Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 17:55
Medlem
Det är hög energi i Alternativ för Sverige.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=642482002810735&id=2705928533 32987
Citera
2018-05-24, 18:13
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det här får ändå klassas som extremt med svenska mått mätt. Undrar hur långt det kommer att ta dem.

Ja, 7-8 partier mot en...blir det väl (när AfS kommer in riksdagen), beträffande denna fråga. Men den behövs för att få ihop budgeten.

Med tanke på att 7-klövern vill leka ”Humanitär Stormakt” med lånade pengar, som våra barnbarn ska tvingas betala av i evigheter (vilket bara gynnar storbankerna), så behövs det en motkraft i riksdagen, som påminner om samt informerar om att biståndspengarna mest går till korrupta händer & fickor och når således inte de mest behövande. Här sätter man således grupp mot grupp och vill i första hand att de behövande svenskarna (fattigpensionärer, den bristande sjukvården, m.m.) ska hjälpas och åtgärdas först, innan man belånar sig för att hjälpa andra. Däremot vill AfS fortfarande ställa upp med hjälp vid katastrofer, men inte fortsätta kasta (SIDA-) skattepengarna in till ett stort svart hål, utan resultat.

Se bara hur givmilda, de svenskar & företag som har råd, ändå brukar vara vid insamlingsgalorna som TV4 och andra, ständigt brukar anordna. Bättre att man på detta sätt fortsätter samla in pengar till andra länder & behjärtansvärda ändamål, än att, vanligtvis en såssig stat & regering, ska ta åt sig äran genom att konfiskera våra pengar via tvång och därefter – dessutom – slösa bort dem på allehanda stolligheter och ”köpa vänskap” från extremister. Ingen nämnd och ingen glömd.

En annan effektivare privat arrangerad biståndshjälp är bl.a. den som Percy Barnevik var engagerad i - Organisationen Hand in Hand – som redan år 2013, hade skapat 900 000 företag i fattiga länder.

Här berättar Barnevik mer om hans satsning Hand in Hand, att hjälpa fattiga människor ur fattigdom, genom en "hjälp till självhjälp" metod. Mycket intressant och lovvärt initiativ av en man som på gamla dar verkar ha hittat ett fungerande sätt att använda sina ledaregenskaper och delar av sin förmögenhet så att det kommer fattiga från runt om hela jordklotet till gagn:
https://www.youtube.com/watch?v=eKn8KijL33s

Barnevik i slutet på videon:
Ska Du utradera fattigdom, kostar det tjugo gånger mer om Du ska ge gåvovägen, jämfört med det här; Hjälp till självhjälp. Ge den fattige metspö istället för fisk, det är precis vad det handlar om.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-05-24 kl. 18:30.
Citera
2018-05-24, 18:21
Medlem
StillaHavets avatar
FT har idag en bra artikel om en modig ung kvinna som säger som det är, trots flera runtom som protesterar. Videon verkar dock vara borttagen av Lamotte p.g.a. upphovsrätt. Klistrar in den också.

AfS måste trycka på att otryggheten som dessa människor ger uttryck för inte kommer försvinna med SD. De vill integrera dem i samhället, vilket är ännu värre. SD har enligt Åkesson Sveriges mest omfattande integrationprogram.

AfS vägrar integration. Återvandringsverket ska om AfS får inflytande arbeta för att rensa ut och återställa dessa tidigare trygga orter till vad de en gång var.

SD=integration AfS=återvandring

Just nu tror många att SD är lösningen men de är vilseledda. På sikt måste småstad, efter småstad bli av med dessa element som annars för tid och evighet kommer göra dem otrygga. De som p.g.a. lagliga orsaker ändå kommer bo kvar kommer möta AfS politik inom Lag & Ordning. Inget mjäk eller mellanmjölksalternativ.

AfS=vad som är bra för svenska folket.

http://www.friatider.se/skr-ck-i-staffanstorp-de-l-ste-mig-p-toaletten-och-slog-mig

https://youtu.be/EIQYNpGUCLc
Citera
2018-05-24, 18:28
Medlem
Om man vill stoppa islamiseringen av Sverige så ska man rösta på Alternativ för Sverige, inte Sverigedemokraterna som har blivit det nya islamvänliga partiet.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100017074871703
Citera
2018-05-24, 18:29
Medlem
Har också lite för långt för att resa dit men önskar dem lycka till. Både Kasselstrand och Hahne är intelligenta, vältaliga och övertygande unga män och nu ska de spinna vidare på Växjöbornas ilska och oro efter bl.a tillståndet för muslimska böneutrop, men det är inte det enda problemet som staden brottas med.

Smart drag, tror iaf jag, som har goda chanser att sprida ringar på vattnet. Talarnas prydliga yttre och lugna framtoning kan nog även appellera till den äldre generationen.

