2018-05-21, 13:09
  #1189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Det blir så tydligt när det är kvinnor som skriver. Nämligen minsta lilla ifrågasättande - och direkt rasar fasaden och känsloargumenten står som spön i backen "du är dum, du är korkad, du är för dum för att förstå".
Nej det var han som svarade mig så. Jag svarade på samma vis men raderade.

Jag skrev ett par inlägg som besvarades av okunniga människor likt dig, genom att utpeka mig. Det är inte jag som underskattar min förmåga utan ni och varenda människa likt er över nätet som överskattar era egna. Tydligt och uppenbart

Ni försöker göra er märkvärdiga genom utpekande påhopp eftersom ni inte tål någon annan uttala sig och sakna egna argument. Era känslor av underläge och njutning av att skada människor får er att börja hoppa på individer likt mig. I hela mänsklighetens historia har ni förföljt, trakasserat och anklagat människor för saker baserade på indicier avsedda att manipulera och skapa trupper.

Det vårt moderna samhälle gör är att visa upp de ondskefulla mekanismer som fått er att ange grannarna till olycka hemska system som styrt länder. Ni sätter era motparter i koncentrationsläger, arbetsläger och får olika regimer att avrätta dem. Ni har sedan människans början fördrivit andra, stenat dem, skapat hemliga klubbar och garder för att civilt själva kunna skada. Men när ni lämnar skolgården syns ni återigen iom internet. Jag är sådan som käftar emot "jag ger de bevis" ni alltid behövt för att kunna bränna människor på bål.

Tråkigt nog provoceras jag ibland av det uppenbara faktum ni begår av att era inte monster försöker använda alla debatter till personlig nivå. Ni skulle inte våga i en föreläsningssal eller så vidare när människor berättar om dem själva men ni har alltid använt sådant som bränsle för att tysta människor som säger emot.

Internet flödar av länkar. Det tar inte bort det faktum att teorier följer mönster som uppstår efter olika erfarenheter, analyser och så vidare. Du kan inte idagens samhälle länka och överbevisa någon. Jag är oftast den mest belästa och ingen idiot (jag kan som sagt jag med) hade någonsin krävt en länksamling från en expert eller högskolebildad. Dessa motsättningar har alltid förekommit i alla ämnen. Det är så de har utvecklats, genom olika teorier och frågeställningar men absolut inte av vad majoriteten av er enbart är ute efter, bekräftelse av att sänka andra människor.

Jag inser att jag har haft fel i alla år som spontant ansett att folk borde förstå det jag sagt ovan när det så uppenbart alltid handlar om folk som går in i debatter och börjar attackera personligen och att mina reaktioner av motstånd är naturligt för människans möjligheter att överleva och att det är sjukligt att ta emot under självutplåning. Men det är mig så övergripande tydligt vilken gigantisk skillnad det är på intelligens och att just den medelmåttiga människan bäst gör sig i den egna tillvaron och att jag måste inse att man inte kan kräva förmåga att se mönster. Att det är enkelt för mig, betyder inte att mönstret inte är osynligt för andra trots att det befinner sig framför näsan på dem. Det handlar om intelligens och okunnigheten är inte begränsad till att inte ha matats med särskild inriktning gällande "skolning".

Och just där min vän, är det förmåga till empati som blir skillnaden om människor likt dig får övertag för att på egna grunder börja begå folkmord, etniska och politiska förföljelser etc. Om människor även om mönstret är dem osynligt, vill ha monstren styrandes. För är det något som är känsligare mentalt, så är det alla dessa anklagelser som genom hela historien har låtit vrede och sadism spela fritt över sårbarare parter baserat på någon detalj som stört. Resten är bara rent skitsnack. Människor som besvarat påhopp med självförsvar har alltid klarat sig bättre än människor som fogat sig efter andras luster.
__________________
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-05-21 kl. 13:14.
2018-05-21, 13:24
  #1190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Det blir så tydligt när det är kvinnor som skriver. Nämligen minsta lilla ifrågasättande - och direkt rasar fasaden och känsloargumenten står som spön i backen "du är dum, du är korkad, du är för dum för att förstå".
man få vara bra oseende för att seriöst ha den åsikten kring de extremt fåtaliga kvinnorna på detta forum kontra den massiva högen av tramsande killar som i vart och vartannat inlägg beter sig som barnrumpor med känsloargumenten haglande., dig själv inkluderat.

jag mena tjena...
2018-05-21, 13:50
  #1191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Nej det var han som svarade mig så. Jag svarade på samma vis men raderade.

