Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 16:41
Medlem
Är det fler än jag som tycker man hör väldigt lite om/från partiet? Enda gångerna dem fått lite uppmärksamhet i media är när någon från SD gått över till partiet, inte annars. Lite tråkigt att dem inte når ut riktigt, tror tyvärr inte att dem når riksdagen i detta valet, tror faktiskt inte att AfS tror på detta själv heller, utan nöjer sig med 1% så de får gratis valsedlar till nästa val. Når dem inte 1% i årets val så har jag svårt att se att partiet finns kvar till 2022 faktiskt!
Citera
2018-05-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Visar inte detta på att AFS inte riktigt ännu lyckats att definiera sin USP, Unique Selling Point, för väljarna?

AFS står för återvandring
SD står för återvandring

AfS vill ha en aktiv återvandringspolitik. De kallar sig "återvandringspartiet". SD talar lite om återvandring och vill inte ha så stor återvandring som AfS vill.
Citera
2018-05-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Är det fler än jag som tycker man hör väldigt lite om/från partiet? Enda gångerna dem fått lite uppmärksamhet i media är när någon från SD gått över till partiet, inte annars. Lite tråkigt att dem inte når ut riktigt, tror tyvärr inte att dem når riksdagen i detta valet, tror faktiskt inte att AfS tror på detta själv heller, utan nöjer sig med 1% så de får gratis valsedlar till nästa val. Når dem inte 1% i årets val så har jag svårt att se att partiet finns kvar till 2022 faktiskt!
De har redan nu c:a 1 procent i Sentio enligt mina källor och kommer säkert att öka från det. Om de gör en high energy valrörelse där de är ute på gator och torg och attackeras av AFA och förbjuds besöka skolor så tror jag de kommer in.
Citera
2018-05-01, 17:06
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Jag har testat Afs retorik här på flashback och andra plattformar och resultatet är slående. Den skär igenom SDare som en het kniv genom smör. Det är så tydligt att SDare aldrig fått några användbara retoriska verktyg av partiet. Ingen klarar att försvara partiets politik; 9 av 10 försöker inte ens. Istället möts man av trams som "släng inte bort din röst" "rösta på nåt som får inflytande" "Afs är för extremt". Inte direkt genomtänkta argument och vissa av dem är bättre använda mot SD själva än Afs; vilket också JustinTrudeau gjort och detta har spridit sig. Jag ser före detta JimmieBots som jag själv argumenterat mot använda mina argument mot andra SDare för att övertyga dem att det är Afs som gäller.

Var beredda på att få väldigt emotionella svar ibland. Det finns en enorm mängd uppdämd negativ emotionell energi hos JimmieBots; samt en defaitism vars like jag aldrig nånsin skådat. De har varit i sin filterbubbla så länge med likasinnade att de helt förlorat verklighetsförankringen. Mot gammelmedia och de andra partierna har de inbyggda filter som gör att de kan försvara sig, men mot din Afs retorik har de ingenting. När deras världsbild krossas frigörs all denna negativa emotionella energi. Oftast riktas den mot dig vilket är bra för ditt jobb är redan utfört; du har krossat bilden av Jimmie som den enda frälsaren. Jag vill dock varna för att vissa kan vända det mot dem själva. I ett privat meddelande på en annan site uppgav nån sjukpensionär att om såna som jag förstörde för SD och Jimmie i höst var livet inte värt att leva. Var väldigt försiktig i svar till sån personer, tänk på att det sitter en människa på andra sidan.

Jag vill understryka att Afs måste vara en motvikt mot all denna defaitism som SD har odlat. Vårt budskap måste vara ett av hopp och optimism. Kontrasten mot deras pessimistiska budskap blir då väldigt kraftfullt. Sverige går visst att fixa och kan bli ett paradis igen bara folk tar sig i kragen och visar lite jävla anamma. Inom varje mesig gråtande SD-sojapojke finns en rytande Afs-viking. Det är vårt jobb att ta fram dem.
Citera
2018-05-01, 17:08
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag förstår heller inte varför AfS ogillar SFI. Varför tycker de det är bättre att invandrare inte lär sig svenska än att de gör det? Värnar inte partiet om svensk kultur?

Poängen är att vi inte ska behöva ha något jävla institut som betalar invandrare för att lära sig svenska. Om man inte är intresserad av att lära sig språket så kanske man inte har något här att göra? Om du flyttar till [valfritt land] så är det upp till dig att lära dig [valfritt land]s språk om du vill bo där.

