inte bra att kristna och muslimer för engångsskull kan vara vänner? Du vill ju hellre se död och misär likt de extrema sunniterna. Bara det tyder på att du är en gravt sjuk människa. Jag hoppas att SÄPO har koll på dig.

Jag har aldrig hyllat de kristna i Libanon. Marken där tillhör inte ens vårt folkslag historiskt så det kriget stöttade jag aldrig. De sålde sig för sionisterna sak med att försvaga shia. Bachir Gemayel och hela den libanesiska fronten är knappast något jag som kristen har stöttat. Du får ha lite mer kött på benen om du ska försöka "avslöja" oss.
Du kan vara vänner med shiamuslimer utan att stödja massmördare och terrororganisationer som Assad och Hezbollah vännen. Du kanske bör läsa på om assyriska demokratiska rörelsen i Syrien och hur de förföljs av Assadregimen för att de försöker bevara det etniska kulturen och verka för en demokratisk övergång.
Citera
2018-05-25, 00:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Vad i Odins heliga skägg babblar ni om? Att ni pantade apor inte kan respektera Syriens val i detta stadiet! Syrien får bjuda in Kina om de vill in i landet för att hjälpas åt att slå ner ISIS terrorister som stöds av Saudi Arabien och USA/Israel!

Kan ni aldrig förstå att Syrien är en suverän stat? Kommer ni ha inga problem med om Kina blir framtidens supermakt och beter sig som USA? Brott mot folkrätten och internationella lagar etc är okej så länge det är era favorit gossar?

Jag förstår inte, ni vill ha ju anarki! Den som har mest makt ska styra och ställa. Alltså historisk sett är inte USA någon good guy land. Förintelsen mot "indianer", 100-tals anfalls krigen mot andra stater , slaveriet, rasismen, pågående rasismen etc bevisar detta!
Det står inte mellan USA och Assadregimen. Du kan vara emot båda utan några problem. Problemet uppstår när du anklagar USA för ohyfs medans du stödjer århundrades största massmördare.
Citera
2018-05-25, 00:59
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Det låter toppen från dig som passivt önskar ett extremistiskt Shariastyrt Syrien där anarki och troligt folkmord av minoriteter kommer råda ifall statsmakten faller.

Det blir stening och avrättningar och annat mysigt och samtidigt gråter du krokodiltårar och låtsas bli bekymrad när du ser att Syrier råkar illa ut då du önskar flera så mycket värre.

Man behöver inte älska diktatorn Assad för att fatta att han för närvarande är den som stoppar landet från att bli ett nytt krossat land i misär och extremism, iofs önskar ju du det, vi får hoppas att du aldrig får den glädjen.

Du anser att man antiväst för att man inte vill se ett nytt Libyen/afghanistan exempelvis? Sjukt resonemang.
Syrien är redan ett krossat land och befinner sig i misär och extremism. Du kanske har glömt att dina gulliga shiasoladater i själva verket är shiajihadister från olika delar av världen. Det är alltså fråga om samma skräp och skrot som IS fast med annan inriktning. Syrien befinner sig dessutom i ett värre tillstånd än vad Irak eller Libyen någonsin befann sig i.

Kan du förklara vad du menar med att jag "passivt önskar ett extremistiskt Shariastyrt Syrien"? Är du helt jävla efterbliven eller är det bara tricks du använder för att verka överlägsen andra?

Syrien stöttate jihadister i Irak mot USA

Iran stöttade rebellerna i Libyen mot Ghaddafi och förespråkade öppet om deras beväpning

Ryssland stöttar rebeller i Ukraina och är direkt ansvariga för att skjutit ner civila flyg utan att erkänna det.

Menar du allvar att du vill dra dessa länder står för "ordning" i Syrien?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-05-25 kl. 01:01.
Citera
2018-05-25, 02:29
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det står inte mellan USA och Assadregimen. Du kan vara emot båda utan några problem. Problemet uppstår när du anklagar USA för ohyfs medans du stödjer århundrades största massmördare.

Återigen så är du efterbliven och opartiskt som vanligt, jag har faktiskt icke stött någon part i denna konflikt! Jag stöttar lag och ordning! USA ska rätta sig efter internationella lagar, alla ska vara lika inför lagen. Det jag skriver är ju historiskt fakta, varför tycker du att sanningen är "ohyfs"?

USA o co ska respektera Syrien gällande hur de sköter sitt land, precis som Syrien ska respektera USA hur de sköter sitt land!

Förlåt jag glömde, hycklande parasiter som dig förstår inte skillnaden med rättvisa för alla oavsett härkomst. Säg inte att du tror också du tillhör någon speciell klan eller klass som är bättre än alla andra? Guds utvalda folk?

Citat:
Syrien är redan ett krossat land och befinner sig i misär och extremism. Du kanske har glömt att dina gulliga shiasoladater i själva verket är shiajihadister från olika delar av världen. Det är alltså fråga om samma skräp och skrot som IS fast med annan inriktning. Syrien befinner sig dessutom i ett värre tillstånd än vad Irak eller Libyen någonsin befann sig i.