Jag skrev ett par inlägg som besvarades av okunniga människor likt dig, genom att utpeka mig. Det är inte jag som underskattar min förmåga utan ni och varenda människa likt er över nätet som överskattar era egna. Tydligt och uppenbart

Ni försöker göra er märkvärdiga genom utpekande påhopp eftersom ni inte tål någon annan uttala sig och sakna egna argument. Era känslor av underläge och njutning av att skada människor får er att börja hoppa på individer likt mig. I hela mänsklighetens historia har ni förföljt, trakasserat och anklagat människor för saker baserade på indicier avsedda att manipulera och skapa trupper.

Det vårt moderna samhälle gör är att visa upp de ondskefulla mekanismer som fått er att ange grannarna till olycka hemska system som styrt länder. Ni sätter era motparter i koncentrationsläger, arbetsläger och får olika regimer att avrätta dem. Ni har sedan människans början fördrivit andra, stenat dem, skapat hemliga klubbar och garder för att civilt själva kunna skada. Men när ni lämnar skolgården syns ni återigen iom internet. Jag är sådan som käftar emot "jag ger de bevis" ni alltid behövt för att kunna bränna människor på bål.

Tråkigt nog provoceras jag ibland av det uppenbara faktum ni begår av att era inte monster försöker använda alla debatter till personlig nivå. Ni skulle inte våga i en föreläsningssal eller så vidare när människor berättar om dem själva men ni har alltid använt sådant som bränsle för att tysta människor som säger emot.

Internet flödar av länkar. Det tar inte bort det faktum att teorier följer mönster som uppstår efter olika erfarenheter, analyser och så vidare. Du kan inte idagens samhälle länka och överbevisa någon. Jag är oftast den mest belästa och ingen idiot (jag kan som sagt jag med) hade någonsin krävt en länksamling från en expert eller högskolebildad. Dessa motsättningar har alltid förekommit i alla ämnen. Det är så de har utvecklats, genom olika teorier och frågeställningar men absolut inte av vad majoriteten av er enbart är ute efter, bekräftelse av att sänka andra människor.

Jag inser att jag har haft fel i alla år som spontant ansett att folk borde förstå det jag sagt ovan när det så uppenbart alltid handlar om folk som går in i debatter och börjar attackera personligen och att mina reaktioner av motstånd är naturligt för människans möjligheter att överleva och att det är sjukligt att ta emot under självutplåning. Men det är mig så övergripande tydligt vilken gigantisk skillnad det är på intelligens och att just den medelmåttiga människan bäst gör sig i den egna tillvaron och att jag måste inse att man inte kan kräva förmåga att se mönster. Att det är enkelt för mig, betyder inte att mönstret inte är osynligt för andra trots att det befinner sig framför näsan på dem. Det handlar om intelligens och okunnigheten är inte begränsad till att inte ha matats med särskild inriktning gällande "skolning".

Och just där min vän, är det förmåga till empati som blir skillnaden om människor likt dig får övertag för att på egna grunder börja begå folkmord, etniska och politiska förföljelser etc. Om människor även om mönstret är dem osynligt, vill ha monstren styrandes. För är det något som är känsligare mentalt, så är det alla dessa anklagelser som genom hela historien har låtit vrede och sadism spela fritt över sårbarare parter baserat på någon detalj som stört. Resten är bara rent skitsnack. Människor som besvarat påhopp med självförsvar har alltid klarat sig bättre än människor som fogat sig efter andras luster.

