2018-05-23, 18:22
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Såg Rapport nyss och där fanns ett reportage om en ny misstänkt för mordet på Palme.
Är det någon som vet vem det är och har han figurerat i tråden tidigare?

Palmefientlig med tillgång till vapen
Den utpekade mannen ska enligt Filter ha varit Palmefientlig och rört sig i sådana kretsar. Han ska också ha haft en tidigare okänd förmåga att använda skjutvapen som medlem i en skytteklubb.

Han hade även en nära vän som var USA-patriot och vapensamlare, med flertalet revolvrar av en kaliber som skulle kunna passa in på vapnet som användes vid mordet på Olof Palme, enligt Filter.

– Den man som vi tror mördade Olof Palme jobbade här i kvarteret, säger Thomas Pettersson.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-teorin-han-mordade-palme

Edit: Hittade reportaget på Magasinet Filter
https://magasinetfilter.se/reportage/59-minuter-som-forandrade-sverige/

Men herregud, går du in och skriver ett inlägg utan att se att det enda tråden handlat om i snart ett dygn är detta och att mannen har diskuterats i tråden sedan ca 15 år sedan. Fan vad trött jag blir på folk som postar utan att läsa i tråden först
Citera
2018-05-23, 18:24
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Förlåt men nu måste jag hoppa in.

nyheten att SE är potentiell mördare kommer från källan magasinet filter.

detta magasin är ju bla. dom som förnekar att ryssarna alls kränkt sverige med ubåtar. Stark knutna till S propaganda.

- är mordet utfört av andra kretsar än S-märkta så har dom nog rätt.

-finns det kopplingar till S så är det en rökridå.

nu är jag förvisso själv skeptisk till det här spåret, men du är ju helt ute och snurrar om du tror att globalistmaffian inom dagens (S) är ryssvänner
Citera
2018-05-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
En annan grej angående SE... varför stämpla ut öht ? Han är säkert ensam där på kontoret, om han nu har vetat att Palme skulle komma en viss tid så borde han ha stuckit ifrån arbetsplatsen , skjutit statsministern och sedan in på arbetsplatsen igen, fortsatt arbeta en stund och sedan stämplat ut... passagesystem och kameror var väl inte jättevanligt på denna tid ?

Är SE mördaren är det stundens ingivelse.
SE stämplar ut och kliver rakt in i paret Palme.
En kort konversation och SE är beväpnad som han tydligen var tidvis och han bestämmer sig i detta ögonblick?
Osannolikt? ja men märkligare saker har ju hänt.
Citera
2018-05-23, 18:37
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Är SE mördaren är det stundens ingivelse.
SE stämplar ut och kliver rakt in i paret Palme.
En kort konversation och SE är beväpnad som han tydligen var tidvis och han bestämmer sig i detta ögonblick?
Osannolikt? ja men märkligare saker har ju hänt.

Källa på att han tidvis gick beväpnad?
Citera
2018-05-23, 18:40
Bannlyst
Hur tog Stig Engström livet av sig?
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-05-23 kl. 18:42.
Citera
2018-05-23, 18:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja jävlar där blev du arg märkte jag. Ber om ursäkt om jag sårade dig, men allvarligt. Sätt dig in i saken och återkom. Det är mitt råd. Kolla denna korta dokumentär så får du en liten inblick om vad det handlade om. Det är definitivt inte jämförbart med att bygga bostäder på månen.

https://m.youtube.com/watch?v=GJat8UMldno

Jag är inte ett dugg arg. Jag är hyfsat insatt om såväl premisserna för vapenexport och till skillnad från många nyrika östermalmskärringar och banktjänstemän så vet jag hur man upprättar en koncernredovisning och förstår hur man läser den.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-23 kl. 18:47.
Citera
2018-05-23, 18:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko

Såg någon uppgift om sprit och tabletter men minns inte var jag såg det.
Citera
2018-05-23, 18:44
Medlem
Erik1974s avatar
Jag har svårt att se SE som gärningsman. Även om han tidigare har figurerat i olika teorier så får man känslan av att han bara vill göra sig viktigare än vad han är. Samtidigt säger han saker som tyder på viss kännedom, att han t.ex. ska ha sett Jeppsson vid barackerna. Han blandar fakta med fiktionpå ett märkligt sätt. Aldrig att han varit vid annonspelaren när skotten föll. Då borde han varit i höjd med Björkman. Förmodligen lämnade han skandiahuset strax efter skotten föll, kom till platsen och hörde vart GM sprang och då såg Jeppsson.
Märklig man.
Är han med i spelet vore det intressant att se vilka samtal som lämnade skandiahuset fen dagen. För han kan faktiskt ha sett Palme innan bion och meddelat det till sina ”palmehatarvänner”.
Citera
2018-05-23, 18:46
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko

Piller och brännvin enligt uppgift
Citera
Medlem
Så här tycker Leif GW :

GW om nya utpekade Palmemördaren: "Därför hoppas jag att det inte är han"

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/gw-om-nya-utpekade-palmem%C3%B6rdaren-d%C3%A4rf%C3%B6r-hoppas-jag-att-det-inte-%C3%A4r-han-3972965
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det som motsäger detta är att vittnet i gränden gömd mellan byggbodarna är helt säker på att det inte var CP. Han kände väl till knäppgöken som härjade i Sollentuna C så gott som dagligen när han kom hem från jobbet. Detta mord är inte ett mord utförd av en ensam galning. Detta är ett politiskt mord.
Gäsp. Vittnet i gränden är ett utomordentligt svagt vittne. Ett politiskt mord borde ha utförts av någon med kompetens nog att inte lämna ett ögonvittne. Och så är man där igen...
Det var Christer P - inget annat makes sense. Ockhams rakkniv.
Citera
2018-05-23, 18:49
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Min teori angående ammunitionen är att man ville ha ammunition som skulle klara av att gå igenom en skyddsväst, men den teorin medför också att gm hade bra möjligheter att skaffa fram speciell ammunition.
Jag vet inte om Palme bar skyddsväst någon gång, finns nog någon i tråden som är insatt i ammunition mm

Vilka kan ha lätt att få fram ammunition, militärer ?, vissa poliser, (Östling-Grundborg) mfl

Som jag minns det förekom inte skyddsvästar alls på den tiden, baserar det vad man såg i TV och tidningar.
Visserligen mer än ett decennium tidigare men kollar man på bilder från Norrmalmstorg dramat förekom inte skyddsväst alls hos polisen vad man kan se. däremot om man kollar bilder/film från kapningen av Västtyska ambassaden några år senare så ser man ett antal poliser som har otroligt klumpiga västar.
Skyddsvästar blev visst inte vanligare förrän på 1990 talet då bla en Svensk firma började sälja sådana.

Så Palme eller andra politiker bar inga skyddsvästar, annan tid och samhällsklimat då, västarna som fanns var väldigt klumpiga och tunga.
Ingvar karlsson har ju själv berättat att han hämtades helt ensam efter mordet på natten i en vanlig Taxi, och han fick onda aningar och hukade sig ner i baksätet när dom närmade sig Rosenbad för att inte synas, fanns ingen extra vakt vid Rosenbad utan bara vanliga från ABAB (?)
så lågt var säkerhetstänkandet 1986.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in