Kan du förklara vad du menar med att jag "passivt önskar ett extremistiskt Shariastyrt Syrien"? Är du helt jävla efterbliven eller är det bara tricks du använder för att verka överlägsen andra?

Iran stöttade rebellerna i Libyen mot Ghaddafi och förespråkade öppet om deras beväpning

Ryssland stöttar rebeller i Ukraina och är direkt ansvariga för att skjutit ner civila flyg utan att erkänna det.

Jag tror, Iran lärde sig väldigt mycket om proxy krigandet från USA och Israel. Jag menar stödja jihadister i Afghanistan mot deras sekulära regering från 80-talet framåt. Samt att Israel startade Hamas mot Fatah som jag fick lära mig nyligen! Du får väl tacka USA/Israel som lärt Iran dessa knep eller? Förresten har inte Iran varit fredliga av sig i cirka 200 år?
Citera
2018-05-25, 02:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Din obildade människa ! KRG och Peshmerga är inte PKK. Att du inte fattar det visar på att du inte har någon kunskap om vad du pratar om.
Trodde vi pratade om kurder, pucko.
Citat:
Din obildade människa ! KRG och Peshmerga är inte PKK. Att du inte fattar det visar på att du inte har någon kunskap om vad du pratar om.
Som sagt, kurder även där som antagligen är än mindre att lita på.
Senast redigerad av arbetet 2018-05-25 kl. 02:54.
Citera
2018-05-25, 02:41
Medlem
Citat:

Det basta med krigen i Irak o Syrien ar att kurdsloddret an en gang krossats. De blir kvar i medeltiden med sitt klanvalde. En kurdisk nation
Citera
2018-05-25, 02:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du kan ta ställning mot amerikansk utrikespolitik utan att stödja tyranner runtom i världen.

Jag efterfrågar inte din hjälp lilla gubben.
Du tycks stödja psykopater som vill bomba sönder länder till failed states:

Hillary Clinton on Gaddafi: We came, we saw, he died

Jag antar att du är likadan i ditt tänkesätt när det gäller Syrien. Eller så är det bara det att du är dum i huvudet och saknar konsekvensanalys som sagt. Hade Hillary fått sin vilja igenom även där så skulle nu Syrien ledas av ett antal islamistfraktioner och alla kristna, shiiter och alawiter antingen döda eller på flykt och Europa stå inför ett mycket större flyktingproblem. Det går väl bra när man sitter på USA:s östkust och tror man tillhör det goda folket och springer och fjantar sig på kvinnomarscher tillsammans med sin bästa vän Linda Sarsour.
Citera
2018-05-25, 02:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Möjligen att Israel attackerar positioner i Syrien just nu

BREAKING: Ongoing Israeli airstrike, the Syrian air defense is responding, several missiles targeted Israeli warplanes over Lebanon

https://twitter.com/WithinSyriaBlog/status/999712828603994115?s=19
Det är Hezbollah som är målet och som jag tyvärr tror så är det dem som kommer att bli anfallna av USA och Israel inom en snar framtid. Det kommer att bli rena blodbadet. Vi får se vad trådens "humanister" kommer att tycka om det.
Citera
2018-05-25, 06:11
Medlem
Totijans avatar
Citat:

Du gör detta till en sekterisk fråga såklart, Syrien har en enande faktor och det vet du, I Syrien även idag får 2 människor vara förälskade och hålla varandras händer öppet, besöka kyrkor och gå på mässa, Shia och Sunni moskeer och man får festa, kvinnor får plugga på universitet och högskola, det är en grov skillnad gentemot den kvinnoförtryckande framtid din vision mest troligt skulle frambringa.

Definitionen av idioti, Einstein du vet,
man gör samma sak om och om igen och tror att resultatet blir ett annat, du har sett vad som hänt när diktaturer har krossats med våld i MÖ och det obarmhärtiga extremistiska kaos som kommer efterråt, slavhandel, avrättningar med mera.är detta vad du vill?

Du vet att landet kommer bli än mer extremistiskt, kaotisk och anarkistisk ifall den sekulära diktatorn som på gott och ont är en stabiliserande faktor faller.

Med ca 1000 rebellfraktioner lär vi få det nya100 åriga kriget men du är okej med det eller? Du slipper ju vara där

Sedan lite personangrepp 😉

Och? Bara sunt kan man väl se såhär i efterhand när man ser hur många 100 000 tas som dog.

Okej en källa på det så

Man behöver inte vara militärstrateg för att fatta varför Ryssland inte kumde släppa Krim ur sin hand, men detta är inte ens MÖ vi skriver om

Ja tydligen ifall man inte önskar Al Qaida, Isis extremism så är detta bättre än något annat alternativ för närvarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in