2018-05-20, 21:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det här är intressant information och jag citerar den också delvis för att latoxar som inte orkar gå bakåt i tråden (som än så länge är hanterbar till sitt omfång) ska se den.

Självklart behöver inte det här vara relaterat till försvinnandet på minsta vis. Men jag håller med skribenten om att någonting måste ha hänt här, något signifikant. Det var dock mer än ett år sen. Finns också en möjlighet att det kan vara en slags indirekt ledtråd: Att den bakomliggande orsaken är ett sätt som den försvunna personen agerar på i vissa situationer som skulle kunna försätta henne i fara med "fel" person.

Det är väl ungefär så mycket slutsatser som går att dra just nu...

När du säger "... bakomliggande orsaken..."

refererar du då till att BO censurerats bort på någons sidaeller själva försvinnandet (numera mord vad det verkar)?
Citera
2018-05-20, 21:28
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Men snälla... Kristna svenskar kan ha hur många nya som helst bara de är skilda. De kan t o m ha ett helt harem om de så vill eller flera - samtidigt! Ett fritt land du vet 😃

Nja, inte katoliker och Jehovas vittnen får inte gifta om sig om inte expartnern redan lägrat någon annan.
Citera
2018-05-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Info från en nyreggad som ännu inte kan posta själv. Var och en får göra sin egen bedömning om infon, jag bara vidarebefordrar den.

Hmm, väldigt intressant inlägg.

På vilket sätt borde man fokusera på sonen (av vilken anledning) och vad insinuerar personen ang BO? Att hon har en otrevlig sida (jag har fått intrycket av att hon är en engagerad, positiv, omtänksam och genomsnäll person)?
Citera
2018-05-20, 21:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Info från en nyreggad som ännu inte kan posta själv. Var och en får göra sin egen bedömning om infon, jag bara vidarebefordrar den.

Tack för den infon (nyreggad) fick faktiskt ont i magen när jag läste den. Vet inte vad det innebär
men tacksam för alla ledtrådar.
Citera
2018-05-20, 21:31
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Du bör kontrollera källorna innan du påstår att jag "bluddrar". Sök på det här med Teologisk Högskola och du hittar lätt Skandinaviska Teologiska Högskolan, som står nära Livets Ord. "Den som ska läsa grundkursen i teologi på nybildade Skandinavisk teologisk högskola i Uppsala får enligt hemsidan 60 högskolepoäng. Det är bara det att skolan saknar högskolestatus." UNT 9/9 2014. Men det finns inget lagligt skydd för begreppen "högskola" och "högskolepoäng". Men akademisk nivå har inte den här skolan som kallar sig högskola.

Flera av de frikyrkliga föreningarna och förbunden har olika utbildningar för sina blivande företrädare, som anställs som pastorer. De motsvara i kompetenshänseende dock inte pastorerna i den Svenska kyrkan, som hade prästvigda personer som hade gymnasiebakgrund innan de började läsa teologi på universiteten. De fick efter teol. kand.-examen och prästvigning anställningar som komminstrar och även som pastorsadjunkter. Utbildningen var 5-årig. Utnämnd till kyrkoherde krävde i allmänhet flera års bakgrund som komminister eller pastorsadjunkt. Sen kunde en kyrkoherde utses till pastor över flera församlingar. Så en kyrkoherde kunde vara Kyrkoherde och pastor. (Det har ändrats en del inom SvK på denna administrativa ordning). För länge sen var det nödvändigt med en vigd präst för att få undervisa på gymnasium.

Ja, under senare år så har det genomförts mycket arbete för att ena de kristna i Sverige. Jag nämnde Psalmboken. Men även tidigare har arbete genomförts för att hjälpa till med den gymnasieutbildning som krävdes och fortfarande krävs för akademiska studier till präst. Från 1862-1982 så drevs t.ex. Fjellstedtska skolan i Uppsala för att förbereda pojkarna för högre teologiska studier. Må så vara med den högskola och de högskolepoäng, som de frikyrkliga ändå inte får tillgodoräkna sig för en officiell högskoleexamen. De är alltså inte akademiskt förberedda för en doktorsexamen i ämnet teologi. Flera folkhögskolor bedriver teologiska förberedelseutbildningar för högre akademisk examen.

Ja, det vore märkligt om den här Eqmeniakyrkan eller andra frikyrkor inte skulle respektera statliga universitetsutbildningen. Där finns trots allt en slags garanti om innehållet i varje enskild kurs och dess kvalitativa nivå.

När det gäller skilsmässa så verkar det i LW:s fall ha varit så att vårdnaden om de tre barnen fungerade väl och ett barn var skrivet hos fadern och två hos LW. Jag har inte förstått av vad som kommit fram i denna tråd om det fanns misshälligheter inom familjen eller inte. Eller vem som anmälde LW saknad. Det är väl inte skollovstider för barnen nu, så de yngre barnen kan ha vaknat och upptäckt att mamma inte var hemma, att det fanns blod i bostaden och annat som de kan ha berättat för polisen.

Här handlar det inte om Livets Ord och dess likasinnade församlingar utan om sunda kristna församlingar. Sök på pastorsutbildningar hittar Du vad Du söker
Citera
2018-05-20, 21:32
Medlem
Ananows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Bara testa ring 112 och lägg på efter en ton? Har inte mobilen här atm så kan inte göra.

Har som sagt ringt tidigare, när jag har kommit fram, pratat klart och avslutat samtalet har det inte funnits med i samtalslistan (iallafall inte på Android, stod Nödsamtal under samtalet men fanns ej med i samtalshistoriken efteråt) kan testa ringa om en stund och sedan återkomma med svar!
Citera
2018-05-20, 21:35
Medlem
Citat:

Dagens intressantaste inlägg.
Citera
2018-05-20, 21:37
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Något som också är skevt är att dottern postar selfies när morsan är försvunnen? Och nu en son som möjlig GM...
Citera
2018-05-20, 21:38
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hoppas att han får sparken från tjänst.
Inte okej att inte skicka polis/ambulans.

Det vill nog mycket till. Kanske någon minns hur "Fimmer" blev bemött av larmoperatören där han satt instängd med en galen mördare i ett brinnande hus. https://www.flashback.org/t2235978

"Vad är du sjukskriven för?"
Citera
2018-05-20, 21:39
Medlem
Ping: Allegrageller, Pushallin, Moshes.
Aldrig varit min mening att ”mobba” någon i tråden, jag tycker precis som ni att alla vittnesmål och uppgifter är lika intressanta men det vore så gräsligt onödigt om det går att läsa konkreta uppgifter från förhör här på fb i ett så här tidigt skede. Ingen, mer än GM, vill ju att en sån här förundersökning skadas och det är inte värt att ta några som helst risker på den fronten.

OT, ville bara ha det sagt för att värna om god ton i tråden.
Citera
2018-05-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Men snälla... Kristna svenskar kan ha hur många nya som helst bara de är skilda. De kan t o m ha ett helt harem om de så vill eller flera - samtidigt! Ett fritt land du vet 😃

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nja, inte katoliker och Jehovas vittnen får inte gifta om sig om inte expartnern redan lägrat någon annan.

Bullshit!!! Har flera katolska vänner som varit gifta både en o två o tre gånger. Vissa har t o m varit sambos med flera olika. Å de där galenpannorna Jrhovas vittnen har ju inget att säga till om det är inte de som bestämmer vem som ska skilja sig eller gifta om sig. Det är landets lagstiftningbsom avgör.
Citera
2018-05-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Ingen vet om Lena var hemma, bevisa det. Har läst alla inlägg.

Lenas två barn låg i lägenheten och sov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in