Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff-Ahl
Så när alla svenska kvinnor tvingas bära slöja eller niqab, böneutropen ljuder över Sverige, Sharialagstiftning är inrättad, Julen avskaffad, Midsommarafton förbjudet, grisköttet är bortplockat på våra mataffärer - då är Sverige fortfarande svenskt enligt dig?
Om en stor majoritet av de som bor här är svenska, ja, självklart. Det är högst otroligt att det svenska folket väljer den vägen, men gör de det så blir de givetvis inte magiskt ett annat folk för det.
Citat:
Du anser alltså att en arabisk religion/ideologi och deras värderingar även kan vara svenska värderingar?
Det finns inga svenska värderingar. Läs historia. Det du menar med svenska värderingar när du uttalar orden idag är något som judarna har pådyvlat västvärlden de senaste 50 åren. Inget svenskt med dem. Det finns svenska karaktärsdrag, men värderingarna skiftar med tidsåldern (även om det finns värderingar som pga våra karaktärsdrag förmodligen är mer beständiga över tid).
Citat:
Du drar stora växlar på en enda tweet och har ett märkligt behov av att vantolka allt jag står för.
Jag vantolkar inget. Jag läser vad du skriver och berättar om det i tråden.
Citat:
Svenskhet är mer än bara om man är muslim eller inte - men Koranen och dess påbud är inte svenska. Underkasta sig Islam är att underkasta sig allt som står i Koranen. Vill du relativisera utländsk subversiv påverkan får det stå för dig. Jag tar strid mot den. Islam är ett av globalisternas verktyg för att upplösa både nationer och nationalstater.
Om svenskar tar till sig koranen och masskonverterar till islam så skulle koranen och dess påbud kunna göras svenska. Inget snack om den saken. Du vet att vi redan tagit till oss en ökenreligion en gång och gjort den till vår, va? Däremot: Om alla dessa arabiska och afrikanska muslimer följer din linje och kastar av sig sin religion och assimilerar sig i det svenska samhället, då kommer det inte att finnas något svenskt kvar om 100 år. Vi kommer att vara utrotade för gott.
Citat:
Visst, även om en etnisk svensk blir muslim så är man etniskt svensk - men man har också ställt sig utanför den svenska kulturella och sociala gemenskapen. Det är två helt vitt skilda saker. Klarar du av att ha två tankar i huvudet samtidigt?
Du menar att man kan bli svensk och att svenskhet handlar om värderingar. Det är kulturmarxism i destillat, oavsett vad du tror om den saken.