Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 20:37
Medlem
politiker.ljugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Även om AFS är ett mycket litet parti i Växjö så är långt över 90 procenten mot böneutropen.

WHAT?????

ÖVER 90 PROCENT!!!!

Inte en chans, då borde polisen inte gett sitt tillåtelse. Snälla bevisa för mig att det är sant. Det skulle göra mig sååå glad
Citera
2018-05-24, 20:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av politiker.ljuger
WHAT?????

ÖVER 90 PROCENT!!!!

Inte en chans, då borde polisen inte gett sitt tillåtelse. Snälla bevisa för mig att det är sant. Det skulle göra mig sååå glad

Det behövs ingen källa på det. Fler än 90 procent är inte muslimer och varför skulle man som icke muslim vilja höra böneutrop. Låt vara att alla dessa ca 95 procent inte störs lika mycket, några kanske bara lite. Men gemensamt för alla dessa 95 procenten är att de blir påtvingade ljud som man av olika grad inte vill ha.
Citera
2018-05-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det här twitterinlägget av Jeff Ahl som baggebo1 nyss länkade till gjorde mig fundersam:

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/998801875636977664

Det vore intressant om du, Jeff, ville utveckla din syn på Ryssland. Tillhör du foliehattarna som tror att ryska "inflytelseagenter" bedriver "påverkansoperationer" i syfte att destabilisera det svenska samhället?

Jag tillhör den sällsynta skarar som avskyr alla stormakter och inte litar på någon av dem. Därför att alla stormakter (inklusive Ryssland) gör vad som helst för att få kontroll på oss mindre länder, för dem är vi bara bönder på ett större schackbräde.

Jag litar inte på ryssar, tyskar, amerikaner, fransmän eller någon stormakt. Jag litar enbart på våra nordiska brödrafolk. Den som på riktigt tror att inte ryssarna spionerar på oss är inte lite naiv. Det är dock inget konstigt, det är inte så att ryssarna bedriver detta spel mer än någon annan stormakt. Till och med Sverige spionerar på andra länder, skillnaden är att stora länder försöker påverka mindre. Vare sig landet heter USA eller Ryssland. USA har inflytelseagenter i USA (varav flera är riksdagsledamöter) och Ryssland har inflytelseagenter i Sverige. Den som blint litar på ryssarna bara för att Putin retar upp Merkel med flera bör tänka ett varv till.

Med det sagt ser jag inte Ryssland som en fiende, jag ser heller inte USA som en fiende. Däremot litar jag inte på dem och kommer aldrig se dem som allierade eller vänner.
Citera
2018-05-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Växjöborna är inte lättlurade. De ställer inte upp då det är Afs som tagit initiativet. De skulle inte ställt upp oavsett arrangör. Befolkningen där vill inte stödja ett hatiskt litet skitparti. Man är alldeles för kloka för det. Jag har bott i Växjö så jag vet. En bön mer eller mindre. Det kanske inte skadar med en bön, vem vet.

En bön en gång i veckan menar du?
Vad blir det härnäst? Böneutrop varje dag?
Slöjtvång?
En liten stening av en kvinna som vägrade ha slöja? En stening kanske inte skadar, vem vet?
Det är rätt stor skillnad på stening och ett bönutrop, jag vet, men ger man med sig lite så ska de ha mer och mer. Det blir en kokt groda i slutändan. Nej. Här ska värmen inte höjas en enda grad, jag vill ha min groda rå 😉
Citera
2018-05-24, 22:12
Medlem
Opinionsmätning från Sifo som har viss betydelse för AfS. Frågan gäller om man tycker respektive parti är ”hemskt” eller ”perfekt”. Några andra svarsalternativ finns inte.

Det enda som är relevant här är siffran för SD. Andelen som tycker SD är ”hemskt” ligger på 64 procent. Det innebär att det är 36 procent som inte anser att SD är hemskt.

Av dessa är det exakt en tredjedel som anser att SD är ”perfekt”. Kvar är alltså 24 procent som varken tycker SD är hemskt eller perfekt, och där finns vi som tänker rösta AfS.

Det är intressant att de genuina ”heja Jimmie”-typerna inte är fler än 12 procent. Om siffran hade varit väsentligt högre hade det blivit svårt för AfS, men det här ser fullt möjligt ut.

Att SD ökar kraftigt i opinionen nu är också mycket bra för AfS. Det är så att säga fler väljare att plocka ifrån om man tror att AfS främst hämtar från SD.

https://www.svd.se/fordubbling-av-svenskar-som-tycker-mp-ar-hemskt
Citera
2018-05-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politiker.ljuger
WHAT?????

ÖVER 90 PROCENT!!!!

