Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 09:45
Medlem
baggebo1s avatar
Svenskhet är bara en social konstruktion, säger Jeff Ahl, AfS toppnamn:

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/999179496078172161

Om jag konverterar till islam, Jeff, så förändras inte min svenskhet en jävla millimeter. OK? Svensk föddes jag till och jag kan aldrig sluta vara svensk. En arab (oavsett muslim eller inte) kan inte bli svensk vilken jävla religion eller livsåskådning han än tar på eller av sig.

Hur fan kan vi sitta år 2018 och behöva stå ut med sån här jävla skit från ett parti som ska "rädda Sverige" och som ska vara det "SD inte vågar vara"?

Om AfS är i grunden lika kulturmarxistiska som SD, varför i helvete välja AfS?
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-23 kl. 09:51.
Citera
2018-05-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Om jag konverterar till islam, Jeff, så förändras inte min svenskhet en jävla millimeter. OK? Svensk föddes jag till och jag kan aldrig sluta vara svensk. En arab (oavsett muslim eller inte) kan inte bli svensk vilken jävla religion eller livsåskådning han än tar på eller av sig.

Hur fan kan vi sitta år 2018 och behöva stå ut med sån här jävla skit från ett parti som ska "rädda Sverige" och som ska vara det "SD inte vågar vara"?

Där måste jag säga, att Ahl gjorde mig besviken! Det är väl samma linje som SD är inne på!?
Citera
2018-05-23, 10:38
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Om jag kunde skulle jag förbjuda all oetisk religiös plågsam slakt inklusive onödiga plågsamma djurförsök…i hela världen. Personligen är det för mig en viktig politisk punkt, som de flesta svenska partier dock är rätt så ense om, (förutom vissa stollar inom deras resp. ungdomsförbund…).

Sverige & AfS bör även strikt förbjuda all religiös omskärelse (=misshandel), dvs. icke-medicinsk omskärelse av barn, under 18 år. Det hör inte heller hemma i Sverige och ska framförallt inte bekostas av med våra skattemedel, vilket trots allt, tyvärr, tidigare har skett inom vissa landsting.

Medeltida religioners s.k. ”religionsfrihet” som inte pragmatiskt och förnuftigt moderniserats, samt som är till men för och/eller i onödan skadar samt plågar djur och barn, ska inte tillåtas stå över svensk lag, då får man ändra grundlagen.

En helt annan, men för mig positiv punkt som nämns i AfS partiprogram, är att:
”Införa en nationell strategi för arkitektonisk återuppbyggnad.”
https://alternativforsverige.se/kultur/
[…]”Istället för att låta ständigt fulare byggnader ytterligare förfula våra städer vill vi återigen ställa arkitekturen i skönheten och människovänlighetens tjänst.”

”Vi kan inte undgå att notera att det under decennierna kring det första världskriget skett en förskjutning inom arkitekturen bort från det vackra och människovänliga till det förenklade och förfulade. Ofta skedde detta i funktionalitetens namn, trots att äldre byggnader var minst lika praktiska och dessutom innehöll en visuell och emotionell kvalitet som den nya arkitekturen saknade.”

”Alternativ för Sverige inser att vacker, praktisk och människovänlig arkitektur är viktigt för ett sunt samhälle. Vi vill därför bryta med den destruktivitet, medelmåttighet och historielöshet som kännetecknat arkitekturen under det senaste halvseklet.

Förhindra rivningar av kulturhistoriska byggnader. Byggnader som förfular våra städer ska inte tillåtas. Tvärtom bör redan existerande byggnader som drar vanära över sin omgivning ersättas. Det kommer däremot inte, som idag, att vara tillåtet att riva historiska och meningsfulla byggnadsverk så som exempelvis skedde i Klarakvarteren i Stockholm eller hotas att ske med Villa Solbacken i Petersvik, utanför Sundsvall.”

Aktuell valfråga => Nobelhuset på Blasieholmen - en ”dominerande mässingslåda” – är en sådan modern byggnad som stoppats f.n. men som dock kommer att överklagas.
https://unv.is/svd.se/nobelcentret-stoppas-av-domstol

Faktum är att de flesta människor inte mår bra av raka linjer och grå betong…
Citera
2018-05-23, 11:02
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:

Men det säger han inte över huvud taget. Han konstaterar att Sverige är svenskarnas land och om muslimerna vill bosätta sig här så måste dom leva som svenskarna. Han skriver inte något om att dom också kan bli svenskar. Bara att deras närvaro på svenskt territorium kräver att dom anpassar sig.
Citera
2018-05-23, 11:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Men det säger han inte över huvud taget. Han konstaterar att Sverige är svenskarnas land och om muslimerna vill bosätta sig här så måste dom leva som svenskarna. Han skriver inte något om att dom också kan bli svenskar. Bara att deras närvaro på svenskt territorium kräver att dom anpassar sig.
Så här säger han:
Citat:
Det är oförenligt att följa Islams påbud, det vill säga vara muslim, och samtidigt vara svensk. Er propagandatext Koranen är fylld av värderingar som är allt annat än svenska. Sverige är svenskarnas land, anpassa dig eller åk hem!
Han pratar om att "vara svensk" och om "svenska värderingar".

