Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ahl har gjort några kommentarer om Putin/Ryssland det senaste åren. Så här låter det på twitter:
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/998823421713797120
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/953617818632835072https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/953614399712972800

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/931144892239241218

Hans linje verkar konsekvent vara att inte lita på något av "blocken" och att Sverige ska stå starka själva. Det är ju en vettig nationalistisk linje. Ibland tenderar han däremot åt konspirationsteorier som när han antydde att svenska kyrkan gick ryssens ärenden eller när han pratar om "potentiellt brohuvud" för att ryssarna ska hyra plats att utgå från när de bygger gasledning.

Går vi längre tillbaka så har han ju anklagat ingen mindre än Gustav Kasselstrand och SDU för att vara "ryssvänner". Här ett intressant samtal mellan Ahl och Kasselstrand från 2015. Här berättar Ahl att han inte stödjer Assad (han säger att Assad ligger bakom IS...), att han är för EU:s sanktioner mot Ryssland. Med mera:

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/674718778907865089

Ahl har nog en bit kvar innan han är helt crackpot-fri.

En del av de här uttalandena är ju lite småtokiga eller direkt felaktiga. Jag tror dock att det i första hand är en utbildningsfråga. Jag tror att Ahl är äkta och vill väl, men att han kanske i några detaljer inte riktigt hade, eller har, helhetsbilden klar för sig.
Citat:
Hans linje verkar konsekvent vara att inte lita på något av "blocken" och att Sverige ska stå starka själva. Det är ju en vettig nationalistisk linje.

Detta är ju i grunden min, och din, grundinställning och det är en bra princip.

Man måste dock i dagens värld vara medveten om att detta utnyttjas av globalisterna för att söndra och härska och framförallt för att ringa in och skära av Ryssland från Rysslands naturliga samarbets- och handelspartner Tyskland.

Det är klassisk "geopolitik" att globalistmaffian vill hålla hela Europa och särskilt Tyskland nere. Ryssland ligger där det ligger och är av flera skäl den självklara partnern för Tyskland. De som styr USA vill hindra och förstöra denna relation till varje pris eftersom ett närmande mellan Tyskland och Ryssland skulle skapa en ny och oerhört mäktig enhet som skulle kunna utmana USA om världsherravälde.

Det har skrivits ett antal böcker och artiklar om detta av några av globalisternas skarpaste hjärnor och inom alla klassiska globalist-tankesmedjor sedan många decennier tillbaka. Man vill INTE att Ryssland och Tyskland ska få en chans att närma sig varandra och börja få saker att hända i Europa. Detta är ett av NATO:s uttalade och ursprungliga syften. "Keep the Russians out, the Americans in and the Germans down".

Det är t.ex. här den katolska sekten NU, och faktiskt ofta katoliker i allmänhet som ju ofta är "atlantister", kommer in i bilden och snacket om att inte tillhöra något block, eller snacket om att bilda ett nytt block "Intermarum" med företrädesvis katolska nationer i Östeuropa. Det bakomliggande syftet med att bilda ett sånt låtsasblock är givetvis bara just att bygga upp en mur mellan Tyskland och Ryssland. Vilka var det som var måna om det nu igen? Ja just det ja, the usual suspects...

Detta måste man känna till, liksom att globalisternas främsta mål på kortare sikt är att eliminera och förstöra Ryssland, som utgör det största konkreta hindret för dem och deras globala agenda.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-24 kl. 10:54.
Citera
2018-05-24, 10:30
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är synd att uttalade AfS-sympatisörer inte kan låta bli att lyfta fram globalistfjantarna Medborgerlig Samling på Flashback och Twitter. Jag såg att till och med styrelseledamoten Viktor Södermark, vanligtvis briljant, lyft fram MED och det ser mindre bra ut i mina ögon. Visst, alla kan göra misstag och se usla initiativ som lovvärda men MED snodde nyligen AfS förslag om att avskaffa HMF och påstod sig vara först med detta förslag vilket är direkt skamlöst. Jag röstar faktiskt hellre på Jimmie Åkesson än Ilan Sadé för att vara brutalt ärlig.

