Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 12:09
Medlem
Alt-Kikes avatar
Hoppas Jeff blir anmäld för HMF för det där är inte acceptabelt att uttrycka sig så om folk. Att påstå att någon inte är svensk på grund av personens religion är att uttrycka missaktning.
Citera
2018-05-23, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Hoppas Jeff blir anmäld för HMF för det där är inte acceptabelt att uttrycka sig så om folk. Att påstå att någon inte är svensk på grund av personens religion är att uttrycka missaktning.

Finns det några fällande domar från liknande fall? Har aldrig läst om att det har förekommit för att man kallar muslimer för ickesvenskar.
Citera
2018-05-23, 12:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Så när alla svenska kvinnor tvingas bära slöja eller niqab, böneutropen ljuder över Sverige, Sharialagstiftning är inrättad, Julen avskaffad, Midsommarafton förbjudet, grisköttet är bortplockat på våra mataffärer - då är Sverige fortfarande svenskt enligt dig? Du anser alltså att en arabisk religion/ideologi och deras värderingar även kan vara svenska värderingar? Vem av oss är kulturmarxist? Tycker du låter som urtypen av en kulturmarxist. Du menar alltså att det inte finns något immateriellt svenskt arv, utan bara ett genetiskt.

Du drar stora växlar på en enda tweet och har ett märkligt behov av att vantolka allt jag står för. Svenskhet är mer än bara om man är muslim eller inte - men Koranen och dess påbud är inte svenska. Underkasta sig Islam är att underkasta sig allt som står i Koranen. Vill du relativisera utländsk subversiv påverkan får det stå för dig. Jag tar strid mot den. Islam är ett av globalisternas verktyg för att upplösa både nationer och nationalstater.

Visst, även om en etnisk svensk blir muslim så är man etniskt svensk - men man har också ställt sig utanför den svenska kulturella och sociala gemenskapen. Det är två helt vitt skilda saker. Klarar du av att ha två tankar i huvudet samtidigt?
Ställa muslimier mot kristna, invandrare mot "ursvenskar", odla konflikter och religiöst hat. Klassisk globalisttaktik att ställa grupp mot grupp vilket skapar kaos. Finns inte en chans att föra kamp mot religioner eller att skicka ut folk som redan har rotat sig här. Börja istället med att stoppa invandringen och se till att Sverige styrs för sina egna intressen och inte för utländska.
Senast redigerad av wwr 2018-05-23 kl. 12:32.
Citera
2018-05-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ställa muslimier mot kristna, invandrare mot "ursvenskar", odla konflikter och religiöst hat. Klassisk globalisttaktik att ställa grupp mot grupp vilket skapar kaos. Finns inte en chans att föra kamp mot religioner eller att skicka ut folk som redan har rotat sig här. Börja istället med att stoppa invandringen och se till att Sverige styrs för sina egna intressen och inte för utländska.

Det räcker inte att bara stoppa invandringen. Den gränsen är vi långt förbi.
Citera
2018-05-23, 12:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Så när alla svenska kvinnor tvingas bära slöja eller niqab, böneutropen ljuder över Sverige, Sharialagstiftning är inrättad, Julen avskaffad, Midsommarafton förbjudet, grisköttet är bortplockat på våra mataffärer - då är Sverige fortfarande svenskt enligt dig?
Om en stor majoritet av de som bor här är svenska, ja, självklart. Det är högst otroligt att det svenska folket väljer den vägen, men gör de det så blir de givetvis inte magiskt ett annat folk för det.
Citat:
Du anser alltså att en arabisk religion/ideologi och deras värderingar även kan vara svenska värderingar?
Det finns inga svenska värderingar. Läs historia. Det du menar med svenska värderingar när du uttalar orden idag är något som judarna har pådyvlat västvärlden de senaste 50 åren. Inget svenskt med dem. Det finns svenska karaktärsdrag, men värderingarna skiftar med tidsåldern (även om det finns värderingar som pga våra karaktärsdrag förmodligen är mer beständiga över tid).
Citat:
Du drar stora växlar på en enda tweet och har ett märkligt behov av att vantolka allt jag står för.
Jag vantolkar inget. Jag läser vad du skriver och berättar om det i tråden.
Citat:
Svenskhet är mer än bara om man är muslim eller inte - men Koranen och dess påbud är inte svenska. Underkasta sig Islam är att underkasta sig allt som står i Koranen. Vill du relativisera utländsk subversiv påverkan får det stå för dig. Jag tar strid mot den. Islam är ett av globalisternas verktyg för att upplösa både nationer och nationalstater.
Om svenskar tar till sig koranen och masskonverterar till islam så skulle koranen och dess påbud kunna göras svenska. Inget snack om den saken. Du vet att vi redan tagit till oss en ökenreligion en gång och gjort den till vår, va? Däremot: Om alla dessa arabiska och afrikanska muslimer följer din linje och kastar av sig sin religion och assimilerar sig i det svenska samhället, då kommer det inte att finnas något svenskt kvar om 100 år. Vi kommer att vara utrotade för gott.
Citat:
Visst, även om en etnisk svensk blir muslim så är man etniskt svensk - men man har också ställt sig utanför den svenska kulturella och sociala gemenskapen. Det är två helt vitt skilda saker. Klarar du av att ha två tankar i huvudet samtidigt?
Du menar att man kan bli svensk och att svenskhet handlar om värderingar. Det är kulturmarxism i destillat, oavsett vad du tror om den saken.
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-23 kl. 12:39.
Citera
2018-05-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om en stor majoritet av de som bor här är svenska, ja, självklart. Det är högst otroligt att det svenska folket väljer den vägen, men gör de det så blir de givetvis inte magiskt ett annat folk för det.

