2018-05-25, 00:39
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Nog är det så, folk måste dock börja förstå hur världen fungerar och att INGEN vill oss väl (särskilt inte stormakterna) - likasom att ingen heller vill oss illa. Allt handlar om intressen som ibland sammanstrålar och ibland krockar, våra nordiska brödrafolk är det dock annat med. De är så pass närstående kulturellt, socialt, ekonomiskt, geopolitiskt med mera att det är fullt naturligt att lita på och känna samhörighet med.

Vill poängtera att jag skrev lite fel i mitt tidigare inlägg USA har inflytelseagenter i USA ska såklart vara USA har inflytelseagenter i Sverige. Liksom de flesta stormakter har, inklusive Ryssland.

LITA ALDRIG PÅ STORMAKTERNA! Det är mitt budskap.

Jeff, tack för du försöker rädda Sverige från undergång!

Tack för du lägger din tid och värvar folk från FB!
Citera
2018-05-25, 00:49
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Fråga, i tråden: Är det uttalat, ifrån AfS, att se sig själva som ett parti som är anti-Väst och som är anti-USA? Jag ber trådens insatta debattörer om möjligt om ett klargörande. Tack.
Om inte Jeffs inlägg ovan klargjorde det förstår jag inte vilket slags svar du förväntar dig.
Citera
2018-05-25, 01:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Fråga, i tråden: Är det uttalat, ifrån AfS, att se sig själva som ett parti som är anti-Väst och som är anti-USA? Jag ber trådens insatta debattörer om möjligt om ett klargörande. Tack.

Nej, så uppfattar jag inte AfS. De är inte främst emot något utan för. För AfS kommer Sverige och svenskarna alltid först. Analysen de gör och som jag delar helt är att för att det ska vara möjligt, kan vi inte delta i gigantiska överstatliga etablissemang som NATO och EU där en handfull människor i praktiken dikterar politiken.

Dessa samarbeten leder till att vi deltar i NATOs krig och riskerar att dras in i en konflikt mellan NATO och Ryssland. I EU har vi snart kvotflyktingar som fördelas ut utan att vi har det minsta att säga till om.

AfS vill samarbeta med alla där det är ömsesidigt gynnsamt för båda länderna.

Så nej, AfS är inte anti-Väst eller anti-USA, inte heller anti-Ryssland eller anti-Kina.

Däremot är man anti-EU och istället tydligt för ett nationernas Europa där oberoende och självständiga stater samarbetar där Norden är ett naturligt centrum för våra egna samarbeten.

Eftersom vi idag i Sverige är så indragna i det vi kan kalla väst, blir det i praktiken ett återförande av makt från väst till Sverige och ett upphörande av den anti-ryska hatpropagandan som idag präglar den svenska offentliga debatten. Det är en återgång till en mer klassisk svensk alliansfri hållning.

Så tolkar jag partiprogrammet. Andra kanske har en annan uppfattning.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-25 kl. 01:36.
Citera
2018-05-25, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jag tillhör den sällsynta skarar som avskyr alla stormakter och inte litar på någon av dem. Därför att alla stormakter (inklusive Ryssland) gör vad som helst för att få kontroll på oss mindre länder, för dem är vi bara bönder på ett större schackbräde.

Detta är en bra grundinställning och dessutom politiskt opportunt, särskilt inför valet antar jag.

Citat:
Jag litar inte på ryssar, tyskar, amerikaner, fransmän eller någon stormakt.

Jag litar inte heller på någon av dem. Å andra sidan så litar jag mycket mer på vissa främmande nationers regeringar än på Sveriges regering, som jag helt säkert vet är en folkfientlig, lögnaktig lydregim i globalisternas nätverk.

Det är också dumt att falla för "kålsuparmemet" och tro eller påstå att alla nationer och aktörer är likvärdiga, att de är lika dåliga. Detta stämmer ju nämligen inte alls. Vissa är i princip enbart onda, destruktiva och fientliga mot oss och det vi står för (som USA och deras lydstater och lydorgan, länder som Saudiarabien, samt givetvis, Israel) medan andra är ganska neutrala eller t.o.m. gör mycket bra saker och representerar något relativt gott och bra (Ryssland, Syrien och några andra nationer samt organisationer som Hizbollah).