Säkert rätt siffra.
Det enda polisen gett tillstånd till är ljudvolymen om 110 decibel. Ingen har gett tillstånd , utöver kyrka och biskop, att skrika ut islamism.
Det är vad jag hört. Massiv polisinsats bevakar mötet enl Smålandsposten. ( Google )
Karlskrona ligger i tur.
Citera
2018-05-24, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jag tillhör den sällsynta skarar som avskyr alla stormakter och inte litar på någon av dem. Därför att alla stormakter (inklusive Ryssland) gör vad som helst för att få kontroll på oss mindre länder, för dem är vi bara bönder på ett större schackbräde.

Jag litar inte på ryssar, tyskar, amerikaner, fransmän eller någon stormakt. Jag litar enbart på våra nordiska brödrafolk. Den som på riktigt tror att inte ryssarna spionerar på oss är inte lite naiv. Det är dock inget konstigt, det är inte så att ryssarna bedriver detta spel mer än någon annan stormakt. Till och med Sverige spionerar på andra länder, skillnaden är att stora länder försöker påverka mindre. Vare sig landet heter USA eller Ryssland. USA har inflytelseagenter i USA (varav flera är riksdagsledamöter) och Ryssland har inflytelseagenter i Sverige. Den som blint litar på ryssarna bara för att Putin retar upp Merkel med flera bör tänka ett varv till.

Med det sagt ser jag inte Ryssland som en fiende, jag ser heller inte USA som en fiende. Däremot litar jag inte på dem och kommer aldrig se dem som allierade eller vänner.

Det här kommer aldrig kontrasignalerarna i tråden förstå, eller vilja ta till sig. För dom finns det bara ett hot. Aldrig flera. Vi har ju kinesiska spioner och informatörer åt didktaturen i Eritrea, klart att det finns judar, ryssar, tyskar och amerikaner som sysslar med det exakt samma.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstankt-kinesisk-spion-i-sverige-atalas
Citera
2018-05-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Det här kommer aldrig kontrasignalerarna i tråden förstå, eller vilja ta till sig. För dom finns det bara ett hot. Aldrig flera. Vi har ju kinesiska spioner och informatörer åt didktaturen i Eritrea, klart att det finns judar, ryssar, tyskar och amerikaner som sysslar med det exakt samma.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstankt-kinesisk-spion-i-sverige-atalas

Nog är det så, folk måste dock börja förstå hur världen fungerar och att INGEN vill oss väl (särskilt inte stormakterna) - likasom att ingen heller vill oss illa. Allt handlar om intressen som ibland sammanstrålar och ibland krockar, våra nordiska brödrafolk är det dock annat med. De är så pass närstående kulturellt, socialt, ekonomiskt, geopolitiskt med mera att det är fullt naturligt att lita på och känna samhörighet med.

Vill poängtera att jag skrev lite fel i mitt tidigare inlägg USA har inflytelseagenter i USA ska såklart vara USA har inflytelseagenter i Sverige. Liksom de flesta stormakter har, inklusive Ryssland.

LITA ALDRIG PÅ STORMAKTERNA! Det är mitt budskap.
Citera
2018-05-24, 23:17
Medlem
Citat:
Nog är det så, folk måste dock börja förstå hur världen fungerar och att INGEN vill oss väl (särskilt inte stormakterna) - likasom att ingen heller vill oss illa. Allt handlar om intressen som ibland sammanstrålar och ibland krockar, våra nordiska brödrafolk är det dock annat med. De är så pass närstående kulturellt, socialt, ekonomiskt, geopolitiskt med mera att det är fullt naturligt att lita på och känna samhörighet med.

Vill poängtera att jag skrev lite fel i mitt tidigare inlägg USA har inflytelseagenter i USA ska såklart vara USA har inflytelseagenter i Sverige. Liksom de flesta stormakter har, inklusive Ryssland.

Måste bara passa på Jeff och ge dig beröm för dina interpellationsdebatter. Du har hög energi och är en bra retoriker. Du fullkomligt kör över Linde och Strandhäll med saklighet och fakta som dessa politiker aldrig stött på någonsin.

AFS har min röst i höst, delvis tack vare starka insatser som din.
Citera
2018-05-24, 23:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

En sund inställning på papperet men Alternativ för Sverige eftersträvar goda relationer med stormakterna och ett är det viktiga i sammanhanget.
Citera
2018-05-25, 00:01
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kasselstrand tog ganska nyligen ställning emot "Västs" lögner om Syrien och mot Västs sponsrande av terrorister, så han är i sammanhanget solklart pro-Syrien och anti-Väst. Detta är helt självklart och den enda rimliga, rationella och moraliska inställningen.

Fråga, i tråden: Är det uttalat, ifrån AfS, att se sig själva som ett parti som är anti-Väst och som är anti-USA? Jag ber trådens insatta debattörer om möjligt om ett klargörande. Tack.
Citera
2018-05-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Fråga, i tråden: Är det uttalat, ifrån AfS, att se sig själva som ett parti som är anti-Väst och som är anti-USA? Jag ber trådens insatta debattörer om möjligt om ett klargörande. Tack.

Alternativ för Sverige står för en icke-interventionistisk utrikespolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in