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Aha, ok. Dunning-Kruger effekten är en sann vetenskaplig mätt test på hur mycket folk tror de kan jämfört med hur mycket de egentligen kan. Jantelagen är lite bondig moralsystem från lutheranska samhällen. Tror att jantelagen ogillar folk som tror "de är något" oavsett ifall de verkligen är något eller inte. Så försök särskilja fenomenen, svenska ungar som 77% tror de är bra på matematik ska falla ner på Jorden för att det uppkommer inget bra av att ha självförtroende i något vakuum. Att däremot ha självförtroende när man verkligen har något att erbjuda är en annan fråga.

Jo, jag kan själv vara självgod, men jag skulle nog aldrig sitta och slänga omkring ideer om att jag är smartare än folk som fått bättre poäng än mig i objektiva intelligensmättningar, eller att jag skulle vara en geni ifall jag föddes i rätt miljö.

Självinsikt är guld värt, är du smart får du visa det med något mer än dina "teorier", tex starta en skola som skapar genier eller komma med empirisk data åtminstone som kan lyfta upp din "hypotes" till att närma sig en teori. Du vet kanske inte, men för att ens få bli kallad "teori" inom vetenskapen så krävs det att den har överlevt stenhård beprövning av kritiker från alla håll.

Läs nu den här artikeln och tänk till lite vad empirisk data säger om din egen "teori" om intelligens och grå materia:

https://www.newscientist.com/article/dn1520-iq-is-inherited-suggests-twin-study/
Jag har citerat mig själv för att förtydliga vad jag anser om förmågan att gå till personangrepp. Har jag haft förmågan att prestera mycket bättre än människor med IQ på 135 eller högre och särskilt om jag har många anhöriga med högre intelligens än genomsnittet bör jag enligt dig med ditt tvärsäkra påstående om IQ och genetik sannolikt kunna bedöma saken bättre än vad du sannolikt kan. Men majoriteten av dem med lägst poäng i din släkt kanske också ligger flera poäng från övre snittet på medel?

Faktum är att det skillnader som förekommer trots genetik, är av intresse i studier där släktingar erbjudits möjlighet att kunna analyseras i forskning. Forskare är alltså idag intresserade av att i studier få och observera släktingar och ersätta dem för det jag gör gratis och som du och resten mupp världen förkastar för att få angripa mig som inte stannar vid erkända teorier.

En gång i tiden var det allmängiltigt att jorden var platt, tills någon började påtrycka möjligheten att den var rund. Du inser inte att du inte diskuterat möjligheten utan envist hävdar den platt, för att du resonerar kring saker som människor alltid gjort. Utan att vara öppna för nya tag eller idéer. Läs istället själv på och sluta länka. Jag är inte intresserad av att använda dig som lärare, jag presenterar mina idéer. Tänka får du fan göra själv och jag garanterar dig att du absolut inte har en susning om min kunskapsnivå eller mina förmågor. Du däremot följer ett mönster. Bättre att andra struntar i att skåda given häst i mun. Jag tänker däremot kring saker och tänker verkligen inte backa kunskapsmässigt för att du ska känna dig trygg i förvissning om att du länkar sönder inlägg. Är du högskolelärare? Inte? Ge fan i attityden då. Jag självstuderar utan att ledas av randomiserade individer som har personangrepp som främsta argument när andra presenterar saker i olika ämnen.
2018-05-21, 14:00
  #1192
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Nej det var han som svarade mig så. Jag svarade på samma vis men raderade.

Jag skrev ett par inlägg som besvarades av okunniga människor likt dig, genom att utpeka mig. Det är inte jag som underskattar min förmåga utan ni och varenda människa likt er över nätet som överskattar era egna. Tydligt och uppenbart

Ni försöker göra er märkvärdiga genom utpekande påhopp eftersom ni inte tål någon annan uttala sig och sakna egna argument. Era känslor av underläge och njutning av att skada människor får er att börja hoppa på individer likt mig. I hela mänsklighetens historia har ni förföljt, trakasserat och anklagat människor för saker baserade på indicier avsedda att manipulera och skapa trupper.