Jovisst, men jag hoppas ändå att SD + AfS + MED (trots sitt EU & Nato vurmande…) kommer in i riksdagen och att de små flosklerpartierna C + L + KD+ MP + V rensas ut samt de två gamla maktpartierna reduceras till högst 2:a & 3:e plats nu till hösten. Det vore väl ett bra första steg för kära Svedala och en välbehövlig injektion för Knapptryckar-Kompaniet i riksdagen.

Således är det väl bara positivt om dessa tre Sverigevänligare partiernas gräsrötter ibland även kommer med till våra demonstrationer som publik, för att stötta varandra i de frågor som man har gemensamt. Finns enstaka SD:are som uttalat att de kommer närvara i Växsjö för att stödja sakfrågan i AfS kritik mot böneutrop i det offentliga rummet. I detta fall är det ju dessutom muslimerna själva som provocerat fram och trappat upp konflikten genom att försöka pådyvla sekulära svenskar sina religiösa bullerstörande böneutrop.

Och.
Visst är det är underbart att AfS ger stor frihet för sina representanter: Högt i tak ska det vara, men att man till syvende och sist måste dela partiprogrammets inriktning i huvudsak. Yttrandefriheten är viktig även inom ett parti, (till viss gräns).

Tyvärr synes dock vissa partiers ledningar ha fångats av mammons klor; individer som lyckats infiltrera toppen på vissa partier med sitt destruktiva intrigerande med dolda inspelningar & dolkhugg i ryggen på konkurrenterna samt ett allmänt osunt prioriterande på sin egen plånbok och ställning i partihierarkin.
(FB) Skvaller om Henrik Vinge, (presschef i Sverigedemokraterna)
Detta till skillnad mot deras mer idealistiska gratisarbetande gräsrötter, som istället fortfarande främst vill Sverige väl & ve.
(FB) Skvaller om Joakim Wallerstein (kommunikationschef på Sverigedemokraterna)

Hoppas att Kasselstrand & Co. håller rent från dylik infiltration…som alla partier dock råkat ut för.
Citera
2018-05-24, 11:32
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Ser att det är lite tjaffs om Jeff Ahl och hans åsikter i Ryssland-frågan.

Jeff är en av mina favorit politiker men även jag tycker att han är ute och cyklar här.

Men trots det är han vettig i många andra frågor. Man kan inte vara överrens om allt.

Vill även minnas att Gustav nämnde att man hade olika ståndpunkter i en rad frågor när Jeff hoppade över och antar att Ryssland-frågan är en av dom.

Så länge partiet fortsätter sitt och Kasselstrands spår ser jag ingen anledning att sitta och tjaffsa vad en enskild politiker har för personlig åsikt i en viss fråga.

Kom tillbaka när AfS som parti börjar hetsa mot Putin och Ryssland istället.

För mig personligen är det en fråga som hade fått mig att avsluta mitt medlemskap i partiet om man svänger i den frågan. Om det inte finns anledning det vill säga.

För övrigt är det välkommet att partiets representanter kan öppna käften utan att behöva oroa sig över uteslutning vid minsta avvikande åsikt.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-05-24 kl. 11:36.
Citera
2018-05-24, 11:56
Medlem
De väljare som är missnöjda med den stora befolkningsförändringen i Sverige bör i riksdagsvalet den 9 september rösta på Alternativ för Sverige som har en bra och konkret återvandringspolitik.

https://detgodasamhallet.com/2018/05/24/gastskribent-gunnar-sandelin-sveriges-stora-demografiska-forandring/

https://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2018-05-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
En del av de här uttalandena är ju lite småtokiga eller direkt felaktiga. Jag tror dock att det i första hand är en utbildningsfråga. Jag tror att Ahl är äkta och vill väl, men att han kanske i några detaljer inte riktigt hade, eller har, helhetsbilden klar för sig.

Detta är ju i grunden min, och din, grundinställning och det är en bra princip.

Man måste dock i dagens värld vara medveten om att detta utnyttjas av globalisterna för att söndra och härska och framförallt för att ringa in och skära av Ryssland från Rysslands naturliga samarbets- och handelspartner Tyskland.