Ska bli intressant att följa med i utvecklingen.
Senast redigerad av MidlifeMommy 2018-05-24 kl. 18:32.
Citera
2018-05-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
Första posten här på Flashan så skjut inte ned budbäraren (!) men ser inte att någon har skapat en tråd om en av de i särklass STÖRSTA politiska bombnedslagen hittills i denna trötta valkampanjen 2018.

Imorgon 25:e maj kl.12:00 håller Alternativ för Sverige torgmöte i Växjö med anledning av det första högtalarutsända böneutropet som beviljats av Polisen i Växjö.

Länkar:
SR
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6959555

AfS Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=mxOYg9LWwR4

Är det någon som tänkt närvara? Vad tycker folk?

Låt ordet flöda fritt och ta emot en nyfrälst flashbackare med öppna armar!

Japp, nu drar valrörelsen igång och det med en av de viktigaste frågorna detta valet. Fortsätta tillåta islams spridning i landet eller sätta stopp för det innan det är försent.
Citera
2018-05-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etziiia
Gustav och William kommer göra det 100 gånger bättre än trötta Åkesson. Han får sin lön varje månad och verkar vara nöjd så.

AfS är nytt och fräscht och det är precis vad vi svenskar behöver nu.

Ett nytt fräscht AfS men framförallt ett parti som sätter Sverige och svenska folket i första hand. När hade vi det senast.
Citera
2018-05-24, 18:35
Moderator
TheLuckys avatar
Det var inte länge sedan vänstern ordnade demonstration mot rasism när en ung tjej våldtogs av ett gäng förortskillar. Då var det verkligen skruvat. Idag vore en sådan aktion omöjlig. AFS:s demonstration visar däremot på omvänd ordning. Nu demonstrerar medborgarna mot det som faktiskt drabbar dem, inte för ett påhittat hot. Låt vara att AFS är kontroversiellt i många läger, men det finns idag en helt annan öppenhet till att folk är frustrerade över migrationens konsekvenser.

Demonstrationen kommer dessutom visa för de muslimska organisationerna att folk faktiskt inte vill höra deras skrik från en megafon. Det är inte längre bara en uppgörelse mellan moskén och polisen eller annan myndighet utan dessutom Växjös invånare. Om kommunen skulle gå ut och försvara böneutropen lär man få det jobbigt. Även om AFS är ett mycket litet parti i Växjö så är långt över 90 procenten mot böneutropen.
Citera
2018-05-24, 18:42
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Om man vill stoppa islamiseringen av Sverige så ska man rösta på Alternativ för Sverige, inte Sverigedemokraterna som har blivit det nya islamvänliga partiet.

Rätt. Men, det är väl samtidigt bara bra att SD nu har flera svenska medborgare med utländskt påbrå som - också - vill minska massinvandringen. Hellre att SD ökar och blir det största partiet, än några av 7-klöverns landsförrädiska partier. Det var ju just ett bredare och större parti som Mattias Karlsson & Co. strävade efter, genom att ge avkall på, eller tona ned, vissa frågor, såsom återvandring.
Citera
2018-05-24, 18:56
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Moskeerna bör rivas ...
Vad jag vet har AFS ingen tydlig politik i religionsfrågor och det ska därför bli intressant att höra vad de tre ska säga i Växjö imorgon. De har redan sagt att böneutrop inte hör hemma i Sverige. Med tanke på att kristendomen precis som urbefolkningen förtrycks och förtalas så ser jag en mycket intolerant politik mot andra religioner som rimlig. Men principiellt anser jag att Sveriges problem har väldigt lite med religion att göra. Om man ska förbjuda en religion så ska även flera andra förbjudas, anser jag. Men som sagt så är detta inte min stil. Jag gillar bara läget för att jämna ut de värsta avarterna som staten har skapat genom sin infiltration och korruption av den andliga sfären.
Citera
2018-05-24, 19:15
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Jag hoppas att det kommer riktigt mycket folk så att politikerna inser att motståndet mot böneutrop är stort.

Sen kan man undra varför inte SD är med och arrangerar? Det hade nog kommit mycket mer folk i så fall. Ett brandtal av Jimmie Åkesson mot böneutrop hade suttit fint men förhoppningsvis gör Kasselstrand det lika bra.

Jag har lite för långt till Växjö så jag ska se det på Youtubekanalen. Hoppas Växjöborna sluter upp mangrant.
Brandtal och Jimmie Åkesson går inte riktigt ihop, han är en rätt trist talare. Jag vet inte om det är taktiskt att anordna ett torgmöte i hop med AfS, risken är att Kasselstrand får en stor publik och kan göra ett lite väl gott intryck. Däremot är det ju hål i huvudet att man släpper den här bollen helt till AfS, nu ger man ju AfS monopol på att vara den aktiva oppositionen. Om inte annat borde man ju ha haft någon form av aktivitet så det ser ut som att man gör lite grann.
Citera
2018-05-24, 19:24
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson

Gillar inte SD, men alla fattar väl att den profilen är fake?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in