Det är ju ganska bisarrt att vi ska behöva satsa en jävla massa pengar för att försöka pracka på massa MENA-folk vår kultur när de ändå inte har något intresse av att vara en del av den. Nej tack, åt helvete med integrationen.
Citera
2018-05-01, 17:16
Medlem
Machiavellys avatar
Hur ställer sig dessa högerpopulistiska partier till varandra? Sverigedemokraterna, Nordiska Motståndsrörelsen samt Alternativ För Sverige? Känns som att det bara uppkommer fler och fler högerpopupulistiska partiet istället för att alla röstar på en och samma som istället kommer långt.
Citera
2018-05-01, 19:12
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Poängen är att vi inte ska behöva ha något jävla institut som betalar invandrare för att lära sig svenska. Om man inte är intresserad av att lära sig språket så kanske man inte har något här att göra? Om du flyttar till [valfritt land] så är det upp till dig att lära dig [valfritt land]s språk om du vill bo där.

Behöver? Det är naturligtvis enklare att lära sig ett nytt språk i vuxen ålder om man får lärarledda lektioner än om man inte får det. Varför vill AfS göra det svårare för invandrare att lära sig svenska för? Det som kommer hända då är att invandrare inte lär sig svenska tillräckligt bra och istället pratar engelska.

Jag förstår att AfS ämnar ställa "krav" på invandrare, men varför slå undan benen på de som försöker uppfylla kraven genom att ta bort svenskaundervisningen?
Citera
2018-05-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Lägg ner med denna ohederliga PK-dynga "inte praktiskt möjligt". Har de kommit hit går det alltid att skicka tillbaka dem. Hade det inte varit möjligt hade de inte kunnat komma hit till att börja med. ALLT GÅR, förstå detta. Det enda som behövs är den politiska viljan. Men är man en feg SD-politiker kan detta vara en obehaglig fråga att ta upp. Särskilt om man försöker bli kompis med landsförrädarna i M och S.

Vad han menar med genuint och seriöst sätt? Jag kan bara gissa. Förmodligen att SD sällan talar om det utan oftast mer föredrar att tala om integration/assimilation mycket mer. Återvandring är till största del valfläsk från deras sida för att inte tappa väljare som vill betydligt mer.

Med den logiken så är Feministiskt Initiativs politik fullt möjligt, för pengar växer på träden. Säger man emot så är det PK-dynga.

Ja för det är det praktiska problemet. Nu har man kommit till nivån när man måste ha realistiska förslag som kan genomföras praktiskt. Populistiska förslag utan verklighetsförankring kunde man göra när man försökte komma in, men nu är det på nivån att de faktiskt måste kunna genomföras.

Återvandringen från SD är på den nivån där det är praktiskt möjligt, då talar vi om dem som är illegala samt de som vill tillbaka frivilligt. Samt eventuellt att rättsligt använda sig av utvisning som straff. Vilket i bästa fall kan handla om ca 100.000-125.000 personer.
Här vill AfS även, om jag har förstått, kunna dra tillbaka PUT om man kan bevisa att de fått PUT på falska uppgifter. Ja problematiken med bevisbörda och rättsvidrighet kringgås med argumentet "Allt går, det behövs bara politisk vilja!".
Tack och lov är det en väldigt ynka del som skulle kunna tänka sig att se invandrare som några parasiter/lögnare och politiker som landsförrädare. Det snacket hör hemma hos NMR, och kanske AfS om de vill gå samma väg. Men till någon större del av folket kommer aldrig ske.
Senast redigerad av Jasonlives 2018-05-01 kl. 19:20.
Citera
2018-05-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Med den logiken så är Feministiskt Initiativs politik fullt möjligt, för pengar växer på träden. Säger man emot så är det PK-dynga.

På vilket sätt skulle det vara mer kostsamt för samhället att skicka hem alla ointegrerade, bidragstagande och kriminella invandrare? FI vill tvärtom ha öppna gränser så jag fattar verkligen inte varför du drog upp dem i det hela. Mer ohederlighet?

Citat:
Ja för det är det praktiska problemet. Nu har man kommit till nivån när man måste ha realistiska förslag som kan genomföras praktiskt. Populistiska förslag utan verklighetsförankring kunde man göra när man försökte komma in, men nu är det på nivån att de faktiskt måste kunna genomföras.

Ordbajsa mer är du snäll.

