2018-05-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Man glömmer inte sådana skrik kan jag lova. Även med hjälp av sambons samtalshistorik till 112. Jag låg i sängen och hade kollat på en serie, precis lagt mig till rätta för att sova bredvid min redan sovande sambo.

Har ni sovrummet på övervåningen så är det inte alls osannolikt att ni hörde skriket och ingen på samma sida som BO bodde då det är olika höjd på ljudvallen som skyddar området. Hade ni fönstret öppet med? 🤔
Citera
2018-05-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Borde väl gå att anmäla larmoperatören som inte tog det seriöst? Ett pågående mord(inte för att dom kunde veta det just då men endå) som han totalt ignorerar? Borde fan bli sparken direkt!
Ja, verkligen !
Citera
2018-05-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Borde väl gå att anmäla larmoperatören som inte tog det seriöst? Ett pågående mord(inte för att dom kunde veta det just då men endå) som han totalt ignorerar? Borde fan bli sparken direkt!

En incidentrapport/avvikelserapport borde det iallafall bli, med tillhörande utredning.

Och om man hör tydliga skrik från bullerplanken/andra sidan vägen, borde inte polisen BÖRJA med att leta där?
Citera
2018-05-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ja jag hoppas innerligt att han får en redig tillsägelse eller rent av blir uppsagd. Ja verkligen, det känns så osannolikt att vi var de enda som hörde.. Ja det är inget jag önskar att någon annan ska behöva höra, det har etsat sig fast..
Hoppas att han får sparken från tjänst.
Inte okej att inte skicka polis/ambulans.
Citera
2018-05-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr4y3r3
Det är orimligt att skriken skulle komma från BO eftersom E20+E18 har ju hög trafik dygnet runt.

Det är inte alls orimligt då trafiken inte är lika intensiv på natten.
Citera
2018-05-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Metapedia: Batikhäxa
Kan tilläggas att uttrycket ursprungligen uppstod bland kvinnliga socialarbetare på 70- och 80-talet. Dessa gick ofta klädda i klänningar av batikfärgade tyger, Marimekko-style eller Gudrun Sjögren-style.
Citera
2018-05-20, 21:18
Medlem
Citat:
Nej fyndplatsen var ut mot motorvägen så att säga. Nej det är inget bullerplank här
Självklart var ditt tips om tidpunkten av de skrik ni hörde, viktig.
Men det anses som ett tips-även om du sedan kallades tillförhör så är din information om skrikens tidpunkt, ingenting som förstör någonting i utredningen.
Inte heller ATT DU delgav denna information på flashback.
Det är polisens sak att samla in tips-där dulämnade ett viktigt om tidpunkt.
Sedan tekniska utredningen, obduktion-spårsäkring,
med förhör av grannar, den mördades närstående-.
Det är fel att få dig tro att tro att ditt tips skulle förstöra utredningen.
Citera
2018-05-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
I kristna kretsar gäller inte vanliga lagar och förnuft. Man får väl inte skaffa någon ny förrän föredettan är död. Tungt motiv.

Men snälla... Kristna svenskar kan ha hur många nya som helst bara de är skilda. De kan t o m ha ett helt harem om de så vill eller flera - samtidigt! Ett fritt land du vet 😃
Citera
2018-05-20, 21:21
Medlem
Ananows avatar
Så vitt jag vet så sparas inte samtal till larmnumret i samtalslistan, gjorde det inte senast jag ringde iallafall. Som privatperson och vittne omfattas man inte heller av förundersökningssekretessen. Luktar bullshit om det påstådda vittnesmålet imo.
Citera
2018-05-20, 21:22
Moderator
blomvattnares avatar
Info från en nyreggad som ännu inte kan posta själv. Var och en får göra sin egen bedömning om infon, jag bara vidarebefordrar den.

Citat:
Stefan Davidsson är absolut intressant i fallet. Han och BO hade ett mycket skevt förhållande under flera år. SD har nu raderat/dolt flera tidigare synliga inlägg på sin Facebook, ända bak till 2010. Vet ej om han gjort samma på geocacheforumet. Detsamma har Hanna Davidsson gjort.

Men polisen och Flashbacks grävlingar borde fokusera på BOs son N*a. Det skulle förklara varför det nu blivit så tyst i media.

Den bild allmänheten har av BO överensstämmer inte med verkligheten. tror att det var LGWP som en gång sa att alla människor har en 1. offentlig person 2. privat person 3. hemlig person
Citera
2018-05-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow
Så vitt jag vet så sparas inte samtal till larmnumret i samtalslistan, gjorde det inte senast jag ringde iallafall. Som privatperson och vittne omfattas man inte heller av förundersökningssekretessen. Luktar bullshit om det påstådda vittnesmålet imo.

Bara testa ring 112 och lägg på efter en ton? Har inte mobilen här atm så kan inte göra.
Citera
2018-05-20, 21:28
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow

Hänger nog på om man ringer med låst eller olåst telefon. Ringer du 112 på låst telefon så kan det inte sparas i samtalslistan av uppenbara skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in