2018-05-23, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Helt riktigt, det som åtminstone jag tycker faller bort i den stereotypiska bilden av "softa" bajare som typ pratar som så här...

Sila tugget! Håll brödsaxen! Annars får du en tjottablängare rakt mellan lysmaskarna så du får åka plingplong-taxi till plåsterhuset

Är ju att dom alltid haft en del stökiga supporters med, men min uppfattning är ju att det aldrig riktigt satt sig hos folk ute i stugorna på samma sätt som det har för t ex Gnagarna. Så dom har och har väl typ alltid haft ett ganska gott rykte jämfört med en del andra lag, kanske oförtjänt bra i en jämförelse.

Pratar bajare som terrorist-Nujen?
2018-05-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Pratar bajare som terrorist-Nujen?

hehe... Nujen klippte ju det där rakt av, det är en klassiker!
2018-05-23, 18:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tänkte först att du var ute och snurrade "det var ju inte alls så längesedan vi vann! Jag vet att vi vann en match 2011" Sjukt vad fort dom åren gått...

Jag tror dock ni drar nitlotten idag, som det sett ut tidigare har vi gjort supermatcher efter alla plattmatcher i år. Matchen mot MFF senast var en av årets sämsta.
Ja shit. Det var väl i den matchen Ranegie gjorde mål åt båda hållen?
2018-05-23, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja shit. Det var väl i den matchen Ranegie gjorde mål åt båda hållen?

Kommer inte ihåg riktigt. Jag vill minnas att Flavio typ gjorde 1-0 på en snedträff, eller vara det Obolo? Och att vi sedan lyckades vända? Det enda jag är säker på är att det var 2011 som Ragge öste in mål så du kanske har rätt.

Jag var helt fel ute, men du verkar ha rätt om självmålet iallafall.

Målskyttar i matchen

31’ René Makondele Muzola 74’ Emil Wahlström 83’ Waris Majeed 87’ Självmål

Waris mål kommer jag ihåg nu, dock är jag chockad över att Wahlström gjorde mål på er! Pinsamt!
Senast redigerad av trazke 2018-05-23 kl. 18:52.
2018-05-23, 18:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Kommer inte ihåg riktigt. Jag vill minnas att Flavio typ gjorde 1-0 på en snedträff, eller vara det Obolo? Och att vi sedan lyckades vända? Det enda jag är säker på är att det var 2011 som Ragge öste in mål så du kanske har rätt.
Varken Flavio eller Obolo lira i AIK 2011. Tror du tänker på 2009 matchen.

Aja, har en dålig magkänsla kring dagens match. Vi brukar sällan va bra matchen efter derbyn.
2018-05-23, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Varken Flavio eller Obolo lira i AIK 2011. Tror du tänker på 2009 matchen.

Aja, har en dålig magkänsla kring dagens match. Vi brukar sällan va bra matchen efter derbyn.

Och jag är jävligt segerviss! Sällan jag är det, speciellt mot er. Hoppas vi båda har rätt.
2018-05-23, 20:50
Medlem
zebra121s avatar
Östersund ska vi inte räkna bort. De står på 14 pinnar nu. Sirius däremot tror jag får det jobbigt att hänga kvar, tyvärr.
Tror det står mellan Sirius, Trelleborg och Dalkurd vilket lag som tar kvalplatsen att klara kontraktet.
2018-05-23, 20:54
Medlem
destroyer93s avatar
Sirius måste fixa passningsspelet nu, ser ju förjävligt ut...

Tror och hoppas dock att vi gör en bra höst och kan säkra kontraktet då, men just nu ser det mörkt ut.
2018-05-23, 21:15
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Är det verkligen 22 raka som solnalaget har utan förlust i allsvenskan?

Lassar in 2300 till 1,44 på X2, känns som säkra pengar!
Var orolig där ett tag, men tackar för en dryg tusenlapp i vinst. Häcken är iofs en rätt svår bortamatch.
2018-05-23, 21:19
Medlem
Citat:
Och jag är jävligt segerviss! Sällan jag är det, speciellt mot er. Hoppas vi båda har rätt.
Delad pott, men ni går sårade ur striden? Jag ber om ursäkt för Yasins, borde varit rött.

https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/hoppar-in-med-dobbarna-i-benet-borde-vara-rott-kort/
2018-05-23, 21:20
Medlem
Ja andra raka torsken då. Vore ju typiskt om vi får våran svacka nu precis innan uppehållet. Snart är hösten här och då vet alla hur det brukar vara. Vinner vi inte på söndag är jag rädd att det blir en riktig jobbig höst. Förresten var Gracia nära 2 gånger om att göra självmål så det var ju föga förvånande att vi förlorade till slut.
2018-05-23, 21:37
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
Du kan ta din historielösa dynga och dra åt helvete, alternativt till Malmö eller Östersund, tack. Det är just såna som dig som förstör för oss som fötts och vuxit upp med våra klubbar och deras respektive identiteter, lokalförankringar och allt som en gång i tiden gjorde supporterskapet och klubbfotbollen riktig.

Du har rätt i att alla som köper biljett vid upprepade tillfällen till en och samma klubbs matcher är lika mycket värda, för biljettintäkterna och ekonomin. Inte i supporterled eller det sunda förnuftets värld.

Kunde inte sagt det bättre själv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in