Det är klassisk "geopolitik" att globalistmaffian vill hålla hela Europa och särskilt Tyskland nere. Ryssland ligger där det ligger och är av flera skäl den självklara partnern för Tyskland. De som styr USA vill hindra och förstöra denna relation till varje pris eftersom ett närmande mellan Tyskland och Ryssland skulle skapa en ny och oerhört mäktig enhet som skulle kunna utmana USA om världsherravälde.

Det har skrivits ett antal böcker och artiklar om detta av några av globalisternas skarpaste hjärnor och inom alla klassiska globalist-tankesmedjor sedan många decennier tillbaka. Man vill INTE att Ryssland och Tyskland ska få en chans att närma sig varandra och börja få saker att hända i Europa. Detta är ett av NATO:s uttalade och ursprungliga syften. "Keep the Russians out, the Americans in and the Germans down".

Det är t.ex. här den katolska sekten NU, och faktiskt ofta katoliker i allmänhet som ju ofta är "atlantister", kommer in i bilden och snacket om att inte tillhöra något block, eller snacket om att bilda ett nytt block "Intermarum" med företrädesvis katolska nationer i Östeuropa. Det bakomliggande syftet med att bilda ett sånt låtsasblock är givetvis bara just att bygga upp en mur mellan Tyskland och Ryssland. Vilka var det som var måna om det nu igen? Ja just det ja, the usual suspects...

Detta måste man känna till, liksom att globalisternas främsta mål på kortare sikt är att eliminera och förstöra Ryssland, som utgör det största konkreta hindret för dem och deras globala agenda.

Delar din analys. Dock verkar inte Ahl så pass rödpillrad att han på allvar förstår vad "globalister" i grunden är en hundvissla för. Han tycks avse något i stil med det globala kapitalet, USA, EU och FN etc, proxyaktörerna snarare än de bakomliggande krafter som är den här världens egentliga härskare. Eftersom AfS inte driver den frågan på något uttryckligt sätt borde kanske inte Ahl slänga sig med en sådan term, som skulle kunna sätta honom och partiet i klistret på ett lite olyckligt sätt. Åtminstone sett utifrån hur (o)mogen den svenska och västerländska debatten är kring såna här saker.
Citera
2018-05-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Delar din analys. Dock verkar inte Ahl så pass rödpillrad att han på allvar förstår vad "globalister" i grunden är en hundvissla för. Han tycks avse något i stil med det globala kapitalet, USA, EU och FN etc, proxyaktörerna snarare än de bakomliggande krafter som är den här världens egentliga härskare. Eftersom AfS inte driver den frågan på något uttryckligt sätt borde kanske inte Ahl slänga sig med en sådan term, som skulle kunna sätta honom och partiet i klistret på ett lite olyckligt sätt. Åtminstone sett utifrån hur (o)mogen den svenska och västerländska debatten är kring såna här saker.

Jo... oavsett exakt hur "rödpillrade" Ahl och andra företrädare är eller inte är så bör de undvika att ge sig in i trassliga debatter om det ämnet och vissa andra ämnen.

Fokus nu behöver vara riktat helt och hållet på att komma in i riksdagen med så god marginal som möjligt, och då kan man behöva hålla tyst ibland och kanske undvika vissa icke-valmaximerande frågor tillsvidare.

Jag är övertygad om att Kasselstrand och några till är tillräckligt rödpillrade för att navigera rätt i både inrikes- och utrikespolitik. De träffar rätt så gott som hela tiden och det gör man inte av en slump. Det är därför jag stödjer partiet.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-24 kl. 12:33.
Citera
2018-05-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jo... oavsett exakt hur "rödpillrad" Ahl och andra företrädare är eller inte är så bör de undvika att ge sig in i trassliga debatter om det ämnet och vissa andra ämnen.

Fokus nu behöver vara riktat helt och hållet på att komma in i riksdagen med så god marginal som möjligt, och då kan man behöva hålla tyst ibland och kanske undvika vissa icke-valmaximerande frågor tillsvidare.

Jag är övertygad om att Kasselstrand och några till är tillräckligt rödpillrade för att navigera rätt i både inrikes- och utrikespolitik. De träffar rätt så gott som hela tiden och det gör man inte av misstag. Det är därför jag stödjer partiet.

