Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Hur utredd är egentligen S.E? Har för mig att det var på gång någon sorts undersökning av hans kontor men att den avbröts av någon anledning, minns inte just nu var jag läste det.

Hela utredningen kantas ju av att man inte på rätt sätt avslutar olika trådar. De förblir hängande lösa, viftandes hit eller dit. Och vad är medvetet ditlagt som villospår?

Vad som dock alltid rullar som ett mantra är hur än det ena än det andra uppslaget inte har utretts ordentligt. Kan säkert ha sin giltighet många gånger men lika sant är att ingen skulle bli nöjd hur mycket möda som än lagts ned på varje litet spår. När det gäller SE har det blivit nån sorts sanning senaste veckorna att han inte kollats upp. Det är Filter-dramaturgi som inte stämmer.
Citera
2018-06-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är intressant! Var hittar man uppgiften om mannens uttag 23.19?

Har bara fått höra när jag själv spekulerat i köbildning vid bankomaten att uttaget överensstämmer med logg och kan kopplas till (den västerut gående) mannen via vittnesuppgifter från Inges sällskap. Men ta det inte för sanning. Ska själv kolla upp det närmare.
Citera
2018-06-04, 23:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Hur utredd är egentligen S.E? Har för mig att det var på gång någon sorts undersökning av hans kontor men att den avbröts av någon anledning, minns inte just nu var jag läste det.

Hela utredningen kantas ju av att man inte på rätt sätt avslutar olika trådar. De förblir hängande lösa, viftandes hit eller dit. Och vad är medvetet ditlagt som villospår?

Det där har jag också fnulat på. Om man känt till Häggströms och Tommy Lindströms affärer så kanske man varit avvisande för det?
Citera
2018-06-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Har bara fått höra när jag själv spekulerat i köbildning vid bankomaten att uttaget överensstämmer med logg och kan kopplas till (den västerut gående) mannen via vittnesuppgifter från Inges sällskap. Men ta det inte för sanning. Ska själv kolla upp det närmare.
Ja det vore intressant för att kunna fastställa tiden IM varit på plats. Journalremsorna för respektive bankomat kan knappast ligga under sekretess.
Bankomatnumret på aktuell bankomat var 3232, om du orkar grotta ner dig i detta så ska du ha en eloge. Jag gör det inte.
Citera
2018-06-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, om man tar hans ord som lag så hamnar man automatiskt snett. Han vill för mycket, och jag tror att våra tvivel på SE på samma sätt grundar sig i en överambition från hans sida. Han ville vara så behjälplig att han började skarva. i stället blenv han misstänkt den stackaren.

Ligger nog mycket i det. Vittnen vill bidra. De är fåordiga och knappa med information i inledande förhör. För att de inte sett så mycket. Inser vikten av sina iakttagelser när de sedan kallas till upprepade förhör och jagas av media. De börjar fylla ut sina redogörelser i brist på fakta. Föga anar de att det de säger i stunden dissekeras på forum 30 år senare.
Citera
2018-06-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ja, visst. Det finns olika scenarier kring detta. Vad som är intressant är vad som direkt kan uteslutas. Och att YN ser GM anser jag inte hör dit. Det som stjälper hennes vittnesmål är väl i så fall om det skulle klarläggas att polis inte anländer till brottsplatsen förrän efter tre minuter. Så lång tid tar det inte för henne att nå Tunnelgatan och möta framrusande konstaplar.

Om det inte var GM som YN mötte, vem var det då? Skulle kunna varit någon som var med i en mordkonspiration men varför isf väcka uppmärksamhet genom att springa? Civilklädd polis, ja möjligen. Att det skulle vara någon helt annan tycker jag verkar osannolikt. Varför springa just där just då?
Citera
2018-06-05, 11:37
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Gruppen av personer som önskade livet ur Palme var nog mer exklusiv. Världen var inte lika hatisk och galen 1986 som idag. Om en av dessa presumptiva mördare var bland de som var närmast vid mordet så är det misstänkt. Tillräckligt för att jag ska reagera och fundera.

En person som önskade livet ur Palme stod och pratade med vakterna tills LOP gick förbi utanför fönstret. Något tiotal sekunder senare gick han efter paret och någon minut senare var Palme mördad under omständigheter som tyder på ett noggrant planerat mord.

Hade det varit någon som hatat JÅ i en liknande situation så hade du inte propagerat för tillfälligheter.

Det finns ingen politiker i dagens Sverige som ens är i närheten av att vara så hatad som Olof Palme var. Palmehatet var utbrett och personligt på ett helt annat sätt än mot exempelvis Jimmie Åkesson.
Citera
2018-06-05, 11:39
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Om det inte var GM som YN mötte, vem var det då? Skulle kunna varit någon som var med i en mordkonspiration men varför isf väcka uppmärksamhet genom att springa? Civilklädd polis, ja möjligen. Att det skulle vara någon helt annan tycker jag verkar osannolikt. Varför springa just där just då?

Han kom från Malmskillnadsgatan. Kvällstid pågick både Könshandel och drogdito i den absoluta närheten. Ljudet av polissirener är nog inte så välkommet för en som är ute i skumma avsikter.
Citera
2018-06-05, 11:41
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det där har jag också fnulat på. Om man känt till Häggströms och Tommy Lindströms affärer så kanske man varit avvisande för det?

Och denna duos samarbete med den utpekade MOP-anstiftaren Milan Heidenreich
Citera
2018-06-05, 11:45
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Bankomatloggen ger vid justering för rätt tid att mannen tar ut sina pengar 23.19. Han är på väg bort från bankomaten när Inges sällskap kliver ur bilen. Inges första bekant gör sitt uttag 23.20. Hon är tillbaka i bilen ungefär samtidigt som skotten faller. I samma ögonblick gör Inges andra bekant sitt uttag. Hon vittnar om att hon hör knallarna samtidigt som hon hanterar panelen. Klockan visar 23.21. Om jag inte missminner mig gör Inge också en rundsväng efter att ha släppt av passagerarna. I två minuter har han uppsikt över korsningen säger jag. Men visst, säg två och en halv. Exakt hur länge iakttagelsen av GM sen dröjer finns det mig veterligen ingen information om. Tyvärr läggs det inte heller någon större vikt vid detta i förhören med Inge.

Glenn Malmströms bankomatuttag förbises ofta när tiderna ska analyseras runt mordplatsen. Med tanke på att han sedan gick västerut på Tunnelgatan finns möjligheten att han iakttagit de WT-män som andra vittnen sett i grannskapet strax efter klockan elva.
Citera
2018-06-05, 11:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det finns ingen politiker i dagens Sverige som ens är i närheten av att vara så hatad som Olof Palme var. Palmehatet var utbrett och personligt på ett helt annat sätt än mot exempelvis Jimmie Åkesson.
Normala borgerliga väljare önskade inte livet ur Olof Palme, vilket SE gjorde enligt hans fru.

De som var ute efter Palmes död var en hel del men inte fler än någon promille av befolkningen. Det handlar om kriminella eller potentiellt kriminella personer.
Citera
2018-06-05, 11:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Han kom från Malmskillnadsgatan. Kvällstid pågick både Könshandel och drogdito i den absoluta närheten. Ljudet av polissirener är nog inte så välkommet för en som är ute i skumma avsikter.
CGÖ befann sig i trakten och YNs beskrivning påminner även om SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in