2018-05-23, 10:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Det spelar väl för f-n ingen roll, ju fler Bajare ju bättre?

Klart att det lockar mera fans när Bajen leder serien och fansen gör varenda match till en stor gigantisk fest, inte så konstigt att flera vill vara med i gemenskapen och alla är välkomna, tom före detta AIKare eller Djurgårdare.

För att bli bäst, störst och mäktigast är det viktigt att ha flest fans. Det förbättrar också ekonomin för hela föreningen betydligt samt gör det betydligt lättare att attrahera spelare som vill vara med om festen? Win-win, alla Bajen fans är lika mycket värda.

Efter den otroligt oturssamma förlusten sist drog AIKs mittback Alexander Milosevic igång ramsan ”Å, vi hatar Hammarby, hora!”.

Frågan är, vilken sida vill ni vara på? En sak är säker, vi sjunker aldrig någonsin lika lågt, vi bryr oss inte och festen fortsätter.

Jag förutspår att Hammarby blir ett lag av internationell klass inom ca en tioårsperiod eftersom Bajen har flest och bäst fans, vi kommer attrahera de tyngsta sponsorerna, vi har roligast och vi är numera den klubb som flest vill spela för i Norden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Förstår inte varför det blir sådant jävla jidder rörande den. Den är ju klockren. Läst en del kommentarer om hur förskräckligt det var när Milosevic drog igång den: "tänk om det varit din mamma eller syster". Så vitt jag vet kan män hora också så deras syn på horor och kön avslöjas ju.

Nu blir jag rätt självmotsägande när jag nyss skrivit ett inlägg om hur skitnödigt samhället blivit, men här kan jag ändå förstå problematiken.

Som representant för en såpass stor klubb som aik ändå är så är det superviktigt ur ett PR-syfte att man för sig snyggt i officiella sammanhang. Framförallt när man har sin värdegrund ”aik-stilen” som innefattar just detta.

Obs! Jag som supporter har verkligen inte något problem med ramsan i sig och blir knappast kränkt av att man sjunger skällsord fansen emellan.

Edit: riktigt slarvigt av Fotbollskanalen som citerar ramsan felaktigt
2018-05-23, 10:53
Medlem
Citat:
Det spelar väl för f-n ingen roll, ju fler Bajare ju bättre?

Klart att det lockar mera fans när Bajen leder serien och fansen gör varenda match till en stor gigantisk fest, inte så konstigt att flera vill vara med i gemenskapen och alla är välkomna, tom före detta AIKare eller Djurgårdare.

För att bli bäst, störst och mäktigast är det viktigt att ha flest fans. Det förbättrar också ekonomin för hela föreningen betydligt samt gör det betydligt lättare att attrahera spelare som vill vara med om festen? Win-win, alla Bajen fans är lika mycket värda.

Efter den otroligt oturssamma förlusten sist drog AIKs mittback Alexander Milosevic igång ramsan ”Å, vi hatar Hammarby, hora!”.

Frågan är, vilken sida vill ni vara på? En sak är säker, vi sjunker aldrig någonsin lika lågt, vi bryr oss inte och festen fortsätter.

Jag förutspår att Hammarby blir ett lag av internationell klass inom ca en tioårsperiod eftersom Bajen har flest och bäst fans, vi kommer attrahera de tyngsta sponsorerna, vi har roligast och vi är numera den klubb som flest vill spela för i Norden.

Nästan så man spottar dryck(i mitt fall iste) över riggen pga humorn i ditt inlägg. På patraskskalan är Bajens patrask värst i landet.
2018-05-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nästan så man spottar dryck(i mitt fall iste) över riggen pga humorn i ditt inlägg. På patraskskalan är Bajens patrask värst i landet.

Som Bajare garvade jag rätt ordentligt åt hans inlägg med. Vilket skitsnack.
2018-05-23, 12:50
Medlem
Självklart håller jag med om att det finns rötägg även bland Hammarbys fans, vore helt exceptionellt konstigt annars (?) jag uttryckte mig luddigt, sorry. Ibland när man försöker påvisa trender, tendenser etc så är det nästan helt omöjligt att inte generalisera en del.

Men generellt tror jag stenhårt på att det är otroligt viktigt att bygga upp den största fanbasen i Sverige för att kunna växa som lag, något som Hammarby är på god väg att göra och att då kasta skit på eller nedvärdera "nya fans" blir jävligt konstigt, alla är välkomna, hur f-n ska Hammarby kunna bli störst och bäst annars (utan nya fans)?

Hammarby har åtminstone generellt börjat få ett rykte om att spela offensiv gladfotboll och att det är en väldigt festlig stämning både innan, under och efter matcherna bland fansen oavsett vinst eller förlust, detta rykte ska Hammarby vara jävligt rädda om samt nyttja i marknadsföringssyften. De våldssegment som eventuellt återstår även i Hammarby måste självklart rensas ut, hårt mot hårt, låt AIK stå för den profilen, låt AIKs spelare samt fans stå och skrika efter horor, sjunk inte lika lågt.
Senast redigerad av mastodon111 2018-05-23 kl. 13:04.
2018-05-23, 13:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Men generellt tror jag stenhårt på att det är otroligt viktigt att bygga upp den största fanbasen i Sverige för att kunna växa som lag, något som Hammarby är på god väg att göra och att då kasta skit på eller nedvärdera "nya fans" blir jävligt konstigt, alla är välkomna, hur f-n ska Hammarby kunna bli störst och bäst annars (utan nya fans)?

Diskussionen började ju med att det specifikt var nybajare här på forumet som det anmärktes på. Ja, det är självklart så att man är välkommen hit även som ny supporter. Men om man är det, och speciellt om man är ny och håller på laget som leder serien, så kanske man inte ska kaxa upp sig och vara dryg så som många gör.