Tyvärr är politisk vaghet en konst som kräver stor språklig precision. Man kan inte klandra företrädare för att de inte alla gånger är briljanta tänkare i stunden - men en vinnande organisation handlar om att skapa ett tryggt ramverk som alla kan falla tillbaka på.

"Öppensvensk kulturentitet" var Mattias Karlssons förståeliga försök att hantera ett kinkigt problem kring svenskhet och läskig blodsmystik. Att undvika konnotationen nationalism/rasism var ju den stora utmaningen. Resultatet blev att man landade i att aktivt förneka etnicitetens betydelse, ett mycket o-klassiskt grepp av "nationalister" och hycklande cuckigt när man samtidigt kallar sig sionister.

En bättre lösning på problemet var förstås mitt mantra ett folk som all andra. "Vad är svensk kultur/nation/etnicitet?" "Det går lika lite att beskriva det, som någon annan kultur/nation/etnicitet".

Alla frågor om svenskhet är kuggfrågor. Kuggfrågor besvarar man genom att påpeka att de är just kuggfrågor. Det intressanta är istället varför utfrågaren ifrågasätter just svenskhet.

Hur kan det t ex komma sig att Regulus vill ha uttömmande definitioner på svenskhet från AfS, medan han köper "judiskhet" som en självklart given och skyddsvärd identitet? Varför gör han skillnad? Vad är hans syfte?
Citera
2018-05-24, 13:01
Medlem
Apropå Ryssland, NATO och allt det där så har jag inte sett någon kommentar angående det försvarspolitiska avtal med USA som Sverige och Finland i all tysthet ingick nyligen och jag har inte heller sett eller hört någon yttra sig om "kärnvapenavtalet" som sossarna tvekar att skriva under, eftersom det skulle försvåra NATO-samarbetet.

https://www.svt.se/opinion/schyman-gomez-om-karnvapenavtal

Jag anser att AfS utan minsta tvekan bör ta ställning emot det nya försvarsavtalet och för FN-kärnvapenförbudet.

Vad är bäst för svenskarna?

Är det bra med NATO? Är det bra för svenskarna om Sverige används som bas för NATO och bas för kärnvapen i ett NATO-krig mot Ryssland?!

Nej, det kommer naturligtvis sluta med total katastrof för svenskarna. Hur man bör förhålla sig till dessa olika avtal är alltså helt uppenbart.

I ett helt annat läge hade jag varit för svenska/nordiska kärnvapen, men nu är det inte så. Allt som förhindrar eller försvårar att Sverige dras med i ett kärnvapenkrig mot Ryssland är positivt. Därför bör AfS stå på samma sida som F! i denna fråga.

Efter valet kommer vi nog få en borgerlig globalistregering som är för all den här skiten, därför är det extra viktigt att AfS tar ställning i dessa frågor.

SD har släppt allt sånt här och kommer släppa fram borgarglobalisterna utan nämnvärda protester, det har Mattias Karlsson nyligen gått ut med. Det är alltså ironiskt nog kanske bara AfS och V som i riksdagen kommer ta tydlig ställning mot dessa extremt dåliga och farliga saker.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-24 kl. 13:05.
Citera
2018-05-24, 13:03
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Fria Tider fortsätter ge AfS medieutrymme:
http://www.friatider.se/kasselstrand-sverige-v-stv-rldens-mest-vanstyrda-land
Citerar ett utdrag:
Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand tror det kommer ta årtionden att återställa Sverige till ett tryggt och välfungerande land. Detta eftersom pk-politikerna gjort Sverige till "ett av Västvärldens mest vanstyrda länder". Det säger han i en intervju med Radio Bubbla.

Hur lång tid kommer det ta att rädda Sverige?
Årtionden, enligt AFS-ledaren Gustav Kasselstrand. Och under förutsättning att landet leds av ansvarsfulla politiker.