Det vårt moderna samhälle gör är att visa upp de ondskefulla mekanismer som fått er att ange grannarna till olycka hemska system som styrt länder. Ni sätter era motparter i koncentrationsläger, arbetsläger och får olika regimer att avrätta dem. Ni har sedan människans början fördrivit andra, stenat dem, skapat hemliga klubbar och garder för att civilt själva kunna skada. Men när ni lämnar skolgården syns ni återigen iom internet. Jag är sådan som käftar emot "jag ger de bevis" ni alltid behövt för att kunna bränna människor på bål.

Tråkigt nog provoceras jag ibland av det uppenbara faktum ni begår av att era inte monster försöker använda alla debatter till personlig nivå. Ni skulle inte våga i en föreläsningssal eller så vidare när människor berättar om dem själva men ni har alltid använt sådant som bränsle för att tysta människor som säger emot.

Internet flödar av länkar. Det tar inte bort det faktum att teorier följer mönster som uppstår efter olika erfarenheter, analyser och så vidare. Du kan inte idagens samhälle länka och överbevisa någon. Jag är oftast den mest belästa och ingen idiot (jag kan som sagt jag med) hade någonsin krävt en länksamling från en expert eller högskolebildad. Dessa motsättningar har alltid förekommit i alla ämnen. Det är så de har utvecklats, genom olika teorier och frågeställningar men absolut inte av vad majoriteten av er enbart är ute efter, bekräftelse av att sänka andra människor.

Jag inser att jag har haft fel i alla år som spontant ansett att folk borde förstå det jag sagt ovan när det så uppenbart alltid handlar om folk som går in i debatter och börjar attackera personligen och att mina reaktioner av motstånd är naturligt för människans möjligheter att överleva och att det är sjukligt att ta emot under självutplåning. Men det är mig så övergripande tydligt vilken gigantisk skillnad det är på intelligens och att just den medelmåttiga människan bäst gör sig i den egna tillvaron och att jag måste inse att man inte kan kräva förmåga att se mönster. Att det är enkelt för mig, betyder inte att mönstret inte är osynligt för andra trots att det befinner sig framför näsan på dem. Det handlar om intelligens och okunnigheten är inte begränsad till att inte ha matats med särskild inriktning gällande "skolning".

Och just där min vän, är det förmåga till empati som blir skillnaden om människor likt dig får övertag för att på egna grunder börja begå folkmord, etniska och politiska förföljelser etc. Om människor även om mönstret är dem osynligt, vill ha monstren styrandes. För är det något som är känsligare mentalt, så är det alla dessa anklagelser som genom hela historien har låtit vrede och sadism spela fritt över sårbarare parter baserat på någon detalj som stört. Resten är bara rent skitsnack. Människor som besvarat påhopp med självförsvar har alltid klarat sig bättre än människor som fogat sig efter andras luster.

Svammel, svammel, känslomässiga kräkningar och allmänna personangrepp på hur dum och korkad jag är som inte förstår - och inte minst guilt by association-anklagelser (jäpp, givetvis dök nazist- och folkmordskortet upp helt i enlighet med Godwins lag) riktade mot mig och andra som säger emot dig. Bra försök men så vinner du knappast en diskussion med vuxna människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
man få vara bra oseende för att seriöst ha den åsikten kring de extremt fåtaliga kvinnorna på detta forum kontra den massiva högen av tramsande killar som i vart och vartannat inlägg beter sig som barnrumpor med känsloargumenten haglande., dig själv inkluderat.

jag mena tjena...

"Buhu du är dum som säger emot mig, buhu du är dum som säger emot mig, buhuuuu du är jättedum som säger emot mig." Hade du några konkreta argument att komma med annat än att jag är så dum?
__________________
Senast redigerad av falskmustaren 2018-05-21 kl. 14:04.
2018-05-21, 14:20
  #1193
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
njutning av att skada människor får er att börja hoppa på individer likt mig.