Det finns inga svenska värderingar. Läs historia. Det du menar med svenska värderingar när du uttalar orden idag är något som judarna har pådyvlat västvärlden de senaste 50 åren. Inget svenskt med dem. Det finns svenska karaktärsdrag, men värderingarna skiftar med tidsåldern (även om det finns värderingar som pga våra karaktärsdrag förmodligen är mer beständiga över tid).Jag vantolkar inget. Jag läser vad du skriver och berättar om det i tråden.

Om svenskar tar till sig koranen och masskonverterar till islam så skulle koranen och dess påbud kunna göras svenska. Inget snack om den saken. Du vet att vi redan tagit till oss en ökenreligion en gång och gjort den till vår, va? Däremot: Om alla dessa arabiska och afrikanska muslimer följer din linje och kastar av sig sin religion och assimilerar sig i det svenska samhället, då kommer det inte att finnas något svenskt kvar om 100 år. Vi kommer att vara utrotade för gott.Du menar att man kan bli svensk och att svenskhet handlar om värderingar. Det är kulturmarxism i destillat, oavsett vad du tror om den saken.

Jeff Ahl har helt rätt. Det finns naturligtvis etniska svenskar men det finns också ett kulturellt Sverige med våran tradition och värderingar osv.

Om du tycker det är okej att det kulturella Sverige blir Islamskt och följer koranen så länge det etniska Sverige kvarstår så får det faktiskt stå för dig.
Citera
2018-05-23, 13:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Om du tycker det är okej att det kulturella Sverige blir Islamskt och följer koranen så länge det etniska Sverige kvarstår så får det faktiskt stå för dig.
Jag har inte sagt att jag tycker det är ok. Jag har bara sagt att vi fortfarande skulle vara svenskar. Samtidigt som vi i ett Sverige utan islam men med assimilation av miljontals araber och afrikaner skulle sluta vara svenskar med tiden och uppblandningen. En sanning så självklar att det är helt otroligt att det finns folk som argumenterar emot den.

På många sätt är det ointressant att debattera med den här typen av pöbel, eftersom de aldrig kan tänka utanför sig själva. De tror alltid att om man berättar hur nånting ÄR, så berättar man hur man tycker att det ska vara. Anledningen till att de gör det är att de själva tror att verkligheten förändras beroende på hur de tänker om den. Jag tror inte att verkligheten förändras beroende på vad jag tror, hoppas, vill eller skriver.
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-23 kl. 13:08.
Citera
2018-05-23, 13:07
Medlem
En gyllene regel är att i möjligaste mån lämna svenskheten underförstådd och odefinierad. Det är inte politikerns uppgift att beskriva och dissekera, in- och exkludera till det svenska folket - utan att tjäna dess särintressen. Maximera svensk folkrätt och därmed utgöra den högsta åskledaren för en helt organisk svensk tribalism i ett mångetniskt/-kulturellt sammanhang.
Citera
2018-05-23, 13:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
En gyllene regel är att i möjligaste mån lämna svenskheten underförstådd och odefinierad.
Och särskilt att aldrig definiera den utifrån flyktiga och moderna "värderingar". Det är sånt som folkmördare som Jan Björklund kan få syssla med i fred.
Citera
2018-05-23, 13:24
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Och särskilt att aldrig definiera den utifrån flyktiga och moderna "värderingar". Det är sånt som folkmördare som Jan Björklund kan få syssla med i fred.
Vad är det då för svenska värderingar som Jeff vurmar så för?
Citera
2018-05-23, 13:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Vad är det då för svenska värderingar som Jeff vurmar så för?
Förmodligen det som alla menar när de pratar om "svenska värderingar" idag (särskilt när de gör det i förhållande till islam): Feminism, homosexualism, transsexualism, antiantisemitism, sekularism, "frihet", "tolerans" osv.

Faktum är att det som kallas "svenska värderingar" idag är den främsta orsaken till att vi sitter där vi gör. Det är därför jag aldrig någonsin kommer att sluta kontrasignalera den här typen av idioti.

HÄR är rätt tagning på fenomenet islam:

https://www.youtube.com/watch?v=ZuhUIfgiGGA
Citera
2018-05-23, 13:29
Medlem
Citat:

Assimilation är det som står på AfS-programmet, alltså.
Efter den nödvändiga kretsloppsmigrationen är slutförd ja. Kan jag definitivt leva med. Jag tycker det är så jävla synd (och inte så lite klantigt) att inte AfS även ställde upp i Stockholms kommunalfullmäktige. Jag hade med 100% säkerhet röstat på dem, om inte annat för att stödja dem- Vad gäller riksdagsvalet är jag fortfarande kluven, jag vill primärt bryta PK:s makt, och frågan är om inte en röst på SD är mest effektivast. Skulle det visa sig att AfS ligger vid spärren, hamnar saken i ett annat läge. AfS har framtiden för sig tror jag ändå, men, som sagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in