Citat:
Jag litar enbart på våra nordiska brödrafolk.

Jag vet inte om jag gör det. Norrmän är de enda som står riktigt nära svenskar, som jag ser det. Danskar har alltid varit egna och finnar är ett ganska så främmande folk på många sätt. Givetvis bör vi dock sträva efter goda relationer och kanske en union med åtminstone Norge.

Citat:
Den som på riktigt tror att inte ryssarna spionerar på oss är inte lite naiv.

Det är ingen som har hävdat att Ryssland inte bedriver underrättelseverksamhet mot Sverige. Jag tror inte nån tror att de inte gör det. Det vore ju tjänstefel ur rysk synvinkel att inte göra det, särskilt idag när globalisterna planerar krig mot Ryssland och Sverige i praktiken är med i NATO.

Däremot är i princip alla påståenden om ryska "trollfabriker"(svenska myndigheter har dock trollfabriker de använder mot det svenska folket och den enorma omfattningen av judisk "hasbara" ska vi inte ens tala om), påverkansoperationer och allt vad det nu är foliehattskonspirationer och i sig utgör dessa påståenden från media m fl. faktiska påverkansoperationer riktade mot det svenska folket och utfört av regimen i Sverige, "svensk" media och globalister.
Citat:
USA har inflytelseagenter i Sverige(varav flera är riksdagsledamöter) och Ryssland har inflytelseagenter i Sverige.

Jo amerikanska agenter som Carl Bildt m.fl. kryllar det ju av. Sen är ju Sverige sedan länge i praktiken en lydstat i mängden i globalisternas nätverk. Sverige är i praktiken en lydstat till USA så det blir skevt att prata om inflytelseagenter, när hela jävla landet är lika osjälvständigt i förhållande till USA som vilken liten bananrepublik som helst i Latinamerika. Ryssland har garanterat en del folk som försöker påverka saker i Sverige, men vilka är dom och vad gör de konkret? Finns det bevis? Alltså riktiga bevis och inte "hemliga bevis" och sånt trams som Försvarsmakten kör med.

Citat:
Den som blint litar på ryssarna bara för att Putin retar upp Merkel med flera bör tänka ett varv till.

Det är ingen som litar blint på ryssarna.

Citat:
Med det sagt ser jag inte Ryssland som en fiende

Nej, Ryssland är inte en fiende till Sverige i dagsläget. Jag kan faktiskt inte komma på en enda riktigt dålig och allvarlig sak som Ryssland, eller Sovjetunionen för den delen, har orsakat Sverige under de senaste 100 åren.

Citat:
jag ser heller inte USA som en fiende.

Jag gillar amerikaner som folk och USA som historisk nation har jag väl heller ingenting emot.

Makten i USA, globalistmaffian, den djupa staten och alla de andra är dock källan varifrån allt ont som har drabbat oss i modern tid har kommit ifrån. Det kommer från miljöer i USA och det hela har prackats på Europa med hjälp av USA:s ekonomiska, politiska och militära muskler. Det är "USA" som har orsakat oss all denna,skada och allt detta lidande och det.är USA som hindrar oss från att göra revolt och ta tillbaka våra länder. Om SD och AfS lyckas bilda regering och börjar deportera folk så är det USA som kanske kommer angripa oss och stoppa oss. Ryssland skulle aldrig ingripa mot oss på det sättet.

"USA" är inte bara en fiende i mängden utan hela Europas och hela den europeiska mänsklighetens främsta fiende.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-25 kl. 01:49.
Citera
2018-05-25, 01:42
Medlem
Citat:

Nej det är inte uttalat. Det är underförstått.
Citera
2018-05-25, 08:52
Medlem
För att inte alla små fd moderater ska kissa på sig så tänkte jag att det kan vara bra med en liknelse.

