2018-05-20, 21:40
Medlem
Har inte hunnit läst igenom allt, så tänkte fråga om följande tagits upp.

1. Att St..an D..idsson har tidigare varit misstänkt och åtalad för misshandel av BO

2. Att St..an och hans ex. satte sig på flyget till USA tisdag kväll, några timmar efter han blivit förhörd av polisen.

Även om det nu inte skulle finnas tydliga bevis mot honom, hur kan polisen då inte utfärda utreseförbud ????
Citera
2018-05-20, 21:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
På grund av bullerplanket. Observera att ingen granne tycks ha hört någonting, medans jag och min sambo hörde tvärs över motorvägen.

Nuu följer jag inte riktigt.. Skulle bullerplankets existens ha särskild betydelse för GMs eventuella drivkraft eller motiv?
Sexuellt, rasistiskt eller om det är något annat?
Citera
2018-05-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Info från en nyreggad som ännu inte kan posta själv. Var och en får göra sin egen bedömning om infon, jag bara vidarebefordrar den.

Fick också absolut den känslan av användaren som skrev 3 eller 4 inlägg på sida 66-68 och som verkade känna familjen. Hittade också den utpekade (inte SD) på facebook, och låt vara att väldigt lite info finns, men kan inte påstå att misstankarna försvagades.
Dotterns instagrambild tycker jag däremot att folk ska sluta tjata om. Behöver givetvis inte alls betyda att hon inte sörjer, ska man inte få kliva ur sängen för att något hemskt har hänt i familjen?
Citera
2018-05-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Hmm, väldigt intressant inlägg.

På vilket sätt borde man fokusera på sonen (av vilken anledning) och vad insinuerar personen ang BO? Att hon har en otrevlig sida (jag har fått intrycket av att hon är en engagerad, positiv, omtänksam och genomsnäll person)?
Att sonen är inblandad. Att SD och BO har ett struligt förflutet. Inte sunt umgänge. Att BO inte är den ängel vi trott, utan en ulv i fårakläder. Hon har ett hemligt liv som GW nämnt tidigare. Har jag tolkat fel, eller?
Citera
2018-05-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
Har inte hunnit läst igenom allt, så tänkte fråga om följande tagits upp.

1. Att St..an D..idsson har tidigare varit misstänkt och åtalad för misshandel av BO

2. Att St..an och hans ex. satte sig på flyget till USA tisdag kväll, några timmar efter han blivit förhörd av polisen.

Även om det nu inte skulle finnas tydliga bevis mot honom, hur kan polisen då inte utfärda utreseförbud ????

Har framgått tidigare att resan utomlands skulle vara bokad sedan tidigare och inte efter att han blivit släppt efter förhör.
Citera
2018-05-20, 21:45
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Lena Wesström citat:
Jag är också bestört och förtvivlad över ondska och vansinne. Men det är inte Sverige som attackerats. Det är mänskligheten. Sverige har del i det som är skevt, vi har alla ansvar i den värld som är trasig. Svaret kan inte vara ökad gruppering. Mitt deltagande, min strävan efter fred, min tro på kärlek och det goda går långt bortom nationer. Ingen flagga på min profilbild.

(FB) Örebro: Lena Wesström

Så nu när Lena Wesström själv är död kan vi också säga att det inte är Sverige som attackeras utan mänskligheten. Sverige har del i att Lena är död, i det som är skevt. Ja, vi alla har ansvar för att Lena dog i den värld som är trasig. Vi kan inte gruppera oss som nation, utan bör sträva efter fred och kärlek.

Ja, det var snurrigt. Är jag medskyldig till Lenas död, och ni andra också?

Tyckte du det var svårt att förstå vad hon menade? Att attentat sker i olika länder och att Sverige nu blev attackerad var en attack på en demokratiskt stat och egentligen inte svenskarna som personer.
Precis som andra demokratiska länder tidigare blivit attackerade..

Sedan håller jag inte med henne i flaggfrågan! Orsaken till att hon inte ville ha den svenska flaggan på sin fejja var för att vissa extrema grupperingar gjort/gör anspråk på den. Hon ville inte förknippas med de värderingarna. Det vill inte jag heller. Däremot är det väldigt viktigt att alla vi "vanliga" människor tar tillbaka den svenska flaggan av den enkla anledningen att den tillhör oss vanliga svenskar och inte en minoritet.

Om du undrar om du är medskyldig till Lenas död så får jag väl ställa denna frågan? Har du någon gång blivit anklagad eller åtalad för något du inte varit delaktig i? Jag är inte medskyldig till hennes död, det vet jag, oavsett vem som gjort det och hur jag än röstat. Dumheterna här på flashback får han någon jävla gräns.
Citera
2018-05-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Bara testa ring 112 och lägg på efter en ton? Har inte mobilen här atm så kan inte göra.
NEJ RING INTE 112-endast i nödsituationer ska man ringa-
det är många idioter som roat sig med att ringa -på skämt-
man beställer ambulanser- för att sen när ambulansen kommer -så ber den idioten om att få resa till
krogen-eller åka till pizzerian, eller resa till Trollskogen-
112 numret används ofta av idioter- och det är bara att kolla upp med någon som sitter och tar emot dessa samtal på larmsamtalen-
det är därför larmoperatören ibland missar den som verkligen behöver akut hjälp.
Det är rena cirkusen på helgkvällar och idioterna larmar om allt dumt.

NU när" de" ringde om höga smärtsamma skrik- så kopplades samtalet över till tipscentralen
och därifrån kanske tipscentralen larmade en polisbil- tipset har väl iallafall blivit registrerat.
Hemskt att inte skriken kunde lokaliseras då när de hördes.
Men SKRIKEN tystnade väl rätt snabbt- och då var allt redan för sent.
Citera
2018-05-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
BO:s arbete med flyktingar skedde på ett utslussningshem, alltså kommunalt. Hade inget med hennes tidigare pastorstjänst eller församlingen att göra.
Absolut tystnadsplikt gäller präster OCH pastorer med motsvarande utbildning och ordination/vigning till tjänst, alltså gäller det pastorer inom Equmenkyrkan ( som inte är samma som EFK som någon här i tråden hänvisar till).
Tack för Info,18carat ! Visste inte detta just hur det är i Örebro.
Citera
2018-05-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppys
Ping: Allegrageller, Pushallin, Moshes.
Aldrig varit min mening att ”mobba” någon i tråden, jag tycker precis som ni att alla vittnesmål och uppgifter är lika intressanta men det vore så gräsligt onödigt om det går att läsa konkreta uppgifter från förhör här på fb i ett så här tidigt skede. Ingen, mer än GM, vill ju att en sån här förundersökning skadas och det är inte värt att ta några som helst risker på den fronten.

OT, ville bara ha det sagt för att värna om god ton i tråden.
Varför skrämde du undan min vän, be honom genast komma tillbaka igen.
Citera
2018-05-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindyourbuiz
Har framgått tidigare att resan utomlands skulle vara bokad sedan tidigare och inte efter att han blivit släppt efter förhör.

Tack för svar.....
Citera
2018-05-20, 21:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Något som också är skevt är att dottern postar selfies när morsan är försvunnen? Och nu en son som möjlig GM...

Vadå vems son?
Citera
2018-05-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Lenas två barn låg i lägenheten och sov.

Inte bevisat, men kanske ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in