I hela mänsklighetens historia har ni förföljt, trakasserat och anklagat människor för saker baserade på indicier avsedda att manipulera och skapa trupper.

Ni sätter era motparter i koncentrationsläger, arbetsläger och får olika regimer att avrätta dem. Ni har sedan människans början fördrivit andra, stenat dem, skapat hemliga klubbar och garder för att civilt själva kunna skada.

Jag är sådan som käftar emot "jag ger de bevis" ni alltid behövt för att kunna bränna människor på bål.

människor likt dig får övertag för att på egna grunder börja begå folkmord, etniska och politiska förföljelser etc.


Wow. Jag saknar ord. Vad var det som falskmustaren kan ha sagt må tro, för att förtjäna ett sådant svar?
2018-05-21, 14:39
  #1194
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Wow. Jag saknar ord. Vad var det som falskmustaren kan ha sagt må tro, för att förtjäna ett sådant svar?

I dagens kränkthetssverige räcker det med att ha en annan åsikt ....
2018-05-21, 14:52
  #1195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Svammel, svammel, känslomässiga kräkningar och allmänna personangrepp på hur dum och korkad jag är som inte förstår - och inte minst guilt by association-anklagelser (jäpp, givetvis dök nazist- och folkmordskortet upp helt i enlighet med Godwins lag) riktade mot mig och andra som säger emot dig. Bra försök men så vinner du knappast en diskussion med vuxna människor.



"Buhu du är dum som säger emot mig, buhu du är dum som säger emot mig, buhuuuu du är jättedum som säger emot mig." Hade du några konkreta argument att komma med annat än att jag är så dum?

Att du har ögon att läsa med är just ett väldigt konkret argument.
2018-05-21, 14:55
  #1196
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att du har ögon att läsa med är just ett väldigt konkret argument.

"Att han har ögon att läsa med" är inte något argument varken för eller emot hans åsikter eller påståenden , eller hur ?
2018-05-21, 14:59
  #1197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
"Att han har ögon att läsa med" är inte något argument varken för eller emot hans åsikter eller påståenden , eller hur ?

Tycker du hans tramsande är det?

att bemöta kritik med: att du är så dum för du säger att jag är så dum ( fast jag inte sagt han är dum bara bemött hans åsikter)
är rakt igenom trams.
2018-05-21, 17:28
  #1198
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
I dagens kränkthetssverige räcker det med att ha en annan åsikt ....
IQ är ett känsligt ämne. Har beskyllts för att vara rasistiskt då det visar att vita onda människor är lite mer intelligenta än svarta. Många vill inte röra vid det. Steven Pinkers förklaring är att det var så mycket dom ville forska i så dom kände att dom kunde lägga det längre ned på prioriteringarna. Det kan jag köpa. Däremot fick/får Charles Murray som co-skrev Bell Curve än idag skit. Stefan Molyneaux får skit som fan med även om han bara presenterar fakta.

Det borde vara ett mindre stigma för jag tror inte det behöver vara kört om man råkar ha låg eller medel IQ. Vi har ju trots allt ett intellekt som går att töja ut så kan "vi" "ni" i tråden tjafsa lite mindre?
2018-05-21, 23:18
  #1199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Svammel, svammel, känslomässiga kräkningar och allmänna personangrepp på hur dum och korkad jag är som inte förstår - och inte minst guilt by association-anklagelser (jäpp, givetvis dök nazist- och folkmordskortet upp helt i enlighet med Godwins lag) riktade mot mig och andra som säger emot dig. Bra försök men så vinner du knappast en diskussion med vuxna människor.



"Buhu du är dum som säger emot mig, buhu du är dum som säger emot mig, buhuuuu du är jättedum som säger emot mig." Hade du några konkreta argument att komma med annat än att jag är så dum?

