Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff-Ahl
Jag tillhör den sällsynta skarar som avskyr alla stormakter och inte litar på någon av dem. Därför att alla stormakter (inklusive Ryssland) gör vad som helst för att få kontroll på oss mindre länder, för dem är vi bara bönder på ett större schackbräde.
Detta är en bra grundinställning och dessutom politiskt opportunt, särskilt inför valet antar jag.
Citat:
Jag litar inte på ryssar, tyskar, amerikaner, fransmän eller någon stormakt.
Jag litar inte heller på någon av dem. Å andra sidan så litar jag mycket mer på vissa främmande nationers regeringar än på Sveriges regering, som jag helt säkert vet är en folkfientlig, lögnaktig lydregim i globalisternas nätverk.
Det är också dumt att falla för "kålsuparmemet" och tro eller påstå att alla nationer och aktörer är likvärdiga, att de är lika dåliga. Detta stämmer ju nämligen inte alls. Vissa är i princip enbart onda, destruktiva och fientliga mot oss och det vi står för (som USA och deras lydstater och lydorgan, länder som Saudiarabien, samt givetvis, Israel) medan andra är ganska neutrala eller t.o.m. gör mycket bra saker och representerar något relativt gott och bra (Ryssland, Syrien och några andra nationer samt organisationer som Hizbollah).
Citat:
Jag litar enbart på våra nordiska brödrafolk.
Jag vet inte om jag gör det. Norrmän är de enda som står riktigt nära svenskar, som jag ser det. Danskar har alltid varit egna och finnar är ett ganska så främmande folk på många sätt. Givetvis bör vi dock sträva efter goda relationer och kanske en union med åtminstone Norge.
Citat:
Den som på riktigt tror att inte ryssarna spionerar på oss är inte lite naiv.
Det är ingen som har hävdat att Ryssland inte bedriver underrättelseverksamhet mot Sverige. Jag tror inte nån tror att de inte gör det. Det vore ju tjänstefel ur rysk synvinkel att inte göra det, särskilt idag när globalisterna planerar krig mot Ryssland och Sverige i praktiken är med i NATO.
Däremot är i princip alla påståenden om ryska "trollfabriker"(svenska myndigheter har dock trollfabriker de använder mot det svenska folket och den enorma omfattningen av judisk "hasbara" ska vi inte ens tala om), påverkansoperationer och allt vad det nu är foliehattskonspirationer och i sig utgör dessa påståenden från media m fl. faktiska påverkansoperationer riktade mot det svenska folket och utfört av regimen i Sverige, "svensk" media och globalister.
Citat:
USA har inflytelseagenter i Sverige(varav flera är riksdagsledamöter) och Ryssland har inflytelseagenter i Sverige.
Jo amerikanska agenter som Carl Bildt m.fl. kryllar det ju av. Sen är ju Sverige sedan länge i praktiken en lydstat i mängden i globalisternas nätverk. Sverige är i praktiken en lydstat till USA så det blir skevt att prata om inflytelseagenter, när hela jävla landet är lika osjälvständigt i förhållande till USA som vilken liten bananrepublik som helst i Latinamerika. Ryssland har garanterat en del folk som försöker påverka saker i Sverige, men vilka är dom och vad gör de konkret? Finns det bevis? Alltså riktiga bevis och inte "hemliga bevis" och sånt trams som Försvarsmakten kör med.
Citat:
Den som blint litar på ryssarna bara för att Putin retar upp Merkel med flera bör tänka ett varv till.
Det är ingen som litar blint på ryssarna.
Citat:
Med det sagt ser jag inte Ryssland som en fiende
Nej, Ryssland är inte en fiende till Sverige i dagsläget. Jag kan faktiskt inte komma på en enda riktigt dålig och allvarlig sak som Ryssland, eller Sovjetunionen för den delen, har orsakat Sverige under de senaste 100 åren.
Citat:
jag ser heller inte USA som en fiende.
Jag gillar amerikaner som folk och USA som historisk nation har jag väl heller ingenting emot.
Makten i USA, globalistmaffian, den djupa staten och alla de andra är dock källan varifrån allt ont som har drabbat oss i modern tid har kommit ifrån. Det kommer från miljöer i USA och det hela har prackats på Europa med hjälp av USA:s ekonomiska, politiska och militära muskler. Det är "USA" som har orsakat oss all denna,skada och allt detta lidande och det.är USA som hindrar oss från att göra revolt och ta tillbaka våra länder. Om SD och AfS lyckas bilda regering och börjar deportera folk så är det USA som kanske kommer angripa oss och stoppa oss. Ryssland skulle aldrig ingripa mot oss på det sättet.
"USA" är inte bara en fiende i mängden utan hela Europas och hela den europeiska mänsklighetens främsta fiende.