Att göra det är betydligt mer accepterat om man varit med på forumet i ett par år och skriver både i mot- och medgång.

/feldgrau
2018-05-23, 14:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Hammarby har åtminstone generellt börjat få ett rykte om att spela offensiv gladfotboll och att det är en väldigt festlig stämning både innan, under och efter matcherna bland fansen oavsett vinst eller förlust
Börjat få?
Det du beskriver där är den stereotypiska bajen-fotbollen/inställningen som har funnits sen 40-talet eller nått sånt. Hellre en misslyckad klackspark än en lyckad bakåtpassning. Det är viktigare att det finns öl och röka efter matchen än att ta tre poäng. Det är viktigare med öl och röka än att ha ett jobb..

Citat:
detta rykte ska Hammarby vara jävligt rädda om samt nyttja i marknadsföringssyften.
Och med denna delen så känns det lite som att du mest visade att du tillhör nybajar-stereotypen som dom flesta inte vill kännas vid.
Riktiga bajare är socialfall, nybajare är reklamhipsters.
2018-05-23, 14:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Börjat få?
Det du beskriver där är den stereotypiska bajen-fotbollen/inställningen som har funnits sen 40-talet eller nått sånt. Hellre en misslyckad klackspark än en lyckad bakåtpassning. Det är viktigare att det finns öl och röka efter matchen än att ta tre poäng. Det är viktigare med öl och röka än att ha ett jobb..

Och med denna delen så känns det lite som att du mest visade att du tillhör nybajar-stereotypen som dom flesta inte vill kännas vid.
Den som personifierar ditt första stycke bäst i mitt tycke är Micke Rönnberg som försökte sig på en tunnel i eget straffområde. När han är hemma syns han ofta på Dovas och berättar gärna om sig själv och sin förträfflighet. En sköning på alla sätt och vis men ingen man vinner med idag.
2018-05-23, 14:52
Medlem
Citat:
Börjat få?

Ja, Hammarby har till viss del rykte av sig att vara en bohemklubb på både gott och ont. Mest ont kanske även om det är viktigt att bevara ryktet av att försöka spela anfallsinriktad teknisk fotboll samt att det ska vara roligt att hålla på Bajen, det ska vara en fest med leenden istället för slagsmål eller att springa runt och skrika hora. Tror att det är viktigt att Hammarby försöker bli den största föreningen i Sverige sett till antalet fans om de har som långsiktig ambition att bli bäst i Sverige, flest fans ger också ekonomiska muskler.

Det är självklart oerhört viktigt att det sportsliga sätts i fokus och superviktiga verktyg för detta är ledarskapet och här verkar äntligen Hammarby vara på rätt väg. Värvningen av både Jesper Jansson som sportchef men kanske i synnerhet Joachim Björklund som assisterande var helt genialiska, verkar ju fungera bra med Billborn också.

Hockeysidan hoppas jag kommer tillbaka också men det lär ta tid... en hel del NHL spelare har fostrats i Bajen, även Zibanejad har för övrigt lirat i Bajen som ung samt en sådan legendar som Pelle Lindbergh.
http://www.hockeysverige.se/2017/11/09/hammarby-hockey-i-fokus-i-globen/
Senast redigerad av mastodon111 2018-05-23 kl. 15:26.
2018-05-23, 16:56
Medlem
plousandss avatar
Citat:
En lång radda skit +

"De våldssegment som eventuellt återstår även i Hammarby måste självklart rensas ut, hårt mot hårt, låt AIK stå för den profilen, låt AIKs spelare samt fans stå och skrika efter horor, sjunk inte lika lågt."

Du kan ta din historielösa dynga och dra åt helvete, alternativt till Malmö eller Östersund, tack. Det är just såna som dig som förstör för oss som fötts och vuxit upp med våra klubbar och deras respektive identiteter, lokalförankringar och allt som en gång i tiden gjorde supporterskapet och klubbfotbollen riktig.

Du har rätt i att alla som köper biljett vid upprepade tillfällen till en och samma klubbs matcher är lika mycket värda, för biljettintäkterna och ekonomin. Inte i supporterled eller det sunda förnuftets värld.
2018-05-23, 17:44
Medlem
eternussermos avatar
Är det verkligen 22 raka som solnalaget har utan förlust i allsvenskan?

Lassar in 2300 till 1,44 på X2, känns som säkra pengar!
2018-05-23, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159
Ingen annan tycker att det är kul, bara tröttsamt.

Ny match idag mot Häcken, blir tufft. Men vi har bra statistik mot dom, 9 vinster och 4 oavgjorde på de 13 senaste allsvenska mötena bådar gott.

Tänkte först att du var ute och snurrade "det var ju inte alls så längesedan vi vann! Jag vet att vi vann en match 2011" Sjukt vad fort dom åren gått...

Jag tror dock ni drar nitlotten idag, som det sett ut tidigare har vi gjort supermatcher efter alla plattmatcher i år. Matchen mot MFF senast var en av årets sämsta.
2018-05-23, 18:03
Medlem
Citat:
Börjat få?

Helt riktigt, det som åtminstone jag tycker faller bort i den stereotypiska bilden av "softa" bajare som typ pratar som så här...

Sila tugget! Håll brödsaxen! Annars får du en tjottablängare rakt mellan lysmaskarna så du får åka plingplong-taxi till plåsterhuset

Är ju att dom alltid haft en del stökiga supporters med, men min uppfattning är ju att det aldrig riktigt satt sig hos folk ute i stugorna på samma sätt som det har för t ex Gnagarna. Så dom har och har väl typ alltid haft ett ganska gott rykte jämfört med en del andra lag, kanske oförtjänt bra i en jämförelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in