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Wow. Jag saknar ord. Vad var det som falskmustaren kan ha sagt må tro, för att förtjäna ett sådant svar?
Du och han. Ni triggas av åsikter utan att vilja utveckla egna och ge intressant tillförsel. Jag bestämde mig för omkring fem år sedan att ge blanka tusan i alla sociala etiketter och enbart provocera tillbaka. Jag har fattat ett nytt beslut om att jag inte ska slösa sociala samspel med idioter. Jag behöver inte dra med mig själv ner. Det är otroligt provokativt för er att någon uttalar något positivt om dem själva men säger de något av självinsikt och mindre positiv art, är ni genast där och hackar. Ert behov handlar inte om att ha intressanta diskussioner och föra dialog utan om att härska över andra. Att andra människor uttalar något om dem själva väcker era behov av att manipulera andra emot dem. I er värld är det enbart ni som får plats och ni förminskar omedelbart andra människor. Precis som antisociala människor plockar ni ut saker och använder arrogans och ignorans för att framhäva er själva och demonisera andra. Ni blir genom att skada. Mitt förakt väcks inte av att andra uttalar saker om dem själva utan av att andra människor gör dem själva märkvärdiga genom härskartekniker. Att jag tror mig ha kunnat haft möjlighet att uppnå 145 i IQ kanske är ett rött skynke av science fiction för dig, det ger dig däremot knappast en egen objektiv förmåga att förutse det.. jag tror även att jag kan uppnå 130 och över i IQ idag med rätt träning under längre tid. Även det misstros (jag har inte rätt motivation och funktionsnedsättningar som gör att jag snittar lägre då fokus lägger av). 145 är möjligt omöjligt för den som har lägre grundförutsättningar men inte dem med mycket bättre och jag kommer aldrig backa ifrån att IQ har ett behov av ordentlig , likartad utbildning för att kunna fastställas i nivå som är jämlika villkor.

Du behöver absolut inte alls göra mycket mer än att leta i de facit du känner dig upplärd av. Jag ser däremot fakta som något som behöver utvärderas och ställas mot andra faka och förkastas när annat visar på andra saker. Rätt finns inte så som clowngooglingar. Jag älskar Google, det är ett utmärkt sätt att slippa läsa böcker på. Det är dock inte sanningen om allt som dyker upp med ett klick lika lite som de främsta inte kommer fram med intressanta och sannolika teorier som kan visas vara felaktiga.

Jag diskuterar inte med vuxna människor. Jag diskuterar med människor som inte är intresserade av att diskutera utan som reagerade på mina inlägg genom att uppleva dem själva hotade och personligt utmanade av att det jag sa samt att jag sa mig möjligt kunnat varit mycket högre begåvad om jag haft andra förutsättningar för att utveckla min intelligens. Det florerar en föreställning om att människor med högre IQ än andra, inte själva har kapacitet att kunna avgöra saken och medvetenhet om begränsningar är som morötter för människor med mindervärdeskomplex. Jag har full förståelse, jag älskar att få högre poäng än an andra i olika saker och mina begränsningar känns mycket nedslående. Det är normalt. Jag tar dock inte ut känslorna på andra eller upplever mig personligen hotad när andra är bättre än vad jag är på olika saker. Ser jag på idol, kan jag förbluffas över avsaknaden av självinsikt vissa har men jag respekterar dem, samtidigt ser jag att det visst finns fullt av begåvade människor som är medvetna och duktiga på det de gör, trots att jag själv är tondöv. Vad yrar jag om där? Att människor som inte själva har ödmjukhet inte ska anklaga andra för egna tillkortakommanden. Men besvara otrevligt. Det kan även jag. Beviserligen.
__________________
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-05-21 kl. 23:20.
2018-05-21, 23:24
  #1200
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Du och han. Ni triggas av åsikter ...
Gäsp...
Jag, jag jag?
Hade du något du ville tillföra också?
För att kalla dig intelligent har du inte mycket innehåll på dina 8000 tecken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in