Nationalister i hela Europa, och i USA, är negativt och fientligt sinnade till "Väst" (och till USA) på ungefär samma sätt som de är för Europa och europeiskt samarbete, men extremt negativa till EU och NATO. Nationalister i Väst är alltså för Väst, det riktiga och äkta Väst som till stor del redan har förstörts och gått förlorat, och negativt inställda till dagens Västvärld, där makten som styr USA bestämmer och sätter agendan. Alla amerikanska nationalister i USA är t.ex. väldigt negativa till USA i dess nuvarande form.

En enkel guide för nybörjare när det gäller sånt här är att saker som mainstreammedia och etablissemangspolitiker kallar för "västvänliga" alltid är något dåligt som vi nationalister inte bör stödja.

"Västvänliga" politiker, regeringar, politiska kandidater i val i främmande länder, aktivister, rörelser och "rebeller" är fenomen som alltid och utan undantag representerar det dåliga och det onda, det sämsta alternativet, i ett visst sammanhang.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-25 kl. 08:55.
Citera
2018-05-25, 09:01
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
För att inte alla små fd moderater ska kissa på sig så tänkte jag att det kan vara bra med en liknelse.

Nationalister i hela Europa, och i USA, är negativt och fientligt sinnade till "Väst" (och till USA) på ungefär samma sätt som de är för Europa och europeiskt samarbete, men extremt negativa till EU och NATO. Nationalister i Väst är alltså för Väst, det riktiga och äkta Väst som till stor del redan har förstörts och gått förlorat, och negativt inställda till dagens Västvärld, där makten som styr USA bestämmer och sätter agendan. Alla amerikanska nationalister i USA är t.ex. väldigt negativa till USA i dess nuvarande form.

En enkel guide för nybörjare när det gäller sånt här är att saker som mainstreammedia och etablissemangspolitiker kallar för "västvänliga" alltid är något dåligt som vi nationalister inte bör stödja.

"Västvänliga" politiker, regeringar, politiska kandidater i val i främmande länder, aktivister, rörelser och "rebeller" är fenomen som alltid och utan undantag representerar det dåliga och det onda, det sämsta alternativet, i ett visst sammanhang.

Ja precis. När någon säger västvänlig är det en omskrivning för globalism och att inlemma sig i USAs intressesfär. Europa är inte väst. Vi är mitt emellan öst och väst och Sverige och de andra nordiska länderna är norr. Kanske kan vi säga att AfS är nordvänliga?
Citera
2018-05-25, 09:50
Medlem
Incendios avatar
Jag planerar att gå. Jag har hört mig för lite bland vänner med liknande sympatier och det är många som inte vågar gå, de är rädda att en Araby-arme ska komma och orsaka kaos.
Citera
2018-05-25, 10:36
Medlem
Det kommer sändas live på deras Facebook-sida för dom som vill följa talen.
Citera
2018-05-25, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja precis. När någon säger västvänlig är det en omskrivning för globalism och att inlemma sig i USAs intressesfär. Europa är inte väst. Vi är mitt emellan öst och väst och Sverige och de andra nordiska länderna är norr. Kanske kan vi säga att AfS är nordvänliga?

Det kommer att ta år innan vi i Europa har lyckats hitta fotfästet igen.

Tyvärr är det nog så att vi i Västeuropa sedan muren föll förvandlats till USA imperialismens lydstater. Vi är inte deras allierade längre. Vi ska lyda.

För oss i Sverige och Europa så vore det naturligtvis bättre att ha normala relationer med Ryssland. Men det passar inte globalisterna.
Citera
2018-05-25, 11:48
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Live på AfS FB. sida och en ny tråd på fb. (…som inte låsts ännu, som annars synes vara brukligt)

Alternativ för Sveriges torgmöte mot böneutrop i Växjö!
(FB) Alternativ för Sveriges torgmöte mot böneutrop i Växjö!

Före detta imamen Tomas Samuel: Ska moskén i Växjö få använda böneutrop? Jag tror att det här bara är början. Många andra moskéer kommer ha samma begäran.
http://www.dagen.se/debatt/tomas-samuel-vad-innebar-egentligen-boneutrop-1.1104635
Observera att den här artikeln publicerades i februari 2018.
Citera
2018-05-25, 12:08
Medlem
Fot.Notens avatar
På youtube AFS i Växjö hittar jag det.

/Ingrid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem