2018-05-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Mårten har väl blivit konfronterad med CP, om jag minns rätt så tyckte han att det var likt, men kunde inte peka ut med säkerhet.

Enligt TV programmet med Mikael H. på ljudbandet från tingsrätten det ställdes inga frågor till Mårten om hur mannen såg ut eller hur han var klädd osv. som han har stått framför möbelaffären.
Citera
2018-05-20, 23:54
Medlem
Basfaktas avatar
Apropå "Höllinge Föllinge".

Upptäcker nu att heheho berättat att det fanns en polis i Stockholm "i rätt ålder" som hette Hölling, Lars Hölling. Senare verksam i Uppsala. Kanske en avvikande knarkspanare på mordkvällen?

Om det är den jag hittat är han född 20/9 1950 och alltså 35 år när Palme mördades. Numera bosatt i Uppsala.

Finns inga bilder via Google.

Poliskvinnan Lisa Reventberg - känd som kritiker av Dan Eliasson - är född i Föllinge. Hette Andersson som flicka. Vad hennes far arbetade med har hittills inte gått att få fram. Han kan alltså ha varit polis han också.

Med tanke på Lingärdes uppgifter kan ju Jämtland vara intressant.

Detta är stenvändning och inget annat. Beskyller ingen för något.
Citera
2018-05-21, 11:33
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Apropå "Höllinge Föllinge".

Upptäcker nu att heheho berättat att det fanns en polis i Stockholm "i rätt ålder" som hette Hölling, Lars Hölling. Senare verksam i Uppsala. Kanske en avvikande knarkspanare på mordkvällen?

Om det är den jag hittat är han född 20/9 1950 och alltså 35 år när Palme mördades. Numera bosatt i Uppsala.

Finns inga bilder via Google.

Poliskvinnan Lisa Reventberg - känd som kritiker av Dan Eliasson - är född i Föllinge. Hette Andersson som flicka. Vad hennes far arbetade med har hittills inte gått att få fram. Han kan alltså ha varit polis han också.

Med tanke på Lingärdes uppgifter kan ju Jämtland vara intressant.

Detta är stenvändning och inget annat. Beskyller ingen för något.

Kan du länka till partiet där detta Höllinge/Föllinge uttalas?
Citera
2018-05-21, 11:49
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Sven Aner var en oförtröttlig grävare om MOP, en verklig fighter . Ibland kunde humöret leda honom till förhastade analyser. Men jag känner stor tacksamhet för alla uppgifter han grävde fram Och delade med sig av. Frid över hans minne.

Visst är det så.

https://www.youtube.com/watch?v=cHoJUhhCVLA

Det var inte enbart Flamman/Proletären som drev polisspåret. Affären Borlänge är något som vi alla minns.

R.I.P.
Citera
2018-05-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heikkijorma
Det finns förhör med Lisbeth som fortfarande är sekretess.

Det finns ingenting idag som tyder på att LP skulle sagt någonting annorlunda än vad hon sade till Rimborn. Eller till IC och andra ministrar. Det som hamnade i ÖBs dagbok.
Citera
2018-05-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Det är fult att citera sig själv, men kulorna togs INTE med från Vietnam!

5900 patroner fördelat på 19 handlare, i Sverige.

Kulorna tillverkades 7 november 1979.

Vietnam-USA-Sverige är kvalificerat skitsnack!

Finns det kanske någonting här som liknar en ledtråd.

En person har samtidigt tillgång till en grovkalibrig revolver och en sällsynt ammunition.

Det finns ingenting i mordförloppet som tyder på att mördaren första gången avfyrade ett sådant vapen. Eller att han blev förvånad över resultatet.

Enligt mig var ammunitionen mer sällsynt än vapnet. Där en kombination torde vara väldigt sällsynt.
Citera
2018-05-21, 13:49
Medlem
Min teori angående ammunitionen är att man ville ha ammunition som skulle klara av att gå igenom en skyddsväst, men den teorin medför också att gm hade bra möjligheter att skaffa fram speciell ammunition.
Jag vet inte om Palme bar skyddsväst någon gång, finns nog någon i tråden som är insatt i ammunition mm

Vilka kan ha lätt att få fram ammunition, militärer ?, vissa poliser, (Östling-Grundborg) mfl
Citera
2018-05-21, 14:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Min teori angående ammunitionen är att man ville ha ammunition som skulle klara av att gå igenom en skyddsväst, men den teorin medför också att gm hade bra möjligheter att skaffa fram speciell ammunition.
Jag vet inte om Palme bar skyddsväst någon gång, finns nog någon i tråden som är insatt i ammunition mm

Vilka kan ha lätt att få fram ammunition, militärer ?, vissa poliser, (Östling-Grundborg) mfl
Eftersom han inte var så noga med bevakning var han nog inte heller så noga med väst. I synnerhet inte vid ett biobesök (och uppenbarligen hade han ju inte väst). Om mordet planerats noga borde de varit medvetna om sådana saker. Vapenvalet tycker jag mer talar för man tager vad man haver.
Citera
2018-05-21, 14:36
Medlem
Bara en fotnot angående vapen och ammunitonsvalet.

Om man tager vad man haver, är det inte större möjlighet att man får tag i vanlig ammunition kontra ovanlig ammunition?
Senast redigerad av Sumer 2018-05-21 kl. 14:38.
Citera
2018-05-21, 14:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Bara en fotnot angående vapen och ammunitonsvalet.

Om man tager vad man haver, är det inte större möjlighet att man får tag i vanlig ammunition kontra ovanlig ammunition?
Jo, men om man bara har ovanlig ammunition så blir det ovanlig ammunition. Du börjar i fel ända. Ovanlig ammunition användes, det kan vi konstatera. Sedan kommer frågan: Varför? För att kunna skjuta genom en skottsäker väst? Det bedömmer jag som osannolikt, särskilt om GM ingick i en konspiration. För att GM inte hade någon annan ammunition? Kan vara så. För att GM kände sig mest bekväm med det? Tveksamt. Eller för att GM ville slå på stort och känna sig magnifik? Möjligt. Eller någon annan orsak.
Senast redigerad av Sobrilbil 2018-05-21 kl. 15:05.
Citera
2018-05-21, 14:49
Medlem
Det vore ju fantastiskt om man kunde få tag i en revolver som man kunde provskjuta och identifiera som mordvapen.
Men chansen är nog låg...
Citera
2018-05-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Finns det kanske någonting här som liknar en ledtråd.

En person har samtidigt tillgång till en grovkalibrig revolver och en sällsynt ammunition.

Det finns ingenting i mordförloppet som tyder på att mördaren första gången avfyrade ett sådant vapen. Eller att han blev förvånad över resultatet.

Enligt mig var ammunitionen mer sällsynt än vapnet. Där en kombination torde vara väldigt sällsynt.

I agree in regards to the ammunition - (sorry - I guess I don't really trust some "lead isotope" testing that has been put forth online - maybe because the results were actually released - while so many other items are still under secretes).
Combine it with the visit to the factory, the stock crash, the Palme hate, the look alike to CP
I have already said several times - way to many coincidences..
To have someone say it's a fantasy is pretty ridiculous.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in