Citat:
Återvandringen från SD är på den nivån där det är praktiskt möjligt, då talar vi om dem som är illegala samt de som vill tillbaka frivilligt. Samt eventuellt att rättsligt använda sig av utvisning som straff. Vilket i bästa fall kan handla om ca 100.000-125.000 personer.
Här vill AfS även, om jag har förstått, kunna dra tillbaka PUT om man kan bevisa att de fått PUT på falska uppgifter. Ja problematiken med bevisbörda och rättsvidrighet kringgås med argumentet "Allt går, det behövs bara politisk vilja!".
Tack och lov är det en väldigt ynka del som skulle kunna tänka sig att se invandrare som några parasiter/lögnare och politiker som landsförrädare. Det snacket hör hemma hos NMR, och kanske AfS om de vill gå samma väg. Men till någon större del av folket kommer aldrig ske.

Och mer ordbajseri fick jag. Du pratar om "praktiskt möjligt" hit och dit utan att säga varför det skulle vara opraktiskt. Förklara det för mig är du snäll? Och kom inte med några jävla halmgubbar som att precis varenda invandrare i landet ska ut för det är inte det jag säger. Varför kan vi inte skicka ut nästan varenda ointergrerbar, bidragstagande och kriminell invandrare på längre sikt?
Citera
2018-05-01, 20:06
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau

Var beredda på att få väldigt emotionella svar ibland. Det finns en enorm mängd uppdämd negativ emotionell energi hos JimmieBots; samt en defaitism vars like jag aldrig nånsin skådat. De har varit i sin filterbubbla så länge med likasinnade att de helt förlorat verklighetsförankringen. Mot gammelmedia och de andra partierna har de inbyggda filter som gör att de kan försvara sig, men mot din Afs retorik har de ingenting. När deras världsbild krossas frigörs all denna negativa emotionella energi. Oftast riktas den mot dig vilket är bra för ditt jobb är redan utfört; du har krossat bilden av Jimmie som den enda frälsaren. Jag vill dock varna för att vissa kan vända det mot dem själva. I ett privat meddelande på en annan site uppgav nån sjukpensionär att om såna som jag förstörde för SD och Jimmie i höst var livet inte värt att leva. Var väldigt försiktig i svar till sån personer, tänk på att det sitter en människa på andra sidan.

Jag vill understryka att Afs måste vara en motvikt mot all denna defaitism som SD har odlat. Vårt budskap måste vara ett av hopp och optimism. Kontrasten mot deras pessimistiska budskap blir då väldigt kraftfullt. Sverige går visst att fixa och kan bli ett paradis igen bara folk tar sig i kragen och visar lite jävla anamma. Inom varje mesig gråtande SD-sojapojke finns en rytande Afs-viking. Det är vårt jobb att ta fram dem.

Mycket bra och viktigt inlägg.

AFS skall vara en motpol mot den bittra och pessimistiska ton som hela tiden förs bland invandringskritiker.
AFS skall stå för hög energi och framåtanda.
Jag startade en tråd om just defeatismen på FB kan jag tillägga:
(FB) Vi behöver tala om defaitismen här på I&I

Man kan fråga sig varför så många SD:are känner en sådan bitterhet?
Ja, läget i Sverige är allvarligt. Vi lever i ruinerna av Moder Svea men var är framåtandan?
De har ju SD. SD skall ta oss till det förlovande landet igen.
Ett Sverige där landet flyter av honung och mjölk.

Eller...är det så att innerst inne känner SD:are att partiet inte har någon riktig framtidsvision.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-01 kl. 20:10.
Citera
2018-05-01, 20:29
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives

Men är det verkligen några journalister eller politiska meningsmotståndare som uppmanat AfS att konkretisera sig? Mitt intryck är snarare att journalisterna föredrar att fokusera på konflikten mellan AfS och SD medan SD nöjer sig med att avfärda AfS som extremister.

Med tanke på att AfS har en jurist som partisekreterare och en ledning som består av välutbildat folk, så skulle det förvåna mig om partiet inte hade någon plan på hur politiken ska kunna förverkligas i partiets främsta profilfråga.
Citera
2018-05-01, 21:31
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jo, självklart, eftersom det är framtiden som går att påverka. Ingenting skänker oss nationalister så mycket hopp om framtiden som AfS och Gustav Kasselstrand. Äntligen ser vi en realistisk väg att ta tillbaka vårt land. Bara läsa partiprogrammet. Där står exakt vad som behöver göras.
Jasså. Vad behöver göras då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in