Tankefiguren "svenskhet har med åsikter att göra" är kulturmarxistisk counterjihadism i destillat, och han ger uttryck för den två gånger på tre meningar. (Och "svenskarnas land" i den tredje innebär enligt Ahl även arabens, om han bara slutar vara muslim enligt de två första. Men inte mitt, om jag konverterar till islam)
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-23 kl. 11:15.
Citera
2018-05-23, 11:14
Medlem
Citat:

Ahl har gjort flera bra insatser i riksdagen på sistone men tyvärr så verkar han också vara något av en grodmaskin. En svensk upphör inte att vara svensk oavsett vilken knasig religion eller ideologi han än får för sig att bekänna sig till.

Jag fattar att detta är populism, men AfS bör ju vara lite mer intelligenta och ha mer integritet, fingertoppskänsla, konskvens och stringens än andra partier. Man kan vara ohämmat populistisk i många frågor men man bör vara populistisk med känsla för och medvetenhet om det jag nämnde ovan.

AfS är ju trots allt inte ett counterjihad-pajasparti utan seriösa nationalister och anti-globalister. Det är i alla fall därför jag stödjer dem.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-23 kl. 11:18.
Citera
2018-05-23, 11:23
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Bra. Då kan somliga iaf rösta på dem. Tror man på Sharialagar ska man utvisas blåögd eller inte
Citera
2018-05-23, 11:24
Medlem
baggebo1s avatar
Om man fortsätter läsa under Ahls tweet så låter det så här:

80-IQ-counterjihadist: Håller med, assimilation är det som gäller, passar inte det så kan man åka till länder där det finns likasinnade.

Ahl: Exakt, okontroversiellt och odramatiskt. Det är bara den lilla klicken hysteriska vänsterfanatiker som isolerat sig från mångkulturen på Södermalm som försöker göra frågan mer komplex och dramatisk än vad den är. De får ha sina värderingar i sina länder och vi våra i våra länder.

Assimilation är det som står på AfS-programmet, alltså.
Citera
2018-05-23, 11:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Bra. Då kan somliga iaf rösta på dem. Tror man på Sharialagar ska man utvisas blåögd eller inte
Efterblivna människor som du, som inte kommer rösta på dem oavsett, "kan" helt plötsligt rösta på dem. Det är sant. "Människor som aldrig kommer rösta på AfS oavsett" är dock inget väljarsegment AfS bör inrikta sig på.
Citera
2018-05-23, 11:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Efterblivna människor som du, som inte kommer rösta på dem oavsett, "kan" helt plötsligt rösta på dem. Det är sant. "Människor som aldrig kommer rösta på AfS oavsett" är dock inget väljarsegment AfS bör inrikta sig på.
Nej. Jag kommer inte att rösta på dem då jag ännu är nöjd med SD.

Men att inrikta sig på ett fåtal låg IQ internet-nazister är dumt. Skönt om (?) AfS är smartare än så. Vi får se vad Kassel säger
Citera
2018-05-23, 12:00
Bannlyst
Citat:

Nu skrev han så här:

Citat:
Det är oförenligt att följa Islams påbud, det vill säga vara muslim, och samtidigt vara svensk.

Kan bara instämma med vad han menar. Skulle du konvertera till Islam, skulle du inte längre vara svensk i mina ögon. Visst finns det en etnisk aspekt, precis som att det finns en kulturell aspekt. Men som politiker i Sverige får man treva lite varsamt.
Citera
2018-05-23, 12:07
Medlem
Citat:

Så när alla svenska kvinnor tvingas bära slöja eller niqab, böneutropen ljuder över Sverige, Sharialagstiftning är inrättad, Julen avskaffad, Midsommarafton förbjudet, grisköttet är bortplockat på våra mataffärer - då är Sverige fortfarande svenskt enligt dig? Du anser alltså att en arabisk religion/ideologi och deras värderingar även kan vara svenska värderingar? Vem av oss är kulturmarxist? Tycker du låter som urtypen av en kulturmarxist. Du menar alltså att det inte finns något immateriellt svenskt arv, utan bara ett genetiskt.

Du drar stora växlar på en enda tweet och har ett märkligt behov av att vantolka allt jag står för. Svenskhet är mer än bara om man är muslim eller inte - men Koranen och dess påbud är inte svenska. Underkasta sig Islam är att underkasta sig allt som står i Koranen. Vill du relativisera utländsk subversiv påverkan får det stå för dig. Jag tar strid mot den. Islam är ett av globalisternas verktyg för att upplösa både nationer och nationalstater.

Visst, även om en etnisk svensk blir muslim så är man etniskt svensk - men man har också ställt sig utanför den svenska kulturella och sociala gemenskapen. Det är två helt vitt skilda saker. Klarar du av att ha två tankar i huvudet samtidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in