– Det är förmodligen ett av Västvärldens mest vanstyrda länder. Och det handlar inte bara om invandringen. Det handlar om alla de myndigheter vi har idag där de flesta tagits över av vänsterintressen. Så det är klart att det kommer ta tid. Det har ju tagit årtionden att göra Sverige till vad det är idag, alltså på ett negativt sätt. Så det kommer ta årtionden att ställa problemen till rätta, säger han till Radio Bubbla.
https://www.youtube.com/watch?v=pEvhjH5dnwE
Dock tror han att en del problem skulle kunna lösas ganska fort.

– Man kan ju på ganska kort tid införa asylstopp. Man kan också relativt fort sänka skatten och lägga ner myndigheter. Men en del problem kommer förmodligen ta årtionden att lösa. Jag vet inte exakt hur lång tid det kommer ta. Men på 20 års tid skulle nog Sverige kunna bli ett tryggt och välmående land så som vi minns det.

För övrigt:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/loof-c-vill-se-starkare-friare-och-tryggare-sverige
Ikväll är Annie Lööfs (C) tur att oemotsagt "tala till nationen" i SVT. Hon inleder sitt anförande med att varjna föjr frjemlingsfjientlihet åh nazismen.

Igår gjorde Joakim Lamotte livesänt reportage om otryggheten som vuxit fram i den lilla staden Staffanstorp. ”Titta på detta och dela gärna så att det når våra politiker” såsom Annie Lööf:
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1776782295749687/?hc_ref=ARRuNvjrSso0zR24bdXlCihsrbN35RQyi3zJlkvFMw nDd1gCsi3KhqR7cDnfEm_NRfA
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-05-24 kl. 13:24.
Citera
2018-05-24, 13:32
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ahl har gjort några kommentarer om Putin/Ryssland det senaste åren. Så här låter det på twitter:
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/998823421713797120
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/953617818632835072https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/953614399712972800

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/931144892239241218

Hans linje verkar konsekvent vara att inte lita på något av "blocken" och att Sverige ska stå starka själva. Det är ju en vettig nationalistisk linje. Ibland tenderar han däremot åt konspirationsteorier som när han antydde att svenska kyrkan gick ryssens ärenden eller när han pratar om "potentiellt brohuvud" för att ryssarna ska hyra plats att utgå från när de bygger gasledning.

Går vi längre tillbaka så har han ju anklagat ingen mindre än Gustav Kasselstrand och SDU för att vara "ryssvänner". Här ett intressant samtal mellan Ahl och Kasselstrand från 2015. Här berättar Ahl att han inte stödjer Assad (han säger att Assad ligger bakom IS...), att han är för EU:s sanktioner mot Ryssland. Med mera:

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/674718778907865089

Ahl har nog en bit kvar innan han är helt crackpot-fri.

För en gångs skull formulerar du dig återhållsamt. Men låt oss tala klarspråk. De inlägg du refererar utgörs av konspirationsteoretiskt dravel i klass med vad man brukar få höra från foliehattar som Oksanen. Jag hoppas att Jeff Ahl har mognat och idag tar avstånd från de där dumheterna.
Citera
2018-05-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
För en gångs skull formulerar du dig återhållsamt. Men låt oss tala klarspråk. De inlägg du refererar utgörs av konspirationsteoretiskt dravel i klass med vad man brukar få höra från foliehattar som Oksanen. Jag hoppas att Jeff Ahl har mognat och idag tar avstånd från de där dumheterna.
Finns inget mindre fruktbart för AfS än att sitta få Flashback och diskutera Putin och Assad, eller svenskhet för den delen. Att ni försöker dra in företrädare i sådana diskussioner ser jag som ett attentat mot hela valkampanjen.
Citera
2018-05-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Finns inget mindre fruktbart för AfS än att sitta få Flashback och diskutera Putin och Assad, eller svenskhet för den delen. Att ni försöker dra in företrädare i sådana diskussioner ser jag som ett attentat mot hela valkampanjen.

Kasselstrand tog ganska nyligen ställning emot "Västs" lögner om Syrien och mot Västs sponsrande av terrorister, så han är i sammanhanget solklart pro-Syrien och anti-Väst. Detta är helt självklart och den enda rimliga, rationella och moraliska inställningen.

https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/985059752492392449

https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/985060473904168960

https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/985065938415423488

Som väljare vill man veta var ett parti står och här kan man se det väldigt tydligt. Bra!
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-24 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in