Citat:
Nej det var han som svarade mig så. Jag svarade på samma vis men raderade. Jag skrev ett par inlägg som besvarades av okunniga människor likt dig, genom att utpeka mig. Det är inte jag som underskattar min förmåga utan ni och varenda människa likt er över nätet som överskattar era egna. Tydligt och uppenbart
Ni försöker göra er märkvärdiga genom utpekande påhopp eftersom ni inte tål någon annan uttala sig och sakna egna argument. Era känslor av underläge och njutning av att skada människor får er att börja hoppa på individer likt mig. I hela mänsklighetens historia har ni förföljt, trakasserat och anklagat människor för saker baserade på indicier avsedda att manipulera och skapa trupper.
Det vårt moderna samhälle gör är att visa upp de ondskefulla mekanismer som fått er att ange grannarna till olycka hemska system som styrt länder. Ni sätter era motparter i koncentrationsläger, arbetsläger och får olika regimer att avrätta dem. Ni har sedan människans början fördrivit andra, stenat dem, skapat hemliga klubbar och garder för att civilt själva kunna skada. Men när ni lämnar skolgården syns ni återigen iom internet. Jag är sådan som käftar emot "jag ger de bevis" ni alltid behövt för att kunna bränna människor på bål.
Tråkigt nog provoceras jag ibland av det uppenbara faktum ni begår av att era inte monster försöker använda alla debatter till personlig nivå. Ni skulle inte våga i en föreläsningssal eller så vidare när människor berättar om dem själva men ni har alltid använt sådant som bränsle för att tysta människor som säger emot.
Internet flödar av länkar. Det tar inte bort det faktum att teorier följer mönster som uppstår efter olika erfarenheter, analyser och så vidare. Du kan inte idagens samhälle länka och överbevisa någon. Jag är oftast den mest belästa och ingen idiot (jag kan som sagt jag med) hade någonsin krävt en länksamling från en expert eller högskolebildad. Dessa motsättningar har alltid förekommit i alla ämnen. Det är så de har utvecklats, genom olika teorier och frågeställningar men absolut inte av vad majoriteten av er enbart är ute efter, bekräftelse av att sänka andra människor.
Jag inser att jag har haft fel i alla år som spontant ansett att folk borde förstå det jag sagt ovan när det så uppenbart alltid handlar om folk som går in i debatter och börjar attackera personligen och att mina reaktioner av motstånd är naturligt för människans möjligheter att överleva och att det är sjukligt att ta emot under självutplåning. Men det är mig så övergripande tydligt vilken gigantisk skillnad det är på intelligens och att just den medelmåttiga människan bäst gör sig i den egna tillvaron och att jag måste inse att man inte kan kräva förmåga att se mönster. Att det är enkelt för mig, betyder inte att mönstret inte är osynligt för andra trots att det befinner sig framför näsan på dem. Det handlar om intelligens och okunnigheten är inte begränsad till att inte ha matats med särskild inriktning gällande "skolning".
Och just där min vän, är det förmåga till empati som blir skillnaden om människor likt dig får övertag för att på egna grunder börja begå folkmord, etniska och politiska förföljelser etc. Om människor även om mönstret är dem osynligt, vill ha monstren styrandes. För är det något som är känsligare mentalt, så är det alla dessa anklagelser som genom hela historien har låtit vrede och sadism spela fritt över sårbarare parter baserat på någon detalj som stört. Resten är bara rent skitsnack. Människor som besvarat påhopp med självförsvar har alltid klarat sig bättre än människor som fogat sig efter andras luster.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-05-21 kl. 13:14.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-05-21 kl. 13:14.